تبلیغات

تبلیغات

7 نکته برای استفاده از مرورگر تور به صورت امن

Seven-Tips-To-Use-Tor-Browser-Tasd1

مرورگر تور یا Tor یک نرم افزار رایگان است که ارتباطات ناشناس و جستجو را آسان می کند . تور یک انتخاب امن برای مرور اینترنت است و با مرورگر خود همراه است.

در این مقاله نحوه استفاده از مرورگر Tor به صورت آنلاین و حفظ حریم خصوصی شاهد خواهید بود با تک تیپ همراه باشید .

 

حریم خصوصی و امنیت هنگام استفاده از مروگر Tor

 

اگر می خواهید در هنگام استفاده از اینترنت ناشناس باقی بمانید ، مروگر Tor حداقل همانند بهترین VPN است که می توانید آن را نام ببرید . به یاد داشته باشید، هر چند Tor یک VPN نیست این یک پروکسی است که تنها ترافیک را هدایت می کند . در ادمه راهنمای کامل برای استفاده از مروگر تور را توضیح می دهد.

 


پیشنهادی :

اکنون میتوانید از مرورگر Tor در Android استفاده کنید + دانلود


 

به تنهایی مرورگر Tor نمی تواند امنیت و حریم خصوصی شما را تضمین کند . برای اطمینان از حداکثر امنیت و مزایا ، باید  نکات زیر را رعایت کنید :

 

  1. از اطلاعات شخصی خود استفاده نکنید.
  2. سیستم خود را به روز نگه دارید.
  3. از Tor برای جستجو های Google استفاده نکنید.
  4. جاوا ، جاوا اسکریپت و فلش را غیر فعال کنید.
  5. از شبکه P2P یا تورنت  استفاده نکنید.
  6.  کوکی ها و سایر اطلاعات را به طور مرتب حذف کنید
  7. از وب سایت های HTTP استفاده نکنید.

 

اجتناب از استفاده اطلاعات شخصی شما در مرورگر تور

 

یکی از کار هایی که اغلب مردم انجام میدهند این است که اطلاعات شخصی خود را وارد فعالیت های تور میکنند ، که این شامل موارد زیر است :

 

  • استفاده یا دسترسی به آدرس ایمیل شخصی شما
  • استفاده از نام های کاربری ،
  • استفاده از کارتهای اعتباری و بدهی ،
  • استفاده نکردن  از یک شخص ناشناس .

 

اگر  بخواهید به درستی از Tor استفاده کنید، باید یک شخصیت ایجاد کنید ، و از سرویس های ایمیل موقت استفاده کنید و معاملات را در رمزنگاری ناشناس انجام دهید. خدمات پست الکترونیکی موقت فقط باید در جایی که به دسترسی روزمره نیاز ندارید استفاده کنید. بعد از مدتی یک آدرس ایمیل موقت حذف خواهد شد.

 

سیستم خود را به روز نگه دارید

 

مرورگر Tor تنها به عنوان سیستم ایمنی اعمال میکند .  اگر سیستم عامل شما قدیمی است ، پس از می توان از نقاط ضعف در آن استفاده کند تا از  سپر عبور کند و اطلاعات شما را به خطر بیندازد.

 

اگر یک هکر قادر به تشخیص سیستم عامل شما باشد ، Tor نمیتواند از شما محافظت کند. در مورد سیستم عامل ، استفاده از ویندوز یک ایده خوب نیست. این به خاطر اشکالات امنیتی و آسیب پذیری های ذاتی است که با آن روبرو می شوند .

همچنین بخوانید  آموزش کامل راه اندازی و نصب سیستم عامل برای رزبری پای (Raspberry Pi)

 

اگر تنها ار ویندوز استفاده میکنید ، مطمئن شوید که شما آن را به طور منظم بروز رسانی می کنید .

 

از مرورگر تور برای جستجوهای Google استفاده نکنید

 

گوگل اطلاعاتی مانند جستجوها را جمع آوری و ذخیره می کند . گوگل همچنین کوکی ها را در رایانه شما ذخیره می کند تا عادت های روزمره شما را بررسی کند . برای اکثر مردم  استفاده از گوگل در Tor از این جهت باید اجتناب کنند .

 

میتوانید از موتور های جستجوی دیگر مانند DuckDuckGo و StartPage برای جستجو های خود در مرورگر Tor استفاده کنید . آنها هیچ چیز را به سرویس های خود یا دستگاه شما ، ورود یا ذخیره نمی کنند .

 


پیشنهادی :

بهترین مرورگر های وب به همراه بررسی امکانات آنها 2019


 

در مرورگر تور جاوا ، جاوا اسکریپت و فلش را غیر فعال کنید

 

استفاده از محتوای فعال در Tor یک خطر بزرگ است . ادوبی فلش ، QuickTime ، ActiveX ، جاوا ، و جاوا اسکریپت  تنها می توانند به دلیل دسترسی به حساب کاربری شما اجرا شود . به همین دلیل این افراد می توانند اطلاعات خصوصی شما را به اشتراک بگذارند .

 

جاوا اسکریپت یک زبان مرورگر به طور گسترده ای است که ممکن است تنظیمات پروکسی را نادیده بگیرد و لوکشین شمار در اختیار وب سایت ها بگذارد . علاوه بر این ، این ابزار ممکن است کوکی ها و سایر داده ها را از مرورگر Tor ذخیره کند ، که برای پیدا کردن و حذف این اطلاعات کار دشوار پیشرو خواهید داشت . اما با نادیده گرفتن ابزار های بالا به طور کامل ، شما به سطح بالاتری از حریم خصوصی و امنیت می رسید .

 

در مرورگر تور از تورنت یا P2P استفاده نکنید

 

تورنت یک ابزار اشتراک فایل است که با چندین سال سابقه ، جایگاهی ویژه میان کاربران اینترنتی و علاقه‌مندان به دانلود فایل دارد . که از پروتکل نقطه به نقطه (P2P) استفاده میکند.

Tor به عنوان یک مرورگر برای به اشتراک گذاری فایل مانند torrenting ساخته نشده است . Trojan Architecture برای جلوگیری از ترافیک فایل اشتراک به طور کامل تنظیم شده است ، و برای حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شما خطرناک است .

 


پیشنهادی :

تغییر ای پی رایگان ! مرورگر اپرا در حال جذب کاربران گوگل کروم می باشد


 

به طور منظم کوکی ها و سایر اطلاعات را در تور حذف کنید

 

در حالی که تور مسیر ترافیک خود را از طریق بسیاری از کوکی ها و دیگر اسکریپت ها مورد استفاده قرار می دهد برای پیگیری فعالیت خود  با کوکی های کافی یا بیت های کلیدی داده ها، می توان آن را با هم ترکیب کرد تا هویت شما را نشان دهد.

همچنین بخوانید  آموزش ذخیره کردن صفحه های وب به PDF

هنگام استفاده از Tor، به طور منظم کوکی ها و داده های سایت محلی را خالی کنید یا از ابزارهای مرورگر تور استفاده کنید ، که این کار را به صورت خودکار انجام می دهد.

 

استفاده نکردن از وب سایت های HTTP در مرورگرتور

 

داده هایی که به وب سایت های HTTP منتقل می شوند ، رمزگذاری نشده اند . Tor تنها ترافیک را در شبکه خود رمزگذاری می کند و با استفاده از سایت های HTTP ، هنگامی که ترافیک شما از طریق گره های خروجی عبور می کند،  شما را  آسیب پذیر می کند.

بازدید از سایت هایی با پروتکل HTTPS که از رمزنگاری کامل به عنوان TLS و SSL استفاده می کنند کاملا امن است. با استفاده از سایت های HTTPS ، تمام داده های شما حتی در خارج از اکوسیستم Tor نیز ایمن هستند.

 

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *