تبلیغات

تبلیغات

مشخصات سخت افزاری تراشه اینتل Core i7 9750H و GTX 1650 فاش شد

Intel-Core-i7-9750H-feature-image

اینتل یکی از غول‌های صنعت سخت‌افزار کامپیوتر خود را برای رونمایی از جدیدترین تراشه‌ای آماده می‌کند. محصول جدید این شرکت تراشه اینتل Core i7 9750H نام دارد که گفته شده همراه با دو پردازنده گرافیکی انویدیا به نام‌های GTX 1650 و GTX 1650 Ti روانه بازار خواهد شد ، با تک تیپ همراه باشید .

 

اینتل Core i7 9750H

 

حال اطلاعاتی از این تراشه لو رفته که اگر صحت داشته باشد اینتل Core i7 9750H نسبت به نسل قبلی خود یعنی 8750H در حدود 28 درصد بهبود عملکرد خواهد داشت . این اطلاعات از اسلایدهای تبلیغاتی اینتل نشات می‌گیرد که در فضای مجازی لو رفته است و در صورتی که صحت داشته باشد، اینتل پردازنده‌ای با توان محاسباتی بالا به طرفداران معرفی خواهد کرد .

 

بهبود 28 درصدی اینتل Core i7 9750H نسبت به نسل قبل

 

غول سخت‌افزاری جهش بسیار خوبی در نسل جدید تراشه‌اش داشته است، به نحوی که معماری مبتنی بر لیتوگرافی 14 نانومتری پردازنده اینتل Core i7 9750H اجازه افزایش چشمگیری در سرعت محاسبه اطلاعات می‌دهد. این پردازنده به قدری توانمند است که قادر به رقابت با پردازنده 3750H ساخت AMD بوده و حتی در برخی موارد از این پردازنده سبقت می‌گیرد.

 

بیشتر بدانید :

 

جانشین آیفون XR با دوربین دوگانه ، باتری بزرگتر و شارژ بی سیم از راه می رسد ( کلیک کنید )

 

شرکت اپل هر سال نسل جدیدی از گوشی های هوشمند آیفون خود را معرفی کرده و عرضه می دارد. برای سال 2019 نیز همین گونه خواهد بود و شاهد معرفی سه مدل مختلف خواهیم بود.

به گزارش وبلاگ ژاپنی Macotakara ، آیفون XR 2 دارای طراحی باکیفیت و بهتر از نسل پیشین خواهد بود . همچنین قرار است با دوربین دوگانه در عقب و دوربین سلفی بهتر همراه شود . دوربین عقب این دیوایس از نوع دوگانه 12 مگاپیکسلی است که پیشتر در آیفون های XS  مشاهده کردیم .

 

در مقایسه با پردازنده دو نسل قبل یعنی اینتل Core i7 7700H پردازنده جدید اینتل از دو برابر قدرت محاسباتی (به‌طور دقیق‌تر 91 درصد) برخوردار است. توان بالای تراشه اینتل Core i7 9750H در انجام محاسبات باعث شده تا فاصله آن با پردازنده‌های نسل قبلی به مراتب بیشتر شود. در واقع اگر به دنبال فرصتی برای ارتقا هستید اینتل Core i7 9750H بهترین گزینه پیش‌رو خواهد بود.

 

انویدیا GTX 1650

 

در گزارش منتشر شده به پردازنده گرافیکی انویدیا GTX 1650 نیز اشاره شده که 4 گیگابایت حافظه دارد و در سرعتی بالغ بر 1395 مگاهرتز کار می‌کند . این تراشه در مقایسه با نمونه GTX 1050 از 41 درصد بهبود در عملکرد برخوردار بوده و توان بیشتری برای محاسبه داده‌های گرافیکی به کاربر ارائه می‌دهد.

همچنین بخوانید  هوآوی بزودی اولین گوشی هوشمند با دوربین پاپ آپ را معرفی می کند

 

انویدیا GTX 1650 در مقایسه با GTX 1050 Ti از 21 درصد توان بالاتر در محاسبه‌ها بهره می‌برد و سرعت بالاتری دارد . درصدهای ذکر شده به این صورت است که اگر داده‌های مشخصی برای پردازش در اختیار دو تراشه قرار دهیم ، زمان مورد نیاز تراشه انویدیا GTX 1650 برای پردازش اطلاعات در حدود 21 درصد کمتر از GTX 1050 Ti خواهد بود .

 

انویدیا GTX 1650 با 21 درصد بهبود نسبت به قبل

 

متاسفانه این اطلاعات هنوز تایید نشده‌اند و همچنین اطلاعات دقیق‌تری از قدرت سخت‌افزاری این تراشه در اختیار نداریم، اما با در نظر گرفتن شایعات و تخمین زدن توان پردازشی این پردازنده می‌توان گفت با در نظر گرفتن چینش هسته‌ها به‌صورت 1024 هسته‌ای از قدرتی بالغ بر بیش از 2.8 ترافلاپس صحبت می‌کنیم که قادر به اجرای بازی‌ها در حالت فول اچ‌دی (1080p) در نظر تنظیمات متوسط یا حتی بالا است .

 

در اسلاید دیگری به شش بازی جذاب و پرطرفدار اشاره شده و میزان فریم ریت بر ثانیه (fps) بازی‌ها در زمان اجرا ذکر شده است. در این اسلاید اکثر بازی‌ها در 60 فریم بر ثانیه و حتی بیشتر اجرا شده‌اند. البته به رزولوشن اشاره‌ای نشده است ، اما حدس زده می‌شود که رزولوشن بازی‌ها فول اچ‌دی باشد. این بازی‌ها شامل GTA5، League of Legends، PUBG، Assassins Creed و فورنایت می‌شود .

 


پیشنهادی : 


 

لپ تاپ MSI با انویدیا GTX 1650

 

همین طور لپ تاپی از انویدیا GTX 1650 و پردازنده جدید اینتل استفاده می‌کند . این لپ تاپ متعلق به برند MSI بوده و مدل GL63 نام خواهد داشت . از این لپ تاپ در دو مدل با سخت‌افزاری متفاوت عرضه می‌شود که هردو مجهز به حافظه رم 16 گیگابایتی و حافظه 512 گیگابایتی NVME PCI-E SSD خواهند بود . هردو مدل به نمایشگری با پنل IPS و رزولوشن 1920 در 1080  پیکسل استفاده خواهند کرد .

 

نسخه پرچم‌دار این لپ تاپ از تراشه اینتل Core i7 9750H و پردازنده گرافیکی انویدیا GTX 1650 بهره می‌برد . مدل پایین‌ رده نیز دارای تراشه اینتل Core i5 9300H خواهد بود. وزن این لپ تاپ به 2 کیلوگرم می‌رسد که تقریبا سبک محسوب می‌شود.

 

عرضه این تراشه‌ها طبیعتا باعث می‌شود که شاهد رونمایی از لپ تاپ‌هایی مجهز به تراشه‌های جدید اینتل و انویدیا باشیم. این محصولات به شما کمک می‌کنند تا گزینه‌ای مناسب برای ارتقای لپ تاپ قدیمی‌تان بیابید.

 

منبع :
wccftech

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *