تبلیغات

تبلیغات

6 ویژگی مفید تلگرام

12-useful-features-of-Telegram

دلایل شما برای استفاده از تلگرام هر چه باشد، می تواند شما را برای رسیدن به اهداف خود کمک کند. این برنامه یک جایگزین مناسب برای نرم افزار هایی چون واتساپ و یا پیام رسان تلفن همراه (Message) است، که اگر دوستان خود را متقاعد نمایید، به این برنامه بپیوندند ارزش آن را دارد که از این نرم افزار استفاده نمایید.

تلگرام یک برنامه پیام رسان رایگان است که که توسط گروه VK (بزرگترین گروه برنامه نویسی در روسیه) در سال 2013 تاسیس شد. این برنامه تاکنون حدود 500 میلیون کاربر فعال، از سرتاسر جهان داشته است. علیرغم تعداد بالای کاربران هنوز عقب تر از محبوب ترین پیام رسان جهان، WhatsApp قرار دارد. با این حال پتانسیل زیادی برای جذب حدود 1 میلیارد کاربر را دارد.

ویژگی های خیره کننده زیادی در تلگرام وجود دارد که می تواند این پیام رسان را از سایر برنامه های مشابه خود متمایز نماید. به عنوان مثال می توانید گروه هایی با حداکثر 200,000 عضو را مدیریت و یا حتی ابزار های خود را بر روی API بسازید. در ادامه مقاله می توانید 6 ویژگی خاص تلگرام را بررسی نمایید.

اطلاعات تلگرام خود را انتقال دهید

اطلاعات تلگرام خود را انتقال دهید

آیا تا به حال نیاز به تغییر شماره داشته اید، آیا نگران انتقال تمام مخاطبین و سایر داده ها به شماره جدید بوده اید؟. در حالی که این ویژگی ممکن است بسیار دشوار باشد، اما تلگرام این کار را برای شما به صورت تمام و کمال انجام می دهد. شما می توانید شماره پیوست شده به نرم افزار را بدون از دست دادن حتی یک چت و یا گروهی تغییر دهید.

برای تغییر شماره تلفن، پش از اجرای تلگرام بر روی آیکون “سه خط افقی” در گوشه بالا سمت چپ کلیک کرده و گزینه “Settings” را انتخاب نمایید. در مرحله کافیست بر روی شماره همراه خود در زیر مجموعه “Account” کلیک کرده و گزینه “Change Number” انتخاب نمایید. با این کار تمامی پیام ها، مشتریان و رسانه ها به شماره جدید انتقال پیدا می کنند. به علاوه تلگرام شماره جدید شما را به دفترچه تمامی مخاطبین اضافه می نماید.

علاوه بر موارد اشاره شده، هر کاربر می تواند با استفاده از شماره های مختلف، چندین حساب کاربری به صورت همزمان در تلگرام خود استفاده نماید. برای ایجاد حساب کاربری جدید تنها کافیست بر روی نوار کناری برنامه در بخش بالا سمت چپ کلیک کرده و در بخش اطلاعات تماس ضربه بزنید. پس از اجرای مراحل، به قسمت “Add Acount” رفته و شماره تلفن جدید خود را وارد نمایید.

همچنین بخوانید  ارسال ویدیو و فیلم های گوشی یا کامپیوتر به صورت پیام تصویری (Video Message) در تلگرام

آپلود چندین عکس در پروفایل تلگرام

آپلود چندین عکس در پروفایل تلگرام

همانطور که می دانید تلگرام به کاربران این اجازه را می دهد که چندین تصویر را در پروفایل خود آپلود نمایند، گرچه آخرین تصویر بارگذاری شده به صورت پیشفرض برای افراد به نمایش در می آید، اما هر کاربر با کلیک بر روی پروفایل، می تواند دیگر تصاویر آپلود شده در آن را مشاهده نماید.

برای آپلود عکس در پروفایل خود، ابتدا به بخش تنظیمات در بخش بالا سمت چپ بروید. بر روی نمایه خود کلیک کرده و گزینه “Set Profile Photo” را انتخاب نمایید. پس از اجرای مراحل ، صفحه ای با نام “Choose photo or video” برای کاربران به نمایش در می آید. در این مرحله می توانید تصویر مورد نظر خود را برای انتشار در بخش پروفایل انتخاب نمایید (برای آپلود تصاویر بیش تر می توانید روی آیکون دوربین کلیک کرده و چند تصویر را به نمایه خود اضافه کنید).

ظاهر تلگرام را سفارشی کنید

سفارشی سازی ظاهر تلگرام

هر کاربر می تواند در تلگرام رنگ و پس زمینه محیط کاربری خود را تنظیم نماید. علاوه بر این می توانید تم ها سفارشی خود را برای ورود به تلگرام انتخاب کند تا محیط کاربری تلگرام، آنطور که دوست دارد به نظر برسد.

برای تنظیم محیط کاربری، به بخش Settings>Chat Settings رفته و تنظیماتی از قبیل اندازه متن، رنگ های پس زمینه، تنظیمات حالت شب و گزینه های مشابه را تغییر دهید. برای ایجاد تم جدید نیز بر روی سه نقطه در گوشه سمت راست کلیک کرده و گزینه “Create new theme” را انتخاب کنید. پس از کلیک بر روی گزینه مورد نظر، شما می توانید تغییرات دلخواه خود را بر روی تنظیمات تلگرام اعمال نمایید.

استفاده از ربات های تلگرام

ربات تلگرام یک برنامه شخص ثالث است که در داخل تلگرام اجرا می شود و می توانند با استفاده از پیام با کاربران خود ارتباط برقرار نمایند. در واقع ربات تلگرام نوع خاصی از کاربر است که می تواند با استفاده از برنامه های کامپیوتری به شرکت ها و یا برند ها ویژگی های بسیاری مانند ارسال اطلاعات، پخش آهنگ، سفارش های مورد نیاز آنها و غیره، خدمات ارائه دهد.به طور کلی ربات های تلگرامی مهم ترین بخش این نرم افزار محسوب می شوند. زیرا افراد می توانند با استفاده از این ویژگی کانال های تلگرامی خود را مدیریت نمایند. 

استفاده از ویژگی Auto-Night Mode

ویژگی Auto-Night Mode در تلگرام

Auto-Night Mode که در آپدیت های اخیر تلگرام در دسترس کاربران قرار گرفته است حالت روز و شب را به صورت اتوماتیک در تلگرام تغییر می دهد. برای استفاده از این ویژگی می توانید به بخش Settings>Chat Settings در اندروید و یا Settings>Appearance در ios  مراجعه نمایید.

همچنین بخوانید  چگونگی بازیابی اکانت تلگرام هک شده

به طور کلی سه گزینه برای انتخاب خواهید داشت:

  • System Default: این ویژگی در واقع همان حالت پیش فرض است که هر کاربر پس از نصب برنامه، با آن مواجه می شود.
  • Scheduled: پس از فعال نمودن این بخش “حالت شب” از زمان غروب خورشید شروع خواهد شد و با طلوع مجدد خورشید دوباره این قابلیت از بین می رود. شما می توانید با استفاده از تنظیمات داخلی آن، زمان های خاموش و یا روشن شدن پس زمینه را تعیین نمایید.
  • Adaptive: با فعال نمودن این بخش حالت روز و شب برنامه بر اساس سطح نور اطراف شما تغییر می کند.

مکان خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید

به اشتراک گذاری لوکیشن در تلگرام

به اشتراک گذاری مکان تقریبی خود، می تواند به دیگر کاربران در جستجوی آدرس کمک نماید. از این رو ویژگی “Location” یکی از مهم ترین ابزار تلگرام محسوب می شود که به کاربران این امکان را می دهد که مکان تقریبی آن ها را بررسی نماید. برای مثال شما مکان خود را با دیگر کاربران به اشتراگ بگذارید و در واقع گیرنده می تواند موقعیت فرستنده را در زمان واقعی کنترل نماید.

برای ارسال لوکیشن ابتدا یک چت را باز نمایید و بر روی آیکون “Attach” ضربه بزنید. در مرحله بعد بر روی گزینه “Location” کلیک کرده و در نهایت گزینه “Send My Location” را انتخاب نمایید. در این مرحله مکان تقریبی شما با استفاده از برنامه “Google Map” برای کاربر مورد نظر ارسال می شود.

ارسال پیام های زمان بندی شده

ارسال پیام های زمان بندی شده در تلگرام

به طور کلی “Scheduling Messages” زمان بندی ارسال پیام ها در تلگرام را تضمین می کند و به شما اطمینان می دهد که پیام شما در یک زمان مشخص به دست گیرنده برسد (حتی اگر در آن زمان آنلاین نباشید).

برای ارسال پیام های زمانبندی شده تنها کافیست به حساب کاربری مورد نظر رفته، پیام خود را تایپ کنید و سپس گزینه ارسال را برای چند ثانیه نگه دارید. همانطور که مشاهده می کنید دو گزینه برای شما فعال می شود که می توانید با کلیک بر “Schedule Message” زمان انتشار متن های خود را مشخص کنید.

کلام آخر

استفاده از این ویژگی ها می تواند شما را به یک کاربر حرفه ای در استفاده از تلگرام تبدیل کند. از این رو کاربرانی که فعالیت خود را در این نرم افزار شروع کرده اند و دارای گروه ها و کانال های تگرامی هستند توصیه می شود که از این ویژگی ها برای پیشبرد کار خود استفاده نمایند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *