تبلیغات

تبلیغات

لباس کار ایمن صنعتی

imenalfa

همانطور که میدانید لباس کار در همه زمینه های شغلی یک اصل مهم به حساب می آید و افراد می بایست برای تمام این زمینه ‌ها از لباس کاری من نسبت به شرایط کاری خود استفاده کنند. لباس کار ایمن باعث می‌شود تا افراد در حین انجام کار از صدمه ها و خسارت های جبران ناپذیر ایمن بمانند یک لباس کار مناسب توسط کارشناسان مربوطه آن شرکت تعیین می گردد و پیمانکاران شرکت موظف است تا لباس کار را طبق مشخصات فنی تعیین شده تهیه کند.

 لباس کار ها از پارچه ها و دوخت های مختلفی تهیه و تولید می شوند که هر یک از آنها برای زمینه های شغلی متفاوت ای بوده و کارایی های متفاوتی دارند که در ادامه این مقاله به توضیح کامل آن خواهیم پرداخت. با ما در این مقاله همراه باشید. 

پارچه های لباس کار ایمن

پارچه های لباس کار مربوط به هر زمینه شغلی جنس متفاوتی دارد برای مثال کسانی که در محیط های باز  کار می کنند می بایست از لباس های ضد آب استفاده کنند تا از نفوذ آب به داخل لباس جلوگیری شود لباس های ضد آب پارچه های مخصوص دارند که از نفوذ آب به داخل بدن جلوگیری می کند.  پارچه های لباس کار به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که عبارتند از پارچه فلامنت ویسکوز، پارچه پلی استر پنبه، پارچه پنبه پلی استر، پارچه ۱۰۰% کتان و پارچه های شمعی ضد آب که هر کدام از این پارچه ها مخصوص زمینه شغلی مربوط به خود می باشند.

به عنوان مثال برای مناطق شرجی و گرمسیر می بایست حتما از پارچه ۱۰۰% کتان استفاده نمود زیرا پارچه ۱۰۰% کتان به علت داشتن پنبه خالص از عرق کردن جلوگیری کرده و باعث خنک بودن این لباس می شود همچنین در مناطق غیر شرجی میتوان از پارچه های پلی استر پنبه (۷۰ درصد پلی استر ۳۰ درصد پنبه ) و یا از پارچه پنبه پلی استر (۷۰ درصد پنبه۳۰ درصد پلی استر) استفاده نمود.

لباس کار ایمن صنعتی

دوخت انواع لباس کار

در مرحله اول پارچه ها در تولیدی به صورت منظم برش خورده و این برش ها توسط خیاطان مجرب به یکدیگر متصل شده لباس کار مورد نظر آماده می شود.  برش های لباس کار در قواره ها و سایز بندی متنوع انجام می گیرد که در مرحله پایانی مورد تفکیک قرار می گیرند. 

دوخت لباس کار ها توسط ماشین های دوخت صنعتی انجام می گیرد و به صورت یکدست و صنعتی دوز دوخته میشوند چرخ خیاطی های صنعتی به صورت تک دوخت دو دوخت و  سه دوخت می باشند که علاوه بر این چرخ ها میتوان از چرخ های زیگزال دوز نیز نام برد که باعث می شوند تا شکل ظاهری لباس کار شیک و مدرن به حساب بیاید.

همچنین بخوانید  همه کسب و کارها به مشاوره دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند!

لباس کار ایمن صنعتی

تفاوت لباس کار مهندسی و کارگری

لباس کار ها از لحاظ پارچه و دوخت با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند برای مثال برای دوخت لباس های کارگری معمولاً از پارچه درجه دو و دوخت های ساده( سری دوزی) استفاده میشود که به طبع قیمت ارزان تری نیز دارند. همچنین برای لباس کار های مهندسی از پارچه های درجه یک و دوخت های خیلی تمیز استفاده میشود که این لباس را از بقیه لباس ها متمایز می کند. معمولاً در یک محیط کارگاهی برای نظم بخشیدن به محیط کارگران و مهندسان را از یکدیگر متمایز می کند متمایز کردن نیازمند لباس کار ها با طرح ها و دوخت های مختلف می باشد. همین امر موجب شده است تا لباس کارهای مهندسی و کارگری با یکدیگر تفاوت بسیار کوچکی داشته باشند. این تفاوت میتواند در مورد رنگ لباس ها باشد و یا می‌تواند از لحاظ پارچه نیز متفاوت باشد که این موردتوسط پیمانکار آن مجموعه تعیین می گردد.

سایزبندی و قواره های لباس کار

یک لباس کار استاندارد و ایمن دارای سایزبندی های استاندارد نیز می باشد که باید قواره های ریز و درشت را در بر گیرد. همانطور که در بالا اشاره شد در کارگاه ها هنگام برش زدن پارچه از الگوها و قواره های متفاوتی استفاده می شود که باعث می شود لباس ها در سایز بندی متنوع تولید شوند. معمولاً در یک محیط کاری افراد با سایز بندی متنوع در کنار یکدیگر قرار دارند و باید لباس ها به گونه ای طراحی شده باشند که تمامی افراد بتوانند از آنها استفاده کنند.

 سایز بندی لباس ها معمولاً دارای سایز بندی چهارگانه اعم از مدیوم، لارج،  ایکس لارج و دو ایکس لارج میباشند حال بر این اساس ممکن است سایز افرادی بزرگتر از سایز تولید شده باشد در این صورت هنگام سفارش سایز ها را اعلام کرده و به صورت سفارشی سایزهای بزرگتر نیز تولید می شوند.

 

لباس کار ایمن صنعتی

سفارش لباس کار

سفارش های لباس کار معمولاً به صورت تک و عمده توسط کارفرمایان ارائه می شود شرکت تولید کننده نسبت به سفارش موجود لباس ها را تولید می کند.سفارش ها به دو صورت لباس کار های آماده و سفارشی تحویل داده می شوند. لباس کار های آماده؛ لباس کار های دوخته شده از قبل شرکت تولید کننده می باشد که فروشگاه ایمن آلفا با داشتن ۲۰ مدل لباس کار متفاوت با پارچه ها و دوخت های متنوع آماده ثبت سفارش مشتریان می باشد که برای سفارش فقط کافیست سایزهای درخواستی توسط کارفرمایان اعلام شود. همچنین ممکن است شرکتی لباس کار با طرح و مدل مخصوص به خود را داشته باشدکه برای این کار لازم است تا نمونه آن را به تولید کننده تحویل داده و مشابه آن را سفارش دهد.

همچنین بخوانید  ۱۰ نشانه خراب شدن ال سی دی گوشی که اکثرا نمی دانند!

همچنین فروشگاه ایمن آلفا با در دست داشتن تولیدی بسیار مجهز قادر به تولید تمامی سفارش های لباس کار می باشد. تولیدی ایمن آلفا به کارگیری ماشین آلات دوخت بهروز بهترین کیفیت را برای مشتریان خود ارائه می دهد که مشتریان می توانند پارچه و مدل مورد نظر خود را به کارشناسان تولید سفارش دهند.  همچنین شرکت ایمن آلفا امکان چاپ و گلدوزی برای مشتریان خود فراهم کرده است که می توانید جهت انجام امور چاپ و گلدوزی شرکت مورد نظر اقدام فرمایید و در این زمینه نیز میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برای سفارش لباس کار می توانید از طریق سایت www.imenalfa.com با کارشناسان ما در خصوص مشاوره و ثبت سفارش در ارتباط باشید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *