تبلیغات

تبلیغات

سونی اطلاعاتی از کنسول پلی استیشن 5 انتشار داد

New-Console-PlayStation5

بالاخره پس از گذشت اخبار شنیده شده در رابطه با کنسول بازی پلی استیشن 5 حالا می توانیم اخبار رسمی آن را توسط سونی بشنویم. امروز روزی است که علاقه مندان کنسول Playstation 5 بسیار خوشحال از این هستند که قرار است چه مواردی برای این کنسول نسل جدید در نظر گرفته شود.

 


پیشنهادی : سونی اکسپریا XZ2 بهترین عملکرد باتری را بین گوشی های هم رده های خود دارد


 

Mark Cerny عضو سونی اخیرا مصاحبه ای با Wired داشت که با توجه به حرف هایی که زده بود می توانستیم حدس هایی در رابطه با نسل جدید کنسول سونی بزنیم که نام احتمالی آن پلی استیشن 5 خواهد بود (البته این نام بصورت رسمی در این مصاحبه تایید نشد).

 

اطلاعاتی که از کنسول PlayStation 5 داریم

 

این مصاحبه به گونه ای انجام شد که باعث شد نام و یا اطلاعات کمی از کنسول نسل جدید سونی لو برود و یا به نوعی معرفی شود. در این مصاحبه بیشتر از این انتظار نمی رفت چرا که معمولا معرفی کامل و رونمایی کنسول باید در مراسم مجزا باشد. به هر حال Cerny توانست برخی اطلاعات را در اختیار کاربران قرار دهد که باعث شود افراد زیادی و همچنین گیمر های متعددی به سمت این کنسول و خبرهایش جذب شوند.

 


بخوانید : با استفاده از سرویس Stadia گوگل بازی ها را استریم کنید


 

یکی از مهم ترین نکته هایی که باید در نظر داشته باشیم این است که اینبار کنسول نسل جدید سونی دیگر شباهتی با پلی استیشن 4 پرو ندارد. با این حال طرفداران PS4 با توجه به صحبت هایی که از Cerny شنیده اند قرار است معماری کلی پلی استیشن 5 شباهتی با PS4 داشته باشد. این بدان معناست که بازی های نسل قبلی می توانند در PS5 به خوبی اجرا شوند! این موضوع می تواند به نوعی باعث شود تا فروش بازی های سونی و همچنین بازی های انحصاری افزایش داشته باشند.

 

با توجه به مشخصات سخت افزاری ، قرار است که یک نسخه ی شخصی سازی شده کارت گرافیک Radeon انویدیا برای پلی استیشن 5 در نظر گرفته شود. این بدان معناست که قرار است از ray tracing نیز پشتیبانی کند. علاوه بر این گفته شده است که کنسول از رزولوشن 8K بهره مند خواهد شد. این موضوع باعث می شود تا برای تجربه ی رزولوشن 8k تلویزیون و صفحه نمایشی داشته باشید که بتوانید چنین رزولوشنی را پشتیبانی کند.

 

پردازنده های PlayStation 5 ، قرار است از AMD نسل سوم Ryzen باشد که شامل 8 هسته به اندازه 7 نانومتر Zen 2 می باشد. همچنین صدای 3 بعدی با توجه به وجود تراشه های AMD ممکن شده است. همین موضوع باعث می شود تا توسعه دهنده ها بازی هایی خلق کنند که تجربه ی جدید و بهتری در بازی کردن نیز داشته باشیم.

همچنین بخوانید  شارژ بی سیم چگونه کار می کند ؟

 

با توجه به گفته های Cerny خبری از تکنولوژی VR نبود و چیزی در این رابطه دریافت نشد. اما جدای از این صحبت ها گفت که در حال حاضر VR ای که برای کنسول قبلی استفاده شده و هدست PSVR به گونه ای طراحی شده است که با کنسول های جدید و نسل جدید همخوانی داشته باشند.

 


پیشنهادی : سیستم مورد نیاز بازی Apex Legends (بازی رایگان بتل رویال)


 

یکی از مهم ترین تغییراتی که می توان در کنسول پلی استیشن 5 نام برد وجود هارد های پرسرعت SSD است که می تواتد تغییر بسیار زیادی در روند و اجرای بازی ها برای گیمر ها نیز داشته باشد. Cerny برای نمایش سرعت لود از بازی Spider-Man شروع کرد که بصورت عادی و بدون استفاده از SSD بازی در 15 ثانیه لود شده و هنگام استفاده از SSD بازی تنها در 0.8 ثانیه لود می شود! این یعنی صرفه جویی بیشتر در وقت و کمتر منتظر ماندن گیمر ها برای اجرای بازی ها است.

 

بطور کلی چنین مواردی کنسول پلی استیشن 5 در نظر گرفته خواهد شد :

 

  • پشتیبانی از بازی های نسل PS4 و PSVR
  • پشتیبانی از دیسک بر خلاف کنسول بدون دیسک ایکس باکس
  • کارت گرافیک Radeon Navi و پشتیبانی از رزولوشن 8K همراه با ray tracing
  • نسل سوم پردازنده ی 8 هسته ای Ryzen از AMD
  • پشتیبانی از صدای 3 بعدی
  • دارای هارد دیسک SSD

 

چه زمانی می توان پلی استیشن 5 را خریداری کرد؟

 

متاسفانه ، فعلا خبری از زمان عرضه ی این کنسول نیست و هنوز نمی توان تاریخ مشخصی را اعلام کرد. البته Cerny اعلام کرد که کنسول در این سال عرضه خواهد شد و به سال بعد کشیده نخواهد شد اما در هر صورت گیمر ها باید صبور باشند.

 

یکی دیگر مواردی که سونی در رابطه با آن صحبتی نکرد مربوط به سرویس ها و ویژگی هایی است که کنسول پشتیبانی می کند. علاوه بر این در حال حاضر صحبتی از قیمت این کنسول نشده است. بدین منظور برای اینکه بتوانیم قیمت کنسول را بدانیم باید منتظر مراسم اصلی باشیم.

منبع :
MAKEUSEOF

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *