تبلیغات

تبلیغات

تفاوت بین فناوری FTTC و FTTP چیست؟ توضیح فیبر اینترنت

What’s-the-Difference-Between-FTTC-and-FTTP

اگر به دنبال یک سرویس فیبر نوری جدید هستید ، می توانید با اصطلاحات “FTTP” و “FTTC” روبرو شوید. حتی اگر بدانید که این اصطلاحات مخفف چه کلماتی هستند ، آنها توضیح کامل و چگونگی تأثیرگذاری روی اینترنت شما را نمی گویند.

بیایید تفاوت بین فیبر FTTP و FTTC ، و توضیح هر کدام را به صورتی مجزا بررسی کنیم با تک تیپ همراه باشید.

پیشنهادی:

انواع استاندارد های کابل اترنت

اینترنت FTTP چیست؟

اینترنت FTTP چیست؟

FTTP مخفف عبارت Fiber to the Premises به معنای “فیبر به ساختمان” است ، اما ممکن است شما آن را “فیبر در خانه” متوجه شوید. سرویس FTTP یک اتصال کابل فیبر نوری خالص است که از یک ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) به طور مستقیم به خانه یا محل کار کاربر منتقل می شود.

به همین ترتیب ، اتصال به اینترنت شما تا آخر صفحه فیبر است. این یک چیز خوب است ، همانطور که وقتی صحبت از سرعت کابل در مقابل فیبر اینترنت می شود ، فیبر شبکه های کامپیوتری است ، سریعتر از کابل.

FTTC اینترنت چیست؟

FTTC اینترنت چیست؟

از طرف دیگر ، شما تکنولوژی FTTC دارید ، که مخفف عبارت fiber to the cabinet به معنی “فیبر کابینت” است. این بدان معناست که اتصال فیبر از ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) شما به خانه شما ندارد. در عوض ، شاید در نزدیکی خانه شما از فیبر نوری استفاده کرده باشند.

FTTC از کابل سیم مسی سنتی و کابل فیبر نوری استفاده می کند. از کابل های فیبر نوری از ارائه دهنده اینترنت شما تا نزدیک خانه و سپس سیم مسی برای اتصال به منازل و مشاغل استفاده می کند. از آنجا که نصب کابل های فیبر نوری در یک خانه یا مشاغل بسیار گران است ، مهندسان از کابل مس به عنوان یک جایگزین اقتصادی استفاده می کنند.

همچنین فیبر FTTC دارای ویژگی ای به نام DLM که مخفف عبارت dynamic line management به معنی مدیریت خط پویا است. این سیستم خودکار تضمین می کند که اتصال پایدار ، بدون خطا و سریع باقی بماند.

DLM با نظارت بر سیستم به این امر می رسد، هنگامی که مشکلی پیش آمد برای اصلاح خطاها در خط یا از interleaving استفاده می کند یا سرعت شما را کمی کاهش می دهد. با این حال ، بیشتر اوقات ، DLM نیازی به اقدامی ندارد.

FTTC و FTTP چه تفاوتی دارند؟

در حالیکه هم FTTC و هم FTTP سرعت بالایی را وعده می دهند ، اتصال فیبر نوری کامل FTTP سرعت بیشتری را نسبت به FTTC امکان پذیر می کند.

همچنین بخوانید  آموزش روشن کردن هات اسپات موبایل اندرویدی و اشتراک اینترنت تلفن هوشمند

هر دو آنها سریعتر از ADSL معمولی هستند ، اما FTTP در تمام مسیر از فیبر استفاده می کند ، در حالی که FTTC مجبور است از کابل مسی که آهسته تر هستند استفاده کند. توجه به این نکته مهم است که ممکن است اینها سرعتی نباشد که در واقع بدست می آورید ، بنابراین تست سرعت اینترنت در ویندوز هر از گاهی ضروری است.

FTTC به عنوان ترکیبی از کابل مس و فیبر نوری است که باعث می شود هزینه راه اندازی آن ارزان تر شود. با این حال ، این برای طولانی مدت ساخته نشده است و پهنای باند بالقوه آن بسیار محدود است ، در حالی که FTTP ساخته شده است به طوری که می تواند گسترش یابد و بهبود یابد.

FTTC و FTTP چه تفاوتی دارند

اما از نظر در دسترس بودن ، تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. FTTC معمولاً توسط کاربران گاه به گاه که مایل به اتصال به اینترنت داخلی هستند استفاده می شود. FTTP معمولاً فقط برای مکان های اداری موجود است.

نکات مثبت و منفی هر کدام چیست؟

FTTP از آنجا که خدمات پهنای باند با سرعت بالا به کاربران در خانه ها و مشاغل خود ارائه می دهد بسیار عالی است. نه تنها این ، بلکه به گونه ای طراحی شده است که افراد می توانند دوباره به سیستم برگردند و در صورت لزوم بر روی آن بیفزایند ، که در آینده ساخته شده است.

با این حال ، نصب FTTP بسیار گران است. این می تواند پهنای باند آینده و همچنین ارتباطی ضد آینده محسوب شود ، زیرا باید استفاده شود.

تلاش برای اتصال همه با فیبر خالص ، با این حال بسیار گران است. باید زیرساخت های جدیدی اضافه شود و این شامل حفر جاده ها و خیابان های برای قرار دادن کابل ها است.

از طرف دیگر ، FTTC هنوز سرعت بسیار خوبی در اینترنت ارائه می دهد. اگر فقط کاربر معمولی هستید ، می توانید از سرویس FTTC استفاده کنید. بسیاری از ارائه دهندگان فقط اتصالات FTTP را به مشاغل کاری ارائه می دهند ، بنابراین کاربران در خانه سرعت کمی نخواهند داشت.

چگونه می توانیم FTTC یا FTTP دریافت کنیم؟

استفاده از FTTP بخش سختی است. برخی از ارائه دهندگان اینترنت تکنولوژی FTTP را انتخاب می کنند ، بنابراین اگر شما جزء معدود خوش شانس ها باشید ، ممکن است قبلاً آن را داشته باشید.

اگر اینگونه نیستید ، با ارائه دهنده اینترنت خود تماس بگیرید تا ببینید آیا می توانید سرویس خود را به FTTP تقییر دهید. اگر اینگونه نباشد ، ارزش دارد به دنبال ارائه دهندگان اینترنت دیگری که از فناوری FTTP پشتیبانی می کنند باشید تا ببینید چه شرکتی می تواند ارائه دهد.

همچنین بخوانید  لایسنس محصولات سیسکو

کدام فناوری را انتخاب کنیم؟

بسته به اینکه چرا می خواهید از اینترنت استفاده کنید ، تفاوت آن مهم است. آیا از آن برای پخش بازی و تماشای فیلم های آنلاین استفاده می کنید ؟ استفاده از فناوری FTTP جز صرف هزینه اضافی سودی برای شما ندارد و احتمالاً ایده خوبی نیست.

با این حال ، اگر به سرعت خیلی سریع احتیاج دارید یا این که کسب و کاری دارید که نیاز مهمی به اینترنت دارد ، فناوری FTTC را ناکافی بدانید و بهتر است از فناوری FTTP استفاده کنید . ارزش این را دارد که هزینه اضافی را پرداخت کنید تا بهترین سرعت در دسترس شما باشد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *