تبلیغات

تبلیغات

ارور HTTP 503 چیست؟ رفع ارور 503 service unavailable

503-service-unavailable

ارور 503 یکی از ناامید کننده ترین مواردی است که ممکن است، در هنگام بازدید از یک صفحه وب با آن رو به رو شوید. یکی از دلایلی که این ارور را در ذهن ما بولد می کند، عدم شناسایی دلیل آن است! همانند سایر خطا های HTTP و 502‎bad gateway نمی توان علت این ارور را به سادگی تشخیص داد.

با این وجود چند روش برای شناسایی علل این خطا وجود دارد، که در ادامه در این مقاله از سایت تک تیپ به آن ها اشاره می کنیم.

خطای HTTP 503 به چه معناست؟

رفع ارور 503 service unavailable

ارور 503 به این معنی است که چیزی از دسترسی مرورگر به سرور وب سایت هدف جلوگیری می کند. به طور معمول، این بدان معناست که سرور قادر به رسیدگی به در‎خواست اطلاعات نبوده و در عین حال دلیل علت این مشکل مشخص نیست!

این ارور معمولا با تعدادی از جملات نمایشی همراه است! جملاتی نظیر؛ ما در حال رفع مشکلات وب سایت هستیم، برای دسترسی به مطالب بعدا تلاش کنید. مطمئنا، این جملات نا امید کننده و بی فایده هستند، اما بهتر از نمایش یک صفحه ارور خالی است.

چه چیزی باعث ارور HTTP 503 می شود؟

همان طور که گفتیم، همانند خطای 502‎bad gateway تشخیص علل ارور HTTP 503 نیز دشوار است. شایعترین علت ارور 503 در دسترس نبودن سرویس دهنده وب سایت می باشد، که ممکن است ناشی از، خدمات تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده سرور و یا برخی از مشکلاتی فنی پیش بینی نشده باشد.

اگر سرویس دهنده هیچ مشکلی نداشته باشد؛ در برخی از موارد این خطا ناشی از ترافیک سنگین است. همانند وب سایت هایی که ترافیک کمی داشته اما در یک بازه زمانی با بازدید های بسیار زیادی رو به رو می شوند. در زمان بروز حملات دیداس یکی از رایج ترین خطا ها، ارور 503 می باشد.

پیکربندی نادرست افزونه های وبسایت یکی دیگر از علل ارور HTTP 503 به شمار می رود. همانند عدم نا هماهنگی بین پلاگین های وبسایت ووردپرس.

از طرفی یکی از دلایل خطا های منظم 503 پیکربندی نادرست DNS است، که برای رفع آن می توانید با سرویس دهنده تماس بگیرید.

برای رفع این خطا نیاز به بررسی های مختلفی دارید، که مستلزم زمان زیادی است. ما به شما پیشنهاد می دهیم که در صورت تداوم این خطا با یک متخصص شبکه مشورت کنید.

رفع ارور 503 service unavailable

در اولین مرحه از رفع ارور 503 service unavailable باید صفحه را رفرش کنید ، در برخی موارد این خطا موقتی نمایش داده می شود و بعد چند لحظه حل می شود.

همچنین بخوانید  چرا نمی توانم رزولوشن صفحه نمایش در ویندوز تغییر بدم؟

اگر این روش جواب نداد می توانید کش مرورگر را پاک کرده و دوباره امتحان کنید. اگر سایت متعلق به خودتان است و برای سرور تان مشکل پیش آمده باید مراحل زیر را انجام دهید.

  • ابتدا به کنترل پنل هاست وارد شوید و چک کنید منابع بیش از هد استفاده نمی شود. در برخی موارد به خاطر دیداس زدن روی سایتتان توسط هکر ها ممکن است منابع بیش از حد کار کند و اخطار 503 برگرداند.
    • برای رفع مشکل منابع باید دقت کنید کدام منبع شما درگیر شده است ، اگر حجم پر شده باید با پشتیبانی هاستینگ خود تماس بگیرید و درخواست افزایش حجم کنید.
    • اگر سی پی پو یا رم درگیر شده احتمال دیداس زدن روی سایت شما وجود دارد. و یا افزونه های نصب شده در وردپرس یا سی ام اس جومولا این مشکل را پدید آورده است . برای مطمئن شدن از این مشکل باید با پشتیبانی هاستینگ تماس بگیرید.
  • اگر منابع کافی در اختیار داشتید و مشکلی از این بابت نداشتید ، ورژن php هاستان را چک کنید و سعی کنید به جدید ترین نسخه آپدیت نمایید تا مشکلتان مرتفع شود.

ارور 503 وردپرس

ارور 503 وردپرس معمولا برای افراد مبتدی پیش می آید ، زیرا این افراد از افزونه های رایگان و مختلف در سایت خود استفاده می کند که سبب اشغال کردن بیش از حد منابع سایت می شود.

اگر می توانید افزونه های غیر کاربردی را از سایتتان پاک کنید و از افزونه های مطمئن استفاده کنید تا فایل مخرب نداشته باشند.

اگر نمی خواهید افزونه های سنگین را حذف کنید تنها راه حل خرید هاست وردپرس پرقدرت می باشد. ولی به نظر من اگر تبحر ندارید از یک طراح مشاوره بگیرید تا با سبک کردن افزونه ها هزینه کمتری ماهانه به خاطر اجاره هاست پرداخت کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *