تبلیغات

تبلیغات

راه اندازی voip؛ تعرفه، مزایا و تجهیزات مورد نیاز

run-voip

آیا شما هم به دنبال راه اندازی voip در شرکت یا کسب و کار خود هستید؟ حتما می دانید که در حال حاضر راه های متنوعی برای انجام این کار وجود دارد. مراحل و راه حل های موجود برای این کار تحت تاثیر عواملی همچون تجهیزات و سیستم شما تغییر پیدا می کنند. مراحل مربوط به نصب یا راه اندازی voip، مراحل مهمی هستند که برای راه اندازی یک ویپ شما باید به آنها توجه داشته باشید. لازم به ذکر است که به صورت کلی برای راه اندازی voip، شما باید به نوع تجهیزات مورد نیاز خود توجه داشته باشید. شرکت های مختلف، محصولاتشان را با فرمول های متنوعی تولید می کنند. برای راه اندازی این دستگاه در بهترین حالت، شما حتما باید از بهترین و قوی ترین دستگاه های موجود در بازار استفاده نمایید.

امروز ما قصد داریم به کمک یکی از کارشناسان کیمیا شبکه (مرجع تخصصی نصب و راه اندازی VOIP و مرکز فروش سوئیچ سیسکو در ایران) به سوالات شما پاسخ دهیم تا در مورد چیستی سیستم ویپ و مزایای راه اندازی این سیستم با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

راه اندازی voip
راه اندازی voip

voip چیست؟

قبل از بررسی پروسه راه اندازی voip و مزایای آن، بیایید تا به یک سوال مهم پاسخ دهیم: ویپ چیست و چه کاربردی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این دستگاه می تواند تماس های صوتی را از خطوط آنالوگ به خطوط دیجیتالی منتقل نماید. این پروسه از طریق اینترنت صورت گرفته و مزایای زیادی را نیز به همراه دارد. توجه داشته باشید که این تکنولوژی را می توان به عنوان یکی از تکنولوژی های جدید دنیا شناسایی کرد که فراگیر شده است. برای راه اندازی voip، کارشناسان از پروتکل Voice over Internet استفاده می کنند. اگر بخواهیم نام این پروتکل را به زبان فارسی ترجمه کنیم، به عبارت صدا بر روی اینترنت می رسیم. توجه داشته باشید که شرکت ها، ادارات و سازمان های مختلف با خیال راحت این تکنولوژی را برای بهبود وضعیت ارتباط با مشتریان خود مورد استفاده قرار می دهند.

با راه اندازی voip شما می توانید سیستم تماس تلفنی خود را به صورت کامل متحول نمایید. جدا از این مسئله، هزینه های شرکت برای مدیریت تماس و ارتباط با مشتریان هم تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می کند. حتما می دانید که استفاده از تلفن ها و ابزار های سنتی، نتایج نا مطلوبی را به همراه دارد. در نتیجه، با استفاده از تکنولوژی های خاصی همچون ویپ شما به راحتی می توانید نیاز های خود را رفع نمایید.

همچنین بخوانید  نکاتی برای بهینه‌ سازی عملکرد لپ تاپ

راه اندازی voip

مهم ترین مزایای راه اندازی voip

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که مهم ترین مزایای راه اندازی voip چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که با راه اندازی این سرویس، شما به مزایای متنوعی دسترسی پیدا خواهید کرد. امروزه ویپ حتی در خانه های شخصی هم مورد استفاده قرار می گیرد. بیایید تا نگاهی به مزایای استفاده از این تکنولوژی در خانه بیندازیم. از آنجایی که این سرویس بر پایه اینترنت راه اندازی شده است، با استفاده از آن شما می توانید به کیفیت تماس صوتی بهتر و بالا تری دسترسی پیدا کنید. همچنین، اگر شما به دنبال تماس با فردی در خارج از کشور از طریق ویپ باشید، هزینه نهایی تماس شما تا حد قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

در یک شرکت، راه اندازی voip می تواند هزینه های مربوط به تهیه و نگهداری از تجهیزات ارتباطی قدیمی را کاهش دهد. با راه اندازی ویپ شما به راحتی می توانید تلفن های قدیمی و دستگاه های مخابراتی سنتی را کنار بگذارید و به تکنولوژی های جدید سلام کنید. کاهش هزینه های مربوط به تماس، استفاده از امکانات ویژه تلفن ویپ، بالا بردن کیفیت تماس و دسترسی به یک رابط کاربری خوب و آسان را می توان به عنوان مهم ترین مزایای راه اندازی voip در یک شرکت شناسایی کرد. البته که استفاده از ویپ برای برخی از موقعیت ها، همه مزایای گفته شده را به همراه ندارد. ولی در اکثر موقعیت ها با استفاده از این تکنولوژی شما می توانید کیفیت تماس را افزایش دهید و قیمت آن را پایین بیاورید.

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی voip

بی شک در جهت نصب و راه اندازی voip شما به یک سری تجهیزات خاص نیاز خواهید داشت. همانطور که در قسمت های قبل تر هم به این مسئله مهم اشاره کردیم، در جهت راه اندازی voip شما به تجهیزات متنوعی نیاز دارید. گاهی اوقات بسته به نوع شبکه و سیستم عاملی که شما به دنبال استفاده از آن هستید، تجهیزات مورد نیاز تغییر پیدا می کنند. ولی به صورت کلی در لیست زیر شما می توانید چند مورد از مهم ترین تجهیزات مورد نیاز خود در جهت راه اندازی ویپ را مشاهده نمایید.

  • اینترنت خانگی پر سرعت و بدون قطعی
  • تلفن های مبتنی بر آی پی یا مبدل های مناسب
  • انتخاب یک سرور (کامپیوتر یا لپ تاپ) با سخت افزار مناسب
  • خط دیجیتالی سیپ ترانک یا GateWay

بی شک راه اندازی یک سیستم ویپ به دانش فنی شبکه مناسبی نیاز دارد. به همین علت، اگر شما دانش فنی مورد نیاز را در اختیار ندارید، بهتر است که از یک تیم تکنسین حرفه ای در جهت راه اندازی voip استفاده کنید. در غیر این صورت، احتمال اینکه شما به تجهیزات تهیه شده آسیب های جدی وارد نمایید زیاد می شود.

همچنین بخوانید  همه چیز در رابطه با مراجعه به وب سایت صفیه به عنوان مرجع خرید و فروش کتاب های نو و دست دوم
هزینه راه اندازی ویپ
هزینه راه اندازی ویپ

هزینه راه اندازی voip

آخرین موردی که در مقاله امروز ما قصد صحبت در مورد آن را داریم، مربوط به هزینه راه اندازی voip است. هزینه پرداختی شما در جهت راه اندازی ویپ می تواند تحت تاثیر یک سری عوامل و فاکتور های خاص کم و زیاد شود. هر کدام از این عوامل قیمت نهایی را به نحوی خاص تحت تاثیر خود قرار می دهند. اولین عاملی که به صورت مستقیم بر روی قیمت ویپ موثر است، تجهیزات می باشد. با خرید تجهیزات قوی و سنگین، شما باید هزینه بالایی را نیز پرداخت کنید.

دیگر عاملی که به صورت مستقیم قیمت نهایی را تحت تاثیر خود قرار می دهد زیرساخت است. خیلی از افراد به این مسئله توجه نمی کنند ولی زیرساخت می تواند به صورت مستقیم قیمت نهایی راه اندازی ویپ را تحت تاثیر خود قرار دهد. با انتخاب زیرساخت های درست برای راه اندازی، شما می توانید هزینه نهایی و پرداختی خود را تا حد قابل توجهی کاهش دهید. آخرین موردی که شما باید به آن توجه کنید هزینه راه اندازی است. بی شک تکنسین های مختلف بسته به کیفیت خدماتشان، تعرفه های متنوعی را نیز دریافت خواهند کرد.

در پایان شما میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر وبسایت کیمیا شبکه بعنوان مرجع تخصصی نصب و راه اندازی VOIP در ایران مراجعه کنید و یا با کارشناسان این شرکت تماس حاصل نمایید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *