تبلیغات

تبلیغات

چند روش ساده برای ساخت تخته وایت برد در خانه

tacktewitheboard

تخته وایت بردها ابزار پرکاربردی هستند که در محل کار، مدرسه ها، دانشگاه و کلاس های آموزشی استفاده می شوند. این تخته ها جایگزین مناسبی برای تخته سیاه های گچی است. مشکلی که در استفاده از تخته سیاه وجود داشت، به وجود آمدن گرد و غبار ناشی از گچ و مشکلات تنفسی و هم چنین حساسیت پوستی بود. در صورتی که نوشته های روی تخته وایت برد به راحتی پاک شده و ماژیک ها معمولا آسیبی ایجاد نمی کنند. می توان از تخته وایت برد ها برای یادداشت برنامه های روزانه، پلن های کسب و کار و درس های مدرسه استفاده کرد. در تخته هایی که برای بچه ها ساخته می شود می توان نقاشی هم کشید.

وایت بردهای مختلفی در بازار وجود دارند. اما ممکن است هزینه تهیه آن ها برای افراد زیاد باشد. شما می توانید با کمترین هزینه، این تخته وایت برد ها را در منزلتان به راحتی بسازید. تنها کافی است ابزاری که مورد نیاز است را تهیه کنید. در ادامه چند روش ساده را برای ساخت تخته وایت برد در خانه با هم می آموزیم.

ساخت تخته وایت برد

ساخت تخته وایت برد با ام دی اف

می توانیم با استفاده از تخته های ام دی اف، یک تخته وایت برد بسازیم . برای شروع به این وسایل احتیاج داریم :

  • ورق ام دی اف با ضخامت 6 میلی‌متر
  • رنگ سفید
  • شش پیچ 0.65 سانتی‌متری
  • مته 5 میلی‌متری
  • رزین وایت برد دو بخشی

ابتدا جای پیچ ها را بوسیله دریل، سوراخ می کنیم. سطح ام دی اف را سنباده می زنیم تا صاف شود و سپس با دستمالی آن را تمیز می کنیم. با یک قلمو، رنگ سفید را روی ام دی اف بصورت تمیز و یک نواخت پخش می کنیم. بعد از خشک شدن رنگ، رزین را آماده می کنیم. از یک رزین دو بخشی حاوی کاتالیزور و رزین استفاده کنید. کاتالیزور و رزین را در یک ظرف بزرگ‌تر با هم مخلوط کنید؛ 5 دقیقه صبر کنید سپس مخلوط رزین را روی سطح بصورت یکدست پخش کنید. این کار را تنها در سی دقیقه زمان باید انجام دهید تا از خشک شدن رزین در حین کار، جلوگیری شود. پس از خشک شدن رزین، تخته وایت برد آماده و قابل استفاده است.

ساخت تخته وایت برد

چگونه تخته وایت برد مغناطیسی بسازیم؟

برای ساخت وایت برد مغناطیسی به فولاد گالوانیزه نیاز داریم. این وسیله را می توانید بصورت بسته بندی شده از فروشگاه‌های صنایع دستی، هنری و لوازم خانگی تهیه کنید. فضای مورد نظرتان را قبل از خرید این ورقه‌ها اندازه‌گیری کنید. باقی موادی که مورد نیازتان می شود به شرح زیر است:

  • یک قطعه چوب یا چوب‌پنبه، بزرگ‌تر از ورق فولاد
  • مداد
  • ارهگرد بر برقی یا دستی
  • سنباده
  • قلاب دیواری، میخ و چکش(برای آویزان کردن تخته به دیوار)
  • نوار آهنربا، چسب حرارتی یا سوپرگلو (برای نصب تخته روی یخچال)
همچنین بخوانید  نصب آسان کپچا فارسی در وردپرس و PHP

 

فولاد گالوانیزه هم خاصیت مغناطیسی دارد و هم قابل پاک‌کردن است. از آن جایی که ورق های فولاد گالوانیزه در اندازه های مخصوص فروخته می شوند، قبل از تهیه آن ها باید وایت برد خود را اندازه گیری کنید.

قطعه نازکی از چوب یا چوب‌پنبه را بخرید که طول و عرض آن با فولاد گالوانیزه یکسان بوده و ضخامت آن حدود 0.6 سانتی‌متر است. می توانید از فروشنده بخواهید این تخته ها را به اندازه ای که می خواهید برایتان برش دهد. بهتر است اندازه قطعه چوب یا چوب پنبه تان از ابعاد فولاد گالوانیزه بیشتر باشد تا کم نیاید.

اگر می‌خواهید تخته را به دیوار آویزان کنید، باید آویز را به دیوار وصل کنید. کاربرد تخته وایت برد در این صوت بیشتر برای آموزش یا برنامه ریزی می باشد. صفحه سفید تخته را برگردانید و قلاب را در قسمت بالای تخته و تقریبا 1 اینچ (3 سانتی‌متر) از بالا نصب کنید. دو طرف قلاب را با یک خط‌کش اندازه بگیرید تا مطمئن شوید که وسط کار قرار گرفته است. با دو میخ و چند ضربه ملایم چکش آن را به دیوار بکوبید.

اگر می خواهید تخته را روی یخچال بچسبانید باید از آهنربایی استفاده کنید که نوار چسب دارد. کافی است نوارهای باریک آهنربا را به قطعات مناسب ببرید و یک آهنربا برای هر گوشه ایجاد کنید و یک آهنربا هم برای وسط کار. قسمتی که چسب دارد را به روی تخته فشار دهید.

برای چساندن ورق گالوانیزه، از چسب سوپر گلو استفاده کنید. پس از آغشته کردن تخته به چسب، ورق گالوانیزه را روی آن قرار داده و با دست کاملا فشار دهید تا تمام نقاط آن بچسبد. دو روز طول می کشد تا این ورق کاملا به تخته شما چسبیده شود. پس از دو روز تلاش کنید دو ورق استیل و چوبی را از همدیگر جدا کنید. اگر این دو قطعه به همدیگر خوب چسبیده باشند، جدا نمی‌شوند؛ ولی اگر ورق فولاد بلند شد، باز هم به آن چسب بزنید و باز هم صبر کنید تا چسب خشک شود. حالا تخته وایت برد مغناطیسی شما آماده است.

ساخت تخته وایت برد

ساخت تخته وایت برد شیشه ای در خانه

شیشه ای را به ابعاد مورد نظرتان تهیه کنید. یک کیت نصب آینه نیز بخرید. برای نصب تخته به پیچ‌گوشتی فیلیپس شماره 2، متر، دریل و مته نیاز دارید. شیشه را بوسیله اسپری رنگ سفید و اسپری براق کننده رنگ کنید و بگذارید تا خشک بشود. روی دیوار محل نصب را مشخص کرده و جای پیچ ها را با دریل سوراخ کنید. تخته را روی دیوار نگه دارید و پیچ ها را با پیچ گوشتی سفت نمایید. حالا بست آیینه را روی دیوار نصب کنید تا شیشه روی آن قرار گرفته و تخته وایت برد شیشه ای شما آماده شود. از تمیز کردن تخته وایت برد خود نیز غافل نشوید.

همچنین بخوانید  نکات مهم در طراحی و اجرای اتاق کنفرانس

جمع بندی

برای ساختن انواع تخته وایت برد در منزل، راه های گوناگونی وجود دارد که در این مقاله به کاربردی ترین این روش ها پرداختیم. شما می توانید برای آشنا شدن با روش های بیشتر، به سایت فروشگاه تخته وایت برد اینکو مراجعه کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *