تبلیغات

تبلیغات

بهترین مینی پی سی (رایانه های کوچک) در سال 2023

The-best-mini-PCs-of-2023

در زمانی که اکثر کاربران برای جایگزینی کیس های بزرگ خود سریعا به دنبال لپ تاپ ها و رایانه های شخصی همه کاره می روند، مینی پی سی ها (رایانه های کوچک) با قابلیت انتخاب صفحه نمایش جداگانه خودنمایی می کنند، زیرا در اکثر موارد، لپ تاپ ها گزینه های محدودی در انتخاب نمایشگر دارند و همین مسئله ممکن است شما را به دردسر بی اندازد. با این حال، این ویژگی در رایانه های کوچک کاملا متفاوت است، به گونه ای که می توانید آزادی خود در انتخاب مانیتور را حفظ کنید. به این ترتیب اگر می خواهید از شر یک رایانه در ابعاد بزرگ دوری کنید و با یک لپ تاپ شخصی همه کاره محدود شده اید، انتخاب یک مینی پی سی می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

مینی پی سی ها (که به آنها thin clients نیز گفته می شود) امکان یکپارچه سازی با مانیتور های انتخابی (حداقل یک و حداکثر چهار) وب کم، ماوس، کیبورد و اسپیکر را دارند. همچنین به دلیل ابعاد کوچکشان قابلیت پنهان شدن در زیر میز و یا پشت مانیتور را دارند که فضای کمتری را اشغال می کنند. مینی پی سی ها، علاوه بر ابعاد کوچکشان، همانند رایانه های سنتی قدرت و دوام بالایی را ارائه می دهند و با نرم افزار های مدرن امروزی سازگار هستند.

مینی رایانه Apple Mac , M1 (2020)

مینی رایانه مک

مشخصات

  • سی پی یو (CPU): Apple M1 (8 Cores)
  • رم (RAM): 8 و 16 گیگابایتی غیر قابل ارتقاء
  • حافظه داخلی (Storage): 512 گیگابایت از نوع SSD
  • پورت (Port): یک عدد USB 3.1 Gen 2 از نوع تاندربولت، دو عدد USB-C، دو عدد پورت USB 3.1 Type-A Gen1، یک عدد پورت HDMI، جک هدفون، درگاه اترنت از نوع گیگابایت و پشتیبانی از Wi-Fi 6
  • وزن (Weight): 1.2 کیلوگرم

بی شک اگر بخواهیم لیستی از بهترین مینی پی سی در سال 2023 داشته باشیم، Apple Mac Mini, M1 در رده اول آن قرار می گیرد. رایانه ای که با پردازنده قدرتمند Apple M1، رم 8 و 16 (به گفته سازنده آن غیر قابل ارتقاء) و حافظه داخلی 512 گیگابایتی از نوع SSD توانایی اجرای آخرین نسخه از سیستم عامل مک را فراهم می کند و به کاربران خود اجازه می دهد از محیط کاربری روان لذت ببرند.

در اکتبر سال گذشته و در رویداد Unleashed بسیاری از کاربران اپل، امیدوار بودند مینی رایانه، با تراشه جدید M1 Max و یا M1 Pro به همراه یک حافظه رم 32 گیگابایتی ارائه شود که به تحقق نپیوست. این موضوع از این جهت مهم است که M1 از حافظه رم غیر قابل ارتقاء بهره می برد و این شرایط را برای کاربران با نیازهای مختلف را سخت می کند. (با این حال، به گفته شرکت اپل رم ها از تکنولوژی LPDDR4X استفاده می کنند که با سرعت 4266 مگاهرتز قابل قبول به نظر می رسند)

همچنین بخوانید  بررسی لپ تاپ MacBook Air و مقایسه تفاوت آن با MacBook Pro

مینی رایانه Beelink U59

رایانه کوچک بی‌لینک

مشخصات

  • سی پی یو (CPU): Intel Celeron Processor
  • رم (RAM): 16 گیگابایت
  • حافظه داخلی (Storage): 512 گیگابایت از نوع m2 SSD
  • پورت (Port): یک عدد USB 3.1، یک عدد USB-C، دو عدد پورت HDMI، جک هدفون، درگاه اترنت و پشتیبانی از Wi-Fi 6

Beelink U59 یک رایانه کوچک با ابعاد NUC است که دارای پردازنده مرکزی Intel Celeron Processor (2.9 GHz)، رم 8 و 16 گیگابایتی قابل ارتقاء و حافظه داخلی 512 از نوع SATA SSD نصب شده باشد.

U59 می تواند با پردازنده سلرون خود برای کارهای اساسی به خوبی عمل کند، به گونه ای که به عنوان یک ماشین اداری کوچک و یا برای استفاده از برنامه های کاربردی پتانسیل بالایی دارد. این در کنار حافظه رم 8 یا 16 (قابل ارتقاء) و همچنین محفظه داخل برای درایو 2.5 اینچی (برای افزودن حافظه داخلی بیشتر) آن را به گزینه مناسبی برای استفاده های روزمره تبدیل کرده است.

مینی رایانه Acemagician AMR5

مینی کامپیوتر مشکی

مشخصات

  • سی پی یو (CPU): AMD Ryzen 5 5600U
  • رم (RAM): 16 گیگابایت، قابل ارتقاء به 64 گیگابایت
  • حافظه داخلی (Storage): 512 گیگابایت از نوع NVMe SSD
  • پورت (Port): سه عدد پورت USB 3.2 Gen 1 Type-A، یک عدد پورت USB 3.2 Gen2 Type-C، یک عدد پورت HDMI 2.0، یک عدد پورد Dp 1.4

AMR5 حول محور پردازنده قدرتمند رایزن 5 ساخته شده است که دارای یک سی پی یو شش هسته ای نسل 5 کم مصرف با توانایی پردازش 12 رشته به طور همزمان است که به همراه 16 گیگابایت رم (قابل ارتقاء به 64 گیگابایت) DDR4 و 512 گیگابایت رم از نوع NVMe SSD می تواند از بسیاری رایانه های دسکتاپ کامل و بهتر باشد.

با چنین مشخصاتی شاید این فکر در ذهن شما نیز خطور کرده باشد که بتوان از AMR5 به عنوان یک رایانه گیمینگ نیز بهره برد. در این زمینه باید به این نکته اشاره داشته باشیم، که پردازنده گرافیکی Radeon همانند عناوین مدرن خود قوی به نظر نمی رسد، اما می تواند در زمینه های دیگر (نرم افزار های گرافیکی) پتانسل بالایی را از خود به نمایش بگذارد.

مینی رایانه GEEKOM Mini IT11

مینی پی سی

مشخصات

  • سی پی یو (CPU): Core i7-1195G7
  • رم (RAM): 16 گیگابایت از نوع DDR4، قابل ارتقاء به 64 گیگابایت
  • حافظه داخلی (Storage): 512 گیگابایت از نوع NVMe SSD
  • پورت (Port): دو عدد پورت USB 3.2 Gen 2 Type-A، دو عدد پورت USB 4.0 Type-C (20Mbit)، یک عدد پورت HDMI 1.4، یک عدد پورت Mini DisplayPort، یک عدد پورت SD card reader

Mini IT11 از جدیدترین نسخه پردازنده مرکزی اینتل Core i7 نسل 11 (گرافیک دار)، به همراه 16/64 گیگابایت حافظه رم و فضای داخلی 512 گیگابایتی از نوع NVMe بهره می برد تا به عنوان یک NUC عملکرد فوق العاده ای را در بین دستگاه های مشابه خود ارائه دهد. (IT11 حافظه و فضای ذخیره سازی مناسبی را ارائه می دهد، با این حال، اگر برای شما کافی نبود، می توانید مقدار هر یک از آنها را به دوبرابر افزایش دهید.)

همچنین بخوانید  سیستم گیم چه تفاوتی با سیستم طراحی دارد؟

تنها مورد منفی که در دستگاه Mini IT11 مشاهده شده است، نوع حافظه داخلی آن Intel 660p NVMe SSD محسوب می شود که سریع ترین حافظه موجود در بین اسلات های M2 نیست. با این حال، باقی موارد می توانند عملکرد مطلوبی را در بین رایانه های کوچک ارائه دهند.

مینی رایانه ECS EliteGroup LIVA Z3

مینی پی سی الیت گروپ

مشخصات

  • سی پی یو (CPU): Intel Jasper Lake SoC Pentium Silver N6000
  • رم (RAM): 4 گیگابایت از نوع DDR4 2666، قابل ارتقاء به 16 گیگابایت
  • حافظه داخلی (Storage): 128 گیگابایت از نوع SSD
  • پورت (Port): یک عدد پورت USB 3.2 Gen 2 USB-C، سه عدد پورت USB3.2 Gen 1 Type-A، دو عدد پورت USB 2.0، یک عدد پورت HDMI، یک عدد پورت MiniDP، یک عدد جک صدا

EliteGroup LIVA Z3 را می توان به عنوان آخرین نمونه از بهترین مینی پی سی های سال 2023 معرفی نمود. رایانه کوچکی که با پردازنده رده متوسط N6000، رم 4/16 گیگابایتی با سرعت 2666 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی ارائه می شود و می تواند به عنوان یک دستگاه همراه اداری، به تمامی نیازهای یک کاربر در سطح معمولی پاسخ دهد.

تبلیغات

دیدگاه ها

  • جهان بازار شهریور 19, 1402 :: 14:43

    مینی پی سی یا مینی کیس استوک خیلی بهتر از آکبند هستش

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *