تبلیغات

تبلیغات

تقابل هدست های واقعیت مجازی رده بالا | قسمت دوم

hMmJgByasJdmRYMkghtqAS-650-80

هفته گذشته شرکت فیسبوک طی کنفرانسی اطلاعاتی درباره هدست Oculus Rift S اعلام کرده است. این هدست یک مدل برجسته بوده که در کنار هدست Valve Index یک مدل چشمگیر محسوب می شود. با تک تیپ همراه باشید .

 

این دو هدست از مدل های پرچمدار محسوب شده که ویژگی های بزرگی توسط شرکت های سازنده برای آنها در نظر گرفته شد. با این حال می خواهیم دو مدل موردبحث را با HTC Vive Pro اخیرا عرضه شده شرکت اچ تی سی مقایسه کنیم .

 

10 تا از بهترین هدست های واقعیت مجازی باری گیم

 

 

 

هر سه هدست می توانند عملکرد بالایی از خود نشان دهند. جالب است اگر سه مدل را با یکدیگر قیاس کنیم و متوجه شویم کدام یک می توانند گزینه بهتری به شمار روند. به هر حال قیاس این هدست ها با یکدیگر می تواند موضوع جالبی تلقی شود .

 

در قسمت قبل بخش هایی از هر سه مدل هدست بررسی شد و در این قسمت می خواهیم به ادامه بررسی ها پیرامون سه هدست Valve Index و HTC Vive Pro ،Oculus Rift S بپردازیم .

برای مشاهده قسمت اول هدست های واقعیت مجازی کلیک کنید .

 

سیستم ردیابی هدست واقعیت مجازی

 

سیستم ردیابی هدست واقعیت مجازی

 

یکی از ویژگی های اصلی هر هدست واقعیت مجازی ردیابی بوده که بدون سنسورهای موردنظر قادر به انجام آن نخواهد بود. شرکت های تولیدکننده هدست با به کارگیری هدست هایی در روی دستگاه، آنها را به چنین قابلیتی مجهز می کنند. Oculus Rift S یکی از هدست های قابل توجه در بحث ردیابی بوده و ویژگی های منحصر بفردی نیز در آن تعبیه شده است. به صورتی که ابتدا باید به آن بپردازیم .

 

شرکت آکیلوس در Oculus Rift S از سیستم ردیابی بیرونی بهره گرفته که عملکرد بهتری نسبت به مدل های معمول دارد. بیش از 5 دوربین مختلف در جای جای این هدست به کار گرفته شده تا عملکرد ردیابی بی هیچ نقصی صورت گیرد. به طور کلی این 5 دوربین عملیات تصویربرداری را انجام داده و در نتیجه موجب ردیابی دقیق می شوند. دوربین ها همچنین به دنبال کردن حرکات بدن افراد نیز می پردازند .

 


پیشنهادی :

6 مسیری که ربات ها در آن در حال پیشرفت اند و شما بی‌خبرید!


 

با این حساب می توان هدست  Oculus Rift S را در بحث ردیابی یک گزینه فوق العاده قلمداد کرد. در بخش دیگر با دو هدست HTC Vive Pro  و Valve Index رو به رو هستیم. این دو هدست نیز به دوربین های نظارتی مجهزند تا بتوانند حرکات و دست افراد را ردیابی کنند. هر دو دستگاه از پلتفرم SteamVR 1.0 یا 2.0 پشتیبانی به عمل می آورند .

همچنین بخوانید  تفاوت بین گرافیک جی فورس Max-Q و Max-P در لپ تاپ ها چیست؟

 

کنترلرهای هدست های واقعیت مجازی

 

کنترلرهای هدست های واقعیت مجازی

 

یکی از بخش های مهم در هر هدست واقعیت مجازی کنترلر ارگونومیک و مناسب است. سه هدست واقعیت مجازی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و کنترلرهای سریع و باکیفیت برای آنها در نظر گرفته شده است .

 

هر سه هدست Valve Index، HTC Vive Pro و Oculus Rift S از کنترلرهایی سبک و پیشرفته ای برخوردار هستند که تجربه کاربری خوبی به دنبال دارد. کنترلرهای  Vive Pro درست مشابه نسخه اصلی این هدست هستند. کنترلری که جای دستی داشته و یک کنترل لمسی چرخشی نیز برای آن تعبیه شده و طراحی مشابه دیگر مدل ها دارد .

 


بیشتر بدانید :

آموزش پیدا کردن مدل کارت گرافیک ( GPU ) در ویندوز 10


 

Rift S از کنترلری بهره می برد که از یک دسته و قسمت دایره تو خالی برخوردار است . کلیدهایی روی این کنترلر قرار گرفتند که به عنوان شلیک اسلحه یا برخی دیگر به کار گرفته می شوند. Valve Index نیز به کنترلرهای کاربردی مجهز است که جای دست برای آن در نظر گرفته شده و چند کلید نیز روی دسته تعبیه شده تا در مجموع افراد حین کار با کنترلرها تجربه خوبی داشته باشند .

 

در مجموع هر سه کنترلر برای هدست های Valve Index، HTC Vive Pro و Oculus Rift S ارگونومی بالایی دارند تا افراد در جریان کار با آنها حس راحت و لذت بخشی بدست آورد. این همان چیزیست که شرکت های توسعه دهنده سه هدست نیز به دنبال آن بوده و توانستند در هدست های رده بالا جدید خود عملی سازند .

 

قیمت هدست های واقعیت مجازی

 

قیمت هدست های واقعیت مجازی 

 

هر یک از هدست های مورد اشاره ارزان قیمت نیستند و در دسته مدل های گران قیمت بازار به شمار می روند. برای مثال HTC Vive Pro که هدستی رده بالا به شمار می رود، 799 دلار قیمت دارد و به نوعی گران ترین هدست این فهرست است.

 

در سوی دیگر Oculus Rift S شرکت فیسبوک با قیمت 399 دلار به فروش می رسد و با آن که یک مدل رده بالا است، اما قیمت مناسبی نسبت به محصول اچ تی سی دارد. در نهایت باید به Valve Index اشاره کرد. هدستی که به تازگی معرفی شده و با قیمت 499 دلار در آینده نزدیک به فروش خواهد رسید. در مجموع باید بیان داشت که شرکت اچ تی سی سعی داشته با ارائه مدلی چون  HTC Vive Pro یک مدل برجسته در میان هدست های واقعیت مجازی عرضه کند.

 

با این حال هر سه مدل هدست گزینه های برجسته ای هستند و مشخصه های خوبی نیز برای آنها فراهم آمده است.

همچنین بخوانید  آیپد پرو در برابر آیپد ایر ؛ کدامیک تبلت اپل بهتر است؟

 

منبع :
techradar

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *