تبلیغات

تبلیغات

بررسی گوشی Realme GT 2

Realme-GT-2-review

Realme GT 2 سازنده گوشی های هوشمند چینی، تاکنون به خاطر گوشی های ارزان قیمت و میان رده شهرت داشته است. این گوشی با پردازنده قدرتمند، دوربین اصلی عالی و طراحی منحصر به فرد این کالا را به عنوان محصول میان رده معرفی کرده است. طبق گفته سازنده این گوشی مناسب افرادی است که به دنبال یک گوشی هوشمند سریع با صفحه نمایش AMOLED و قیمتی بسیار رقابتی هستند. از این رو اگر به دنبال یک دستگاه عالی با قیمتی مناسب هستید، توصیه می کنیم تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

بررسی اجمالی

گوشی ریلمی جی تی 2

Realme GT 2 به عنوان یکی از بهترین گوشی های هوشمند سال 2022 معرفی شده است که توانسته رضایت اکثر افرادی را که طعم یک گوشی 1000 دلاری را با نیمی از قیمت می خواهند را برآورده کند. این گوشی دارای سه ویژگی عمدتا بارزی نسبت به همتایان خود می باشد که می تواند به ما در ارزیابی آن کمک کند.

اول از همه Realme GT 2، دارای صفحه نمایش OLED 120 هرتزی روشن و پر جنب و جوش است که می تواند رضایت اغلب افراد را برای استفاده از آن برآورده کند.

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی آن بسیار چشمگیر و فراتر از انتظار ظاهر شده و در تست های به عمل آمده عملکرد خوبی از خود به جای گذاشته است. دوربین اصلی این گوشی از سنسور سونی IMX 766 استفاده می کند که در گوشی های OnePlus 9 Pro و Oppo Find X5 Pro نیز دیده می شود و کیفیت تصویر خوبی را در شب و روز ارائه می کند.

در نهایت Realme GT 2 دارای باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر است که با توجه به صفحه نمایش عالی با فرکانس 120 هرتز می تواند یک روز کامل را دوام بی آورد.

بررسی قیمت Realme GT 2

Realme GT 2 در ژانویه 2022 در کشور چین عرضه شد، و در ماه مارس تنها به بازار های غربی ارسال شد. این گوشی دارای دو مدل Realme GT 2 و Realme GT 2 Pro است که تفاوت های نه چندان فاحشی با یکدیگر دارند.

Realme GT 2 دارای قیمت 499 پوند (حدود 660 دلار) می باشد که 200 پوند کمتر از Realme GT 2 Pro است. این گوشی دارای صفحه نمایشی با کیفیت پایین تر، پردازنده قدیمی، کیفیت دوربین فوق عریض پایین و فضای ذخیره سازی کم تر نسبت به نسخه پیشرفته خود است که با توجه به اختلاف قیمت، معقول به نظر می رسد.

صفحه نمایش

گوشی چینی

صفحه نمایش Realme GT 2 اولین تفاوت کلیدی بین این گوشی و Realme GT 2 Pro را نشان می دهد. این گوشی دارای صفحه نمایش 120 هرتزی AMOLED با رزولوشن 1080 در 2400 است که در نسخه پرو با نرخ پایه 1440 کیفیت بهتری را شاهد خواهیم بود. گرچه تفاوت هایی بین این دو نمایشگر وجود داشت اما باید بگوییم که صفحه نمایش Realme GT 2 نیز هنوز واضح است و کیفیت خوبی را به کاربران ارائه می دهد.

همچنین بخوانید  مشخصات گوشی K13 لنوو میانرده و اقتصادی

صفحه نمایش این گوشی دارای نرخ تازه سازی 120 است که می توان آن را برای صرفه جویی بیشتر به 60 هرتز نیز کاهش داد. با این حال باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که با تغییر نرخ تازه سازی صفحه نمایش، دیگر آن پویایی قبل را ندارید و نمی توانید نسبت به قبل از تصاویر و ویدیو های پر جنب و جوش لذت ببرید.

Realme GT 2 از ویدیو های HDR پشتیبانی، و پخش ویدیو را برای کاربران لذت بخش تر می کند. در تنظیمات نمایشگر این گوشی، کلیدی وجود دارد که که به شما امکان می دهد روشنایی را با HDR به حداکثر برسانید تا محتوا و ویدیو مورد نظر با حداکثر کیفیت به نمایش در آید.

این صفحه نمایش دارای حداکثر روشنایی 1300 نیت است که مشابه گران ترین گوشی های جهان است. Realme از این روشنایی در زیر مستقیم خورشی استفاده نمی کند، زیرا باعث گرم شدن بیش از حد گوشی و از بین رفتن طول عمر باتری در مدت زمان کم می شود. با این حال ما از دید صفحه نمایش در فضای باز کاملا راضی بودیم، و مانند بهترین OLED ها حالت خودکار “نور خوشید” رنگ و کنتراست را برای به حداکثر رساندن دید در نور مستقیم خورشید تنظیم می کند.

مشخصات و عملکرد

عملکرد گوشی ریلمی

ریلمی با آخرین نسل پردازنده اسنپدراگون 888 برای GT 2، انقلابی در گوشی های سری جدید خود ایجاد کرده است و توانسته بسیاری از مشکلات خود در سری تلفن های قدیمی خود را بر طرف نماید. علاوه بر این Realme GT 2 به صورت پیشفرض از اندروید 12 و پوسته Realme U.I 3 بهره می برد که به کاربران اجازه می دهد تا سال ها از به روز ترین و جدیدترین ویژگی ها بهره ببرند.

با توجه به تست های به عمل آمده در نرم افزار Geekbench 5.4، ریلمی امتیاز قابل تحسین 3562 را در بخش چند هسته ای و امتیاز 1130 را در بخش تک هسته ای به دست آورد، که در هر دو مورد از گوشی های مانند سامسونگ گلکسی اس 22 و گلکسی اس 21 با امتیاز 3341 بالاتر قرار گرفت.

دوربین

دوربین گوشی ریلیمی

Realme GT 2 دارای سه دوربین 50 مگاپیکسلی، 8 مگاپیکسلی فوق عریض و 2 مگا پیکسلی ماکرو می باشد که در قاب پشتی طراحی شده است. گرچه دوربین های فوق عریض و ماکرو آن چندان جالب به نظر نمی رسند، اما دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی آن کیفیت بالایی دارد و در تاریکی و روشنایی بسیار عالی عمل می کند.

همچنین بخوانید  رتبه اول دوربین گوشی چیه؟

این دوربین از سنسور IMX766 سونی استفاده می کند ودارای OIS، لرزشگیر اپتیکال تصویر است (همین موارد در گوشی های گران قیمت تری مانند Xiaomi 12، Oppo Finf X5 Pro و Honor Magic 4 Pro نیز استفاده می شود). از این رو در هر موقعیتی که باشید می توانید تصاویر با کیفیت بالا تری را ثبت نمایید.

باتری

در حالی که به نظر می رسد تقریبا همه چیز در GT 2 برای پیشی گرفتن از رقبا طراحی شده است، بسته باتری گنجانده شده کاملا متوسط است. این موضوع لزوما چیز بدی نیست، و در واقع باتری 5000 میلی آمپری می تواند تقریبا نیاز اکثر افراد را حل کند، اما فاکتور خاصی در آن وجود ندارد که این گوشی را با سایر رقبای خود متمایز کند.

Realme GT 2 دارای یک پاتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژر سریع 65 واتی است که در آزمایشات ما در 43 دقیقه به طور کامل شارژ شد.

در مورد طول عمر باتری این گوشی باید بگوییم که عالی عمل نکرده است، و در واقع شما می توانید تنها یک روز کامل را در اینترنت، رسانه های اجتماعی، بازی و یا تماشای ویدیو ها بگذرانید و در پایان روز می بایست تلفن هوشمند خود را دوباره شارژ نمایید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *