تبلیغات

تبلیغات

5 دلیل کند بودن لپ تاپ شما

kondi-laptop

کند شدن لپ‌تاپ و پایین بودن سرعت آن در پردازش و رندرینگ، می‌تواند دلایل زیاد و متفاوتی داشته باشد، نکته‌ای که باید به آن توجه کنید،‌ این است که فقط لپ‌تاپ‌های قدیمی با این مشکلات مواجه نمی‌شوند و ممکن است، برای لپ تاپ جدید شما نیز پیش‌ بیاید، در ادامه 5 دلیل کند بودن لپ تاپ را، به شما توضیح خواهیم داد.

5 دلیل کند بودن لپ تاپ

کند شدن لپ تاپ و پایین بودن سرعت آن، از مواردی است که همه ما با آن رو به رو شده‌ایم و برایمان اتفاق افتاده است، در ادامه 5 مورد از دلایل کند بودن لپ تاپ و راه‌حل‌های آن را به شما عزیزان خواهیم گفت.

 

کند بودن لپ تاپ

۱ . حافظه لپ تاپ شما پر شده است | حافظه لپ تاپ کم است

از بارزترین دلایلی که برای کند شدن هر لپ‌تاپ وجود دارد، پر شدن حافظه آن است. قبل از هر چیزی شما باید بدانید، رم دستگاه شما چقدر است و بر اساس آن مقدار، اطلاعات خود را ذخیره کنید و مقدار اطلاعات ذخیره شده را اندازه‌گیری کنید.

هرچه مقدار رم بیشتر باشد، ظرفیت بیشتری برای اجرای برنامه‌های پرحافظه مانند Adobe Photoshop و Illustrator خواهید داشت. نشانه‌هایی که به حافظه کم اشاره می‌کنند، شامل پردازش فوق‌العاده کند، وقتی بیش از یک برنامه باز است. اکثر رایانه‌های مدرن بدون از دست دادن کار، چندین کار را انجام می‌دهند، اما رایانه‌های شخصی قدیمی یا پرکار قادر به اجرای همزمان بسیاری از برنامه‌های فشرده حافظه نیستند.

رفع سریع  این مشکل

1 . باید وضعیت استفاده از حافظه لپ تاپ خود را بررسی کنید. با فشار دادن CTRL+ALT+DEL به مدیر وظیفه رایانه شخصی خود دسترسی پیدا کنید و در زیر تب Processs، می‌توانید مشاهده کنید که کدام برنامه‌ها RAM شما را افزایش می‌دهند. تصمیم بگیرید که چگونه از رم خود برای پروژه‌های مختلف در حین انجام چند کار استفاده کنید.

2 . در مرحله دوم، برای رفع این مشکل، باید رم و حافظه خود را تا مقداری که می‌خواهید، ارتقا دهید، به شما پیشنهاد می‌کنم قبل از خرید لپ تاپ ، حتما از مقدار رم دستگاهی که می‌خرید، آگاه باشید، تا اگر کم است، همان لحظه آن را ارتقا دهید، یا لپ تاپ دیگری را خریداری کنید.

۲ . لپ تاپ شما ویروسی شده است

احتمال دیگری که ممکن است برای لپ تاپ شما پیش آمده باشد، ویروسی شدن آن است. هر زمان که لپ‌تاپ و یا سیستم ما شروع به رفتار غیرعادی می‌کنند، بلافاصله فکر همه ما به سمت این می‌رود که یک ویروس و یا بدافزار، به سراغ اطلاعات مهم و ارزشمند ما آمده و آن‌ها را آلوده کرده است.

همچنین بخوانید  آموزش صفر تا صد تاتو با بهترین اساتید

 اگرچه گاهی اوقات فرضیات ما صرفاً واکنش بیش از حد است، ولی بدافزار و ویروس، برای خراب کردن فرآیندهای رایانه طراحی شده است و به طور مؤثر همه چیز را در رایانه شما کاهش می‌دهد.

کند بودن لپ تاپ

 

بسیاری از علائم  آلوده شدن لپ تاپ عبارتند از:

  • برنامه‌ها به خودی خود، باز و بسته می‌شوند.
  • صفحه آبی اعلان مرگ
  • افزایش تعداد پاپ آپ‌ها‌
  • کند شدن ناگهانی سیستم

رفع سریع این مشکل

اسکن ویروس و بدافزار را برای یافتن و حذف هر چیزی مشکوک است، اجرا کنید.

3 . لپ تاپ شما خیلی قدیمی شده است

سومین موردی که می‌توان آن را یکی از اصلی ترین دلایل کندی لپ‌تاپ دانست، قدیمی و در اصطلاح پیر شدن لپ تاپ شماست. همه ما می‌دانیم که هر لوازم دیجیتالی، عمری دارند و هرچقدر از آن خوب نگهداری کرده باشید، ممکن است به جایی برسند، که دیگر قابلیت آپدیت و پذیرش ویندوز جدید را نداشته باشند، در آن لحظه است که سیستم شما با مشکل کندی و سرعت پایین رو به رو می‌شود.

با توسعه سریع رایانه‌های مدرن، سیستم عامل‌های قدیمی، به سادگی نمی‌توانند با به روز رسانی‌های زیادی که اکثر برنامه‌های مورد علاقه شما برای اجرا نیاز دارند، هماهنگی کنند. هیچ کس دوست ندارد حل و فصل شود، بنابراین ممکن است وقت شما باشد که به زودی به دنبال ارتقاء لپ تاپ بزرگ باشید.

رفع سریع این مشکل

به دنبال یک لپ تاپ جدید از یک شرکت قابل اعتماد و مقرون به صرفه باشید. به عنوان مثال، تنوع در  قیمت لپ تاپ hp ، بسیار بالا می‌باشد و شما می‌توانید لپ‌تاپی مقرون به صرفه و در عین حال کاربردی و جدید برای خود تهیه کنید.

ولی برعکس لپ‌تاپ‌های اچ پی،  قیمت لپ تاپ اپل ، بالاتر بوده و جزو لپ‌تاپ‌های گران، به نسبت دیگر برندها می‌باشد. در این مرحله، باید به بودجه خود و این که کدام برند را بیشتر می‌پسندید، فکر کنید و در مورد آن‌ها تحقیق کنید.

4 . هارد شما پر است

هارد دیسک خود را به عنوان یک یخچال در نظر بگیرید. اگرچه دوست دارید آن را تا لبه پر کنید با چیزهای خوب و تعداد زیادی غذا و خوراکی، اما این کار در عمل هرگز نمی‌تواند کارساز باشد.

هارد دیسک شما هم مانند آن است. اگر بیش از حد پر باشد، متوجه خواهید شد که، به دست آوردن چیزی که از آن نیاز دارید ممکن است خیلی طول بکشد و کار بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. وقتی برنامه‌ها، فایل‌ها، عکس‌ها و کتابخانه‌های موسیقی گسترده را بر روی رایانه شخصی خود دانلود و نصب می‌کنید، همه آن‌ها روی هارد دیسک شما ذخیره می‌شوند.

همچنین بخوانید  ساده ترین روش انتخاب فلش مموری ارزان قیمت و با کیفیت

هنگامی که ظرفیت هارد دیسک شما شروع به تغییر در محدوده 90٪ می کند، کامپیوتر شما می‌تواند تا 50٪ کمتر از سرعت اصلی خود کار کند. این زمان خوبی برای آزاد کردن فضای هارد دیسک است.

 

کند بودن لپ تاپ

برای بررسی وضعیت هارد دیسک خود، File Explorer  را باز کنید که با کلیک کردن بر روی کلید Windows و E قابل دسترسی است. روی This PC  واقع در پانل سمت چپ کلیک کنید، تا فضای ذخیره سازی رایگان موجود در لیست شده در Windows (C:) را مشاهده کنید.

رفع سریع این مشکل

 فایل‌هایی را که در لپ‌تاپ به آن‌ها نیاز ندارید، به حافظه‌های ذخیره‌سازی دیگر، مانند ابر یا درایو خارجی، حذف یا منتقل کنید.

5 . مرورگر شما بیش از حد بارگذاری شده است

چه برای کار یا بازی به لپ‌تاپ خود وابسته باشید، برای گذراندن آن روزهای طولانی به اتصال اینترنت خود متکی هستید. با این حال، ممکن است این عادت‌های شما در اینترنت گشت و گذار باشد، که سرعت لپ تاپ شما را کند می‌کند. از آنجایی که ما با یک مسیر ذهنی کار نمی‌کنیم، بسیاری از افکار و ایده‌های خود را به باز کردن یک برگه جدید برون سپاری می‌کنیم.

قبل از اینکه متوجه شوید، 12 تب جداگانه باز است. برخی از آن‌ها صدای YouTube را پخش می‌کنند، برخی محتوای خود را تازه‌سازی می‌کنند و برخی به دلایلی که قبلاً فراموش کرده‌اید باز هستند.

هنگامی که مرورگر شما با چندین برگه بیش از حد بارگیری می شود، عملکرد صحیح دشوار می‌شود، زیرا رایانه شما بسیار تلاش می‌کند، تا چندین کار را همزمان انجام دهد.

رفع سریع این مشکل

 آن مرورگرها را ببندید. ممکن است بخواهید به تاریخچه مرور خود بروید و کوکی‌های رایانه و موارد ذخیره شده در حافظه پنهان را نیز حذف کنید تا سرعت لپ تاپ را افزایش دهید.

کلام آخر…

در کلام آخر، باید به شما کاربران عزیز بگوییم، گاهی اتفاق می‌افتد که سیستم شما کند شود و شما با انجام کارهای ساده‌ای که در مطالب بالا به آن اشاره کردیم، می‌توانید مشکل لپ تاپتان را حل کنید.

 

سایت : www.kalaoma.com

آدرس دفتر مرکزی : تهران، چهار‌راه ولی‌عصر، مجتمع تجاری ابریشم، طبقه 8 واحد 806

شماره تماس : 62999819 -021

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *