تبلیغات

تبلیغات

ویندوز 10 به زودی هسته لینوکس را در خود جای می‌دهد

Windows-10-Adds-Linux-Kernel

امروز کمپانی مایکروسافت یکی از غول های تکنولوژی اعلام کرد یک زیر سیستم برای پشتیبانی از لینوکس نسخه 2 تولید کرده که نام آن WSL 2 می باشد. این موضوع قرار است پیشرفت چشمگیری در پشتیبانی از انواع سیستم فایل ها در ویندوز 10 ایجاد کند. علاوه بر این باعث می شود تا از Docker هم نیز پشتیبانی کند. بنابراین برای اینکه از تمامی جهات بتوانیم از این سیستم فایل ها بهره مند شویم ویندوز نیاز دارد که هسته لینوکس را در خود جای دهد.

 

شاید به اشتباه فکر کنید که مایکروسافت ویندوز قرار است یکی از نسخه ها و توزیع های لینوکس شود ، اما اینگونه نیست! بلکه همچنان بر پایه هسته ویندوز می باشد. بنابراین مایکروسافت قصد دارد با اضافه کردن هسته لینوکس به سیستم عامل خود بتواند پشتیبانی از سیستم فایل های مختلفی را به خود اضافه کنید ، نام این پروژه compatibility possible می باشد ، که به معنای پشتیبانی در حد امکان می باشد.

 

هسته لینوکس قرار است توسط تیم مایکروسافت دوباره کامپایل شده و توسط kernel.org مورد بررسی قرار گیرد. با بررسی دوباره و کامپایل کردن هسته لینوکس باعث می شود تا علاوه بر بهینه سازی ، هسته بتواند به راحتی با ویندوز 10 یکی شود و مشکلی ایجاد نکند. طبق گزارشات بدست آمده مایکروسافت قرار است بر روی یکی از نسخه های لینوکس که 4.19 می باشد کار کرده و آن را به ویندوز 10 برای پشتیبانی از سیستم فایل ها اضافه کند.

 

بدین منظور هسته لینوکسی که در مایکروسافت قرار است یکپارچه سازی شود برای WSL 2 تنظیم خواهد شد. علاوه بر این بهینه سازی هایی انجام شده است که قرار است بهترین تجربه و سریع ترین راه را کاربران با آن تجربه کنند. اگر برایتان سوال باشد که فرآیند آپدیت هسته لینوکس چگونه است ، باید بگوییم که کار خاصی ندارد ، همراه با آپدیت شدن ویندوز ، هسته لینوکس هم نیز آپدیت و بروزرسانی خواهد شد.

 

این یعنی شما در هر لحظه ممکن است پکیج هایی برای امنیت هسته لینوکس در مایکروسافت ویندوز دریافت کنید. تمامی این کد ها بصورت متن باز در اختیار کاربران در سایت گیت هاب قرار داده خواهد شد.

 

این نسخه از هسته لینوکس در ویندوز برای فضای کم بهینه شده ، که علاوه بر این بتواند تعداد دفعات بیشتر و بهتری برای اجرا شدن داشته باشد. همچنین ، استفاده از آن در حافظه های کم نیز امکان پذیر است. این نسخه از جاسازی هسته لینوکس در ویندوز جایگزین WSL1 خواهد شد.

همچنین بخوانید  گوگل تلفن هوشمند Pixel 5a 5G را با قیمت 449 دلار معرفی کرد

 

یکی از مهم ترین پیشرفت هایی که در WSL می توان نام برد بهینه سازی و بهتر شدن برای پشتیبانی از سیستم فایل های مختلف است. همانطور که در بالا گفته شد با توجه به تصمیماتی که برای این قدم بزرگ در نظر گرفته شده است شما می توانید علاوه بر Docker دیگر برنامه های بر پایه لینوکس را در ویندوز بطور مستقیم اجرا کنید! تمامی این فرآیند با استفاده WSL 2 در ویندوز 10 امکان پذیر خواهد بود.

 

این برنامه مانند VM یا دیگر ماشین های مجازی کاهش سرعت نخواهد داشت و به گونه ای بهینه خواهد شد که کاربر بتواند با بهترین سرعت با آن کار کند. این پیامی است که مایکروسافت بطور رسمی از WSL می گوید :

 

فرآیند های مربوط به فشرده سازی فایل مانند git clonenpm installapt updateapt upgrade و دیگر دستور ها بصورت کاملا حرفه ای افزایش سرعت خواهند داشت. افزایش سرعت و بهینه بودن زمانی چشمگیر است که برنامه اجرا شده چقدر با سیستم فایل مورد نظر همخوانی دارد. طبق تست ها و بررسی های انجام شده در WSL 2 توانسته به بیشتر از 20 برابر سرعت دست یابیم. این تست در برابر WSL 1 بوده که اقدام به باز کردن و استخراج کردن فایل زیپ بوده ، که با استفاده از Git Clone 2.5 برابر سریع تر از قبل این پروسه انجام شده است.

 

طبق گزارشات و گفته های کمپانی مایکروسافت ، اولین انتشار نسخه WSL 2 در ماه June سال 2019 تنها در نسخه های بتا یعنی Insider builds ویندوز 10 در دسترس خواهد بود. این درحالی است که بعد ها در نسخه های اصلی ویندوز 10 شاهد پشتیبانی از سیستم فایل لینوکس خواهیم بود. بنابراین اگر از دسته افرادی هستید که از نسخه های بتا ویندوز استفاده نمی کنید ، باید همچنان صبر کنید.

 

شما همچنین می توانید با خواندن مقاله های مربوط به این قابلیت در بلاگ مایکروسافت از اطلاعات بیشتری بهره مند شوید.

منبع :
HOWTOGEEK

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *