تبلیغات

تبلیغات

کامل ترین مرجع درباره باربیکیو

bbq

باربیکیو می‌تواند به لحاظ شکل ظاهری و همچنین ابعاد دارای تنوع بالایی باشد. برخی از انواع باربیکیو ابعاد بسیار کوچکی دارند که برای مسافرت و پیک نیک کاملاً ایده آل هستند. اما برخی از انواع باربیکیودارای ابعاد بسیار بزرگ‌تری هستند که برای مصارف صنعتی به کار می‌روند. این نوع باربیکیوها عمدتاً به‌صورت گازسوز هستند که در رستوران‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این میان ابعاد متوسط از باربیکیو و کباب پز وجود دارد که عموماً کاربرد و مصارف خانگی دارند.

برای خریدباربیکیو همراه ما باشید.باربیکیوهایی که دارای مصارف خانگی هستند از تنوع بیشتری برخوردار هستند. خرید باربیکیو می‌تواند به‌صورت حضوری یا خرید اینترنتی صورت گیرد. برای اینکه مبلغ کمتری بابت خرید باربیکیو پرداخت کنید، می‌توانید محصول مورد نظر خود را به‌صورت مستقیم از تولیدی خریداری کنید. در این روش خرید با حذف واسطه‌ها مبلغ بسیار کمتری را برای خرید کباب پز ذغالی یا کباب پز گازی پرداخت می‌کنید. اما دقت داشته باشید که گاهی اوقات ممکن است محصولات بازاری و بی کیفیت از قیمت پایین‌تری برخوردار باشند، اما این محصولات نمی‌توانند کاربرد مناسبی برای شما داشته باشند. به دلیل اینکه بعد از مدت کوتاهی کیفیت آنها کاهش پیدا کرده و یا خراب می‌شوند. به همین دلیل سعی کنید خرید خودرو از یک فروشگاه و تولیدی معتبر انجام دهید. از جمله تولیدی‌های باسابقه و معتبر در صنعت مبلمان فضای باز می‌توان به گروه تولیدی ویلا سازه اشاره کرد. شما می‌توانید تولیدات این مجموعه را به‌صورت حضوری و یا اینترنتی خریداری نمایید.

 

ریشه باربیکیو

کلمه “باربیکیو” از کلمه کارائیب “بارباکوآ” گرفته شده است. و با نام‌های دیگری مانند باربیکیو (Barbeque)، بارباکوا (Barbaque)، باربیکیو (BBQ)، ب-بی-کو (B-B-Que)، بار-بی-کی (Bar-B-Q)، بار-بی-کو (Bar-B-Que)، یا بار-ب-کیو (Bar-B-Cue) شناخته شده است. در ابتدا، باربیکیو روشی برای پخت غذا نبود، نام سازه‌ای چوبی بود که  سرخپوستان تاینو برای کبابی کردن غذای خود استفاده می‌کردند، اما بعد از مدتی به روشی که غذا پخته می‌شد و سپس به وسیله‌ای که برای پخت‌وپز استفاده می‌کردند، باربیکیو گفته شد. در قدیم روش کباب‌پز کردن اینگونه بود که گوشت با یک چوب، شمشیر یا نیزه سیخ می‌شد و در بالا یا نزدیک منبع گرمایی  می‌چرخید.

کباب کردن روشی برای پخت غذا است، که معمولاً در اثر سوزاندن چوب خشک انجام می‌شود، اما گاهی اوقات از سایر منابع گرمایی از جمله زغال و گاز استفاده می‌شود. این روش غالباً برای گوشت (مرغ یا غذاهای دریایی) استفاده می‌شود، اما گاهی اوقات برای سبزیجات و سایر غذاها نیز به کار برده می‌شود. باربیکیوها را می‌توان از نظر سوخت و یا متریال به کاربرده شده در آن به انواع مختلفی تقسیم‌بندی کرد که در ادامه انواع مختلفی از باربیکیوها را به شما معرفی خواهیم کرد.

همچنین بخوانید  تولید اسکاج معجزه ثروت را برایم رقم زد

باربیکیو

باربیکیو براساس سوخت

باربیکیو یا همان کباب‌پز براساس نوع سوختی که مصرف می‌کنند انواع مختلفی از جمله گازی، زغالی، برقی و هیزمی دارند. شما می‌توانید طبق فضایی که دارید مثلا خانه، ویلا و یا حیاط یکی از انواع آن‌ها را انتخاب کنید. بوی دودی باربیکیوهای زغالی و عطر و طعم خاصی که به غذا می‌دهند و سرعت باربیکیوهای گازی به یک اندازه محبوب و جذاب هستند. در ادامه باربیکیوهای مختلفی از نظر منبع سوختی به شما معرفی خواهیم کرد.

 

 

باربیکیو گازی

در باربیکیوهای گازی روش سوختگیری به دو طریق انجام می‌شود. این دو روش به این صورت است که هم می‌توان از پروپان در سیلندرهای قابل حمل و هم از گاز طبیعی برای سوخت‌گیری استفاده کرد. زمانی که سیلندرهای پروپان خالی می‌شوند، شما می‌توانید آن‌ها را دوباره پر و استفاده کنید. داشتن دو یا چند سیلندر به شما کمک می‌کند تا در وسط کباب کردن دیگر مشکل سوخت نداشته باشید.

 

مزایای باربیکیو گازی

 

سریع روشن و گرم می‌شوند.

 

نسبت به باربیکیوهای دیگر نحوه کار کردن با آن راحت‌تر است.

 

نسبت به گریل‌های دیگر تمیز کردن آن آسان‌تر است.

 

دارای دکمه‌هایی برای تنظیم دما هستند.

 

معایب باربیکیو گازی

در مقایسه با کوره‌های زغالی یا هیزمی عطر و طعم اضافی کمی به کباب می‌بخشند.

باربیکیو

باربیکیو زغالی

اگرچه بسیاری از مردم هنوز چیزی در مورد کوره‌های زغالی نشنیده‌اند، اما محبوبیت آنها بسیار زیاد است. گلوله‌های چوبی کوچک گیاه‌های خارک، ماسکیت و بلوط منبع انرژی این کوره‌ها را تأمین می‌کنند و عطر و طعم خاصی را به غذا می‌دهند. گریل‌های زغالی هم از نظر صرفه جویی در مصرف انرژی و هم از نظر سوختن تمیز بسیار جذاب هستند. برخی از باربیکیوهای زغالی دارای سوخت دوگانه هستند که می‌توانند به گازی تبدیل شوند و به دمای بالاتری از زغال برسند.

 

گریل کتری

گریل کتری یکی از رایج‌ترین انواع باریبکیوهای زغالی است. که ساده و به شکل کتری هستند. بیشتر از یک ته گرد، یک درب محکم و قابل جدا شدن، پایه و توری تشکیل می‌شوند. یکی از مزایای اصلی این نوع گریل‌ها قابل حمل بودن آن‌ها است. کوره‌های کتری معمولاً از فلز ساخته می‌شوند و نسبتاً سبک و در اندازه‌های مختلف هستند و به طور معمول برای استفاده به زغال کمتری نیاز دارند.

گریل کامادو

یکی دیگر از مدل‌های گریل زغالی، گریل کامادو است. گریل کامادو، که گاهی اوقات سرامیکی یا “کوره تخم مرغ” نامیده می‌شوند، مدل پیچیده‌تری از کوره زغالی است و طی 10 سال گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده است. گریل‌های کامادو بر روی همان اصول کوره‌های کتری کار می‌کنند اما تفاوت‌های مشخصی دارند. گریل کامادو دارای شکل کشیده‌تر و شبیه تخم مرغ است که بسیار سنگین‌تر از کوره کتری هستند، زیرا این نوع کوره از ماده سرامیکی ضخیم‌تری ساخته می‌شود. به دلیل ضخامت و وزن گریل کامادو، درب یا گنبد به طور کامل برداشته نمی‌شود و با لولاهای سنگین و فنردار به پایه باربیکیو متصل است. جریان هوا و دما دقیقاً مانند کوره کتری از پایین و بالای قسمت‌های داخلی تنظیم می‌شود. از زغال کاملاً طبیعی و چوب خشک به عنوان منبع گرمایی استفاده می‌شود. برخی از علاقه‌مندان به کباب کردن و باربیکیو احساس می‌کنند زغال چوب بهترین عطر و طعم را به غذا می‌دهد.

همچنین بخوانید  در مورد گوشی های ایسوس

ویژگی گریل های کامادو

اگرچه گریل‌های کامادو به عنوان یک منبع حرارتی بسیار گرم عالی هستند، اما قابلیت متنوع پخت و پز روی آنها باعث جذابیت‌شان می‌شود. یکی از لوازم جانبی رایج در کوره کامادو، یک بازدارنده گرما است که مانعی بین زغال داغ و غذای شما ایجاد می‌کند. استفاده از یک حرارت دهنده باعث می‌شود که این نوع گریل بیشتر شبیه اجاق گاز باشد و گرما را از همه جهات به غذای شما منتقل کند. این باعث می‌شود گرمای بسیار مطلوبی با نقاط گرم کمتر فراهم شود و برای پخت همه نوع غذایی، از پیتزا گرفته تا کیک مناسب باشد.

باربیکیو برقی

باربیکیوهای برقی با گرمای ثابت و بدون شعله کار می‌کنند. این مدل از باربیکیوها تقریباً به اندازه دیگر باربیکیوها داغ نمی‌شوند. به آسانی به برق متصل و سریع گرم می‌شوند، همچنین به سوخت احتیاج ندارند و بسیار راحت تمیز می‌شوند. گریل‌های برقی به دلیل اندازه کوچک و احتیاج نداشتن به زغال، چوب و گاز گزینه بسیار مناسبی برای کسانی که در کانکس‌ها یا آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند، هستند.

نوع پیچیده‌تری از گریل‌های برقی، کباب‌پزهای پلت هستند. کباب‌پزهای پلت در 5 سال گذشته به عنوان گزینه‌ای مناسب در کباب کردن تبدیل شده‌اند. بسته به اینکه چه درجه حرارتی را تنظیم کرده‌اید، ترموستات به صورت الکترونیکی کار می‌کند تا کوره نزدیک به دمای مورد نظر شما برسد. کنترل کننده‌های الکترونیکی دما همیشه در حال تنظیم هستند تا دمای کوره را در محدوده مشخص شده خود نگه‌دارد. این باربیکیو برای زمانی که آشپزی شما زمان‌بر و طولانی است مانند زمانی که سینه، دنده و کباب‌های زیادی دارید، به شما این امکان را می‌دهد که بدون نظارت زیاد، گوشت را کباب کنید. به دلیل تنظیمات الکترونیکی، این نوع کوره به یک منبع انرژی احتیاج دارد که باید در کل مراحل پخت و پز به آن وصل باشد.

باربیکیو هیزمی

کوره‌های هیزمی طعم بی‌نظیری به هر غذایی اضافه می‌کنند. کوره‌های هیزمی برای رسیدن به دمای مناسب به زمان بیشتری احتیاج دارند هم چنین نیاز به توجه بیشتری برای کنترل دما دارند، که همزمان با گرم کردن باربیکیو یک کباب کردن صمیمی‌ را با دوستان و خانواده تجربه می‌کنید. برای روشن کردن کوره شما می‌توانید از فندک که سریع‌ترین راه برای روشن شدن هیزم است و یا یک صفحه روزنامه مچاله شده و کبریت استفاده کنید.

گریل‌های هیزمی به دلایل زیادی مورد علاقه آشپزهای فضای باز هستند. استفاده از یک کوره هیزمی آسان است و افراد خوش ذوق، عطر و طعم دودی‌ای را که هیزم به غذا می‌بخشد میل می‌کنند.

همچنین بخوانید  فروش ابزار صافکاری دست دوم در تهران

منبع: ویلاسازه

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *