تبلیغات

تبلیغات

تحصیل در کانادا

canada-edu

کشور کانادا یکی از هشت کشور پیشرفته جهان در عرصه اقتصاد و صنعت است. دولت کانادا طی برنامه‌ریزی دقیق و مشخصی موفق شده سطح اغلب دانشگاه‌های این کشور را ارتقا داده و کانادا را به یکی از بهترین انتخاب‌های دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی بدل کند.

تحصیل در کانادا دارای مزایای قابل توجهی است که عبارتند از:

  • مدرک دانشگاه‌های بین‌المللی کانادا در تمام دنیا اعتبار دارد.
  • هزینه تحصیل در کانادا نسبت به هزینه تحصیل در آمریکا و استرالیا پایین‌تر است.
  • سطح کیفی آموزش در کشور کانادا بسیار بالاست.
  • زبان مردم در اغلب ایالت‌های این کشور انگلیسی است.
  • هزینه زندگی در کانادا نسبت به اروپا و آمریکا مناسب‌تر است.
  • دانشجویان بین‌المللی کانادا اجازه کار پاره‌وقت دارند.
  • به همراهان دانشجو یعنی همسر و فرزندان ویزای همراه دانشجو داده می‌شود.
  • همراه دانشجو اجازه کار تمام‌وقت در کشور کانادا را دارد.
  • دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی امکان جذب شدن به بازار کار کانادا و دریافت اقامت دائم دارند.
  • در بعضی از ایالت‌های این کشور در صورت معافیت مالیاتی، حدود 70% شهریه به داشجو بازگردانده می‌شود.

گزینه های دریافت پذیرش دانشجویی از کشور کانادا

دریافت پذیرش از دانشگاه‌های معتبر کانادا نیازمند سپری شدن زمان قابل توجهی است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم افرادی که قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارند، به ددلاین دانشگاه های کانادا توجه ویژه نشان دهند تا بتوانند برنامه‌ زمانی درستی را برای مهاجرت تحصیلی به کانادا در نظر بگیرند.

مدرک زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین مدارکی است که باید پیش از ارائه درخواست پذیرش به دانشگاه مورد نظر ارائه شود. به همین دلیل متقاضیانی که قصد ثبت نام در ترم پاییز دانشگاه‌های کانادا را دارند، لازم است قبل از هر چیز نسبت به شرکت در یکی از آزمون‌های زبان انگلیسی مانند آیلتس، تافل، GRE یا GMAT اقدام کنند.

برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های کانادا سه گزینه زمانی برای دانشجو وجود دارد که عبارتند از ترم پاییز، ترم زمستان و ترم بهار.

 

تحصیل در کانادا

پذیرش ترم پاییز در دانشگاه های کانادا

 از آنجا که در ترم پاییز دروس بیشتری نسبت به ترم زمستان و بهار ارائه می‌شود، اغلب متقاضیان تحصیل در کانادا پذیرش ورودی پاییز را در اولویت قرار می‌دهند. این ترم از سپتامبر آغاز شده و تا دسامبر یا اوایل ژانویه ادامه پیدا می‌کند.

با توجه به اینکه زمستان‌های کشور کانادا خیلی سرد است، برای دانشجویان خارجی بهتر است که پاییز وارد دانشگاه شوند که تا زمستان بتوانند با اقلیم کشور کانادا سازگار شده و بهترین بازدهی را در طول تحصیل خود داشته باشند. ناگفته نماند که پذیرش ترم پاییز به پذیرش ماه سپتامبر نیز شناخته می‌شود.

همچنین بخوانید  تاریخ انتشار ویندوز 11 | نسخه عمومی | چرا احتمالا ماه اکتبر؟

متقاضیانی که برای تحصیل در کانادا به دریافت بورسیه یا کمک‌های مالی دیگر نیاز دارند، در ترم پاییز شانس بیشتری برای دریافت بورسیه دارند. البته در نظر داشته باشید که به دلیل ویژگی‌های موثر ترم پاییز در دانشگاه‌های کانادا، تعداد متقاضیان ورود به دانشگاه در ترم پاییز خیلی بیشتر از ترم‌های زمستان و بهار است. به همین دلیل بهتر است هر چه زودتر درخواست پذیرش خود را به دانشگاه مورد نظرتان ارائه دهید.

دانشجویانی که در ترم پاییز وارد دانشگاه می‌شوند، برای شرکت در دوره‌های کارآموزی در سال‌های میانی تحصیل خود نیز شانس بیشتری پیدا می‌کنند.

پذیرش ترم زمستان در دانشگاه های کانادا

این ترم تحصیلی در کشور کانادا از ژانویه شروع شده و در ماه می به پایان می‌رسد. متقاضیان لازم است چند ماه قبل از شروع این ترم، مدارک مورد نیاز خود را برای دانشگاه ارسال کرده و پذیرش خود را دریافت کنند. اغلب دانشجویانی که ترم پاییز را از دست می‌دهند، نسبت به ثبت نام در ترم زمستان اقدام می‌کنند.

همان‌طور که اشاره شد زمستان‌های کانادا خیلی سرد است و اگر در این فصل وارد کانادا شوید، بهتر است خودتان را برای سازگاری با تغییر ناگهانی هوا آماده کنید.

پذیرش ترم بهار در دانشگاه های کانادا

ترم بهار دانشگاه‌های کشور کانادا از ماه می آغاز شده و تا ماه آگوست ادامه می‌یابد. این ترم به نام ترم ماه می یا ترم تابستان نیز شناخته می‌شود. این پذیرش اغلب مورد توجه متقاضیانی است که برای شرکت در دوره‌های زبان یا دیگر دوره‌های کوتاه مدت دانشگاه‌های کانادا اقدام می‌کنند. توجه داشته باشید که فقط چند دانشگاه و کالج این ترم تحصیلی را ارائه می‌کنند.

از آنجا که مدت زمان تحصیل در ترم بهار نسبت به دیگر ترم‌های ورودی کوتاه‌تر است، اغلب متقاضیان ترجیح می‌دهند منتظر دریافت پذیرش ترم پاییز باشند. نکته مهم در مورد ترم بهار دانشگاه‌های کانادا این است که به دلیل کم بودن تعداد متقاضیان ورودی این ترم، برای دریافت پذیرش ترم بهار هیچ رقابتی بین دانشجویان وجود ندارد.

 

تحصیل در کانادا

ددلاین دانشگاه های کانادا

برای ثبت نام در هر کدام از ترم‌های ورودی دانشگاه‌های کانادا، زمانی به عنوان ددلاین ارائه درخواست پذیرش اعلام می‌شود. اگر قصد دریافت پذیرش ترم پاییز را دارید، بهترین زمان اقدام از ماه آگوست تا ماه اکتبر است. لازم است حداقل یک ماه قبل از مهلت پذیرش ترم مورد نظر خود، درخواست خود را برای دانشگاه بفرستید.

ددلاین دانشگاه های کانادا برای پذیرش ترم پاییز اغلب موسسات آموزشی معمولا بین دسامبر و مارس است. دقت کنید که در پاسخ به ایمیل‌های دریافتی از دانشگاه، هیچ تاخیری نداشته باشید. ددلاین دانشگاه های کانادا برای ترم زمستان معمولا بین ماه سپتامبر و ماه نوامبر است. ددلاین ورودی ترم بهار نیز معمولا در ماه فوریه است.

همچنین بخوانید  ویندوز دیفندر (Windows Defender) به سیستم عامل مک می آید

کلام پایانی

تحصیل در کانادا یکی از بهترین گزینه‌های مهاجرت تحصیلی دانشجویان بین‌المللی است. دانشگاه‌های معتبر کانادا در رنکینگ جهانی دارای جایگاه بسیار خوبی هستند و آموزش در آنها از سطح کیفی فوق‌العاده‌ای برخوردار است. برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا می‌توان یکی از ترم‌های پاییز، زمستان یا بهار را در نظر گرفت.

تنوع واحدهای درسی در ترم پاییز خیلی بیشتر از ترم‌های دیگر است و البته رقابت بیشتری هم بین متقاضیان تحصیلی وجود دارد. برای تحصیل در کشور کانادا لازم است به ددلاین دانشگاه های کانادا توجه نشان دهید. موسسه مهاجرتی صبا در این رابطه مشاوره رایگان را به متقاضیان تحصیل در کانادا ارائه داده و توسط کارشناسان حرفه‌ای خود، راهنمایی‌های لازم را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *