تبلیغات

تبلیغات

کابینت هایگلاس

high-glass

امروزه با وجود طراحان خبره و با استعداد اکثریت مردم به فکر تعویض دکوراسیون هستند و یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خانه که بعد از تغییر دکوراسیون منزل به چشم می‌آید و جلوهای دیگری به خانه می‌بخشد آشپزخانه است بخصوص اگر در آشپزخانه از کابینت براق و مدرن استفاده شود. در این مقاله به یکی از جنس‌های زیبا و مدرن از کابینت اشاره کرده‌ایم که برای کابینت آشپزخانه یک گزینه فوق العاده مناسب و اقتصادی است .

کابینت هایگلس چیست

این نوع کابینت از ام‌دی‌اف ساخته می‌شود که در روکش آن از پلکسی گلاس که نوعی پلاستیک است استفاده می‌شود. این نوع کابینت جزء دسته کابینت‌های طرح مدرن است. به دلیل رویه‌ای که استفاده می‌شود حالت براق و شفافی دارد. نسبت به بقیه کابینت‌ها هزینه کمتری دارد. کابینت‌ هایگلاس یکی از جذاب‌ترین متریال‌های سبک ترک به نام‌های AGT و … می‌باشد.

کابینت پلیگلس

این مدل کابینت یکی از زیر مجموعه‌های کابینت هایگلاس است و به دلیل مقاومت بالا در برابر خط و خش مشهور است و نسبت به مدل هایگلس شفاف‌تر و براق‌تر است. پلیگلس نیز از ام‌دی‌اف ساخته می‌شود اما در این مدل بجای استفاده از رویه‌ی هایگلس از پلیگلس استفاده می‌شود.

دلیل قیمت پایین بودن هایگلس

این کابینت‌ها در کشورهای آلمان، ایتالیا، اتریش، ترکیه و … ساخته می‌شود. جنس کشور ترکیه از بقیه کشورها دارای قیمت پایین‌تری است و به این دلیل بیشتر کابینت سازان ایرانی از کابینت کشور ترکیه استفاده می‌کنند. برندهای هایگلاس ترک از جمله ایشیک و … می‌باشند. اما شما می‌توانید به کابینت ساز بگویید که از ساخت کشورهای دیگر برای زدن کابینت‌ها شما استفاده کند.

نوردهی کابینت هایگلس

این نوع کابینت به دلیل داشتن رویه‌ای صاف مناسب آشپزخانه‌ای است که نورگیری کمی دارد. با رفلکس نور محیط بیرونی و داخلی، خود منبعی از نور به شمار می‌رود و موجب روشنایی آشپزخانه می‌شود. البته این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که رنگ انتخابی شما روشن باشد.

رنگبندی کابینت‌های هایگلس

کابینت‌ها هایگلس دارای تنوع رنگی بالایی هستند و شما می‌توانید نسبت به دکوراسیون خود رنگ مدنظر خود را انتخاب کنید. رنگبندی کابینت‌های هایگلس مات و براق است. به دلیل داشتن تنوع رنگی بالا می‌توان از این کابینت در نصب کمد دیواری و دکوارسیون داخلی منزل مانند TV ROOM و چه در دکوراسیون اداری مانند یک دکوراسیون اتاق کار شیک یا حتی دکوراسیون تجاری برای بوتیک زیبا تنوع بالا باعث شده دست طراحان باز باشد.

سفید رنگ پرطرفدار کابینت هایگلس

از این رنگ بیشتر مواقع برای فضاهای کوچک  و نورگیری کم استفاده می‌شود چون باعث منعکس شدن نور می‌شود و محل نصب را پرنورتر نشان می‌دهد. این رنگ به راحتی با رنگ‌های دیگر ترکیب می‌شود.

همچنین بخوانید  در این بروکرها برداشت از حساب آنی است

مزایای کابینت سفید

  • رنگ سفید به دور از تجمل است و افراد ساده از آن بیشتر استفاده می‌کنند کابینت سفید فضای خاصی به آشپزخانه‌تان می‌دهد. آن را روشن و فضا را باز و بزرگتر می‌کند. ضمن اینکه اکثر آشپزخانه‌های امروزه کوچکند برای بزرگ نشان دادن آن‌ها سفید مناسب است.

معایب کابینت سفید

  • این رنگ بیشتر لک و چربی را نشان میدهد و خواستار مراقبت بیشتر می باشد.

کابینت هایگلس طلایی

این رنگ کابینت سال‌هاست در چشم است و کسانی که به دکوراسیون اشرافی و سلطنتی علاقه دارند از این رنگ کابینت استفاده می‌کنند.

کابینت هایگلس سفید و بنفش

این مدل جزء دکوراسیون‌های مدرن است و ترکیب رنگ بادمجانی و سفید در کار هم خاص و شیک است اما به تنهایی نمی‌توانید از رنگ بنفش یا بادمجانی استفاده کنید  فقط اگر آشپزخانه‌ای با متراژ بالا دارید می‌توانید از این رنگ تیره استفاده کنید و گرنه فضای شمارا کوچک و دلگیر نشان می‌دهد. به همین دلیل است که کابینت سازان در کنار رنگ تیره پیشنهاد می‌دهند از رنگ روشن مثل سفید استفاده کنید.

سفید و طوسی رنگ محبوب کابینت هایگلس:

استفاده از رنگ طوسی به تنهایی پیشنهاد نمی‌شود زیرا فضای شما را بی‌روح می‌کند. پیشنهاد می‌شود از رنگ‌های سفید، نارنجی، سبز، قرمز و … استفاده کنید.

کابینت هایگلس اکلیلی

این نوع کابینت شاینی و اکلیلی است که جلوه‌‍ های زیبا و شیک به محل نصب می‌بخشد. در برابر نور طبیعی که در آشپزخانه وجود دارد و با انعکاس نور باعث درخشش کابینت آشپزخانه می‌شود. این کابینت جزء دسته دکوراسیون مدرن است.

کابینت هایگلس سفید و مشکی

از رنگ مشکی برای ترکیب کنار رنگ‌های روشن استفاده می‌شود. رنگ مشکی جزء رنگ‌ها مدرن محسوب می‌شود اما بهتر است زمانی استفاده شود که در کل دکوراسیون خانه زیاد از رنگ مشکی استفاده نشود.

کابینت هایگلس کاپوچینو

این نوع کابینت با رنگ‌های سفید و کرمی ترکیب می‌شوند و برای آشپزخانه‌های مدرن بیشتر استفاده می‌شود. این رنگ‌ها گرمای بسزایی به محل نصب می‌دهند.

کابینت هایگلس نقره‌ای

کابینت نقره‌ای مانند کابینت طرح اکلیلی طرفداران مخصوص خود را دارند. کابینت هایگلاس سفید نقره‌ای به یکی از ترکیب رنگ‌‌های جذاب و پرطرفدار دکوراسیون آشپزخانه تبدیل شده است.

کابینت هایگلس نسکافه‌ای

رنگ نسکافه‌ای از انواع رنگ‌های گرم است و این رنگ زیبا به سادگی با سایر رنگ‌ها ترکیب می‌شود از این رو اغلب افراد تمایل دارند برای ایجاد دکوراسیونی شیک و بی‌نظیر در فضای آشپزخانه منزل خود رنگ کابینت‌ها را از بین طیف‌های تیره و روشن رنگ نسکافه‌ای انتخاب نمایند.

کابینت هایگلس بدون دستگیر

همچنین بخوانید  چطور برای خرید بیت کوین اقدام کنیم؟

این طرح کابینت‌ها امکان این را دارند بدون دستگیره باشند و برای باز کردن و بسته شدن درب از مگنت یا تاچ استفاده شود.

نحوه‌ی پاک کردن کابینت‌های هایگلس

  • برای تمیز کردن کابینت هایگلاس به هیچ عنوان از اسفنج زبر استفاده نشود.
  • مایع‎های سفید کننده و اسیدی و پودر ماشین لباسشویی انتخاب صحیحی نمی‌باشند.
  • اگر لک‌هایی مانند قهوه در این کابینت ایجاد شود برای برطرف کردن آن می‌توان از دستمال نمدار شده از آب ولرم، و مقداری شوینده عمومی نه اسیدی استفاده نمود.
  • سطح روغنی هود و اجاق گاز خود را با این دستمال کاغذی آغشته به روغن معدنی تمیز کنید تا لکه های روغن از بین بروند. سپس مقادیر مساوی آب گرم و سرکه سفید را با هم ترکیب کنید. و به وسیله یک دستمال پارچه‌ای و یا اسفنج، کابینت‌های آشپزخانه خود را با این محلول تمیز کنید و لکه‌های سبک روغن ایجاد شده بر روی آن‌ها را از بین ببرید. برای لکه‌های سرسخت‌تر، به طور مستقیم از سرکه سفید استفاده کنید و در آخر با استفاده از یک دستمال مرطوب با آب سرد، سطوح مورد نظر خود را تمیز کنید.
  • ترکیب لیمو و نوشابه تاثیر به سزایی در از بین بردن لکه های چربی دارند. همچنین ترکیب لیمو و جوش شیرین، ترکیبی عالی برای از بین بردن لکه های چربی تازه ایجاد شده هستند .

در مطالب بعدی در مورد کلیات کابینت ممبران و ویژگی های این نوع کابینت صحبت خواهیم کرد .

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *