تبلیغات

تبلیغات

ویندوز 10 سرانجام دسترسی آسان به فایل های لینوکس را ارائه می دهد

win-linux-use-files

در تاریخ آوریل 2019 ویندوز 10 به روز رسانی جدیدی همراه با ویژگی های پشتیبانی برای دسترسی آسان ، مشاهده و حتی تغییر سیستم های تحت ویندوز برای ویندوز (WSL) از فایل اکسپلورر و یا از طریق خط فرمان اضافه شد .

قبلا ، اگر در کنار ویندوز سیستم عامل لینوکس هم داشتید برای دسترسی به فایل های لینوکس از سیستم عامل لینوکس کار دشواری بود ، و حتی مایکروسافت در برابر این راه ها هشدار می دهد که امن نیست . اما در ادامه با تک تیپ ، یک راه ساده تر و رسمی برای دسترسی به این فایل ها با ابزار ویندوز وجود دارد که می توانید بدون خطر به فایل های خود دسترسی پیدا کنید .

 

دسترسی به فایل های لینوکس در ویندوز

 

شما می توانید از پنجره Explorer File به طور مستقیم به محیط  لینوکس دسترسی پیدا کنید . کافیست فقط دستور زیر را در command prompt یا خط فرمان ویندوز تایپ کنید:

 

explorer.exe .

 

شما می توانید با باز شدن پنجره Explorer File به فایل های با کشیدن و رها کردن، کپی کردن و چسباندن آنها، و یا حتی آنها را به طور مستقیم در برنامه های ویندوز دسترسی داشته باشید .

 

دسترسی به فایل های لینوکس در ویندوز 

 

مایکروسافت ممکن است که در آینده تغییر کند . اما، در حال حاضر ، شما می توانید مسیر زیر را در یک پنجره اکسپلورر برای دسترسی به فایل های لینوکس تایپ کنید:

 

\\wsl$\"running_distro_name"\

( به جای running_distro_name اسم سیستم عامل لینوکس را نصب کنید .)

 

برلی مثال اگر شما میخواهید سیستم عامل اوبونتو را اجرا کنید، باید تایپ کنید:

 

\\wsl$\Ubuntu\

 

البته کد زیر هم درخط فرمان کار می کند.  Command Prompt ، دستور زیر را وارد کنید تا به دایرکتوری ریشه سیستم نصب شده دبیان شما تغییر کند.

 

cd \\wsl$\Debian\

 

دسترسی به فایل های لینوکس در ویندوز

 

کاربران سیستم عامل لینوکس سال هاست که منتظر انشتار این ویژگی بودند . در سال 2016، Rich Turner مایکروسافت نوشت که باید به کاربران ویندوز  هشدار دهدک که حداقل دو یا سه بار در روز به فایلهای لینوکس خود در File Explorer دسترسی نداشته باشند . در حال حاضر ،  راهی برای کار با این فایل ها بدون خطر شکستن چیزی وجود دارد .

همچنین بخوانید  6 قانون که باید برای افزایش عمر باتری گوشی و لپ تاپ خود بدانید

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *