تبلیغات

تبلیغات

هر آنچه که باید در مورد قیچی ها بدانید

gheychibagh

قیچی ها از جمله ابزارهای هستند که همه افراد حتی برای یکبار در زندگی از آنها استفاده کرده اند. به طور معمول قیچی هایی که افراد معمولی با آنها سر و کار دارند قیچی های کاغذ بری یا خیاطی هستند. قیچی ها به چشم ما بسیار معمولی می آیند اما اختراع آنها فراز و نشیب هایی داشته است. اختراع قیچی به لئوناردو داوینچی نسبت داده می شود هرچند اعتقاد دارند وجود آن به سال ها پیش از او و به زمان مصریان باستان باز می گردد. قیچی تغییرات بسیاری را به خود دیده تا در قرن ۱۸ به صورت رسمی اختراع شده است.  فردی از انگلستان حدود ۲۰۰ سال پیش از مرگ داوینچی اولین شخصی بوده است که اختراع قیچی را به نام خود ثبت کرده است تا امروزه ما وسیله ای را برای برش وسیله های خود در دست داشته باشیم.

قیچی ابزار برش دستی و وسیله ای است با یک جفت تیغه فلزی متصل به یک محور و دارای دسته هایی در ابعاد نابرابر. قیچی در انواع و شکل های مختلفی با کاربردهای متفاوتی ساخته می شود و برای برش مواد مختلفی همچون کاغذ، مقوا، پارچه، سیم، فایل فلزی، مو و غذا کاربرد دارد.

خرید انواع مدل های قیچی کاری سخت یا ساده است؟

شاید خرید و انتخاب قیچی به نظر افراد بسیار ساده باشد اما افرادی که در حوزه های تخصصی فعالیت می کنند می دانند خرید انواع مدل های قیچی تا چه میزان می تواند پیچیده و سخت باشد. همانطور که گفته شد قیچی در انواع مختلف و برای کاربردهای متفاوتی ساخته می شود. قیچی ها را می توان با توجه به استفاده آنها در مشاغل مختلف به چهار دسته اصلی تقسیم کرد:

  • قیچی خیاطی
  • قیچی باغبانی
  • قیچی آهن بر
  • قیچی آرایشگری

هر کدام از این چهار شاخه می توانند به بخش های دیگر نیز تقسیم شوند که شامل موارد زیر هستند:

 

  • قیچی ورق بر: این نوع قیچی به طور معمول از جنس قلع تهیه می‌شود و برای برش ورق های فلزی مانند آهن گالوانیزه یا ورق قلع کاربرد دارد.
  • قیچی های بدون درز: از این قیچی برای برش شکل های پیچیده ورق های فلزی استفاده می شود.
  • قیچی تروما: این نوع در موارد پزشکی و اورژانسی استفاده می شود.
  • قیچی برش پارچه: این قیچی ها تیغه های دنده ای دارند تا از ساییدگی پارچه جلوگیری کنند.
  • قیچی هرس یا باغبانی: برای برش شاخه های درخت و درختچه ها استفاده می شود.
  • قیچی چمن زنی: برای برش پرچین و چمن استفاده می گردد.
  • قیچی پیرایش: این نوع برای کوتاه کردن مو استفاده دارد.
  • قیچی پشم: برای کوتاه کردن و جمع آوری پشم از پوست حیوانات کاربرد دارد.
همچنین بخوانید  بهترین هتل های مشهد از نظر مسافران (بهترین روش انتخاب هتل در مشهد)

همانطور که می بینید قیچی می تواند انواع بسیار تخصصی داشته باشد و به همین دلیل آشنایی با خرید انواع مدل های قیچی برای افرادی که با این وسیله بیشتر سروکار دارند بسیار لازم است.

 

خرید قیچی آهن بر یا ورق بر؛ آیا لازم است با انواع آن آشنا شویم؟

یکی از قیچی های بسیار پر استفاده در صنعت، قیچی آهن بری یا ورق بر است. از این نوع قیچی در مشاغل مرتبط با آهن بسیار استفاده می شود و خرید قیچی آهن بر یا ورق بر برای افرادی که در این مشاغل فعالیت می‌ کنند بسیار اهمیت دارد. برای خرید قیچی آهن بر یا ورق بر باید در ابتدا به نیاز خود در شغلی که به آن مشغول هستید توجه داشته باشید. قیچی آهن بر انواع مختلفی دارد که به شرح زیر هستند:

قیچی آهن بر سرخم

سر این قیچی همانطور که اسمش نشان می دهد به شکل خمیده طراحی شده است. این ویژگی به کاربر امکان می‌دهد در مواقعی که جای برش مناسبی ندارد از این قیچی استفاده کند. خمیده بودن سر این قیچی قدرت آن را کاهش می دهد و به همین دلیل در مواقع خاص از آن استفاده می شود.

قیچی آهن بر لوله

اگر نیاز است فلزی مانند لوله بخاری را برش دهید می توانید از این نوع استفاده کنید. این قیچی سه لبه تیز دارد و به دلیل طراحی آرگونومیک استفاده از آن راحت است و شما در زمانی بسیار کوتاه می توانید لوله های حلبی را با آن برش دهید.

قیچی آهن بر نوک اردکی

برای برش ورقه های نازک حلبی استفاده دارد و زمانی که ورقه های فلزی زاویه دار و خم شده هستند می توان از این نوع استفاده کرد. به دلیل اینکه سر این قیچی شبیه به نوک اردک است این نام را به آن داده اند.

قیچی آهن بر هواپیمایی

اگر می خواهید ورقه های فلزی را به شکل دقیق و منظم برش دهید باید از قیچی آهن بر هواپیمایی استفاده کنید. به دلیل اینکه این قیچی برای اولین بار در برش ورق های آلومینیومی هواپیما استفاده شد این نام را به این قیچی داده اند.

قیچی

 

بهترین قیچی باغبانی ارزان؛ آیا خرید بهترین قیچی با قیمتی ارزان ممکن است؟

افرادی که با گل و گیاه در ارتباط هستند حتماً با قیچی باغبانی آشنایی دارند زیرا یک باغبان برای مراقبت از گل ها و گیاهان به قیچی باغبانی نیاز دارد. قیچی باغبانی مانند دیگر قیچی ها انواع مختلفی دارد که برای بریدن شاخ و برگ گل ها و گیاهان و موارد دیگر از آن استفاده می شود.

همچنین بخوانید  مزایا و معایب خرید آنلاین (چه چیزهایی کمتر اینترنتی خرید می شوند؟)

قیچی باغبانی جغجغه ای

این نوع چرخ جغجغه ای دارد و برای بریدن شاخه های ضخیم از آن استفاده می شود. سیستم چرخ جغجغه ای این قیچی کمک می کند شاخه های ضخیم که نیروی دست زیادی می طلبند با نیروی کمتری بریده شوند.

قیچی باغبانی هرس

این قیچی دسته های بلند و تیغه های قوی تر دارد و برای هرس شاخه های ضخیم تا قطر ۵ سانتی متر می تواند به کار رود.

قیچی باغبانی سرشاخه زن

این مدل قیچی دسته های بلندی دارد تا شما بتوانید شاخه هایی را که در قسمت فوقانی درخت قرار گرفته اند کوتاه کنید. این ویژگی به شما امکان می دهد نیازی به بالا رفتن از نردبان برای هرس کردن نداشته باشید.

قیچی

 

قیچی شمشاد زن

همانطور که از نامش پیداست برای هرس کردن پرچین و شمشاد استفاده می شود. این قیچی طول بلندی دارد و کمک می‌کند پرچین به شکل یک دست کوتاه شود.

قیچی هایی که از آنها نام بردیم تنها تعدادی از قیچی های باغبانی هستند. برای خرید قیچی باغبانی باید در ابتدا بدانید نیاز شما چیست. در بازار برندها و کیفیت های متفاوتی از قیچی های باغبانی وجود دارد. گاهی افراد به دنبال بهترین قیچی باغبانی ارزان قیمت هستند. خرید این قیچی ها می تواند با اندکی جستجو از سایت هایی مانند ابزار مارت امکان پذیر باشد تا بتوانید محصولی را با کیفیت بالا و قیمت مناسب تهیه نمایید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *