تبلیغات

خرید سرور مجازی با IPv6 از مبین هاست

serveripv6

همان‌طور که می‌دانید، آدرس آی‌پی در واقع هویت دیجیتالی شماست. IP یک آدرس شبکه برای کامپیوتر شماست تا اینترنت با کمک آن متوجه شد ایمیل‌ها، داده‌ها و هر تعامل دیگری را به چه آدرسی بفرستد.

IPv6 یا پروتکل اینترنت ورژن 6 یک پروتکل لایه شبکه است که امکان برقراری ارتباطات در بستر شبکه را میسر می‌کند. IPv6 با هدف جایگزینی پروتکل IPv4 برای پاسخ‌گویی به نیازهای در حال رشد کاربران اینترنت در دسامبر 1998 توسط سازمان IETF معرفی شد.

IPv4 در برابر IPv6

IPv4 به‌عنوان نوع متداول آدرس آی‌پی شناخته می‌شود. در زیر می‌توانید نمونه‌ای از یک آدرس آی‌پی ورژن 4 را ببینید:

25.59.209.224

یک آدرس IPv4 از چهار عدد تشکیل شده که هرکدام شامل یک تا سه رقم است و هر عدد یا مجموعه‌ای از اعداد با یک نقطه (.) جدا می‌شود. هر یک از چهار عدد می‌تواند در بازه 0 تا 255 متغیر باشد. این گروه از اعداد تفکیک‌شده آدرس‌هایی را ایجاد می‌کنند که امکان ارسال و بازیابی داده‌ها از طریق اتصالات اینترنتی را به شما و همه افراد در سراسر جهان ارائه می‌دهد.

IPv4 از یک فضای آدرس 32 بیتی استفاده می‌کند که امکان ذخیره دو به توان 32 آدرس (بیش‌تر از 4 میلیون آدرس مختلف) را دارد. در حال حاضر به‌عنوان پروتکل اینترنت اولیه شناخته می‌شود که 94 درصد از ترافیک اینترنت را جابه‌جا می‌کند. در ابتدا فرض بر این بود که هیچ‌گاه آدرس‌های آن تمام نمی‌شود، اما وضعیت فعلی باعث شده است تا IPv6 نیز در نظر گرفته شود.

یک آدرس IPv6 از هشت گروه چهار رقمی هگزادسیمال تشکیل شده است. در زیر می‌توانید یک نمونه از آدرس IPv6 را ببینید:

da8:75a3:0000:0000:8a2e:0370:73343001:0

این ورژن جدید از آدرس IP برای رفع نیاز به آدرس‌های اینترنتی بیش‌تر در حال استقرار است. هدف از معرفی IPv6 رفع مسائلی بود که در خصوص IPv4 وجود داشت. با فضای آدرس 128 بیتی، می‌توان 340 آندسیلیون آدرس منحصربه‌فرد را ایجاد کرد. IPv6 همچنین IPng (پروتکل اینترنت نسل بعدی) نامیده می‌شود.

انواع آدرس IPv6

بدون‌شک بسیاری از ارائه‌دهندگان سرور مجازی در تلاش هستند تا راهکارهای خود را براساس پروتکل جدیدتر IPV6 ارائه دهند. برای مثال اگر قصد خرید VPS لینوکس پرسرعت یا ویندوز را داشته باشید احتمالا آدرس آی‌پی اختصاص‌یافته به شما از نوع IPv6 خواهد بود. اما آدرس‌های IPv6 چه انواعی دارد؟

آدرس‌های Unicast

این آدرس‌ها یک گره منحصربه‌فرد را در شبکه شناسایی می‌کند و معمولا به یک فرستنده یا یک گیرنده منحصربه‌فرد اشاره دارد.

آدرس‌های Multicast

آدرس‌های مالتی‌کست یا چندپخشی نشان‌دهنده گروهی از دستگاه‌های IP است و فقط می‌تواند به‌عنوان مقصد دیتاگرام استفاده شود.

همچنین بخوانید  کابینت هایگلاس

آدرس‌های Anycast

این نوع از آدرس‌های IPv6 به مجموعه‌ای از واسطه‌ها که معمولا به گره‌های مخلتف تعلق دارند اختصاص داده می‌شود.

مزایای IPv6

 

سرور مجازی با IPv6

اگر قصد خرید وی پی اس ip ثابت (سرور مجازی) را داشته باشید احتمالا متوجه شده‌اید که بعضی از سرورهای مجازی با آدرس‌های جدید IPv6 ارائه می‌شوند. به‌همین‌دلیل، آشنایی با مزایایی که آدرس‌های IPv6 ارائه می‌دهند مفید است. در ادامه به چند مورد از مزایای مهم IPv6 اشاره می‌کنیم.

فضای آدرس بزرگ‌تر

همان‌طور که گفته شد IPv6 از فضای آدرس کاملا بزرگ‌تری نسبت به IPv4 بهره می‌برد که برای پشتیبانی از تعداد روزافزون دستگاه‌ها و کاربران متصل به اینترنت ضروری است. فضای 128 بیتی آدرس‌های IPv6 این امکان را فراهم می‌کند تا 340 آندسیلیون (3.4 ضربدر 10 به توان 38) آدرس مختلف را ایجاد کرد.

امنیت بیش‌تر

IPv6 دارای ویژگی‌های امنیتی داخلی از جمله IPsec است که یکپارچگی داده‌ها، احراز هویت و رمزگذاری را برای ترافیک اینترنت ارائه می‌دهد. در نتیجه، ارتباطات اینترنتی ایمن‌تر است و در برابر حملات آسیب‌رسان مانند شنود، دستکاری و جعل هویت محافظت می‌شود.

سرعت بالاتر

IPv6 از آدرس‌های Multicast به‌جای آدرس‌های Broadcast در IPv4 استفاده می‌کند. این ویژگی اجازه می‌دهد تا جریان‌های بسته‌‌ای مانند استریمینگ چندرسانه‌ای که به پهنای باند بالا نیاز دارند، به طور هم‌زمان به چندین مقصد ارسال شوند.

فرمت هدر ساده‌شده

در مقایسه با IPv4، در ورژن 6 شاهد ساختار Header ساده‌تر و موثرتری هستیم که هزینه‌های پردازش را کاهش و درعین‌حال سرعت اتصال به اینترنت را افزایش می‌دهد. تخصیص و مدیریت آدرس‌ها نیز برای ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت (ISP) ساده‌تر شده است.

اولویت‌بندی

IPv6 پشتیبانی قوی‌تری را از ویژگی‌های QoS یا کیفیت سرویس‌ ارائه می‌دهد. این توانمندی به ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت اجازه می‌دهد ترافیک را اولویت‌بندی کنند و همچنین مطمئن شوند که کاربردهای ضروری مانند صدا و تصویر، از پهنای باند مورد نیاز و تاخیر کم برخوردار هستند.

پشتیبانی بهتر از دستگاه‌های موبایل

در دنیای دیجیتال مدرن، جایی که تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها روزبه‌روز رایج‌تر می‌شود، IPv6 پشتیبانی بهتری را از دستگاه‌های موبایل ارائه می‌دهد که بسیار مهم است. این دستگاه‌ها به‌لطف IPv6 می‌توانند به اینترنت وصل شوند و با دستگاه‌های دیگر سریع‌تر و ایمن‌تر ارتباط برقرار کنند.

 

خرید سرور مجازی IPv6

 

سرور مجازی با IPv6

خرید سرور مجازی مزایای زیادی دارد و با توجه به تحریم‌ها و وضعیتی که اینترنت ایران دارد، استفاده از آن برای برخی کاربردها مانند ترید و کسب درآمد دلاری از طریق فریلنسری ضروری است. یک سرور مجازی کارآمد امکان برخورداری از یک آی‌پی ثابت و اختصاصی، آپ‌تایم بالا، امکان ارتقاء منابع سرور، دسترسی رویت یا ادمین و امکان نصب نسخه‌های مختلفی از ویندوز و بهترین توزیع‌های موجود لینوکس را در دسترس کاربر قرار می‌دهد.

همچنین بخوانید  بهترین دکوراسیون طلا در سال 2023

سرورهای مجازی مبین هاست نیز تمامی این ویژگی‌ها را ارائه می‌دهد و می‌توانید بسته به نیازتان، از بین پلن‌های اقتصادی تا پلن‌های حرفه‌ای با مشخصات سخت‌افزاری بسیار عالی انتخاب کنید. سرورهای فیزیکی مبین هاست در معتبرترین دیتاسنترها مستقر شده‌اند و با استفاده از به‌روزترین تکنولوژی مجازی‌سازی در قالب سرورهای مجازی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

این نوع از سرورها در کنار عملکرد سریع و قابل اطمینان، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند که برای بسیاری از کاربران و کسب‌وکارهای کوچک یک انتخاب ارزشمند محسوب می‌شود. در‌صورت نیاز می‌توانید سرور مجازی خود را در لوکیشن موردنظرتان خریداری کنید تا مالکیت یک آی‌پی در لوکیشن انتخابی را به‌دست بیاورید.

سرورهای مجازی مبین هاست در لوکیشن‌های ایران، فرانسه، انگلیس، آمریکا، کانادا، آلمان، هلند، ترکیه، سوئد، امارات، فنلاند و اسپانیا ارائه می‌شود تا به‌راحتی بتوانید لوکیشن موردنظرتان را انتخاب کنید.

منابع سخت‌افزاری به‌روز که به بهترین شکل نگهداری می‌شود به‌همراه تیمی از متخصصین باتجربه باعث شده است تا آپ‌تایم سرویس‌های مبین هاست در سطح بسیار بالا (99.9 درصد) قرار داشته باشد. با خرید هر پلن سرور مجازی، دقیقا همان منابعی که انتخاب کرده‌اید در دسترس شما قرار می‌گیرد و هیچ کاربر دیگری نمی‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

به‌این‌ترتیب، اگر صاحب یک وب‌سایت یا اپلیکیشن تحت‌وب هستید، در مواقعی که با افزایش ناگهانی ترافیک کاربران مواجه شدید نگران اختلال در عملکرد و دسترسی سایت یا اپلیکیشن نیستید. علاوه‌براین، مبین هاست امکان ارتقاء یا تغییر آسان منابع را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. بنابراین، به‌مرور زمان و باتوجه به تغییر نیازهایتان می‌توانید منابعی مانند پردازنده، رم یا حافظه ذخیره‌سازی را افزایش دهید.

تیم پشتیبانی فنی مبین هاست در تمام روزهای هفته و به‌صورت 7/24 آماده پاسخ‌گویی به سوالات و درخواست‌های کاربران و مشتریان هستند. بنابراین، درصورتی‌که در پیکربندی یا استفاده از سرور مجازی خود دچار مشکل شده‌اید، می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز با کارشناسان پشتیبانی مبین هاست تماس بگیرید. این کارشناسان مانند یک هم‌تیمی تا رفع کامل مشکل در کنار شما حضور خواهند داشت.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *