تبلیغات

تبلیغات

مقایسه انواع پرینترهای خانگی

printer-home

پرینتر Printer که به آن چاپگر هم می‌گویند، یکی از تجهیزات جانبی کامپیوتر است. حتما برای شما هم پیش آمده است که برای چاپ اسناد و مدارک خود نیاز به این دستگاه داشته باشید. معمولا این کالا را در اداره‌ها و سازمان‌ها دیده‌اید؛ گاهی بعضی از آنها قابلیت اسکن کردن و فکس را نیز دارند. بسیاری از ما به اقتضای شغلمان یا کار کردن مدام با کامپیوتر، تعداد دفعات زیادی در طول روز نیاز به پرینتر خانگی پیدا خواهیم کرد. این دستگاه در واقع به ما کمک می‌کند تا با وصل کردنش به کامپیوتر و یا لپ‌تاپ، تصویر یا متن موجود در سیستم خود را روی کاغذ مد نظر خود چاپ کند.

لازم است بدانید که این محصول در انواع مختلفی مانند ماتریس سوزنی، تماسی، غیر تماسی، لیزری و جوهر افشان تولید و عرضه می‌شوند و برندهای مختلفی نیز دارند. شما می‌توانید این چاپگرها را در مدل‌های رنگی و سیاه و سفید تهیه کنید. اما پرینترهای خانگی هم انواع مختلفی دارند. با ما همراه باشید تا در ادامه بیشتر با آنها آشنا شویم و به مقایسه‌ی آنها بپردازیم.

پرینترهای خانگی

پرینترهای لیزری و جوهر افشان

در میان انواع چاپگرهایی که نام برده شد، دو نوع لیزری و جوهر افشان عمومی‌تر و البته پر کاربرد‌تر از بقیه هستند. اما تفاوت این دو در چه چیزهایی است؟ کیفیت چاپ متن در نوع لیزری بالاتر است. به عنوان مثال شما اگر می‌خواهید نامه‌ای رسمی و مهم را چاپ کنید، نوع لیزری آن بسیار با کیفیت‌تر خواهد بود. تفاوت دیگر در این نوع لیزری این است که در آن به جای جوهر از تونر استفاده می‌شود که ضد آب نیز هست. یکی از نکات جالب در مورد آن این است که شما با مشکلاتی مانند پخش شدن جوهر و خشک شدن آن و یا حتی پاک شدنش مواجه نخواهید بود.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که از نظر قیمت کدام یک ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر است؟ در حالت کلی پرینتر جوهر افشان ارزان‌تر است اما خرید چاپگر لیزری مقرون به صرفه‌تر از جوهر افشان است. چرا؟ زیرا کاربرد آن بیشتر است و مواد مصرفی آن هم از نظر قیمت مناسب‌تر است. در واقع قیمت خرید چاپگر لیزری بیشتر است اما هزینه تمام شده برای هر صفحه بسیار کمتر از قیمت این دستگاه در نوع جوهر افشان است.

مزایای پرینتر لیزری

شما با چاپگر لیزری سرعت بیشتری در چاپ را نسبت به پرینتر جوهر افشان تجربه خواهید کرد. در مقایسه با سایر انواع این کالا، هزینه مواد مصرفی این دستگاه بسیار کمتر است. نکته‌ی دیگری که که در مورد این نوع لیزری وجود دارد ، این است که چاپگر تک کاره لیزری سیاه و سفید آن برای مصرف خانگی گزینه بسیار مناسب و پرکاربردی است. این محصول طول عمر بالا و قابل ملاحظه‌ای نیز دارد. البته این موضوع به این نیز برمی‌گردد که شما این دستگاه را از برندی مطرح و معتبر خریداری کرده باشید.

همچنین بخوانید  مهم‌ترین نکات خرید مانیتور گیمینگ چیست؟

تک کاره یا چند کاره؟

اینکه محصول مورد نظر شما تک کاره باشد یا چند کاره، دقیقا بستگی به نیاز شما از آن وسیله دارد. اگر بخواهید اقتصادی به موضوع نگاه کنید، شما با خرید یک پرینتر چند کاره در خرید دستگاه‌های جدایی برای کپی، فکس و اسکنر صرفه جویی می‌کنید زیرا چاپگرهای چند کاره اینها را با ابعدادی قابل قبول در خود جای داده است. اما نکته اینجا است که آیا اصلا اسکنر، دستگاه کپی و یا فکس به کار شما می‌آید؟ پس این شما هستید که با توجه به نیاز خود این محصول را در نوع یک کاره یا چند کاره انتخاب و خریداری خواهید کرد.

پرینترهای خانگی

معیارهای خرید پرینتر

شما برای خرید یک پرینتر مناسب باید چند معیار را در نظر داشته باشید. نوع چاپ، سرعت چاپ، میزان رزولوشن، هزینه مواد مصرفی و قابلیت اتصال معیارهایی هستند که باید هنگام خرید این دستگاه در نظر بگیرید. در ادامه فروشگاه اینترنتی بروزکالا توضیحاتی در مورد آنها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

نوع

این یعنی شما می‌خواهید چاپگر شما سیاه و سفید باشد و یا رنگی! این مورد کاملا سلیقه‌ای است و بنا بر نیاز شما که به چاپ رنگی احتیاج دارید یا سیاه و سفید، انتخاب می‌شود. به این نکته توجه کنید که نوع رنگی قیمت بیشتری دارد اما که اگر هنگام خرید این کالا از نوع چاپی که می‌خواهید مطمئن نیستید، چاپگر رنگی را انتخاب کنید.

سرعت

ممکن است نام PPM را شنیده باشید. PPM به شما نشان می‌دهد که پرینتر شما در یک دقیقه چند برگه سیاه و سفید و یا رنگی را چاپ می‌کند. اگر بخواهید در حالت کلی بدانید که سرعت چاپ چقدر است، در هر دقیقه 15 تا 20 برگه سیاه و سفید و 10 تا 15 برگه رنگی چاپ می‌شود. این اعداد، میانگین معقولی است و دستگاهی با این توانایی سرعت قابل قبولی دارد.

رزولوشن

نکته‌ای که شاید اهمیتش از بقیه موارد بالاتر باشد، همین رزولوشن چاپ است. این گزینه در انواع پرینترها متفاوت است. اما اینکه کیفیت و البته وضوح چاپ چگونه است بستگی به همین رزولوشن دارد. حتما قبل از خرید این مورد را بررسی کنید.

 هزینه مواد مصرفی

این معیار معمولا در هنگام خرید محصول مورد توجه قرار نمی‌گیرد اما بعد از خرید متوجه می‌شوید که چقدر اهمیت دارد. برخی از پرینترها مواد مصرفی ارزان قیمتی دارند و از کیفیت بالایی هم برخوردار هستند. خرید این چاپگرها مقرون به صرفه است. می‌توانیم در این زمینه از پرینترهای Hp و Canon نام ببریم. گاهی قیمت کارتریج چاپگرهای جوهر افشان هم‌قیمت با خود دستگاه است! به این معنا که ظرفیت چاپ این محصول حدود 200 برگ است؛ بعد از این مقدار شما باید قیمتی حدود قیمت خرید خود دستگاه را بدهید تا کارتریج جدید خریداری کنید.

همچنین بخوانید  بررسی سریع ترین پردازنده موجود در بازار Intel Core i9

قابلیت اتصال

اگر چاپگر شما قابلیت اتصال به شبکه را داشته باشد، شما می‌توانید با اشخاص دیگری نیز از دستگاه خود استفاده کنید. گاهی این محصول بهWi-Fi  متصل می‌شود و گاهی هم پورت شبکه یاEthernet  دارد.

تفاوت خانگی و اداری

در مورد انواع این وسیله خواندیم. اگر برای شما سوال پیش آمده است که تفاوت بین چاپگر خانگی و اداری چیست باید در جواب بگوییم که این کالا در نوع خانگی ارزان قیمت‌تر از نوع اداری است. اما چرا قیمت کمتری دارد؟ زیرا این محصول در نوع خانگی نمی‌تواند تعداد صفحات زیادی را چاپ کند و در واقع برای چاپ تعداد برگه‌های بالا ساخته نشده است. شما در یک ماه می‌توانید حدود 750 برگه با پرینتر خانگی چاپ کنید. این رقم در نوع اداری حدود 8000 صفحه است. به فروشگاه اینترنتی بروزکالا مراجعه کنید و از انواع پرینتر خانگی با برندهای مطرح مانند اچ پی، کانن و اپسون دیدن فرمایید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *