تبلیغات

تبلیغات

چرا باید از سرور اچ پی استفاده کنیم؟

hp-server2

سرور، به سیستمی اطلاق می گردد که منابع، داده‌ها، خدمات یا برنامه‌ها را از طریق شبکه در اختیار رایانه‌های دیگری که به عنوان کلاینت‌ها شناخته می‌شوند، می گذارد. انواع مختلفی از سرورها وجود دارند که در این مقاله قصد داریم تا به بررسی یکی از بهترین سرور های موجود در بازار یعنی سرور اچ پی بپردازیم.

امروزه با رشد روزافزون تکنولوژی، نیاز شرکت ها و سازمان ها به استفاده از دنیای شبکه افزایش یافته است، این امر خرید تجهیزات شبکه را به مسئله ای ضروری تبدیل کرده است. خرید سرور مناسب می تواند بر روی روند رشد کسب و کار تأثیر بگذارد و همچنین می تواند نحوه فعالیت مشاغل کوچک را تغییر داده و به رونق آن ها کمک نماید.

چرا به سرور نیاز داریم؟

اهداف زیادی برای بهره گیری از سرور وجود دارد .برخی از سرورها وظیفه انجام فعالیتی خاص به آن ها اختصاص داده شده است. امروزه بسیاری از سرورها از نوع اشتراکی هستند که می توانند مسئولیت پست الکترونیکی، DNS، FTP و حتی میزبانی چندین وب سایت را در مورد یک وب سرور بر عهده بگیرند.

سرور اچ پی ،  بدون نیاز به رک

سرور می تواند به افراد کمک کند تا از فواصل طولانی به یکدیگر متصل شوند و ارتباط برقرار کنند، همچنین می تواند به کسب و کارها کمک کند تا وظایف محاسباتی فشرده خود را انجام دهند.

سرورها تفاوت های متعددی با کامپیوترهای خانگی و مینی کامپیوترها دارند. از مهم ترین ویژگی های سرور ها که باعث تمایز آن ها با انواع دیگر کامپیوترها می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مهم ترین ویژگی های سرور

مهم ترین ویژگی های سرور اچ پی

  • مقیاس پذیری – سرورها به طور خاص برای اتصال و دسترسی چندین رایانه به منابع طراحی شده اند. رایانه های شخصی و خانگی در این زمینه بسیار محدودتر هستند.
  • قابلیت اطمینان – سرورها با به کارگیری قطعات باکیفیت بیشتری نسبت به رایانه های شخصی معمولی ساخته می شوند، این مسئله باعث می شود که سرورها ، قابل اعتمادتر باشند. علاوه بر این، اکثر سرورها دارای افزونگی داخلی هستند که منجر به جلوگیری از خرابی کامل سرور حتی در صورت خرابی یک قسمت میشود.
  • هزینه – در حالی که یک سرور از نظر هزینه اولیه گران محسوب می شود، اما می تواند در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه شود. به عنوان مثال، از آنجایی که افراد زیادی می توانند به آن دسترسی داشته باشند، اغلب به مجوزهای نرم افزاری نیازی نیست.
  • پشتیبانی آسان – بهره گیری از سرور ها، وجود همه لوازم سخت افزاری در یک مکان، پیکربندی و پشتیبانی را برای گروه بزرگی از افراد آسان‌تر می‌کند.
  • ایجاد فضای همکاری – ذخیره فایل‌ها و موارد دیگر در سرور، همکاری با افراد دیگر را بسیار آسان‌تر می‌کند. همه افراد می توانند به اطلاعات یکسان دسترسی داشته باشند و بر روی پروژه های یکدیگر همفکری داشته باشند.
همچنین بخوانید  بالاخره از اولین پنل واتساپ ایران رونمایی شد !!

سرور اچ پی چیست؟

سرورها در انواع مختلف، توسط شرکت های بزرگ تجهیزات شبکه، تولید و در بازار عرضه می شوند. درمیان این تنوع و گستردگی، سرورهای اچ پی از محبوبیت بسیار زیادی در میان مشتریان برخوردار می باشند. اچ پی یکی از مشهور ترین برندهایی می باشد که در زمینه تولید سرورهای محکم ، قدرتمند و قابل اعتماد فعالیت می کند.

سرور اچ پی TM200 با طراحی منحصر به فرد

شرکت اچ پی (HP) یکی از شناخته شده ترین برندها در زمینه فناوری اطلاعات و تجهیزات شبکه می باشد. عمده فعالیت های این برند شامل ساخت سرور، ذخیره سازی، تجهیزات شبکه و… می باشد. یکی از مورد توجه ترین تولیدات برند موفق اچ پی، سرور های اچ پی می باشند که توجه خریداران بسیار زیادی را به خود جلب کرده اند.

سرور اچ پی دارای سابقه طولانی در زمینه فناوری پیشرو و توسعه محصولاتی است که استفاده و مدیریت آن ها آسان است و راه حل های پویا و مقیاس پذیری را ارائه می دهد که برای سرورهای کوچک و سرورهای بزرگ بسیار کارآمد می باشد. سرور های اچ پی، ایمن ترین، مقیاس پذیرترین و در دسترس ترین زیرساخت ها را برای رفع نیازهای کسب و کار شما فراهم می کنند. یکی از انواع متفاوت سرورهای اچ پی، سرور اچ پیHP Thin Micro TM200 Base  می باشد. این  مینی سرور با اینکه از نظر ظاهری فضای بسیار کمتری را اشغال می کند، دارای قدرت بالای پردازش می باشد. جالب تر اینکه این مینی سرور برای راه اندازی نیاز به رک ندارد.

مشخصات سرور اچ پی

 برخی از مهم ترین مشخصات سرور های اچ پی از دیدگاه “وب سایت مینی کامپیوتر” به بیان زیر می باشد:

  • طراحی یونیک و منحصر به فرد:

سرورهای اچ پی به منظور کارایی حداکثری و قابلیت اطمینان بالا برای جلوگیری از خرابی های احتمالی طراحی شده اند.

  • متناسب با نیاز کاربران:

شرکت اچ پی همواره نیازهای کاربران خود را تجزیه و تحلیل کرده و با در نظر گرفتن نیازها و پیشرفت های روز افزون تکنولوژی، محصولات جدیدی از سرور های اچ پی را ارائه می دهد.

  • قابلیت تست:

تمامی سرورهای اچ پی و تجهیزات تولید شده، توسط کاربران قابل آزمایش هستند. این امر به منظور بررسی خطاها و نقص های احتمالی می باشد.

  • مدیریت راحت و آسان:

فناوری ILO راهی برای نصب و راه اندازی، نگهداری و پیکربندی می باشد. این ویژگی باعث می شود تا سرورهای اچ پی، هزینه های اپراتور را نسبت به دیگر سرورها کاهش دهند. همچنین این به روزرسانی هوشمند در سرور های اچ پی، عملیات سخت و پیچیده تعمیر و نگهداری سیستم عامل و نرم افزار را برای کاربران آسان می کند.

همچنین بخوانید  چه تفاوتی بین هارد اکسترنال و اینترنال وجود دارد؟

توصیه هایی در مورد نصب و نگهداری سرور های اچ پی:

  • اگر می‌خواهید بیشترین بهره را از سروراچ پی خود ببرید، باید صورت منظم به‌ روزرسانی سرور را انجام دهید. به روز رسانی سرور اچ پی به شما کمک می کند تا کارایی سرور خود را افزایش دهید.
  • می توانید از سخت افزار و نرم افزار برای نگهداری طولانی مدت سرور های اچ پی استفاده کنید. نگهداری پیشگیرانه نقش مهمی در افزایش راندمان کاری در شرکت یا سازمان شما دارد.
  • به جای اینکه در انتظار بروز مشکلات سرور اچ پی خود باشید، بهتر است تمام اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید که باعث بهبود عملکرد و صرفه جویی در هزینه ها می شود.

قیمت سرور های اچ پی به چه صورت می باشد؟

شرکت اچ پی را میتوان یکی از بهترین شرکت‌های تولید کننده انواع سرور دانست که محصولات خود را با کیفیت بسیار بالایی در بازار عرضه کرده است. شما می توانید برای خرید سرور‌های اچ پی اقدام به ثبت سفارش و خرید از فروشگاه معتبر مینی کامپیوتر نمایید.

باید در نظر داشته باشید که سرور های اچ پی در مدل‌های مختلفی تولید می شود و همچنین قیمت آن ها متناسب با قیمت روزانه می باشد. از این رو بهتر است همواره استعلام قیمت سرور اچ پی مورد نظرتان را به صورت روزانه از سایت مینی کامپیوتر دریافت کنید. همچنین توصیه می شود که حتما در هنگام خرید یک سرور اچ پی به مشخصات محصول توجه کرده و بر این اساس نسبت به ثبت سفارش و خرید این محصول اقدام کنید.

سرورهای اچ پی به دلیل کارآیی فوق العاده خود یکی از بهترین و محبوب ترین سرور های شناخته شده می باشند. فروشگاه اینترنتی مجهز مینی کامپیوتر، مفتخر به فروش انواع سرور های پر قدرت اچ پی در میان کالاهای دیگر خود می باشد، شما می توانید به دو صورت اینترنتی و یا حضوری اقدام به تهیه این سرور پرفروش نمایید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *