تبلیغات

تبلیغات

آشنایی با بزرگترین سایت نهالستان در خرم آباد

nahalgerdo2

نهالستان برتر نهال فعالیت خود را زیر نظر جهاد کشاورزی از سال ۱۳۰۰ در تولید و عرضه نهال آغاز کرده و سالیانه با تولید انواع نهال میوه با بیش از ۱ میلیون نهال میوه، ۴۰۰ هزار اصله گردو و ۲۰۰ هزار اصله بادام آغاز کرده و آماده ارائه تمام خدمات در این ضمینه می باشد.

[خرید گارانتی دار نهال گردو و نهال میوه]

یکی از معضلات بسیار مهم جوانان در شهرهای کوچک مانند خرم آباد کمبود شغل است، اما آیا شما می دانید که چه فرصتهای بالقوه ای در شهرهایی مانند خرم آباد برای ایجاد اشتغال وجود دارد که در شهرهای بزرگ این فرصتها محیا نیستند.

تصور کنید جوانی که تحصیلات عالیه داشته و یا نداشته باشد با مهاجرت به یک شهر بزرگ با چه دشواریهایی رو به رو می شود، دشواری پیدا کردن محل سکونت و کار از یک طرف، غربت و دوری از خانواده از سویی دیگر می تواند به جوانان جویای کاری که از شهرهای کوچک به بزرگم هاجرت کرده اند فشار وارد کند.

اما هیچ می دانید فرصت کاری که به صورت بالقوه در این شهرهای کوچک خوش آب و هوا وجود دارد و می تواند یک جوان را تبدیل به یک تاجر کند در شهر به راحتی برای آن جوان محیا نشده و ممکن است آن جوان مجبور شود به یک کارمندی و یا کارگری ساده رضایت دهد.

 

سایت نهالستان

شاید از خود بپرسید چه فرصتی می تواند برای جوانان در این شهرها فراهم باشد؟ در جواب باید بگوییم فرصتی که آب و و هوا و شرایط اقلیمی این شهر برای جوانان فراهم کرده است، زمینهای گسترده و بکری که می توان در آن به فعالیتهای کشاورزی پرداخت و از آن به سود قابل قبول دست یافت.

هیچ می دانید اگر کشاورزی را به صورت علمی و منطقی و برمبنای اصول اولیه آکادمیک و علمی انجام دهید می توانید از این کار به عنوان یک تجارت بهره برداری کرده و نه تنها خود بلکه تعدادی از جوانان خانواده ی خود را به کار بگیرید و از درآمد خوب این کار بهره مند شوید.

دوست دارید بدانید چگونه می توانید به همچین تجارت پر سودی دست پیدا کنید؟ با ما باشید تا به شما بیاموزیم با کاشت چه درختانی و تحت چه شرایطی می توانید کشاورزی و باغداری را تبدیل به یک تجارت پولساز کنید.

 

مراحل تاسیس باغ تجاری در خرم آباد:

با فرض اینکه شما یک جوان جویای کار باشید که با داشتن قطعه ای زمین کشاورزی اقدام به تاسیس باغ به صورت تجاری کرده اید مراحل احداث یک باغ با بهره برداری تجاری و حتی با هدف صادرات محصول از قرار زیر است:

  1. انتخاب نوع درخت میوه:

در انتخاب نوع درخت میوه باید مناسب بودن شرایط آب و هوایی خرم آباد برای کاشت درختان میوه را در نظر داشته باشید، به عنوان مثال درختان گرمسیری مانند پسته و یا خرما را شما نمی توانید در خرم آباد کاشته و به بهره برداری اقتصادی برسید، اما کاشت درختان میوه معتدله مانند درختان میوه هسته دار و انواع ارقام گردو و بادام می تواند برای شما بسیار مناسب باشد.

همچنین بخوانید  چگونه از اصالت فرش مطمئن شویم؟

از طرفی چنانچه هدف شما از تولید میوه صادر کردن آنها باشد باید درختان میوه ای را انتخاب کنید که محصول آنها ارزش صادراتی داشته باشد، به عنوان مثال ارقام مختلف گردو وجود دارد اما همه ی این ارقام به لحاظ کیفیت ظاهری میوه ارزش صادراتی ندارد.

نکته ی دیگر در انتخاب ارقام مناسب این است که باردهی این درختان باید به اندازه ای باشد که ارزش صادر کردن محصول یک ساله را داشته باشد و هزینه ی صادرات بیشتر از درآمد آن نشود.

 

سایت نهالستان

پیشنهاد ما برای کاشت ارقام درختان میوه مناسب برای خرم آباد که بتوان محصول آن را به دیگر کشورها نیز صادر کرد:

  1. نهال گردو: گردو فرنو، انواع تیپ ژنوتیپ پالیز

  2. نهال بادام: آذر خوشه ای

  3. نهال آلو: آلو شابلون، آلو بخارازرد، آلو بخارا قرمز، آلو زرد خورشتی

  4. نهال زردآلو:زرد آلو شکر پاره،زرد آلو سلطنتی، زردآل تخم مرغی زعفرانی

  5. نهال سیب: نهال سیب رد چف، نهال سیب زرد و قرمز لبنانی، سیب سفید شیشه‌ای

  6. نهال به: به کوزه ای، به گلابی، به ایتالیایی

  7. نهال گلابی: نهال گلابی بیروتی، نهال گلابی شاه میوه، نهال گلابی دوشیز، اسپادانا

  8. نهال گیلاس:گیلاس زرد ارومیه، گیلاس هارت، نهال گیلاس تکدانه، نهال گیلاس بینگ

  9. نهال آلبالو: پربار سیکانی، برترمو، مجاری

  10. نهال انگور:رد کلوپ، انگور بیدانه قرمز، انگور فخری، انگور موندراپ

 

سایت نهالستان

در رابطه با این نوع میوه ها شما حتی می توانید شرایط انبارداری خود را نیز در نظر بگیرید، چنانچه نمی توانید برای تاسیس سردخانه ی مناسب برای نگهداری میوه های با قابلیت انبارداری پایین مانند گیلاس و آلبالو و غیره هزینه پر داخت کنید می توانید از ارقام درختان میوه که محصول آن به صورت خشکبار مورد استفاده قرار می گیرد مانند گردو و بادام و شرایط انبارداری دشواری ندارد استفاده کنید.

مسئله‌ای که در مورد گردو وجود دارد این است که هر گردویی برای منطقه‌ای مناسب می‌باشد، در این مسئله ارتفاع از سطح دریا بسیار تاثیر گذار هست و همچنین آب و هوا، به طوری که برای آب هوای سردسیری باید از ارقام دیرگل استفاده کرد، برای خرید نهال گردو در خرم آباد بهتر است که از مشاوران متخصص در این ضمینه کمک بگیرید، برخی از ارقام معروف گردو رو بر اساس مناطق مختلف کشور در ادامه توضیح خواهیم داد

  • گردو ژنوتیپ پالیز: کاشت در ارتفاعات ۰ تا ۳۰۰۰ متر از سطح دریا، تحمل گرما تا ۴۵ درجه و سرما تا منفی ۳۰ درجه، تحمل بالای رطوبت، دیرگل (کاشت در مناطقی که سرمای بهاره دارد)، پاکوتاه، زودبازده، باردهی بین ۸ تا ۱۰ تن در هکتار با پوست خشک

  • گردو چندلر: کاشت در ارتفاعات ۲۰۰ تا ۱۵۰۰ متر، تحمل گرما تا ۴۰ درجه و سرما تا منفی ۳۰ درجه، دیرگل، پاکوتاه، زودبازده، باردهی تا ۴ تن در هکتار

  • گردو فرنور کاشت در ارتفاعات ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ متر، تحمل گرما تا ۴۰ درجه و سرما تا منفی ۳۰ درجه، دیرگل، پاکوتاه، باردهی بین ۴ الی ۴.۵ تن

  • گردو اسرائیلی: کاشت تا ارتفاع ۲۰۰۰ متر از سطح دریا، تحمل گرما تا ۴۰ درجه و سرما تا منفی ۳۰ درجه، زودگل، باردهی در سال چهارم، نیمه پاکوتاه (رشد تا ارتفاع ۱۵ متر)، باردهی تا ۳ تن در هکتار

همچنین بخوانید  باربری هوشمند

برای انتخاب نهال مناسب چه باید کرد؟

ما برای شما یک خبر خوب داریم، هیچ می دانید بدون اینکه نیاز باشد زمان زیادی را صرف مطالعه در رابطه با ارقام مختلف کنید می توانید به راحتی با مشاوران و مهندسان متخصص در ارتباط بوده و به طور رایگان انتخاب بهترین نهال برای داشتن یک باغ تجاری را به آنها بسپارید؟

در این شرایط دیگر دچار گیجی و سردرگمی نشده و از انتخاب خود اطمینان کامل را خواهید داشت، علاوه بر آن خبر خوب دیگر این است که این مشاوران حتی شما را پس از کاشت نهال رها نکرده و هر زمان نیاز به دریافت مشاوره و راهنمایی تخصصی داشته باشید می توانید از ایشان کمک بگیرید؟

خب تا به اینجای کار دانستید که بدون نیاز به داشتن دانش و اطلاعات کامل در زمینه ی کشاورزی و با تکیه بر دانش افراد متخصص که به راحتی می توانید از آنها استفاده کنید شروع به کار کشاورزی کرده و این کار را تبدیل به یک فرصت تجارت برای خود و دیگران کنید.

اما این مشاوران را از کجا پیدا کنیم؟

برخی از باغداران گمان می کنند کسانی که سال ها است به کار باغداری به شیوه ی سنتی مشغولند می توانند راهنمای خوبی باشند، بله درست است اما راهنمایی آنها برای دادمه ی کار کشاورزی به صورت سنتی بوده و از باغداری سنتی هیچ گونه بهره بردای تجاری نمی توان داشت.

شاید الان در ذهن شما این ایده نقش بسته باشد چقدر خوب است اگر کسانی که اقدام به فروش نهال می کنند و تمام اطلاعات انواع ارقام نهال را دارند بتوانند ما را در زمینه ی باغداری پیشرفته نیز راهنمایی کنند.

دقیقا همینطور است، تنها کسانی که خود اقدام به پرورش نهال به صورت اصولی می کنند و از تیم متخصص و مجرب بهره مند می شوند می توانند شما را به خوبی در این زمینه راهنمایی کنند.

خب آیا این به این معنی است که به نزدیکترین نهالستان در خرم آباد مراجعه کنیم و همه ی اطلاعات را از آن نهالستان بخواهیم؟ پاسخ سوال شما با قاطعیت خیر است، هر نهالستان غیر معتبری نمی تواند به شما نهال با کیفیت و حتی اطلاعات صحیح بدهد، اما شما می توانید خیلی راحت نهالستان معتبر را در فضای اینترنت جستجو کرده و با خیال آسوده برای خرید نهال خود را از وبسایتهای معتبر فروش نهال مانند برتر نهال انجام دهید.

کلام آخر:

در جوامع رو به رشد امروزی که بهای زیادی به فعالان در حوزه ی کشاورزی داده می شود و همینطور ارزش مشاغلی که با تامین غذای جامعه در ارتباط است روی آوردن به شغل کشاورزی و باغداری می تواند برای شاغلان در این زمینه بسیار سود بخش باشد اما برای دست یافتن به منفعت کافی باید حتما از مشاوره ی افراد متخصص و با تحصیلات در این زمینه بهره مند شوید، با رجوع به وبسایتهای فروش نهال که به صورت معتبر فعالیت می کنند می توانید به راحتی از مزیت مشاوره با این متخصصان بهره مند شده و بهترین ارقام نهال را تهیه کنید.

همچنین بخوانید  قبل از سفرهای تعطیلات خرداد، خلافی خود را تسویه کنید!

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق وبسایت به آدرس www.bartarnahal.ir و یا از طریق شماره تماسهای زیر اقدام کرده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

تماس:

09141832393

09144501003

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *