تبلیغات

تبلیغات

6 حقیقت جالب که از دارک وب (Dark Web) باید بدانید

About-Dark-Web-Internet

از دارک وب (Dark Web) چه می دانید و چه اطلاعاتی دارید؟ بسیاری از افراد دارک وب را از اخبار ، شنیده ها و گزارشات پلیس مشاهده کرده اند. فناوری های اشتباه ، شایعات ، افسانه ها ، عملیات غیرقابل گفتن از دسته مواردی هستند که در دارک وب مشهورند.

 

اما واقعا حقیقت مربوط به دارک وب چیست و چه چیزهایی پشت آن وجود دارد؟ آیا از داستان دارک وب خبر دارید؟ در این مقاله قصد داریم تا به 6 مورد از حقایق مربوط به Dark Web بپردازیم. با تک تیپ همراه باشید.

 

1- تنها افراد خاصی از دارک وب استفاده می کنند

 

در دارک وب می توانید فعالیت هایی را پیدا کنید که شامل دسته بندی هایی می شود که بطور عادی فعالیتش ممنوع است. برای مثال محصولات ممنوعه (مواد مخدر ، اسلحه) یا محتواهای مزاحمتی از این نوع دسته بندی هستند.

 

از دارک وب استفاده های دیگری خواهد شد که برای مثال برخی از آن ها فعالیت مجرمان ، مخالفان سیاسی و غیره می باشد. بطور کلی هر نوع فعالیتی که در فضای واقعی ممنوع باشد در دارک وب قابل انجام است.

 

2- همه جرایم اینترنتی در دارک وب وجود ندارند

 

تا اینجا به این فکر می کردید که هر نوع جرایم اینترنتی تنها در دارک وب وجود داشته و می توان در Dark Web به آن دسترسی داشت ، اما اینگونه نیست و هر جرمی در هرجای خود می باشد.

 

معمولا بیشتر جرایم اینترنتی و همچنین جرایم اینترنتی روزانه در فضای اینترنت همگانی هم وجود دارد. اما از دسته جرایمی که بسیار خطرناک هستند و قانون بر آن ها واکنش نشان می دهند بیشتر در Dark Web رخ می دهند. برای مثال قتل یا فروش اصلحه و موارد مخدر از دسته از این نوع جرایم اینترنتی هستند.

 


پیشنهادی : آموزش شکستن و ریست کردن پسورد (رمز عبور) در همه ی سیستم عامل ها


 

طور کلی در Dark Web بیشتر مواقع جرایم مربوط به جمع آوری و تبادل اطلاعات (شخصی ، دولتی و غیره) انجام می شود. فروم های هک زیرزمینی ، بازارهای تاریک و دیگر خدمات مشابه وجود دارد.

 

اما نکته جالبی که وجود دارد این است که در اینترنت عالی شما بیشتر از دارک وب در خطر هستید ، چرا که هر فردی نمی تواند وارد Dark Web شود اما همه می توانند از اینترنت عادی استفاده کنند ، بنابراین خطر در دارک وب کمتر از اینترنت عادی است.

همچنین بخوانید  تفاوت تور (Tor) و فیلترشکن (VPN): برای چه کاری باید استفاده کنید؟

 

3- دارک وب مکان بزرگی را به خود اختصاص داده است

 

حقایق جالب دارک وب (Dark Web)

 

احتمالا کسی که در مورد دارک وب در گوگل سرچ کرده باشد با این عکس هم روبرو شده است ، این توضیحی است در رابطه با تصویر Dark Web :

 

مشکل اصلی این تصویر این است که اندازه های نشان داده شده درست نبوده و اشتباه اند. بطور کلی اینترنت قانونی (regular) یا “clearnet” میلیارد ها وبسایت را تشکیل می دهد که در تصویر در لایه اول قرار دارد. لایه دوم یا Deep Web (دیپ وب) فضای اینترنتی که با استفاده از موتور های جستجو ی نرمال قابل استفاده نیست. در این لایه اطلاعات مهم و دیتابیس هایی از قبیل دانشگاهی ، بانکی ، شبکه های داخلی شرکت ها ، حساب های کاربری ایمیل و دیگر اطلاعات محرمانه که گوگل نمی تواند آن ها را در جستجو نمایش دهد.

 

در مقایسه با clearnet یا اینترنت عادی ، Dark Web کوچک و ناشناخته است. تخمین زده شده است که در دارک وب تنها 250,000 تا 400,000 هزار وبسایت وجود دارد. معمولا در شبکه تور تعداد بسیاری از این وبسایت ها آلوده به ویروس و باج افزار می باشند. بیشتر افرادی که درگیر باج افزار ها می شوند باید برای اینکه از آن خلاص شوند از ارزهای مجازی مانند بیت کوین برای پرداخت کردن استفاده کنند.

 

4- Dark Web را هر کسی می تواند استفاده کند و سرچ کند

 

سوال هایی که در رابطه با دارک وب همیشه مطرح است این است که چگونه می توان به Dark Web دسترسی داشته باشیم؟ بیشتر جواب ها هم نیز مخفی بودن ، سخت بودن دسترسی و محدود بودن دسترسی به دارک وب را بیان می کنند. اما اینگونه نیست و همه می توانند از دارک وب بهره مند شوند.

 

اگر کنجکاو شده اید که دارک وب متعلق به چه چیزی هایی است می توانید با دانلود کردن مرورگر Tor از اینترنت به راحتی به دارک وب دسترسی پیدا کنید. مرورگر تور تغییریافته نسخه Firefox بوده که در خود چندین افزونه امنیتی اضافه کرده است. بطور کلی با توجه به پلاگین های امنیتی بکار رفته باعث شده تا رفتن به دارک وب تا کمی امن شود.

 

5- دسترسی به دارک وب قانونی است و مشکلی ندارد

 

خود دارک وب بطور کلی غیرقانونی نیست. دارک وب از رمزگذاری قوی ای استفاده کرده تا بتواند وبسایت ها ، سرویس ها و امنیت کاربران را تامین کند. جالب است بدانید که در برخی از کشور ها استفاده از رمزگذاری قوی غیرقانونی است. بنابراین از آنجایی که باید با رمزگذاری به وبسایت های موجود در دارک وب وارد شوید ، این یعنی انجام عوامل غیرقانونی در کشور های خاص.

همچنین بخوانید  چگونه اسپلانک می‌تواند به امنیت شبکه شرکت‌ها کمک کند

 

برای مثال در چین ، استفاده از رمزگذاری پیشرفته غیرقانونی است. از این رو استفاده از مرورگر Tor نوعی جرم محسوب می شود. جالب است بدانید که دولت استفاده از VPN و نرم افزار های تغییر آی پی را ممنوع و Ban کرده است. از دیگر کشور هایی که از این ممنوعیت برخوردار است شامل لیست زیر می شود :

 

  • روسیه
  • بلاروس
  • ترکیه
  • عراق
  • کره شمالی

 

تک تیپ پیش از هرچیزی پیشنهاد می کند که قبل از استفاده از Tor حتما از نرم افزار های تغییر آی پی استفاده کنید.

 

6- مرورگر TOR تا حدی شما را در برابر خطرات اینترنتی ایمن می کند

 

یکی دیگر از ویژگی هایی که مرورگر تور ممکن است کاربرانی را به سمت خود جذب کرده باشد وجود ایمنی آن است. دارک وب از افزونه های امنیتی و اسکریپت های خاصی برخوردار است که می تواند ایمنی شما را تامین کند. البته همانطور که انتظار می رود این بدان معنا نیست که شما همیشه در امنیت کامل به سر برده و هیچگاه تهدید نمی شوید چرا که در فضای اینترنتی همیشه خطر برای همه کاربران وجود دارد که باید کاربر با رعایت کردن موارد لازمه امنیت خود را نیز تامین کند.

 

شما همچنین می توانید با استفاده از مرورگر Tor وارد اینترنت عادی شده و هرگونه که می خواهید سرچ کنید. اما تفاوتی که در مقایسه با بازدید سایت های موجود در دارک وب ، زمانی که یک وبسایت معمولی را بازدید می کنید از امنیتی که برای وبسایت های دارک وب در نظر گرفته شده است بهره مند نخواهید شد ، بطور کلی از exit node عبور خواهید کرد.

 

exit node یک پل ارتباطی بین دارک وب و اینترنت عادی (Clearnet) می باشد. ترافیک کلی شما امن خواهد بود اما تنها موردی که قابل جلوگیری نیست زمانی است که وارد یک شبکه اجتماعی شده و از خدمات اپلیکیشن در حال استفاده هستید.

 

بدترین ویژگی دارک وب به چه چیزهایی است؟

 

مواردی که در بالا گفته شد بیشتر مربوط به امنیت و تامین آن هستند. در دارک وب می توانید دست به اقداماتی زنید که حتی انجام آن در خیابان و یا در محل کارتان غیرممکن خواهد بود. در دارک وب می توانید برای مثال هکر استخدام کرده و اقدام به انجام فرآیند های هکری کنید. با استفاه از هکری که استخدام کرده اید می توانید هر نوع عملی که بخواهید انجام دهید. از هک سیستم های ساده گرفته تا دولتی و بیشتر. هرچقدر که درخواست بیشتری از هکر داشته باشید ، هزینه مربوطه بیشتر خواهد شد.

همچنین بخوانید  معرفی مودم 5G در گوشی های هوشمند توسط شرکت کوالکام

 

 

منبع :
MAKEUSEOF

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *