تبلیغات

تبلیغات

iOS 12 ؛ معرفی همه ی ویژگی های جدیدی که به آیفون می آید

All_About_iOS12_TechTip

نسخه ی iOS 12 که دیروز در WWDC 2018 رسما از آن رونمایی شد ، این نسخه ی جدید شامل ویژگی های جدید و جالبی است که یکی یکی به آن ها می پردازیم ، اما قبل از آن چند نکته را بررسی خواهیم کرد.

 

در این نسخه یعنی iOS 12 که بیشتر به کارایی های آن اضافه شده است قابل تحسین است ، این یک آپدیت و بروزرسانی بزرگی نیست ، اما باعث شده است که با این بروزرسانی گوشی های خود را مورد استفاده تر قرار داده و قابل مقایسه با برخی از ویژگی های اندروید p می شود. خوشبختانه در این نسخه شاهده ویژگی های قابل توجهی هستیم که وجود آن ها قبل از آن در گوشی های آیفون و آیپد واقعا کم بود !! با ما همراه باشید تا به ویژگی های جدید iOS 12 بپردازیم.

 

تاریخ انتشار iOS 12 برای گوشی های آیفون و آیپد

 

  • دیروز یعنی 4 June که تنها برای توسعه دهنگان نسخه آزمایش قابا دریافت است ( پولی ).
  • تاریخ 26 June یک نسخه ی آزمایشی “عمومی” انتشار می شود.
  • ماه سپتامبر September که نسخه ی نهایی iOS 12 است انتشار داده خواهد شد.

 

iOS 12

 

شما می توانید در 3 مرحله از نسخه ی جدید iOS استفاده ببرید. یکی نسخه ی آزمایشی برای توسعه دهندگان ، دیگری نسخه ی عمومی آزمایشی و در آخر نسخه ی نهایی iOS 12 که برای همه انتشار داده می شود.

 

اولین حالت که برای توسعه دهندگان است و همین حالا قابل دریافت است ، اما اول از همه شما باید عضو گروه توسعه دهندگان شرکت اپل باشید! در نهایت باید 99$ پرداخت کنید تا این نسخه را دریافت کنید.

 

حالت دوم که نسخه ی آزمایشی همگانی است بعد سومین نسخه ی آزمایشی توسعه دهندگان انتشار داده می شود که تقریبا در روز 26 June قابل دسترسی خواهد بود. این نسخه کاملا رایگان است و مشکلات (باگ) کمتری دارد.

 

هر دو نسخه ی آزمایشی یک نسخه ی ناقص خواهند بود همانطور که از اسمشان مشخص است. به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می کنیم که نسخه ی های بتا یا آزمایشی را روی گوشی های خود یا گوشی هایی که از آن به عنوان گوشی اصلی استفاده می کنید نصب نکنید. بهتر است برای نسخه ی آزمایشی عمومی صبر کنید چرا که بهتر به نظر می رسد.

 

در نهایت ، افراد دیگر می توانند برای نسخه ی نهایی iOS 12 منتظر بمانند ( بهترین انتخاب ) ، این نسخه که رایگان است و برای تمامی کسانی است که گوشی شان این نسخه را پشتیبانی می کند ، این نسخه در ماه September انتشار داده می شود.

 

افزایش قابلیت اطمینان و سازگاری بیشتر در iOS 12

 

در این نسخه اپل سعی کرده است تا هرچقدر ممکن است سرعت عملکرد گوشی های خود را افزایش دهد و بیشتر کند. فدریگی اعلام کرد که در یک تست گوشی آیفون 6 پلاس برنامه ها 40% بیشتر و سریعتر اجرا شده اند. بیشتر کارایی نسخه ی جدید iOS بر روی افزایش سرعت تمرکز شده است همانطور که در تست گوشی گفته شد. همچنین در این تست برنامه ی دوربین 70% بیشتر شده و کیبورد 50% سریعتر نمایش داده می شود.

همچنین بخوانید  سیستم عامل هارمونی (Harmony) چیست؟ سیستم عامل جدید هواوی

 

iOS 12 Performance

 

این نسخه که با گوشی هایی که چیپست 64 بیتی دارند پشتیبانی خواهد کرد یعنی از آیفون 5s به بعد تمامی گوشی ها می توانند این نسخه را دریافت کنند ، همچنین از آیپد ها iPad Air و iPad Mini 2 است که قدیمی ترین آیپد هاست اما همچنان می توانند نسخه ی 12 را نصب کنند. به راحتی می توان گفت که این پشتیبانی بزرگی نسبت به بقیه است که هنوز با وجود این پیشرفت ها گوشی های قدیمی این شرکت می توانند نسخه ی جدد iOS را دریافت کنند.

 

نسل جدید ARKit 2 و بازی های چند نفری در iOS 12

 

  • یک فرمت فایل USDZ برای پشتیبانی از AR
  • LEGO ، Fender ، Adobe و Pixar با اپل در ARKit همکاری میکنند

 

یکی از بروزرسانی های بزرگ اپل که می شود نام برد نسخه ی دوم ARKit است که به خودی خود می توانند جذب کننده باشد. این شرکت یک فرمت فایل با نام USDZ برای این برنامه طراحی کرده است. همانطور که گفته شد با وجود همکاری بین چند شرکت باعث می شود تا یک شغل دیگری بین این شرکت ها ایجاد شود تا روی ARKit تمرکز کنند. بطور کلی شما در ARKit می توانید 2 نفری بازی را داشته باشید یعنی در 2 گوشی مختلف و در مکان های مختلف داخل یک بازی باشید و از آن لذت ببرید.

 

iOS 12 ARKit 2

 

حالا عکس ها (Photos) در iOS 12 حرفه ای تر و هوشمندانه تر هستند

 

  • جستجوی بهتر و قوی تر و اضافه شدن یک تب به نام “For You” (برای شما)
  • پیشنهاد برای به اشتراک گذاری یک البوم عکس
  • به اشتراک گذاشتن پیشنهاد خود برای دوستان خود تا عکس هایشان را به اشتراک بگذارند

 

برنامه Photos در نسخه ی جدید iOS به شما بصورت اتوماتیک و پیشرفته پیشنهاد جستجو را می دهد و در تب “For you” به شما افکت ها و فیلترهایی را پیشنهاد می دهد که روی عکس های خود می توانید اعمال کنید.

 

iOS 12 Photos

 

حالا Siri در برنامه های بیشتر کاربردی می شود و میانبر خواهد داشت

 

با استفاده از میانبر های Siri شما می توانید کارهای روزانه خود را سریعتر و بهتر انجام دهید ، به عنوان مثال با گفتن “i Lost My Keys” که به معنای “کلیدم را گم کرده ام” است باعث می شود صدای ردیاب کلید ها فعال شوند و به صدا در آیند و یا با گفتن “Heading Home” باعث می شود که یک اعلان به همخانه ای خود بدهد و وسایل مورد نظر مانند سیستم سرمایشی و فن ها را تا زمان رسیدن شما به خانه فعال و روشن کند.

همچنین بخوانید  سایت پیوندها از دسترس خارج شد!

 

ممکن است پیشنهاد هایی از برنامه ها توسط Siri بر روی صفحه ی قفل گوشی مشاهده کنید و یا درصورت دیر رسیدن ، به دوستان خود توسط SMS اطلاع خواهد داد ، به شما می گوید که باید چه زمانی به مادربزرگ یا اقوام خود زنگ بزنید و یا حتی اگر درحال نگاه کردن فیلم باشید Siri به شما پیشنهاد می دهد که گوشی خود را روی حالت “Do Not Disturb” یا مزاحم نشوید قرار دهید.

 

iOS 12 Siri

 

Carplay امکانات بیشتری را در خود جای می دهد

 

در این کنفرانس اعلام شد که نقشه های گوگل و ویز به برنامه اضافه خواهد شد که قرار است با همکاری یکدیگر در iOS 12 اضافه شود. Carplay در نسخه ی جدید برنامه های شخص ثالث بیشتری را پیشتبانی خواهد کرد. به عنوان مثال Waze و Google News که در عکس دیده شده است.

 

iOS 12 Carplay

 

در iOS 12 از گوشی خود کمتر استفاده کنید!

 

  • فعال شدن حالت Do Not Disturb در زمان خواب و نشان ندادن اعلان ها
  • تنظیمات فوری برای مشخص کردن اعلان های آینده برای نشان ندادن و یا خاموش کردن آن ها
  • هفته ای یک گزارش دریافت خواهید کرد که نحوه استفاده شما از گوشی چگونه بوده است
  • نمایش تفکیک شده فعالیت ها : رتبه بندی استفاده برنامه ها، بیشترین زمان استفاده از گوشی ، بیشترین اعلان های دریافت شده از برنامه ها
  • مشخص کردن مقدار زمان استفاده برای هر برنامه هنگام استفاده

 

iOS 12 ScreenTime

 

توسط این ویژگی شما به راحتی می توانید تمامی فعالیت های خود در یک هفته با گوشی را مشاهده کنید. همچنین می توانید مشخص کنید که زمان استفاده از برنامه چقدر باشد به عنوان مثال اگر زمان ما 1 ساعت باشد و از برنامه 1 ساعت استفاده کنیم ، به ما اعلانی داده خواهد شد که زمان ما به پایان رسیده است.

 

iOS 12 ScreenTime

 

در نهایت اعلان های گروه بندی شده در iOS 12 !

 

  • اعلان های گروه بندی شده برای هر برنامه باعث یکپارچگی شده است
  • گروه بندی بصورت ،  برنامه ها ، موضوع ها که با لمس کردن بقیه اعلان ها دیده می شود
  • تنها با یکبار سوایپ کردن تمام اعلان های یک گروه را پاک کنید

 

اعلان های گروه بندی شده حالا به iOS 12  خواهند آمد. خوشبختانه که خیلی از کاربران اپل دنبال چنین ویژگی ای بودند حالا می توانند به زودی آن را در iOS 12 دریافت کنند.

 

iOS 12 Grouped Notifications

 

Animoji (انیموجی) و Memoji (مموجی)

 

  • تشخیص و شناسایی زبان در iOS 12 به انیموجی ها اضافه خواهد شد
  • 4 انیموجی جدید : کوآلا ، روح ، ببر و T-Rex
  • Memoji یا مموجی های شخصی (خودتان را ایموجی کنید)
  • تماس تصویری FaceTime حالا در لحظه به 32 نفر رسیده است
  • امکان استفاده از Animoji و Memoji در تماس تصویری FaceTime
همچنین بخوانید  معرفی گوشی Xperia XZ Premium

 

انیموجی ها دیگر از یاد رفته بودند که حالا با وجود 4 شخصیت جدید و تشخیص حرکات زبان باعث شده است دوباره جان بگیرند.

 

iOS 12 Animoji

 

شما می توانید توسط Memoji ها از خود یک شخصیت بسازید که کاملا می تواند شخصی سازی شود ، رنگ مو را تغییر دهید ، مدل مو را تغییر دهید ، رنگ پوست ، نوع چهره و … . همچنین می توانید از Memoji ها در عکس های خود استفاده کنید و آن را ویرایش کنید.

 

iOS 12 Memoji

 

FaceTime گروهی !

 

iOS 12 FaceTime

 

قبل از این شما تنها می توانستید با 2 یا 3 نفر در ارتباط باشید و همزمان چت کنید اما حالا این رقم به 32 نفر افزایش یافته است!! جالب به نظر می رسد نه؟! این ویژگی که در iOS 12 در iMessage اضافه شده است قابل دسترسی است. همچنین در زمان مکالمه گروهی شما می توانید افکت یا مموجی مورد نظر خود را انتخاب کنید تا روی صورت شما اعمال شود. این قابلیت در iPhone ، iPad و Mac امکان پذیر است. در ساعت های هوشمند یا Apple Watch شما تنها میتوانید مکالمه صوتی چند نفره داشته باشید.

 

از شر آپدیت های زوری iOS خلاص شوید!

 

بالاخره یکی دیگر از ویژگی هایی که می توان به خودی خود کاربران ایرانی را سمت خود جذب کند ، جلوگیری از آپدیت های زوری و بدون اجازه iOS در گوشی های آن است!! خوشبختانه شما در iOS 12 به راحتی می توانید در قسمت Software Update گزینه ی بروزرسانی خودکار را غیرفعال کنید تا دیگر در هنگام وصل بودن به وایفای بدون اجازه شما شروع به دانلود نسخه ی جدید نکند.

 

iOS 12 Update

 

برخی دیگر از بروزرسانی ها در iOS 12 :

 

1- قابلیت اضافه شدن مموجی ها در قسمت انیموجی ها

2- بازگشت Swipe Up در گوشی های آیفون ایکس

3- اضافه شدن آیکون اسکنر بارکد و بخش کنترل سنتر

4- اضافه شدن تم Dark به بخش موزیک

5- تغییر بخش مصرف باتری و بهتر شدن آن

6- تغییر آیکون برنامه ی Voice Memos

7- اضافه شدن قابلیت اندازه گیری اشیا در دوربین

8- کنترل سنتر آیپد مانند کنترل سنتر آیفون ایکس شده است

9- تغییرات در برنامه ی Home

10- اضافه شدن اپلیکیشن Apple News

11- قابلیت Walkie Talkie به اپل واچ اضافه شد

12- اضافه شدن ایموجی های جدید به کیبورد

13- اضافه شدن والپیپر های جدید

14- توانایی اضافه کردن بیش از یک چهره برای Face ID در آیفون ایکس

 

پیشنهادات و نظر شما ؟!

ما سعی کردیم در این مقاله تمامی ویژگی های جدید iOS 12 را برای شما عزیزان آماده و لیست کنیم. نظر شما در رابطه با این نسخه چیست؟ آیا منتظر انتشار آن هستید؟ از کدام ویژگی بیشتر خوشتان آمد؟ با ما در میان بگذارید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *