تبلیغات

تبلیغات

سیستم عامل Endless بهترین نسخه لینوکس برای کاربران تازه وارد

All-About-Endless-OS-TechTip

معمولا کاربران لینوکس کمتر از کاربران دیگر سیستم عامل ها هستند. اگر شما دوست دارید روز خود را با کار کردن با کامپیوتر بگذارنید و از اینکه از کامپیوتر خود استفاده می کنید لذت می برید بلکه باید بگوییم یک انتخاب خوب برای شما وجود دارد که آن هم سیستم عامل لینوکس می باشد.

سیستم عامل Endless بطور کلی می تواند برای استفاده روزانه بسیار عالی باشد ، بطوری که حتی خانواده ها هم نیز می توانند از این سیستم به راحتی استفاده کنند. آیا حتی کسانی که می خواهند از لینوکس برای اولین بار استفاده کنند چطور؟ آیا این روشی مناسب برای کاربران تازه وارد لینوکس است و سیستم عامل Endless می تواند به راحتی نیاز کاربران را برطرف کند؟

چه چیزی سیستم عامل Endless را نسبت به دیگری متفاوت کرده است؟

سیستم عامل Endless

لینوکس آنطور هم که فکرش را می کنید سخت و پیچیده نیست! ممکن است شما با شنیدن نام یک سیستم عامل از شهرت آن باخبر شوید اما امروزه به دلیل وجود نسخه های متفاوت و توزیع های بسیار زیاد باعث شده است انتخاب یک سیستم عامل سخت به نظر برسد حتی اگر بخواهید با آن کمی کار کنید. خوشبختانه با وجود معیار هایی مانند نصب نرم افزار ها و پشتیبانی از نرم افزار ها باعث شده است تا در انتخاب سیستم عامل سریعتر باشیم.

هدف اصلی سیستم عامل Endless طراحی سیستم عاملی بوده است که بتوان به راحتی از آن استفاده کرد و از لحظه ای که سیستم خود را روشن می کنید کاربردی باشد و مورد استفاده قرار بگیرد حتی اگر به اینترنت دسترسی نداشته باشید. به همین دلیل زمانی که سیستم عامل Endless را نصب می کنید خواهید دید که بصورت پیشفرض 100 برنامه نصب شده است!

برای بعضی افراد و سلیقه ها ممکن است پیش آید که بخواهند بیشتر این نرم افزار های از پیش نصب شده از حذف کنند چه در لینوکس ، ویندوز ، اندروید یا سیستم عامل دیگر باشند. ما از این جانب نگاه نمی کنیم و به این جهت می دانیم که Endless OS برای رفع نیازهای ما همراه با برنامه های نصب شده عرضه شده است حال اگر ما اینترنت داشته باشیم یا نداشته باشیم.

چگونه سیستم عامل Endless را دریافت کنیم؟

دانلود سیستم عامل Endless

شما به 2 صورت می توانید Endless OS را رایگان به راحتی دریافت کنید :

  • دانلود سیستم عامل بصورت فایل ISO : با استفاده از وبسایت خود Endless OS و مراجعه به آن ، می توانید فایل ISO را دریافت کرده و اقدام به نصب کردن سیستم عامل کنید. شما به راحتی می توانید با مطالعه ی مقاله ی “10 نرم افزار برای ساخت USB بوتیبل (Bootable) از یک فایل ISO” روی فلش خود فایل را بوتیبل کرده و سیستم عامل را نصب کرده.
  • خرید یک کامپیوتر دارای سیستم عامل Endless : در این وبسایت لیست کامپیوتر هایی که از این سیستم عامل دارا هستند قرار داده است. همچنین این سیستم عامل نسخه های متععدی دارد که نام های Endless One ، Endless Enterprise و چندین نسخه ی متفاوت از Endless Mission را از آن خود کرده است. شما می توانید با متصل کردن دستگاه مورد نظر به این ساخته ها از سیستم عامل Endless بهره مند شوید.
همچنین بخوانید  آموزش پاک کردن کش و حافظه موقت مرورگر سافاری در آیفون و آیپد

شروع کار با سیستم عامل Endless

Endless OS مانند توزیع های دیگر لینوکس نیست و شباهت زیادی با آن ها ندارد. برای تازه کاران ، شما باید طبق همه ی برنامه ها که نصب می کنید ابتدا با قوانین و مقررات این سیستم عامل موافقت کنید.

کمی جلوتر می رویم ، مراحل نصب بسیار ساده است. شما 2 انتخاب خواهید داشت ، نسخه پایه که 2 گیگابایت است و نسخه ی کامل که نزدیک به 15 گیگابایت فضا برای نصب شدن نیاز دارد. همانطور که مشخص است نسخه کامل 15 گیگی همراه با برنامه های بسیار زیاده نصب شده است  ، به شما اجازه می دهد تا نیازی به اینترنت نداشته باشید و به راحتی کارهایتان را انجام دهید.

محیط کاربری Endless OS

محیط کاربری سیستم عامل Endless طوری طراحی شده است که شما احساس می کنید با یک تبلت در حال کردن هستید و دسکتاپ بیشتر سنتی و به حالت کلاسیک دیده می شود الته این موضوع باعث شده است که طراحی این سیستم عامل کاربر پسند شود. هربرنامه ای که باز کنید در نوار پایینی برای شما نمایش داده می شود.

برنامه های Endless OS

این سیستم عامل بر مبنای سیستم عامل Debian نیز ایجاد شده است که از دسکتاپ گنوم استفاده می کند. شما می توانید با باز کردن File Manager ، تنظیمات سیستم عامل ، استور برنامه ها از این موضوع خبردار شوید.

نوار پایینی یا تسکبار به شما برنامه هایی که باز شده است و همچنین برنامه های مورد علاقه شما را نشان می دهد. همچنین مشخصات سیستم ، ساعت در پایین سمت راست قرار دارد. صفحه ی اصلی به شما این اجازه را می دهد حتی بدون مرورگر و باز کردن آن در اینترنت جستجو کنید. شما می توانید برنامه ها را گروه بندی کنید و یا بگذارید بصورت پیشفرض برنامه همانطور که چینش شده است بماند.

عملکرد برنامه ها و کار با آن ها در سیستم عامل Endless

یک تب که در بالا باز می شود به نام “Recommended Stories” می باشد برای شما نکات برجسته و لینک هایی را برای شما نشان می دهد که با برنامه های نصب شده شما مرتبط است.

Recommended Stories Endless OS

این سیستم عامل همانطور که مشخص است بخشی برای دایره المعارف هم نیز دارد که از منابع Wikipedia استفاده می کند و به شما نشان می دهد. این اطلاعات در چندین برنامه گنجانده شده است. تاریخچه اطلاعات تاریخی ، جغرافیا برای کشور ها و نقشه ها و همراه با مشاهیر می باشد.

Endless OS

این سیستم عامل همچنین می تواند به عنوان یک منبع از اطلاعات رایگان هم استفاده کرد. برنامه ای به نام Textbook ، برای مثال مقاله ای برای Khan Academy وجود دارد که این متون همراه با ویدیو شامل می شود که برای افرادی مانند دانش آموزان و دانشجویان می تواند کمک خوبی را بکند. این به همین دلیل است که نسخه ی کامل 15 گیگابایت است.

همچنین بخوانید  چگونه از Windows Sandbox در ویندوز 10 استفاده کنیم؟

با کلیک کردن بر روی “More Apps” باعث می شود تا شما به استور برنامه های Endless که از گنوم می باشد انتقال داده شوید و در صورت لزوم برنامه های مورد نظر خود را نصب کرده و از آن ها استفاده کنید.

در استور ، همانطور که می بینید این سیستم عامل برنامه ها لیست کرده است. ممکن است یک تغییر کوچک بین برنامه هایی که از قبل روی سیستم عامل شما نصب شده است با چیزی که در استور می بینید متفاوت باشد.

Endless Store

بیشتر برنامه ها در استور بصورت Web یا برپایه اینترنت باز می شود بجای اینکه بصورت یک نرم افزار یا بسته نرم افزاری جداگانه باشند. برای مثال برنامه ی Duolingo بر روی وب این برنامه باز می شود.

همچنین مرورگر Chromium بصورت پیشفرض انتخاب شده است. بخشی به نام Exploration Center وجود دارد که برای شما اخبار مهم و لینک های مفید را نشان می دهد. دسته بندی این اخبار و لینک ها در هر نوعی پیدا می شود و قابل دسترسی است. همچنین برای شما تبی در نظر گرفته شده است که سایت های محبوب و صفحات مجبوب اینترنتی خود را در آن قسمت اضافه کنید.

استفاده ی آفلاین از سیستم عامل Endless

همانطور که گفته شد ، این سیستم عامل طوری طراحی شده است که شما نیازی به اینترنت نداشته باشید. البته شما باید 15 گیگابایت هم دانلود کنید که این هم حجم زیادی است! شما با دانلود کردن این نسخه می توانید بصورت آفلاین به Wikipedia دسترسی داشته باشید. همچنین نسخه ای کامل از “LibreOffice” روی سیستم شما نصب خواهد شد.

بطور طبیعی شما نمی توانید اخبار روز را بدون اینترنت مشاهده کرده و بخوانید. شما زمانی که به اینترنت متصل می شوید باید منتظر دانلود آپدیت های برنامه ها هم نیز باشید. زمانی که سیستم عامل متوجه شود شما به یک وایفای نامحدود متصل شده اید آپدیت اتوماتیک فعال شده و برنامه هایی که نسخه جدید از آن ها ارائه شده است را برای شما بروزرسانی می کند.

سیستم عامل Endless OS آفلاین

آیا باید از سیستم عامل Endless استفاده کنیم؟

این سیستم عامل همانطور که باید باشد به عنوان یک سیستم عامل بر پایه Linux نیز طراحی شده است که نیاز های کاربران را برآورده کند. این سیتسم عامل می تواند برای اولین تجربه حس خوبی را به شما بدهد. بطور کلی اگر می خواهید سیستم عامل لینوکسی هم داتشه باشید ما این نسخه را به شما پیشنهاد می کنیم.

آیا این سیستم عامل به کاربران حرفه ای کامپیوتر پیشنهاد می شود؟ این به شما بستگی دارد که چه دیدی نسبت به لینوکس پیدا کرده اید ، اگر احساس می کنید می خواهید با توجه به نسخه های دیگر این نسخه را هم تجربه کنید به شما پیشنهاد می شود تا از آن استفاده کنید. اما اگر احساس می کنید از لینوکس خسته شده اید بهتر است از آن کمی دور شوید!

همچنین بخوانید  آموزش کارکنان سازمانی چگونه بر پیشرفت سازمان اثر میگذارد؟

سیستم عامل Endless

با توجه به شغل و کاری که دارید ، سیستم عامل Endless تمامی تلاشش را می کند تا نیاز های شما را به راحتی برطرف کند و بتواند یک سیستم عامل کامل و بدون نقص باشد. خوشبختانه ، می توان به راحتی گفت هیچ نسخه ی لینوکس دیگری وجود ندارد که بتواند به این راحتی نیاز های روزمره شما را برطرف کند.

تبلیغات

دیدگاه ها

  • asdfasdf بهمن 2, 1398 :: 16:19

    لطفا در خصوص فیلترشکن و یا نصب نوع خاصی از تلگرام دسکتاب با این نسخه لینوکس راهنمایی کنید

  • کاربر دی 16, 1398 :: 17:52

    با سلام،
    من اخیراً یه لپ‌تاپ ASUS X540 خریدم که روش این سیستم عامل نصب هست. ویژگی‌های مثبتی که در بالا به آن اشاره کردید درست هست. اما یک ایرادی (حداقل در مورد سیستم من) وجود داره و اون هم اینه که ویدیوهای HD و بالاتر رو در حالت Full Screen با فلیکر فراوان در تصویر پخش می‌کنه. من فکر می‌کنم این مشکل از درایورهای گرافیکی این سیستم عامل هست. چون هنوز ویندوز ۱۰ رو لپ‌‍تاپ نصب نکردم، نمی‌تونم بگم که ضعف یا ایراد کارت گرافیک عاملش هست یا خیر. اگه کسی نظری در این باره دره لطفاً راهنمایی کنه.

    • رسول دی 16, 1398 :: 21:49

      سلام دوست عزیز
      ابتدا اول نسخه های جدید درایور سیستمتون رو نصب کنید و همچنین یک فیلم دیگه هم تست کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *