تبلیغات

تبلیغات

iOS و iPadOS چیست ؟ توضیح کامل درباره سیستم عامل های اپل

what-is-ios

iOS چیست ؟ اگر از آیفون یا آیپد استفاده می کنید ، با سیستم عامل گوشی های اپل روبرو شده اید ، اما شاید نمی دانید iOS به چه معناست یا حتی آن چیست .

ما در اینجا برای پاسخ سوالات شما هستیم . بیایید نگاهی بیندازیم که iOS به چه معناست ، آخرین نسخه iOS چیست و سایر مواردی که شما باید درباره سیستم عامل iOS بدانید .

iOS چیست ?

iOS چیست ?

به عبارت ساده ، سیستم عامل تلفن همراه اپل است که دستگاه های آیفون و آیپاد از آن استفاده می کنند . تا سال 2019 نیز آیپد ها هم از این سیستم عامل استفاده می کردند . در صورت آشنا نبودن ، سیستم عامل یا (OS) نوعی نرم افزاری است که کلیه جنبه های دستگاه را مدیریت می کند . این بستر را فراهم می کند تا سخت افزار و نرم افزار دستگاه بتواند در ارتباط باشد ، به علاوه بسیاری از فرایند های اجرا شده در سیستم شما را نیز مدیریت می کند .

در سیستم های رومیزی ، احتمالاً از سیستم عامل ویندوز ، macOS یا لینوکس استفاده کرده اید . برای گوشی های همراه iOS ، اندروید گوگل که محبوب ترین هستند ، همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله انواع سیستم عامل ها را مشاهده کنید .

اما معنی iOS چیست ؟

معنی کامل iOS می تواند کمی بیشتر توضیح دهد. هنگامی که آیفون در سال 2007 معرفی شد ، سیستم عامل آن ابتدا سیستم عامل آیفون ” iPhone OS ” نامیده شد . با وجود نام ، iPod Touch (که بعد از سال 2007 راه اندازی شد) نیز سیستم عامل آیفون را اجرا کرد .

در سال 2010 ، اپل آیپد را معرفی کرد که همان سیستم عامل iOS را داشت . در آن مرحله ، اپل تصمیم گرفت نام سیستم عامل را “iOS” تغییر دهد ، زیرا فقط آیفون نبود که از آن استفاده می کرد (آیفون ، آیپد و آیپاد) . شما همچنین ممکن است کنجکاو باشید که نام تجاری “i” از کجا آمده است. اپل از زمان معرفی iMac در سال 1998 از این محصول در خط تولید خود استفاده کرده است .

نسخه iOS چه زمانی عرضه خواهد شد؟

آخرین نسخه iOS در دسترس عموم است iOS 13 . به طور خاص ، آپدیت iOS 13.3 که در تاریخ 10 دسامبر 2019 منتشر شد .

به طور کلی ، اپل جدیدترین نسخه iOS را در نمایشگاه WWDC در ژوئن هر سال اعلام می کند . از آنجا که این امر به توسعه دهندگان اختصاص دارد ، فقط نسخه های بتا برای آزمایش در دسترس هستند .

همچنین بخوانید  آموزش پیدا کردن آدرس آی پی IP خود با استفاده از گوشی اندروید و آیفون

در اواخر سال ، اپل معمولاً جدیدترین نسخه iOS را بلافاصله پس از رویداد ویژه خود ، که به طور معمول در هفته دوم سپتامبر برگزار می شود ، منتشر می کند . به روزرسانی iOS اندکی چند روز بعد از کنفرانس عرضه خواهد شد و هر کس با یک دستگاه سازگار می تواند آن را به صورت رایگان دانلود کند .

در نتیجه ، می توانید انتظار داشته باشید که iOS 14 احتمالا در حدود هفته 7 سپتامبر 2020 منتشر شود .

در طول سال ، اپل نیز اصلاحات جزئی را در iOS منتشر می کند . اینها “نسخه های نقطه” نامیده می شوند زیرا یک نقطه اعشار را به شماره نسخه اضافه می کنند (مانند iOS 13.3). اینها معمولاً اشکالات ، نقص امنیتی پچ را برطرف می کنند و ممکن است تجدید نظر در ویژگی های کوچک ایجاد کنند .

چگونه iOS را درآیفون آپدیت کنیم ؟

چگونه iOS را درآیفون آپدیت کنیم ؟

دستگاه شما ( آیفون یا آیپد ) از شما می خواهد که آخرین نسخه iOS را در صورت دسترسی ، دانلود کنید . همچنین می توانید با مراجعه به تنظیمات > عمومی ( General ) > به روزرسانی نرم افزار ( Software Update ) . در اینجا می توانید به روزرسانی های دستی را در هر زمان بررسی کنید . اگر آخرین نسخه iOS را دارید ، این صفحه به شما اطلاع می دهد که اخرین نسخه iOS را نصب کرده اید.

برای راهنمایی بیشتر به راهنمای ما برای به روزرسانی آیفون خود مراجعه کنید . برای ایمن نگه داشتن آیفون خود ، ایده خوبی است که جدیدترین به روزرسانی ها را به موقع نصب کنید . در غیر این صورت ، دستگاه شما می تواند در برابر تهدیدات امنیتی آسیب پذیر باشد .

اما iPadOS چیست ؟

از سال 2010 ، ” آیفون ” ، ” آپیاد تاچ ” و ” آپید ” همه دارای سیستم عامل iOS هستند . با این حال ، با گذشت زمان ، اپل برخی از ویژگی های خاص آیپد را ایجاد کرد که از صفحه نمایش بزرگتر بهره می برد. اینها شامل یک داک ( پایه ) ، پشتیبانی از کشیدن و رها کردن ( drag and drop ) و حالت تصویر در تصویر است .

بنابراین ، با انتشار iOS 13 ( ویژگی های iOS 13 ) در سال 2019 ، این شرکت نام سیستم عامل تبلت را به iPadOS تغییر داد . در حالی که تقریباً مشابه iOS است ، iPadOS برای ایجاد یک محصول اختصاصی برای لیست در حال رشد از ویژگی های خاص تبلت ها ، جدا شد . اپل همچنین سیستم عامل آیپد را با نسخه 13 شروع کرد تا با نسخه iOS مطابقت داشته باشد .

همچنین بخوانید  چگونه در ترمینال لینوکس متن را کپی و پیس کنیم

مردم هنوز از اصطلاح عمومی “دستگاه های iOS” استفاده می کنند تا به خطوط موبایل اپل مراجعه کنند ، بنابراین وقتی این را مشاهده کردید ، می توانید به آیفون و آیپد فکر کنید .

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *