تبلیغات

تبلیغات

بررسی مهم ترین پروژه‌های متاورس سال

best-metavers

متاورس یکی از فناوری‌هایی است که می‌تواند آینده بشر را به طور کامل تغییر دهد. تصور کنید جهانی وجود دارد که شما می‌توانید در آن بدون هیچ‌گونه محدودیتی به کار، بازی، تفریح و استراحت بپردازید و با افراد مختلف در هر نقطه‌ای از دنیا ارتباط برقرار کنید. جالب است بدانید این فناوری در حال تبدیل‌کردن رؤیایی دور از دسترس به واقعیت است. در این مقاله تصمیم گرفتیم مهم ترین پروژه‌ های متاورس را به شما معرفی کنیم تا با این جهان شگفت‌انگیز بیشتر آشنا شوید و خود را برای ورود به آن آماده کنید.

متاورس چیست؟

فناوری که بسیاری از مردم در سال‌های اخیر با آن آشنا شده‌اند؛ ولی رؤیاپردازان و نویسندگانی درگذشته وجود داشته‌اند که در داستان‌های خود و برای رهایی از محدودیت‌های فیزیکی، جهانی ایده‌ال را ایجاد کرده‌اند، بدون اینکه با متاورس به شکل امروزی آشنا باشند.

ایده اولیه ایجاد یک جهان ایده‌ال حاصل تخیل نیل استفنسون، نویسنده رمان‌های علمی تخیلی است که در سال 1992 در رمان سقوط، دنیای دیجیتالی را به تصویر کشید و کاربران با استفاده از عینک واقعیت مجازی وارد آن می‌شدند. دنیای خلق شده توسط او یک نسخه مجازی از جهان واقعی بود که انسان‌ها هر روز در آن مشغول به فعالیت هستند، با این تفاوت که هیچ محدودیت فیزیکی در آن وجود ندارد و افراد می‌توانند هر کاری را انجام دهند.

 

بررسی مهم ترین پروژه‌ های متاورس

همین چند وقت پیش بود که مارک زاکربرگ، متاورس را فصل جدیدی از اینترنت معرفی کرد و باعث جلب نظر بسیاری از افراد به این موضوع شد. او به این اظهارنظر کفایت نکرد و در یک اقدام انقلابی نام کمپانی فیس‌بوک را به متا (META) تغییر داد. همین موضوع کافی بود تا بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری نظیر مایکروسافت نیز پروژه‌هایی برای تحقیق و توسعه این فناوری ایجاد کنند. باتوجه‌به توضیحاتی که ارائه کردیم باید متوجه اهمیت این فناوری شده باشید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این بخش فهرستی از مهم‌ترین پروژه‌های این حوزه را با شما به اشتراک بگذاریم.

بلاک توپیا

بدون‌شک Bloktopia جایگاه اول را در این فهرست به خود اختصاص می‌دهد؛ یکی از عرضه اولیه‌های دیفای که در آن یک برج بلندمرتبه 21 طبقه‌ای طراحی شده است. به گفته طراحان، عدد 21 در این پروژه الهام گرفته از تعداد کوین‌های پادشاه رمزارزها یعنی بیت‌کوین است. بلاک توپیا بر بستر شبکه پالیگان فعالیت می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا آواتارهای دلخواه خود را انتخاب کنند و در این فضا به فعالیت‌های مختلفی نظیر خرید و فروش زمین و خرده‌فروشی بپردازند.

همچنین بخوانید  همه چیز در مورد پله برقی و انواع آن

پروژه‌های متاورس

 

توسعه‌دهندگان برای انجام تبادلات در این پروژه متاورسی، ارز حاکمیتی Block را طراحی کرده‌اند که در حال حاضر ارزش آن 750 برابر زمانی است که عرضه اولیه آن انجام شده است. برخی از ویژگی‌های این پروژه عبارت است از:

  • امکان کسب درآمد از روش‌های مختلف

  • وجود بازاری اختصاصی برای خریدوفروش NFT

  • کیف پول چند زنجیره‌ای

استار اطلس

رتبه دوم این فهرست جذاب به بازی متاورسی Star Atlas اختصاص دارد که فضای جهان در سال 2620 را شبیه‌سازی کرده است. در این بازی شما به‌جای شهروندانی ایفای نقش می‌کنید که باید تصمیم بگیرید برای رشد، قصد خرید یا تسخیر زمین سایر بازیکنان را دارید. گیمرها در استار اطلس می‌توانند عضو یکی از سه گروه اصلی موجود در بازی شوند و تمام تلاش خود را انجام دهند تا منابع موردنیازشان را به دست آورده و قدرت خود در بازی را افزایش دهند. گرافیک عالی و گیم‌پلی جذاب این بازی موجب شده است تا این پروژه به یکی از موفق‌ترین بازی‌های Metaverse تبدیل شود.

ویژگی‌های بازی استار اطلس

  • امکان انجام تراکنش‌های کم‌هزینه

  • امکان شرکت در رأی‌گیری‌ها در صورت داشتن توکن بازی

  • امکان شناسایی فرصت‌های اقتصادی جدید از طریق اکتشاف و تسخیر

سندباکس

Sandbox بازی که شباهت بسیار زیادی به ماین کرفت و فکتوریو دارد و در سال 2021 به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین بازی‌ها شناخته شده است. یکی از ویژگی‌های اصلی آن، امکان کسب درآمد در حین انجام بازی است که موجب شده تعداد مخاطبانش به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند. بازی متاورسی سندباکس بر بستر شبکه اتریوم طراحی و پیاده‌سازی شده است و بازیکنان می‌توانند با خریدوفروش زمین‌های موجود در قالب ان اف تی کسب درآمد کنند.

اصلی‌ترین هدف توسعه‌دهندگان، راه‌اندازی پروژه‌ای بود که کاربر در آن، صاحب اصلی بازی باشد. سندباکس به‌قدری در این زمینه خوب عمل کرده است که بسیاری از کارشناسان، آن را انقلابی در صنعت گیم می‌دانند.

ویژگی‌های سندباکس

  • استفاده از استاندارد EIP-712 و به‌حداقل‌رساندن هزینه تراکنش‌ها

  • امکان کسب در آمد از روش P2E

  • تراکنش‌های متا بومی

دیسنترالند

پروژه‌ای مبتنی بر شبکه اتریوم که به دنیای اجتماعی مشهور است. در واقع Decentraland محیطی دیجیتالی است که کاربران می‌توانند در آن با یکدیگر تعامل کنند. تفاوت اصلی دیسنترالند با سایر پروژه‌های متاورس، شباهت بسیار زیاد آن به دنیای واقعی است. توکن حاکمیتی این بازی مانا نام دارد و در حال حاضر دو شبکه دای و اتریوم از آن پشتیبانی می‌کنند. همین امر موجب شده است تا کاربر بتواند به‌راحتی در تمام صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز این توکن را معامله کند.

همچنین بخوانید  معرفی المنت‌های حرارتی 3 فاز و مخزنی

پروژه‌های متاورس

 

رادیو کاکا

جهان متاورسی مجازی و سه‌بعدی که کاربران می‌توانند در آن گالری و فروشگاه هنری ایجاد کرده و بازی کنند. توجه داشته باشید که برای انجام این کار ابتدا باید زمینی خریداری کنید. این پلتفرم غیرمتمرکز توسط کاربران هم فکری که در سراسر جهان در آن مشغول به فعالیت هستند اداره می‌شود. این پروژه توسط شبکه جهانی USM و شرکت Maye Musk Myster طراحی و پیاده‌سازی شده است و سرویس‌های متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. برخی از آن‌ها عبارت است از:

  • بازار ان اف تی

  • استیکینگ

  • بازی متامون

  • توکن RACA که با استفاده از استاندارد ERC-20 طراحی شده است.

ناکاورس

بازی متعلق به کمپانی ناکاموتو گیم که بسیاری از گیمرها با آن آشنا هستند. در این بازی کاربر می‌تواند زمین بخرد، ساختمان بسازد یا کالا خریداری کند و از این طریق سود کسب کند و سطح اقتصادی خود در بازی را ارتقا دهد. توکن حاکمیتی این بازی NAKA نام دارد و در حال حاضر ارزش هر واحد از آن حدود 4 دلار است؛ اما با توجه به برنامه‌هایی که این کمپانی برای توسعه بازی در نظر دارد، به‌احتمال فراوان در آینده رشد چشمگیری را تجربه می‌کند.

 

جمع‌بندی

بدون‌شک متاورس یکی از مهم‌ترین فناوری‌هایی است که در دهه اخیر توسط بشر ساخته شده و می‌تواند آینده را به طور کامل دستخوش تغییر کند. کاربر می‌تواند در جهان ایجاد شده توسط این فناوری به تعامل با دیگران بپردازد. ازاین‌رو تصمیم گرفتیم در این مقاله مهم ترین پروژه‌ های متاورس را به شما معرفی کنیم تا درصورتی‌که تصمیم گرفتید فعالیت خود را در این جهان جذاب آغاز کنید، آشنایی کافی با آن‌‌ها داشته باشید.

https://wallex.ir/blog/the-best-metaverse/ 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *