تبلیغات

تبلیغات

راه اندازی خط تولید کارتن سازی و جعبه سازی با ماشین آلات دایکات پک در ایران

kartoonsazi

کارتن سازی و جعبه سازی یکی از خدمات زیر مجموعه صنعت چاپ و بسته است. با توجه به تعدد کارگاه های تولیدی و کارخانه ها یه نظر میرسد برای شناخت بیشتر با این صنعت و تجهیزات وابسته به آن لازم است تا با این فعالیت صنعتی آشنایی بیشتری پیدا کنید.

خط تولید کارتن سازی

 

ماشین آلات جعبه سازی دایکات پک

ماشین سازی دایکات پک بهترین سازنده انواع دستگاه دایکات در ایران است. از نظر کیفیت و کارایی در حد بسیار خوبی است این نوع ماشین با کیفیت بالایی تولید شده و کاربرد بسیاری برای تولید جعبه دارد.

لازم به توضیح است که این نوع دایکات  جهت ساخت جعبه پلی‌اتیلن‌دار مورد مصرف جهت مایعات خصوصاً شیر مورد استفاده قرار میگیرد. بعنوان مثال: جعبه های پیورپک موجود در بازار ایران توسط این دستگاه دایکات میشود چون نفوذ پذیری مایعات بالا است چون عملیات تیغه و تا، حساس بوده. قالب ساخته شده برای این نوع جعبه بسیار دقیق بوده و این نوع قالب در خارج از کشور ساخته میشود.

مهم ترین ویژگی این دستگاه ها این است که بدانید چه تعدادی کارتن برای سفارش وجود دارد، تیراژ کارتن نشان می دهد شما دقیقا از چه نوع دستگاه هایی استفاده کنید.

در کارتن سازی معمولا از دستگاه های مختلفی برای تهیه و تولید انواع کارتن های مقوایی استفاده می شود و عموما کاربرد انواع این دستگاه ها بدین شکل است که کارتن ها به ترتیب از هر یک این دستگاه عبور داده می شوند تا در نهایت جعبه نهایی مطابق با نیاز و سفارش صنایع طراحی گردد. آنچه در این خصوص اهمیت دارد، میزان شناخت اپراتورها از نحوه عملکرد دستگاه می باشد و لذا بهتر است برای مدیریت هر چه بهتر خطوط تولید از مهندسین و اپراتورهای با تجربه کمک بگیرید.

هر یک دستگاه های کاربردی در صنعت کارتن سازی کارایی های متفاوتی در طراحی جعبه های مقوایی دارند که در ادامه این بخش هر یک از این ابزارها را به تفکیک معرفی می کنیم:

دستگاه های دایکات

انواع ماشین دایکات موجود در ایران عبارتند از:

دستگاه دایکات پینگ پنگی

دستگاه دایکات  پینگ پنگی که بصورت رفت و برگشتی کار میکنندو  برای جعبه های با ابعاد بالا کاربرد دارد و از نظر دقت و کیفیت درحد متوسط میباشد.

ماشین آلات دایکات فکی

ماشین دایکات فکی از نظر دقت و کیفیت درحد خوب بوده و برای جعبه های با ابعاد متوسط کار برد دارد. از نظر کار و آماده سازی از نوع دایکات پینگ پنگی بهتر است و کیفیت تیغ و تا، حدود ۱۰% از دایکات رفت و بر گشتی بهتر است .

همچنین بخوانید  بررسی انواع لایسنس های شبکه و امنیت مزایا و معایب آن

ماشین لب چسب کارتن

در کارخانه کارتن سازی؛ ماشین لب چسب عملیات چسباندن لبه های کارتن و یا جعبه را به یکدیگر به عهده دارد و به عبارتی خط پایانی ساخت جعبه و یا کارتن است. از خصوصیات یک ماشین چسب خوب سرعت بالا و دقت بالا به همراه زمان آماده سازی کم است شناختن ماشین لب چسب برای طراح ضروری است. زیرا اگر جعبه یا کارتنی طراحی شود ولی ماشین لب چسب قادر به چسباندن لبه های آن به هم نباشد کار باید دستی لب چسب زده شود که زمان بسیار زیادی را به خود اختصاص میدهد.

تولیدات کارخانه کارتن سازی

کارخانه های کارتن سازی بر اساس ظرفیت و توان دستگاه ها و خط ورق سازی می توانند انواع کارتن ۳ لایه , کارتن ۵ لایه و کارتن ۷ لایه را تولید نمایند.

قیمت کارتن های ۳ لایه به نسبت کارتن های ۵ لایه و ۷ لایه ارزان تر است اما کارتن های ۵ لایه مقاومت بیشتری نسبت به کارتن های سه لایه دارند. کارتنهای لمینتی هم از دیگر انواع کارتن هستند که در کارخانه کارتن سازی تولید میشوند. روند تولید کارتن لمینتی در مطلب دیگری بررسی شده است . محصولات تولیدی کارخانه را میتوان در دسته بندی زیر قرار داد:

  • انواع کارتن ۳ لایه
  • انواع کارتن ۵ لایه
  • کارتن ساده
  • کارتن بسته بندی
  • کارتن مواد غذایی
  • کارتن تخم مرغ
  • کارتن میوه
  • کارتن لمینتی
  • کارتن ساده
  • کارتن تلویزیون
  • کارتن سازی یکی از کسب و کارهای پردرآمد در ایران محسوب می‌شود. زیرا کسب و کارهای مختلف برای بسته‌بندی محصولات خود به کارتن نیاز دارند. بنابراین مشتری برای این کسب و کار فراوان است. ضمن اینکه این نوع بسته‌بندی معمولاً ماندگاری ندارد و به همین خاطر نیاز مشتری دائمی است. بنابراین سرمایه گذاری در حوزه کارتن سازی می‌تواند بازده خوبی داشته باشد.

 خط تولید کارتن سازی

  • این نوع دستگاه ها با توجه به بازار روز قیمت انها تعیین می شود، معمولا هر واحدی که به تولید کارتن و انواع دستگاه می پردازد به دنبال سود بیشتر است پس قطعا تولید کننده این دستگاه ها نیز با فروش دستگاه خود به دنبال سود بیشتر است، قیمت انواع دستگاه کارتن سازی به شکل دقیق مشخص نیست و بستگی دارد چه نوع دستگاهی خریداری شود و قیمت ها معمولا با توجه به نرخ روز تعیین می شود.

    ماشین آلات  مورد نیاز در صنایع کارتن سازی

    برای راه اندازی یک کارخانه کارتن سازی به تجهیزات و دستگاه های مختلفی نیاز است که در سایت https://daykatpack.com این دستگاه ها را به شما معرفی میکنیم. اما مهمترین و اصلی ترین دستگاه های کارتن سازی برای تولید کارتن:

    • دستگاه ورق سازی
    • دستگاه چاپ یا چاپ فلکسو تک رنگ تا ۴ رنگ
    • دستگاه دایکات (پینگ پنگی، فکی، روتاری)
    • دستگاه چاک دستی (چاک زن کارتن)
    • دستگاه لب چسب
    • دستگاه لمینت دستی و لمینت اتومات
    • دستگاه تسمه کش
    • دستگاه منگنه
    • دستگاه چاپ نیمه اتومات یا تمام اتوماتیک
    • دستگاه خط کش برش

    دستگاه خط کش برش عملیات برش مقوا را بر عهده داشته و با توجه به دستور طراحی و برنامه ریزی عملیات برش را انجام میدهد.به طور معمول سرعت این دستگاه بالا بوده ۳۰۰۰ ورق در ساعت) و دقت آن حدود ۰٫۱ میلیمتر است. عملیات برش مقواهای رول با عرض ۶۰، ۷۰، ۸۰ و ۱۰۰ سانتیمتر توسط این دستگاه صورت میگردد. ماشین سازی دایکات پک با تکنولوژی روز دنیا انواع ماشین آلات کارتن سازی را تولید و به سراسر نقاط ایران ارسال میکند.

    راه‌اندازی خط تولید کارتن سازی به چه میزان سرمایه نیاز دارد؟

    کارگاه تولیدی کارتن سازی به تناسب سرمایه می‌تواند در قالب یک کارگاه و یا کارخانه راه‌اندازی شود. به عبارت دیگر در این عرصه حتی برای تولیدات یک کارخانه نیز بازار کافی وجود دارد. بنابراین سقف معینی برای سرمایه اولیه ساخت کارتن وجود ندارد. مهم این است که شما فضا و ماشین‌آلات مورد نیاز برای تولید انواع کارتن را تهیه کنید. اگر سرمایه شما در حد راه‌اندازی یک کارگاه باشد، برای موفقیت باید انواع کارتن در تیراژ محدود را تولید کنید. اگر سرمایه کافی برای راه‌اندازی یک کارخانه در اختیار داشته باشید محدودیتی برای تولید انواع کارتن در تیراژ بالا نخواهید داشت. ضمن اینکه با تکمیل تجهیزات کارخانه می‌توانید خدمات جانبی مانند ورق سازی و چاپ افست را نیز به خدمات خود اضافه کنید. در گام اول باید فضای کارگاهی مجهز به برق سه فاز، ماشین آلات کارتن سازی و مواد اولیه تدارک دیده شود.

همچنین بخوانید  روش های تست لپ تاپ استوک و دست دوم

 خط تولید کارتن سازی

 

راه اندازی خط تولید کارتن سازی به فضای وسیع و تجهیزات کافی نیاز دارد. بهتر است در ابتدا فشار کاری را متحمل شوید ولی از استخدام نیروی کار صرفنظر کنید. زیرا برای مواجهه با عدم تأمین مالی در ماه‌های اولیه کار، حذف هزینه‌های جانبی ضرورت دارد.

همانطور که اطلاع دارید صنعت کارتن سازی نیز مانند هر واحد تولیدی دیگری به سه بخش تامین مواد اولیه , بخش تولید و بخش بازاریابی و فروش تقسیم بندی می شود هر واحد تولیدی باید در هر کدام از این بخش ها موفق و کارا عمل کند برای مثال اگر مجموعه شما در بخش تولید تبحر لازم را داشته باشد اما در بخش فروش و یا تامین مواد اولیه دچار مشکل باشد قطعا در بازار پر رقابت امروز از میدان رقابت خارج خواهد شد.

تماس با ما:

آدرس:

تهران – سه راه آدران – شهرک صنعتی زواره ای

تلفن کارخانه : ۰۲۱۵۶۵۸۷۵۴۱

تلفن همراه: ۰۹۱۲۳۹۶۰۹۱۱

شماره تلگرام و واتس آپ : ۰۹۳۸۰۶۷۴۶۰۳

طهماسب پور

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *