تبلیغات

تبلیغات

چگونه حساب مایکروسافت خود را ایمن کنید

How-to-secure-your-Microsoft-account

در دسامبر 2020 اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه هکر های خارجی ماه ها مخفیانه حساب های ایمیل بین مقامات دولت ایالات متحده امریکا را که مسئول شناسائی تهدیدات خارجی علیه امنیت ملی بودند را زیر نظر داشته اند. در آن سال گروه هکر SolarWinds نفوذ خود را از طریق کد های مخرب در سیستم نرم افزاری مایکروسافت اجرا کردند که به آنها اجازه دسترسی به شبکه و نفوذ به سرویس گیرنده ایمیل مایکروسافت را می داد.

پس از انتشار این خبر مایکروسافت دستور العملی را برای تقویت امنیت سازمان ها ارائه داد که از آن تاریخ به بعد باعث بالا بردن امنیت حساب کاربران مایکروسافت شد. در این مقاله قصد داریم نحوه ایمن سازی حساب مایکروسافت را بیان کنیم، با ما در ادامه همراه باشید.

احراز هویت چند عاملی را فعال کنید

به گفته آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت ایالات متحده احراز هویت چند عاملی بهترین راه برای محافظت از خود در برابر سرقت اطلاعات محسوب می شود. استفاده از این ویژگی اساسا یک لایه امنیتی اضافی در هنگام ورود به حسابتان را اضافه می کند. برای مثال در هنگام ورود به حساب کاربری علاوه بر رمز عبور یک کد دوعاملی را برای شما ارسال می کند، که شما با استفاده از رمز دوم اجازه ورود به حساب کاربری خود را دارید.

برای تنظیم اهراز هویت چند عاملی (که تایید دو مرحله ای نیز نامیده می شود) به صفحه Security Basics Page رفته و با حساب کاربری خود وارد شوید. در مرحله بعد گزینه More Security Options را انتخاب نمایید و سپس گزینه Set Up Two-Step Verifications را روشن و دستور العمل ها را به ترتیب ادامه دهید.

برای احراز هویت دو مرحله ای از برنامه رایگان Microsoft Authenticator دانلود و از آن استفاده نمایید. این برنامه یک کد منحصربه فرد به شما می دهد که پس از مدت زمان مشخصی منقضی می شود. اگر ترجیح می دهید از طریق پیامک کد را دریافت کنید، می توانید گزینه ” I want to set up different method” را انتخاب نمایید. مایکروسافت شماره موبایل شما را درخواست می کند، که با استفاده از این کار یک کد شش رقمی برای تایید حساب شما ارسال می شود.

از رمز عبور خود محافظت کنید

محافظت از رمز عبور در مایکروسافت

هرگز از یک رمز عبور برای چندین حساب استفاده نکنید. در واقع تعداد زیادی نرم افزار در مدیریت رمز عبور وجود دارد که به شما کمک می کند همه آنها را پیگیری کنید. علاوه بر این شما می بایست یک رمز عبور قوی برای حساب های خود انتخاب کنید، رمزی که از کلمات رایج اجتناب کند و حداقل هشت کاراکتر داشته باشد.

همچنین بخوانید  WPS چیست ؟ آموزش خاموش کردن WPS برای امنیت بیشتر

از کلاه برداری ها خودداری نمایید

اگر ایمیلی در مورد امنیت حساب مایکروسافت خود دریافت کردید، می تواند یک کلاه برداری فیشینگ باشد، نوعی حمله که در آن هکر ها هویت یک شرکت و یا شخصی که شما آن را می شناسید مورد هدف قرار داده است تا اطلاعات شخصی مانند رمز عبور و یا شماره کارت اعتباری را فاش کنند. این ایمیل ها اغلب شامل یک لینک و یک وب سایت مخرب هستند که هرگز نباید روی آن ها کلیک کنید.

یکی از راه های شناسایی این نوع سایت ها استفاده آنها از یک منبع غیر متعارف است که با کمی دقت می توان آنها را شناسایی نمود. برای مثال سایت ها با چنین عناوینی مانند Micros0ft.com و با Microsoftsupport.ru نمایش داده می شوند که شما می توانید تنها با حذف آنها خود را از شر کلاه برداری ها نجات دهید.

از برنامه های خود محافظت کنید

در تلفن و یا دسکتاپ فقط برنامه ها را از منابع قانونی مانند App Store و یا Microsoft Store نصب و اجرا کنید. علاوه بر این باید مطمئن شوید که همه برنامه ها و همچنین سیستم عامل شما بروز باشد، زیرا بسیاری از بروزرسانی هایی که دریافت می کنید مشکل های امنیتی را رفع می کنند، بنابراین سریعا آنها را بروزرسانی و نصب نمایید.

بازیابی حساب خود را آسان نمایید

می توانید حساب خود را به گونه ای تنظیم کنید که در صورت هک شدن نیز بازیابی آن آسان باشد. برای انجام این کار به صفحه Microsoft Security بروید و تامی اطلاعات خود را مانند آدرس ایمیل و شماره تلفن خود را اضافه کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *