تبلیغات

تبلیغات

نکات مهمی از داستان زندگی پر فراز و نشیبِ نویسنده معروف لوییز هی

louisshey

هلن ورا لونی در لس آنجلس از پدر و مادری به نام هنری جان لونی و ورونیکا چوالا به دنیا آمد. به گفته خود لوییز هی او در لس آنجلس از مادری فقیر به دنیا آمد که با ناپدری خشن لوئیز، ارنست کارل وانزنراید، که او و مادرش را مورد آزار جسمی قرار داد، دوباره ازدواج کرد. زمانی که او حدود 5 سال داشت، توسط یکی از همسایگان به او تجاوز شد. در 15 سالگی، دبیرستان را بدون دریافت دیپلم ترک کرد، باردار شد و در روز تولد 16 سالگی، نوزاد دخترش را رها کرد.

 

لوییز هی

لوییز هی سپس به شیکاگو نقل مکان کرد و در آنجا در مشاغل کم درآمد کار کرد. در سال 1950، او دوباره به نیویورک نقل مکان کرد. در این مرحله، او نام کوچک خود را تغییر داد و حرفه ای را به عنوان مدل لباس آغاز کرد. او با کار برای بیل بلاس، اولگ کاسینی و پائولین تریگر به موفقیت دست یافت. در سال 1954 با تاجر انگلیسی اندرو هی (1928-2001) ازدواج کرد. پس از 14 سال ازدواج، زمانی که او را به خاطر زنی دیگر، شارمن داگلاس (1928-1996) ترک کرد، احساس ویرانگی می‌کرد. لوییز هی می‌گفت که در همین زمان اولین کلیسای علوم دینی را در خیابان 48 پیدا کرد، که به او قدرت تغییر فکر را آموخت. به گفته هی در اینجا او آثار تفکر جدید نویسندگانی مانند فلورانس اسکاول شین را مطالعه کرد که معتقد بود تفکر مثبت می‌تواند شرایط مادی افراد را تغییر دهد و بنیانگذار علوم دینی ارنست هولمز که تعلیم داد که تفکر مثبت می تواند بدن را درمان کند.

 

بر اساس گزارش هی، در اوایل دهه 1970، او یک متخصص علوم دینی شد. در این نقش، او مردم را در تأییدهای گفتاری رهبری کرد، که معتقد بود بیماری های آن‌ها را درمان می کند و به عنوان یک رهبر این حوزه محبوب شد. پزشکان برای لوییز هی در سال 1977 یا 1978 سرطان واژن “لاعلاج” تشخیص دادند. هی به این نتیجه رسید که با نگه داشتن خشم خود به خاطر سوء استفاده و تجاوز در دوران کودکی خود در شروع آن سرطان نقش داشته است. او در مصاحبه‌ای اظهار می‌کرد که چگونه از درمان های پزشکی متعارف امتناع کرده است و رژیمی از بخشش را همراه با درمان، تغذیه، رفلکسولوژی و تنقیه های گاه به گاه کولون آغاز کرد. او در این مصاحبه مدعی شد که با این روش خود را از شر سرطان خلاص کرده است.

همچنین بخوانید  شرکت والت دیزنی سرویس Disney+ استریم را معرفی کرد

نویسندگی لوییز هی

در سال 1976، لوییز هی اولین کتاب خود را به نام بدن خود را شفا دهید را نوشت و خود آن را منتشر کرد، که به عنوان یک جزوه کوچک حاوی لیستی از بیماری‌های مختلف بدن و علل متا فیزیکی “احتمالی” آن‌ها بود. این جزوه بعداً بزرگ‌تر شد و به کتاب او «شما می‌توانید زندگی خود را شفا دهید» که در سال 1984 منتشر شد، گسترش یافت. تقریباً در همان زمان، او رهبری گروه‌های حمایتی برای افراد مبتلا به HIV/AIDS را آغاز کرد که آن‌ها را «هی رایدز» نامید. این افراد از چند نفر در اتاق نشیمن او به صدها مرد در یک سالن بزرگ در غرب هالیوود، کالیفرنیا تبدیل شدند. به باور او یک ناقل مبتلا به بیماری مقاربتی می تواند شرکای زیادی داشته باشد، اما تنها کسانی که سیستم ایمنی ذهنی و جسمی آن‌ها ضعیف است، مستعد ابتلا به آن هستند.

لوییز هی

 

شهرت

کار او با بیماران مبتلا به ایدز شهرت پیدا کرد و از او برای حضور در نمایش اپرا وینفری و نمایش دوناهو در همان هفته، در مارس 1988 دعوت شد. پس از آن، کتاب شما می توانید زندگی خود را شفا دهید بلافاصله در فهرست پرفروش‌ترین های نیویورک تایمز قرار گرفت. بیش از 50 میلیون نسخه در سراسر جهان به بیش از 30 زبان به فروش رسید و همچنین این کتاب به یک فیلم نیز تبدیل شده است. کتاب شما می توانید زندگی خود را شفا دهید نیز در فهرست پنجاه کتاب خودیاری کلاسیک به دلیل اهمیت در زمینه خود گنجانده شده است.

لوییز هی در صفحه 225 کتاب خود (چاپ دسامبر 2008) نوشت که “… بیش از سی و پنج میلیون نسخه فروخته است”. در سال 2011 اعلام شد که کتاب شما می توانید زندگی خود را درمان کنید به 40 میلیون فروش رسیده است. لوییز هی سرانجام در صبح 30 اوت 2017 در 90 سالگی در خواب درگذشت.

اگر کسی هرگز شکست نخورده باشد نمی تواند واقعاً یک فرد موفق باشد. اگر برای الهام گرفتن از داستان زندگی بزرگترین کارآفرینان جهان به دنبال یک سایت مرجع می‌گردید پیشنهاد ما وب‌ سایت دانشگاه کسب‌وکار است. وب‌ سایت دانشگاه کسب‌وکار یک رسانه تخصصی در حوزه کارآفرینی و استارتاپ است که تمامی موضوعات مرتبط با کارآفرینی را پوشش می‌دهد. دانشگاه کسب‌وکار سال‌ها تجربه خود را در زمینه استارتاپ‌ها با شما به اشتراک می‌گذارد. اگر به مباحث کارآفرینی و استارتاپی علاقه‌مند هستید می‌توانید از وبسایت‌هایی مانند entrepreneur.com، economist.com، businessuni.net، bloomberg.com، hbr.org و wsj.com استفاده کنید و از جدیدترین مطالب دنیای کارآفرینی و استارتاپ مطلع شوید.

همچنین بخوانید  نسخه بعدی گوگل مپ رفت و آمد شما را آسان تر می کند

 

منبع: رسانه دانشگاه کسب و کار

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *