تبلیغات

تبلیغات

راهکار فوری و رایگان تبدیل ورد به پی دی اف بدون به هم ریختگی برای ویندوز و مک

wordtopdf

اگر به‌دنبال تبدیل ورد به پی دی اف در کامپیوتر یا سیستم‌های دیگر بدون به هم ریختگی هستید، تا انتهای متن همراه باشید. فایل ورد یک مشکل اساسی دارد. مهم‌ترین عیبی که می‌توان به فایل ورد نسبت داد، این است که در سیستم‌های مختلف به یک شکل نمایش داده نمی‌شود، یعنی اگر سیستم ویندوز یا مک شما، دارای فونت‌های فایل ورد موردنظر نباشد، آن را کاملاً به‌هم‌ریخته و زشت نشان می‌دهد. حتی اگر سیستم شما دارای نسخه‌های پایین تر برنامهٔ ورد باشد، ممکن است فایل را به‌درستی نمایش ندهد. راه‌حلی که برای این کار وجود دارد، تبدیل ورد به پی دی اف در ویندوز و مک است. با ما در این مقاله همراه باشید تا انواع روش‌های تبدیل WORD به PDF را با هم بررسی کنیم. روش‌های تبدیل ورد به پی دی اف بدون به هم ریختگی در این مقاله شرح داده می‌شود.

چرا باید ورد را به پی دی اف تبدیل کنیم؟

با تبدیل Word به Pdf، دیگر مشکلات فایل ورد برای شما رخ نخواهند داد، یعنی تبدیل ورد به پی دی اف بدون به هم ریختگی خواهد بود و فونت آن نیز بسته به سیستم تغییر نخواهد کرد.همچنین از دیگر ویژگی‌هایی که باعث شده‌است تا نیازمند تبدیل ورد به پی دی اف با کیفیت بالا و بدون به هم ریختگی باشید، این است که فایل پی دی اف در هر دستگاهی باز می‌شود؛ فرقی ندارد که گوشی اندروید دارید یا iOS، امروزه همهٔ گوشی‌ها به یک برنامهٔ مشاهدهٔ پی دی اف درون خود مجهز هستند

تبدیل ورد به پی دی اف

فایل پی دی اف چه ویژگی‌هایی دارد؟

دلیل این‌که تبدیل ورد به پی دی اف در ویندوز و مک به یک امر مهم تبدیل شده‌است، ویژگی‌های منحصربه‌فرد فایل پی دی اف است که آن را نسبت‌به یک فایل ورد، برتری می‌دهد. در این قسمت این ویژگی‌ها را با هم بررسی می‌کنیم تا آشنایی بهتر و کامل‌تری نسبت‌به فایل پی دی اف پیدا کنیم.

  • تغییر‌ناپذیری

یکی از بهترین ویژگی‌های فایل پی دی اف، تغییرناپذیری آن است، یعنی اگر فایل را با دیگران به اشتراک بگذارید، آن‌ها قادر به تغییر آن نخواهند بود و نمی‌توانند ویژگی‌های آن را تغییر دهند.

  • دارا بودن تمامی ویژگی‌های نوشته در درون خود

مهم ترین ویژگی‌ای که باعث شده‌است تا تبدیل ورد به پی دی اف در مک و ویندوز به یک امر مهم و واجب در امور حرفه‌ای تبدیل شود، ثابت ماندن ویژگی‌های فایل پی دی اف در تمامی سیستم عامل‌ها است. این امر به‌خاطر این است که تمامی ویژگی‌های فایل از قبیل فونت، سایز‌ها، تصاویر و دیگر تنظیمات، روی فایل قرار می‌گیرد که باعث می‌شود در هر فضایی به یک صورت نمایش داده شود.

  • قابل استفاده درون تمامی سیستم عامل‌ها

فایل پی دی اف قابل مشاهده در درون هر سیستم عاملی است. فرقی نمی‌کند که سیستم عامل لپ‌تاپ یا کامپیوتر شما مکینتاش باشد یا ویندوز یا حتی اندروید و آی‌او‌اس؛ در تمامی این سیستم عامل‌ها، فایل پی دی اف قابل مشاهده و استفاده است. همین مورد باعث می‌شود تا به‌راحتی از این فایل بتوانیم در هر جایی که می‌خواهیم استفاده کنیم.

همچنین بخوانید  آموزش اتصال گوشی به تلویزیون به استفاده از برنامه Chromecast

آموزش تبدیل ورد به pdf در ویندوز

راهکار‌های متفاوتی برای تبدیل ورد به پی دی اف در ویندوز وجود دارد. اولین روشی که برای تبدیل ورد به پی دی اف با کیفیت بالا وجود دارد، استفاده از خود برنامهٔ ورد است. شاید خیلی از افراد با این روش آشنا نباشند. در صورتی که راحت ترین روش برای تبدیل فایل ورد به پی دی اف، استفاده از برنامه ورد است؛ اما چگونه؟

کافی است فایل موردنظر را باز کرده و به بخش ذخیرهٔ فایل ورد بروید. بر روی دکمهٔ Save As کلیک کرده تا به دیالوگ باکس ذخیره فایل بروید. قبل از این‌که فایل ورد را ذخیره کنید، برنامه از شما می‌پرسد که می‌خواهید فایل را با چه نامی ذخیره کنید. در این قسمت، زیر باکس نام فایل یک لیست وجود دارد که در آنجا می‌توانید پسوند یا همان نوع فایل را انتخاب کنید. یکی از موارد موجود در آن لیست، پسوند PDF است. با انتخاب این پسوند، فایل شما مستقیم به‌صورت یک پی دی اف باکیفیت ذخیره می‌شود.

تبدیل ورد به پی دی اف

 

آموزش تبدیل ورد به پی دی اف در مک

اما برخی از افراد نیز هستند که کامپیوتر یا لپ‌تاپ‌های اپل با سیستم عامل مک دارند. اکثر این افراد در سیستم‌های خود برنامه‌های آفیس و ورد را نصب ندارند، زیرا برخی از جایگزین‌های آن روی سیستم عامل مک موجود است. اما این افراد چگونه باید یک فایل ورد را به‌راحتی و بدون دردسر باز کنند؟ باید از نرم افزار تبدیل ورد به پی دی اف در مک کمک بگیرند.

نرم افزار‌های زیادی وجود دارند که این عمل را برای شما انجام می‌دهند، به همین دلیل در این قسمت از مقاله، بهترین برنامه‌های تبدیل Word به پی دی اف در مک را به شما معرفی می‌کنیم تا با استفاده از آن‌ها این کار را به‌سرعت و راحتی انجام دهید.

نرم افزار Cisdem PDF Master برای تبدیل word به پی دی اف

یکی از محبوب‌ترین و بهترین برنامه‌های تبدیل ورد به پی دی اف در مک، نرم افزار Cisdem PDF Master نام دارد. این برنامه کاربری بسیار ساده ای دارد و به‌راحتی و تنها با چند کلیک می‌توانید فایل ورد خود را به پی دی اف تبدیل کنید. ابتدا وارد برنامه شده و گزینهٔ PDF Create را انتخاب می‌کنید، سپس فایل ورد موردنظر را در برنامه کشیده و رها می‌کنید. پس از انتخاب صفحات موردنظر و تغییر نام فایل در صورت نیاز، گزینهٔ Create را کلیک کرده و منتظر بمانید تا فایل پی دی اف شما ساخته شود.

همچنین بخوانید  چرا هات اسپات آیفون کار نمی کنه ؟حل مشکل هات اسپات آیفون و آیپد

برنامهٔ PDF Expert برای تبدیل word به پی دی اف

یکی دیگر از برنامه‌های تبدیل WORD به PDF، نرم افزار PDF Expert نام دارد که مخصوص سیستم عامل مکینتاش است. برای استفاده از این برنامه، تنها کافی است آن را نصب کرده و باز کنید. سپس فایل ورد خود را درون برنامه کشیده و رها کنید. پس از آن، برنامه از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید فایل پی دی اف بسازید؟ شما نیز باید با تأیید کردن این مرحله، پروسهٔ تبدیل را آغاز کنید. پس از چند دقیقه، برنامه یک فایل پی دی اف تمیز و باکیفیت به شما ارائه خواهد داد.

نرم افزار PDF Element برای تبدیل فایل های ورد به PDF

برای استفاده از این برنامه و تبدیل ورد به پی دی اف با کیفیت بالا، کافی است آن را دانلود کرده و سپس باز کنید. پس از آن‌که برنامه را باز کردید، فایل ورد را درون برنامه کشیده و رها کنید. سپس از منوی برنامه به قسمت File بروید و در منوی File، گزینهٔ Save as را انتخاب کنید. در این قسمت مسیری که می‌خواهید فایل ذخیره شود را انتخاب کرده و سپس آن را تایید می‌کنید. پس از چند دقیقه، فایل پی دی اف شما حاضر و قابل مشاهده می‌شود.

تبدیل ورد به پی دی اف

 

آموزش تبدیل ورد به پی دی اف به‌صورت آنلاین

اما برای تبدیل ورد به پی دی اف در ویندوز و مک، نیاز نیست حتماً از نرم افزار تبدیل ورد به پی دی اف باکیفیت استفاده کنید. درواقع این کار را می‌توانید بدون نصب هیچ برنامه‌ای نیز انجام دهید. یکی از بهترین روش‌های تبدیل فایل Word به Pdf، استفاده از وب‌سایت‌هایی است که این کار را برای شما به‌صورت آنلاین و با سرعت بسیار بالا انجام می‌دهند.

تنها کافی است به این سایت‌ها مراجعه کرده و فایل ورد خود را درون آن قرار دهید تا عمل تبدیل انجام شود. در ادامه بهترین سایت‌های تبدیل ورد به پی دی اف به‌صورت آنلاین را برای شما نام برده‌ایم:

PDFtoConverter یکی از محبوب‌ترین وبسایت‌ها برای تبدیل فایل های پی دی اف است. علاوه بر این، این سایت از ویژگی‌هایی مانند ترکیب و ادغام فایل‌های پی دی اف، حذف صفحات اضافی پی دی اف یا ویرایش pdf پشتیبانی می‌کند. کافی است  فایل pdf خودا را انتخاب و آپلود کنید تا سیستم ظرف چند ثانیه سند پی دی اف را به فرمت ورد تبدیل کند, این برنامه کاملا امن است و فایل های شما را ذخیره نمیکند.

SmallPDF یکی از سایت های معروف برای تبدیل فایل‌های ورد به پی دی اف است. با استفاده از این سایت می‌توانید فایل ورد خود را با سرعت بسیار بالا و به راحتی به پی دی اف تبدیل کنید. همچنین می‌توانید از ویژگی‌های دیگر این سایت مانند ادغام و تقسیم فایل‌های پی دی اف استفاده کنید.

xodo یک سایت دیگر برای تبدیل فایل‌های ورد به پی دی اف است. با استفاده از این سایت می‌توانید فایل ورد خود را به پی دی اف تبدیل کنید و سپس آن را دانلود کنید. 

همچنین بخوانید  آموزش دانلود ویدیو های یوتیوب با ویندوز ، اندروید و آی او اس

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین راهکار‌های تبدیل ورد به پی دی اف در ویندوز و مک را با هم بررسی کنیم و برنامه‌ها و سایت‌های تبدیل فایل word به pdf را به شما معرفی کنیم. حال کافی است با توجه به سیستم عامل خود یک برنامه را انتخاب کرده و با آن فایل ورد خود را به‌سرعت به فایل پی دی اف تبدیل کنید.

پیشنهاد ما برای تبدیل ورد به پی دی اف در کامپیوتر، استفاده از سایت‌هایی است که این کار را به‌صورت آنلاین برای شما انجام می‌دهند، زیرا.این سایت ها همگی رایگان هستند و برای استفاده از آنها نیازی به نصب نرم افزارهای جانبی ندارید. بنابراین می‌توانید به راحتی فایل ورد خود را به پی دی اف تبدیل کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *