تبلیغات

تبلیغات

آیفون تن آر ، آیفون تن اس و آیفون تن اس مکس معرفی شد ، نگاهی به سه گوشی جدید اپل

New-2018-Apple-iPhones-XR-XS-XSMAX-TechTip

سه گوشی جدید آیفون ایکس آر ، آیفون ایکس اس و آیفون ایکس مکس معرفی شدند! در حالی که 2 گوشی آیفون ایکس اس و آیفون ایکس مکس همانند هم هستند و تنها تفاوتشان در اندازه آن ها است ، گوشی جدید اپل یعنی آیفون ایکس آر (iPhone XR) باعث شده است یک تغییر عمیق در استراتژی اپل ایجاد کند و نوآوری را همراه خود بیاورد.

 

همانطور که می دانید گوشی آیفون ایکس آر نسبت به 2 گوشی دیگر قیمت ارزانتری  نیز دارد. البته قبل از این اپل گوشی های ارزان قیمتی را نیز ارائه داد بود که می توان به iPhone SE و iPhone 5C اشاره کرد. اما طراحی این گوشی ها خارج از محدوده اپل بود و طور دیگر بودند. اما حالا در اینجا گوشی “ارزان قیمت” آیفون ایکس آر که همانند طراحی آیفون ایکس است و دارای Notch (قسمت بالایی) می باشد که طی مراسم اپل معرفی شد. این گوشی در رنگ های روشن عرضه می شود و متاسفانه برخی ویژگی های ضعیف هم همراه خود نیز دارد ، مانند داشتن باتری کوچکتر و ضعیف تر نبست به دو گوشی دیگر آیفون ایکس اس و ایکس اس مکس. همانطور که مشخص است قیمت این گوشی ها تاثیر بسیار زیادی برای طرفدارانش هم نیز دارد و حتی ممکن است با تغییر کوچک انتخابشان هم تغییر کند. اگرچه قیمت پایه 749 دلاری آیفون XR به هیچ وجه “درآمد اپل” به حساب نمی آید ، اما افرادی که به دنبال یک آیفون جدید در سال جاری هستند می توانند به راحتی به XR نسبتا ارزان تر و رنگارنگ تر رفته و در صورت نیاز آن را خریداری کنند.

 

از آنجایی که گوشی ها بعد از هر نسخه ی جدیدی که ساخته شده و عرضه می شوند گران تر می شوند ، تصمیم اپل برای پذیرش خانواده جدید “X” مهم است ، زیرا استراتژی جدیدی را برای اپل در اختیار دارد. همانطور که به سال 2019 نزدیک می شویم باعث می شود تا سازندگان گوشی قدم هایی برایشان ایجاد شده باشد تا بتوانند گوشی جدید را طراحی و تولید کنند.

 

آیفون تن آر ، آیفون تن اس ، آیفون تن اس مکس

 

این گوشی های  جدید اپل برای سال 2018 باید خریداران را تحت تأثیر قرار دهد اگر اپل هر گونه تمایل به انداختن نام تجاری چینی Huawei – که آیفون را در سه ماهه گذشته پشت سر گذاشت – و بعد از شماره 1 سامسونگ ، جای خود را به عنوان دومین تلفن ساز جهان به دست آورد.

 

قیمت و تاریخ عرضه آیفون های جدید اپل

 

قیمت آیفون تن آر ، آیفون تن اس ، آیفون تن اس مکس

 

تاریخ پیش فروش iPhone XS و iPhone XS از 14 سپتامبر شروع خواهد شد و در جمعه ی بعدی یعنی 21 سپتامبر به فروش خواهد رسید و گوشی های آیفون ایکس آر در تاریخ 19 اوکتبر پیش فروش خواهد شد ، همچنین در 26 اوکتبر به فروش خواهد رسید.

 

مدل گوشی 64GB 128GB 256GB 512GB
iPhone XR $749 $799 $899
iPhone XS $999 $1,149 $1,349
iPhone XS Max $1,099 $1,249 $1,449

 

همانطور که در بالا گفته شد با عرضه گوشی های جدید همراه با تکنولوژی های جدید باعث شده است تا قیمت آن ها هم نیز بالا رفته و افزایش قیمت داشته باشند. گوشی آیفون ایکس اس می تواند یکی از گوشی های گران و هزینه بر ( به غیر از آیفون ایکس مکس که با قیمت های نجومی $1,099 / £1,099 / AU$1,799 معرفی شد ) باشد که خریداری کنید.

 

طراحی آیفون XR ، آیفون XS و آیفون XS Max

 

طراحی آیفون تن آر ، آیفون تن اس ، آیفون تن اس مکس

 

همانطور که گفته شد و مشخص بود سال قبل طرفداران اپل با طراحی جدید از خانواده ی X متعجب شدند. امسال متسفانه خبری از طراحی جدید نیست و تنها بلکه تغییراتی کوچک در گوشی و نام آن رخ داده است که می توان آن را سال “S” نامید. دلیل این نامگذاری مشخص نیست!

 

اصلی ترین تغییر را می توان به تغییر رنگ گوشی ها اشاره کرد. امسال قرار است گوشی آیفون با رنگ طلایی (gold shade) است که می تواند در روشنایی و نور زیاد بسیار جذاب و برجسته تر باشد.

همچنین بخوانید  آپدیت می 2019 ویندوز 10 روی کامپیوترهایی با مموری کارد یا USB جانبی نصب نمی شود

 

فراتر از این موضوع ، در رابطه با طراحی گوشی ، دقیقا همان فریم و قاب مانند گوشی های سال 2017 در نظر گرفته شده است. یک قالب استیلی در اطراف لبه گوشی ، اندازه 5.8 اینچی ، و (متاسفانه) بدون دکمه ی Home ، همراه با ناچ ( برآمدگی بالای گوشی Notch ) که برای هر بار باز کردن گوشی خود باید از Face ID نیز استفاده کنید.

 

همچنین جلو و پشت گوشی هم مانند طراجی های قبل نیز جنس شیشه هستند ، همانطور که هر سال تغییراتی شدیدی را برای طراحی گوشی اپل مشاهده نمی کنیم ، اپل هنوز هم یکی از طراح های قابل توجه و کاربر پسند در بازار گوشی نیز هست.

 

از آنجایی که طراحی آیفون قابل تحسین است ، اخیرا گوشی های بسیار زیادی با کپی کردن از روی طرح گوشی آیفون ایکس عرضه شده اند و تعداد آن ها بسیار زیاد شده است که هر شرکت یک گوشی با طراحی آیفون ساخته شده است. هنوز هم خود گوشی آیفون ظریف تر و بهترین طراحی را دارد بطوری که زمانی که ما گوشی را در دستان خود می گیریم حس خوبی را به ما می دهد.

 

زمانی که گوشی را در دستان خود می گیریم و از آن استفاده می کنیم ، تشخیص اینکه بخواهیم بفهمیم این گوشی آیفون ایکس است یا آیفون ایکس اس بسیار سخت است چرا که هیچ تغییری ندارند و تنها می توان به رنگ طلایی اشاره کرد که نسخه های پارسال گوشی آیفون چنین رنگی نداشتند اما هنوز هم شما با داشتن این گوشی ها می توانید بهترین تجربه و حس خوب را به خود منتقل کنید. همچنین جنس شیشه ای که در پشت گوشی در نظر گرفته شده است باعث شده است این گوشی جذاب تر نسبت به نسخه های قبل نیز شود.

 

در مقایسه با آیفون X ، می توان از نظر طراحی هیچ تغییر نکرده است و نوآوری ندارد. برخی از این ها مانند حذف جک 3.5 میلی متری هدفون ، پورت شارژر Lightening ، مانند همیشه که همه ی این ها از زمان گوشی آیفون 7 تولید شده است که درصورت نیاز می توانید این شارژر ها را با قیمت $9 / £9 نیز خریداری کنید.

 

طراحی آیفون تن آر ، آیفون تن اس ، آیفون تن اس مکس

 

گوشی آیفون XS ، همراه با شارژر Lightening و هندزفری نیز عرضه می شود. در سمت چپ گوشی ، دکمه هایی وجود دارد که انتظار می رود ، دکمه صدا ، دکمه سوئیچ به حالت سایلنت و دکمه قفل بزرگتر ، همچنین دکمه سیری در کنار گوشی در نظر گرفته شده است.

 

طراحی آیفون تن آر ، آیفون تن اس ، آیفون تن اس مکس

 

گوشی iPhone XS ، ضد آب بوده و IP68 برای آن در نظر گرفته شده است. پیشرفتی در سری گوشی های X که می توان به همراه داشتن گوشی در حمام یا هنگام دوش گرفتن اشاره کرد و همچنین 2 اسپیکر در بالا و پایین گوشی قرار دارد که بصورت استریو می باشد.

 

اپل امسال در مراسم خود ، توانسته خروجی صدا را نسبت به قبل پیشرفته تر کرده و صدایی بهینه تر از بلندگو های خود تولید کند. البته در سالن مراسم اپل و بخش تست گوشی متاسفانه به دلیل وجود شلوغی و افزایش جمعیت امکان تست کردن اسپیکر های گوشی نمی شد و بسیار سخت بود.

 

صفحه نمایش

 

صفحه نمایش آیفون تن آر ، آیفون تن اس ، آیفون تن اس مکس

 

دوباره ، همانطور که مشخص بود گوشی iPhone XS هیچ تغییر خاصی در صفحه نمایش نیز نداشته است. ویژگی 5.8 اینچی OLED دوباره تولید شده است ، که این صفحه نمایش بهترین نوع در سال های اخیر نیز می باشد. همچنین ارائه رنگ های بهینه شده ، رنگ سیاهی عمیق و کنتراست بسیار بالا دارا است.

 

همانطور که در بالا گفته شد در قسمت بالایی گوشی یک بریدگی یا همان Notch وجود دارد که در خود دوربین جلو ، اسپیکر و همچنین Face ID را جای داده است و درحالی که بخواهید فیلمی را مشاهده کنید با وجود این بریدگی شما قسمتی از تصویر فیلم را از دست خواهید داد.

همچنین بخوانید  شارژ سریع 5 (Quick Charge) در 5 دقیقه دستگاه را تا 50 درصد شارژ می کند

 

صفحه نمایش آیفون تن آر ، آیفون تن اس ، آیفون تن اس مکس

 

اپل توانسته است برای آیفون های جدید صفحه نمایش را به اندازه ی 60% رنج داینامیک ، پشتیبانی از HDR 10 و Dolby را هم نیز اضافه کند. این ویژگی ها باعث می شود تا رنگ ها از نظر روشنایی و تاریکی بهتر و بهینه تر نمایش داده شوند. حتی با افزایش سطح نور گوشی نیز دچار مشکل نمی شوند.

 

همچنین با وجود تراشه ی جدید A12 Bionic باعث شده است عملکرد و سرعت گوشی بهتر شود. برنامه ها در یک چشم به هم زدن باز و بسته می شوند و دوربین به سرعت باز می شود. زمانی که بازی شرکت بتسدا (Elder Scrolls Blaze) را اجرا کردیم متوجه شدیم که چه قدر این عملکرد عالی است ، به شما این حس را می دهد که شما در حال تجربه ی کیفیت بازی همانطور که در کنسول ها است هستید.

 

صفحه نمایش آیفون تن آر ، آیفون تن اس ، آیفون تن اس مکس

 

دوربین

 

تنها برخی تغییرات جزئی در گوشی آیفون XS در نظر گرفته شده است ، این موضوع طوری بوده است که دیگران نیز انتظارات بیشتری داشتند و به این باور بودند که سری “S” هم بتوانید تحولی ایجاد کند.

 

اینکه گوشی دوربین دوگانه داشته باشد بسیار کاربردی است ، این دوربین 2 گانه هر کدام 12 مگاپیکسل می باشد ، که هر دو به صورت اپتیکال تصاویر را ذخیره می کنند ، همچنین یکی از لنز ها بصورت طراحی شده است که زاویه گسترده (Wide) در اختیار ما قرار می دهد و لنز دیگری به ما این امکان را می دهد که به اندازه 2 برابر بتوانیم زوم کنیم.

 

دوربین دوگانه در حالت پرتره نیز قابل استفاده است ، زمانی که عکسی می گیرید پشت سر شما را تار کرده و به شما اجازه می دهد رنگ بندی را تغییر دهید و تنها با چند سوایپ ساده می توانید به عکس خود افکت اضافه کنید ( دقیقا مانند همیشه ! ).

 

یکی از ویژگی های جدید در دوبین که سالیان سال در گوشی های اندرویدی وجود دارد و حالا به آیفون های جدید آمده است ویژگی مشخص کردن عمق اثر افکت بوکه در عکس های پرتره است. جالب است که در مراسم اپل این ویژگی قدیمی با افتخار معرفی شد!!! شما می توانید با یک اسلایدر عمق بوکه را برای تار شدن پس زمینه عکس مشخص کنید.

 

دوربین آیفون تن آر ، آیفون تن اس ، آیفون تن اس مکس

 

خوشبحتانه با وجود تکنولوژی های جدید و تراشه جدید A12 Bionic باعث شده است کیفیت عکسبرداری طوری باشد که کاربران را راضی نگه دارد. در سالن تست زمانی که از دوربین استفاده شد ، عکس ها و نمایش آن ها بسیار عالی بود ، البته این موضوع برای زمانی است که فضا ی ما روشن باشد!

 

باتری

 

باتری آیفون تن آر ، آیفون تن اس ، آیفون تن اس مکس

 

مثل همیشه ، اپل قدرت باتری گوشی های خود را در بالای سن و مراسم خود معرفی نکرد ، بلکه ترجیح داد که گوشی آیفون می تواند برای شما چقد کارایی داشته باشد. در سال گذشته گوشی آیفون X باتری 2,700mAh داشت ، که می توان در طول روز به خوبی از آن استفاده کرد.

 

اپل همچنین ادعا کرده است که گوشی های آیفون تن آر ، آیفون تن اس و آیفون تن اس مکس به لطف تراشه ی A12 باعث شده است تنها 30 دقیقه بیشتر نسبت به گوشی آیفون X کارایی داشته باشد.

 

همچنین شارژر وایرلس هم برای این گوشی ها در نظر گرفته شده است (البته این موضوع در مراسم اپل گفته نشد و ما بر فرض خود این موضوع را می گوییم). اما به نظر می رسد این گوشی قابلیت شارژ سریع ندارد و همانطور که توضیحی در رابطه با آن داده نشد ، می تواند یک فرصت از دست رفته باشد چرا که در حال حاضر گوشی های اندرویدی مانند سامسونگ و وان پلاس از این ویژگی برخوردار هستند.

همچنین بخوانید  هر آنچه از پروژه اسکارلت ایکس باکس 2 و پلی استیشن 5 می دانیم

 

همانطور که مشخص شد ، عمر باتری در گوشی آیفون XS تغییرات آنچنانی نکرده است ، اما با توجه به این همان قاب و فریم در نظر گرفته شده ولی به گفته ی اپل مصرف کمتری دارد.

 

مشخصات آیفون XS و آیفون XS Max بصورت خلاصه

 

سایز 5.8 اینچ ، 6.5 اینچ و صفحه نمایش OLED HDR (Super Retina displays)
رنگ ها طلایی ، نقره ای ، خاکستری
دوربین 2 گانه 12 مگاپیکسل و عکاسی گسترده
دوربین جلو 7 مگاپیکسل همراه با قابلیت پرتره
تراشه A12 Bionic پردازشگر 7 نانومتری همراه با افزایش سرعت 30 درصدی
حافظه 64GB ، 128GB ، 512GB
ضد آب استفاده از استاندارد IP68 که تا 2 متر در عمق در 30 دقیقه امکان پذیر است
عمر باتری 30 دقیقه بیشتر از گوشی iPhone X یعنی 1 ساعت و نیم
سیم کارت پشتیبانی بصورت 2 سیم کارته بصورت eSIM 
فیس آیدی ادعای عملکرد بهتر و سریع تر برای باز کردن قفل گوشی
لمس 3 بعدی عملکرد بهتر و حساس تر لمس 3 بعدی
اسپیکر صدای استریو و گسترده تر نسبت به سال 2017
سیستم عامل iOS 12
قیمت شروع از $999 برای iPhone XS 64GB

 

مشخصات آیفون XR بصورت خلاصه

 

سایز 6.1 اینچ همراه با صفحه نمایش LCD و رزولوشن 1792×828 و 326ppi ، صفحه نمایش Retina
بدنه بدنه ی آلومینیومی و جنس شیشه ای پشت
دوربین تک 12 مگاپیکسل و عکاسی گسترده
عکاسی عکاسی پرتره بصورت نرم افزاری
تراشه A12 Bionic پردازشگر 7 نانومتری همراه با افزایش سرعت 30 درصدی
حافظه 64GB، 128GB ، 256GB
ضد آب استفاده از استاندارد IP67
عمر باتری 1.5 کارکرد بیشتر نسبت به گوشی آیفون 8 پلاس
سیم کارت پشتیبانی بصورت 2 سیم کارته بصورت eSIM
فیس آیدی ادعای عملکرد بهتر و سریع تر برای باز کردن قفل گوشی
لمس 3 بعدی ندارد ، اما از سیستم Haptic بهره مند است
سیستم عامل iOS 12
قیمت شروع از $749
رنگ ها آبی ، صورتی ، زرد ، سفید ، مشکی و قرمز

 

نگاه کلی و مقایسه سه گوشی آیفون تن آر ، آیفون تن اس و آیفون تن اس مکس

 

مدل گوشی iPhone XS iPhone XS Max iPhone XR
صفحه نمایش و رزولوشن 5.8 اینچ ، سوپر رتینا OLED ؛ رزولوشن 2436×1125 6.5 اینچ ، سوپر رتینا OLED ؛ رزولوشن 2688×1242 6.1 اینچ ، LCD رتینا ؛ رزولوشن 1792×828
تراکم پیکسل 458 ppi 458 ppi 326ppi
ابعاد (اینچ) 5.7×2.8×0.3 اینچ 6.2×3.0x.3 اینچ 5.9×3.0x0.33 اینچ
ابعاد (میلی متر) 143.6×70.9×7.7 میلی متر 157.5×77.4×7.7 میلی متر 150.9×75.7×8.3 میلی متر
وزن (گرم) 177g 208g 194g
نسخه سیستم عامل iOS 12 iOS 12 iOS 12
دوربین دوگانه 12 مگاپیکسل دوگانه 12 مگاپیکسل تک دوربین 12 مگاپیکسل
دوربین جلو 7 مگاپیکسل همراه با فیس آیدی 7 مگاپیکسل همراه با فیس آیدی 7 مگاپیکسل همراه با فیس آیدی
ضبط ویدیو 4K 4K 4K
پردازشگر Apple A12 Bionic Apple A12 Bionic Apple A12 Bionic
حافظه 64GB, 256GB, 512GB 64GB, 256GB, 512GB 64GB, 128GB, 256GB
رم
قابلیت افزایش حافظه ندارد ندارد ندارد
باتری 30 دقیقه بیشتر از آیفون X 90 دقیقه بیشتر از آیفون X 90 دقیقه بیشتر از آیفون 8 پلاس
سنسور اثر انگشت ندارد (فیس آیدی) ندارد (فیس آیدی) ندارد (فیس آیدی)
اتصال کابل Lightening کابل Lightening کابل Lightening
جک هدفون ندارد ندارد ندارد
ویژگی های خاص ضد آب (IP68) ، 2 سیم کارت ( نانو سیم و e سیم ) ، شارژ بی سیم ، فیس آیدی ، انیموجی ضد آب (IP68) ، 2 سیم کارت ( نانو سیم و e سیم ) ، شارژ بی سیم ، فیس آیدی ، انیموجی ضد آب (IP67) ، 2 سیم کارت ( نانو سیم و e سیم ) ، شارژ بی سیم ، فیس آیدی ، انیموجی
قیمت $999 (64GB), $1,149 (256GB), $1,349 (512GB) $1,099 (64GB), $1,249 (256GB), $1,449 (512GB) $749 (64GB), $799 (128GB), $899 (256GB)

 

نظرات و پیشنهادات شما ؟!

 

حالا که درباره ی گوشی جدید اپل می دانید نظر خود را در قسمت کامنت ها برای ما بنویسید و با دیگران به اشتراک بگذارید. آیا مایل به خرید این گوشی هستید!؟

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *