تبلیغات

تبلیغات

هوش تجاری کسب و کار با لناوا

tejarat-hosh

دلیل موفقیت مدیران جوان به نسبت مدیران مسن چیست؟ استفاده از تجهیزات و فناوری نوین جهت پیشبرد اهداف شرکت از اصلی‌ترین دلایل برتری اشخاص جوان‌تر است!

سختی کار و فعالیت تیم مدیریتی یا شخص مدیرعامل مجموعه به انتخاب مسیر هوشمندانه و افزایش سود کسب و کار است. بسیاری از مجموعه‌ها با تکیه بر تجربه به دست آمده از انجام تصمیمات درست و اشتباه به نتایج نهایی خود رسیده و طی این آزمون و خطا سرمایه‌های مالی، زمانی و فرصت‌های پیشرفت زیادی را از دست دادند. امروزه با استفاده از هوش تجاری همه معادلات مدیریتی دست‌خوش تغییرات شده است.

هوش تجاری به مجموعه فرآیندهای متکی بر فناوری روز دنیا یعنی تحلیل و بررسی اطلاعات خام توسط تجهیزات رایانه‌ای اشاره داشته و با نمایش تمام جزئیات در سریع‌ترین زمان به محدود کردن انتخاب‌ مدیران کمک خواهد کرد. تیم مدیریتی با تسلط بیشتر بر وضعیت کاری پرسنل، مشاهده سود و زیان مالی شرکت و نتایج حاصل از آنالیز روند کاری امکان اتخاذ بهترین تصمیم ممکن را خواهد داشت. طی این مقاله به بررسی اهمیت Business Intelligence در کسب و کار خواهیم پرداخت. در صورت علاقه‌مندی به پیاده سازی  نکات مهم در خصوص خدمات هوش تجاری می توانید با گروه مهندسی لناوا همراه باشید.

هوش تجاری چیست؟

Business Intelligence یا هوش تجاری در 30 سال گذشته توانسته تاثیرات مثبت بسیار زیادی در دنیای کسب و کار داشته باشد. گسترش مجموعه‌های زنجیره‌ای در داخل کشور، خارج از کشور دیگر از مزایای خدمات هوش تجاری برای تیم‌های مدیریت است. تکیه بر تکنولوژی و فناوری رایانه‌ای جهت تحلیل هر چه دقیق‌‌تر در بازه زمانی بسیار کم موجب شده تا تمامی نقاط ضعف و قوت فعالیت پرسنل، عوامل فروش و تصمیمات اشتباه مشخص شود.

آنالیز و بررسی انجام شده روی اطلاعات اولیه و خام توسط نرم‌افزارهای مختلف BI منجر به نمایش نتایج در قالب انواع چارت، نمودار، گراف و دیگر انواع گزارش‌دهی متنی و بصری را در پی دارد. در چنین حالتی حتی مدیران با سنین بالا و مخالف با تغییر رویکرد سنتی مدیریت به شکل نوین به اهمیت سرویس ارائه شده از سوی شرکت هوش تجاری پی خواهند برد.

استفاده از داشبوردهای خاص طراحی شده در نرم‌افزارهای BI موجب تسریع زمان مشاهده علل تضعیف پروژه و تصمیم‌گیری بهتر مدیر شرکت در راستای بهبود فعالیت‌ها خواهد داشت.

تاریخچه هوش تجاری

واژه هوش تجاری برای نخستین بار توسط ریچارد دیون در سال 1865 جهت آنالیز وضعیت معاملات و درک شرایط حاکم بر بازار مطرح شد و هدف ریچارد دیون کسب موفقیت تاجرین در برابر رقیبان بوده است. شرایط تجارت کاملاً سنتی و نبود فناوری لازم آن زمان موجب شد تا کمتر کسی به اهمیت سخنان ریچارد دیون پی ببرد. اما در سال 1958 هانس پیتر لوهن کارشناس و محقق علوم کامپیوتری شرکت IBM با انتشار مقاله‌ای در رابطه با سیستم هوش تجاری، پایه‌گذار دنیای جدید کسب و کار شد. دو سال قبل از انتشار مقاله هانس پیتر لوهن سخت‌افزاری با نام هارد دیسک اختراع شده و از آن به عنوان جایگزین کاغذ نام برده شد.

همچنین بخوانید  ورق پانچ (مشبک) ارزان از کدام تولیدکننده بخرم؟

 در این بین نتایج تحقیقات هانس بیشتر به چشم آمده و او Business Intelligence را چنین تعریف کرده است:” روشی که بتوان سریعاً و به آسانی حجم عظیم اطلاعات را درک کرد و بهترین تصمیم ممکن را گرفت”. در سال‌های بعد تحقیقات علمی و عملی زیادی روانه بازار شده و در اواخر دهه 1970 فناوری جدید به نام “گزارش نوار سبز” نشان دهنده نتایج اطلاعات سود و زیان شرکت‌ها منتشر شد.

مزیت هوش تجاری برای کسب و کار

استفاده از BI تنها برای شرکت، فروشگاه و مجموعه‌های بزرگ نبوده و حتی مجموعه‌های فروشگاهی آنلاین نیز باید از این نوع خدمات بهره ببرند. دلایل و مزایای هوش تجاری برای انواع کسب و کار در لیست زیر برای شما عزیزان گردآوری شده است:

  • تعیین سطح دسترسی پرسنل و کاربران به اطلاعات
  • دریافت اطلاعات خام از تمام سطوح مدیران و کارکنان
  • نمایش اطلاعات تحلیل شده بر اساس سطح دسترسی کاربر
  • مشاهده نتایج آماری به صورت متنی و بصری در حالت‌های مختلف
  • تسریع زمان گزارش‌گیری
  • کاهش دخالت پرسنل و خطای نیروی انسانی
  • مدیریت منابع و پرسنل
  • تخصصی اهداف روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه برای تک تک اعضای شرکت
  • مشاهده دلایل سود و زیان
  • امکان پیش‌بینی برخی از وقایع محتمل بر اساس تکرار زیاد
  • محاسبه نرخ بازگشت سرمایه
  • تحلیل عملکرد مالی و هزینه‌های شرکت
  • اتخاذ تصمیمات بهتر و کسب سودآوری بیشتر

آنالیز ROI

انجام فعالیت‌های جدید همراه با ریسک سرمایه‌گذاری مالی و زمانی بوده و در صورت عدم بازگشت هزینه‌ها شرایط نامناسبی برای شرکت‌ها به وجود خواهد آمد. از این رو در جهت کاهش زیان باید بر اساس اطلاعات از پیش گردآوری شده و شرایط حاکم بر بازار برخی از احتمالات در نظر گرفته شود. با به کارگیری فناوری آنالیز ROI امکان محاسبه نرخ بازگشت سرمایه بر اساس الگوریتم و الگوهای خاص محاسباتی خواهید بود. در این فناوری مهم تنها با وارد کردن برخی از اعداد مربوط به هزینه خرید مواد اولیه، زمان نگهداری و شرایط فروش به صورت کاملاً بصری نتایج مربوط به میزان سود یا ضرر فعالیت جدید نمایش داده خواهد شد.

تحلیل عملکرد مالی و هزینه های شرکت

تمام کسب و کارها در جهت افزایش سرمایه مالی بوده و اگر مشکلات فعالیت‌های زیان‌ده رفع نشود حتی احتمال ورشکستگی کامل مجموعه نیز ممکن خواهد بود. از این رو باید تمامی محاسبات مربوط به عملکرد مالی و هزینه‌های شرکت در حالت جاری و راکد مورد بررسی قرار گیرد. اهمیت انبارداری در برخی از مشاغل مهم بوده اما با برخی از بررسی‌ها و بنا بر وضعیت شرکت هزینه‌های نگهداری مواد اولیه از اختلاف قیمت خرید روزانه آن بیشتر شده و در چنین حالتی شرکت دچار ضرر مالی خواهد شد. با دریافت اطلاعات کامل مالی امکان تصمیم‌گیری بهتر برای مدیران وجود خواهد داشت.

همچنین بخوانید  مراحل دریافت درگاه پرداخت واسط دیجی‌پی برای همه کسب‌وکارهای آنلاین

بررسی و آنالیز داده ها بسته به سطح دسترسی مدیران

نمایش اطلاعات حاصل از خدمات هوش تجاری برای مدیران ارشد، میانی و حتی پرسنل خاص به میزان سطح دسترسی آن‌ها نمایش داده خواهد شد. به طور مثال در سازمان‌های دولتی پرسنل پذیرش امکان ورود اطلاعات افراد و مشاهده اطلاعات پایه را خواهند داشت. اما مسئولان بخش حسابداری به اطلاعات مالی و قسمت پرستاری یا پزشکی به داده‌های مرتبط با بیماری هر شخص دسترسی خواهند داشت. تعیین نمایش آنالیز اطلاعات بسته به سطح دسترسی هر کدام از آن‌ها بوده و بدین ترتیب به روند فعالیت آن‌ها سرعت بیشتری نیز خواهد یافت.

خدمات هوش تجاری با شرکت مهندسی لناوا

استفاده از شرایط خدمات BI در کشور ایران بنا بر وضعیت تحریم و عدم رعایت قوانین کپی رایت مشکلات زیادی را برای مجموعه‌های خارجی ایجاد کرده و از طرفی مدیران داخلی امکان بهره‌مندی از خدمات پس از فروش و رفع مشکلات احتمالی را نخواهند داشت. از این رو انتخاب گروه مهندسی لناوا با نرم‌افزار کاربردی هوش تحاری به تمام بخش‌های مدیریتی ایران توصیه خواهد شد. از مهم‌ترین ویژگی‌های گروه مهندسی لناوا می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • تعیین سطح دسترسی کاربران
  • نمایش اطلاعات گزارش به شکل: نمودار، چارت و دیگر حالت‌های بصری
  • در دو زبان فارسی و انگلیسی
  • کاهش هزینه استخدام نیروی انسانی
  • بروزرسانی خودکار
  • استفاده از خدمات پس از فروش شرکت لناوا و رفع مشکلات ناشی از سردرگمی کاربران
  • مطابق با انواع استانداردهای بین‌المللی
  • امنیت بالا
  • تحلیل وضعیت کاری پرسنل
  • تخصیص وظایف خاص به افراد و مشاهده درصد پیشرفت فعالیت‌ها
  • نمایش وضعیت مالی

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *