تبلیغات

تبلیغات

نحوه تماشای آفلاین ویدیو های یوتیوب در اندروید

How-to-Watch-YouTube-Videos-Offline

یوتیوب که در سال 2005 توسط سه کارمند پیشین پی پال، به نام های چاد هرلی، استیو چن و جاوید کریم ایجاد شد، اکنون به عنوان دومین سایت پر بازدید در اینترنت بعد از گوگل معرفی شده است که از ویدیو های آموزشی، موزیک ویدیو ها،آهنگ ها و بسیاری از موارد دیگر میربانی میکند.

همه کاربران می توانند با اتصال دستگاه تلفن همراه خود به اینترنت و مراجعه به برنامه یوتیوب (در اندروید) به ویدیو های مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. بسیاری از افراد این سوال را مطرح کرده اند که آیا می توان بدون نیاز به اینترنت، ویدیویی را در این برنامه تماشا کنیم؟ در جواب باید بگوییم بله، افراد می توانند ویدیو های یوتیوب را به صورت آفلاین مشاهده نمایند، به این صورت که هر کاربر می تواند با دانلود ویدیوی خود آن را بدون اتصال به اینترنت تماشا کند.

این ویژگی زمانی مطرح می شود که کاربران به اینترنت دسترسی نداشته باشند، و یا اتصال آنها به اینترنت بسیار ضعیف باشد، در این صورت مسئله دانلود ویدیو ها مطرح می شود، که به کاربران اجازه می دهد تمامی فیلم ها و ویدیو های مورد نظر خود را به صورت آفلاین تماشا کنند. از این رو در این مقاله سعی داریم نحوه بارگیری ویدیو در برنامه را برای شما آموزش دهیم، در ادامه با ما همراه باشید.

بارگیری ویدیوهای یوتیوب در تلفن های اندرویدی

بارگیری ویدیوهای یوتیوب در تلفن های اندرویدی

دانلود ویدیو های یوتیوب در تلفن های ندرویدی کار بسایر ساده ای است، و افراد می توانند بسته به موقعیت مکانی خود ویدیو های یوتیوب را برای مشاهده آفلاین بارگیری نمایند. از این رو اگر موقعیت مکانی شما توسط یوتیوب پشتیبانی می شود می توانید مراحل زیر را برای دانلود ویدیو دنبال نمایید (به این نکته توجه داشته باشید که برای دانلود ویدیو های یوتیوب، می بایست اکانت پریمیوم یوتیوب را خریداری نمایید) :

  • برنامه “YouTube” را در تلفن همراه خود اجرا نمایید.
  • با استفاده از دکمه جستجو در بخش بالایی برنامه، ویدیویی را که می خواهید دانلود کنید، جستجو کرده و بر روی آن ضربه بزنید.
  • در مرحله بعد می توانید با کلیک بر روی گزینه “Download” ویدیو ی مورد نظر خود را دریافت کنید.
  • اگر اولین بار است که این کار را انجام می دهید، YouTube از شما می خواهد کیفیت دانلود ویدیو را تعیین نمایید. بنا به نیاز خود، یک کیفیت را انتخاب کرده و در نهایت بر روی “Download” کلیک نمایید. اطمینان حاصل کنید گزینه “Remember my settings” فعال باشد، بنابراین لازم نیست که قبل از بارگیری هر ویدیو دوباره همان فرایند را انجام دهید.
همچنین بخوانید  کتیا یا سالیدورک؛ کدام بهتر است؟ مقایسه نرم افزارهای کتیا و سالیدورک + راهنمای یادگیری

هنگامی که دانلود ویدیوی یوتیوب شما به اتمام رسید، یک پاپ آپ در بخش پایینی تلفن همراه خود مشاهده خواهید کرد (این پاپ آپ بدین معناست که ویدیو شما به طور کامل بارگیری شده است). علاوه بر این بر روی دکمه “Download” گزینه “Downloaded” را مشاهده خواهید کرد. این تغییرات بدان معناست که اکنون می توانید ویدیو را به صورت آفلاین و بدون اتصال به اینترنت تماشا نمایید.

برای دسترسی به ویدیو های دانلود شده بر روی تب Library ضربه بزنید و گزینه Downloads را انتخاب نمایید. اگر بدون اتصال به اینترنت وارد برنامه شوید، یوتیوب گزینه See You Downloads را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید فورا وارد بخش دانلود شوید. 

محدودیت های دانلود ویدیو

در حالی که دانلود ویدیو از یوتیوب بسیار ساده است، اما شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه به این راحتی می توان ویدیو ها و فیلم ها را می توان دانلود نمود. اولین مورد این است که بسته به موقعیت مکانی خود ممکن است نیاز به اشتراک پریمیوم یوتیوب داشته باشید. بنابراین اگر در منطقه ای زندگی می کنید که سرویس اشتراک یوتیوب در آن در دسترس است، باید حدود 12 دلار در ماه برای دسترسی به این ویژگی بپردازید.

ثانیا با خرید این نسخه، فقط می توانید ویدیو را با استفاده از برنامه تلفن همراه مشاهده کنید. در واقع وقتی ویدیو را در داخل برنامه یوتیوب دانلود می کنید، نمی توانید با استفاده از یک برنامه شخص ثالث برای تماشای ویدیو و انتقال آن به دستگاه دیگر استفاده کنید. دلیل اصلی این امر این است که یوتیوب محتوای بارگیری شده را در دستگاه شما رمزنگاری می کند و به شما اجازه انتقال آن را نمی دهد.

نکته دیگری که در هنگام دانلود ویدیو باید مد نظر داشته باشید این است که، شما هر 48 ساعت یک بار گوشی اندرویدی خود را دوباره به اینترنت متصل کنید. با این حال در برخی مناطق یوتیوب اجازه می دهد که دستگاه خود را هر 29 روز به اینترنت متصل نمایید، تا محتوای دانلود شده شما بروز نگه داشته شود.

همانطور که اشاره شد، اتصال اجباری تضمین می کند که اطلاعات ویدیو با نسخه آنلاین آن بروز است. بنابراین اگر طی زمان مشخص شده تلفن هوشمند خود را به اینترنت متصل نکنید، دیگر آن ویدیو در دسترس نخواهد بود.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که همه ویدیو ها در یوتیوب قابل دانلود نیستند، زیرا یوتیوب به سازندگان ویدیو اجازه می دهد انتخاب کنند که ویدیو هایشان قابل دانلود باشد یا خیر.

همچنین بخوانید  بررسی نرم افزار اسپاتیفای

ویدیو های یوتیوب را به صورت آفلاین مشاهده کنید

ویژگی دانلود یوتیوب بسیار مفید است، به خصوص برای کسانی که در مناطقی با اتصال ضعیف هستند. از این رو برای اطمینان از اینکه وقتی اتصالتان قطع می شود چیزی برای تماشا دارید، می توانید به راحتی ویدیو های یوتیوب خود را بارگیری نمایید.

بسته به جایی که هستید، ممکن است به اشتراک پریمیوم یوتیوب نیاز داشته باشید. برای مثال اگر در مناطقی زندگی می کنید که هنوز توسط “YouTube Premium” پشتیبانی نمی شود، می توانید ویدیو های مورد نیاز خود را بدون داشتن اشتراک بارگیری نمایید (تا زمانی که ویژگی دانلود در منطقه شما فعال شود).

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *