تبلیغات

تبلیغات

چگونه بازدید سایت را افزایش دهیم؟

seo2

آیا تا به امروز کلمه‌ی ترافیک سایت را شنیده‌اید؟ قطعاً کسانی که سایت یا فروشگاه اینترنتی دارند می‌دانند که گرفتن ترافیک بیشتر برای سایت به چه معناست! یکی از مهم ‌ترین فاکتورهای یک سایت ترافیک آن است، که عامل موفقیت محسوب می‌شود.

لغت ترافیک (Traffic) در حقیقت دو معنای متفاوت دارد. یکی از معانی این واژه، همان ترافیک اینترنت است که مصرف‌ کنندگان اینترنت خانگی از شرکت‌ های عرضه ‌کننده‌ی خدمات اینترنتی تهیه می‌کنند. اما در این مقاله کاربرد دوم این واژه که بیشتر در سئو مورد استفاده قرار می‌گیرد مدنظر ما است. 

قصد داریم به‌ اختصار برای شما روش‌های افزایش بازدید سایت را مورد بررسی قرار دهیم. مقاله به ‌گونه‌ای نوشته ‌شده که شما بتوانید در مسیر درست جلو بروید و به هدفتان نزدیک شوید.

ترافیک در سئو

ترافیک در سئو به معنای میزان حجمی از اطلاعات سایت است که توسط کاربران بازدید می‌شود. به این موضوع دقت کنید؛ ترافیکی ارزشمند است که دارای کیفیت باشد نه کمیت! بازدیدکنندگانی که از سایت شما بازدید اما کمتر از چند ثانیه سایت را ترک کنند، این ترافیک ارزشمند نخواهد بود. در مقابل اگر بازدید کنندگانی که وارد سایت شما می‌شوند، اطلاعات و محصولات شما برایشان ارزشمند تلقی شود قطعاً مدت‌زمان زیادی را در سایت شما سپری خواهند کرد که این ‌یک ترافیک هدفمند است.

بازدید سایت

 

بررسی رتبه سایت در الکسا 

شاید بارها عنوان رتبه الکسا را دیده و مطالبی در این زمینه شنیده باشید. تا چه میزان با این سایت آشنایی دارید؟ رتبه‌ی سایت خود را در الکسا بررسی کرده‌اید؟ اجازه بدهید با توضیحی مختصر و مفید در این رابطه صحبت کنیم.

 الکسا یکی از محبوبترین ابزارهای رتبهبندی سایت است . رتبهبندی الکسا براساس تعداد بازدیدها محاسبه میشود. شما می‌توانید وارد سایت www.alexa.com شوید و در بخش ورود، نام و آدرس سایت خود را وارد کنید. با کلیک بر روی  گزینه‌ی find شما اعتبار و میزان بازدید وب‌سایتتان را در جهان مشاهده خواهید کرد.

برای کسب بازدید بیشتر و به دست آوردن رتبه بالاتر بهترین کار، انتشار مطالب مفید و باکیفیت برای مخاطبان است. در نظر داشته باشید که در سیستم الکسا هرچه عدد شما کمتر باشد، یعنی رتبه شما بالاتر است!

بنابراین ضروری است که به‌عنوان صاحب یک وب‌سایت، به افزایش بازدید سایت خود توجه کافی داشته باشید. 

چه مواردی به افزایش ترافیک سایت کمک می کند؟ 

روش‌های متفاوتی برای افزایش ترافیک سایت وجود دارد که در ادامه به معرفی و بررسی آنها می‌پردازیم. اگر به دنبال نتایج شگفت‌انگیزی در کسب‌وکارتان هستید، روش‌های زیر را به‌ درستی پیاده‌سازی کنید.

  • تولید محتوای متنی 

یکی از قدرتمندترین روش‌ها برای افزایش بازدید سایت نوشتن مقالات با محتوای ارزشمند است. اگر می‌خواهید سایت شما در نتایج اول گوگل باشد می‌توانید در حوزه‌ی کاری خود کلمات کلیدی که بیشترین جستجو را دارند پیدا کنید. سپس برای هرکدام تولید محتوای یکتا و خلاق داشته باشید و به محتوای خود اعتبار ببخشید. این باعث می‌شود بازدیدکنندگان بیشتری وارد وب‌سایت شما شوند. در صورتی که وقت کافی برای تولید محتوا ندارید می توانید این کار را درون سپاری کنید و سفارش تولید محتوا دهید.

همچنین بخوانید  بهترین افزونه‌های PHPstorm , VScode برای برنامه نویسان

محتوا

 

  • سئو وبهینه‌سازی سایت برای گوگل 

اگر می‌خواهید اعتبار و رتبه‌ی بالایی در نتایج گوگل یا هر موتور جستجوی دیگر به‌دست آورید به بهینه‌سازی سایت خود توجه خاصی داشته باشید. بهینه‌سازی سایت برای گوگل یا همان سئو روش‌هایی است که باعث افزایش بازدید سایت می‌شود. آموزش بهینه‌سازی وب‌سایت و آشنایی با اصول سئو جزئیات بسیار زیادی دارد ولی درعین ‌حال آسان و کاربردی است. لازم به ذکر است که سئو یک مهارت است و فرآنیدی اکتسابی است. بنابراین می توانید با آموزش سئو و کمی تجربه، این مهارت را یادبگیرید.

  • لینکسازی داخلی و خارجی 

برای داشتن رتبه‌ی عالی در گوگل تنها محتوانویسی کافی نیست! بعد ازاینکه سایت از نظر محتوا جامع شد، یکی از مهمترین کارهای تأثیرگذار برای بهبود سئوی سایت، لینکسازی است.

 

  • لینک سازی داخلی (Internal links ) ایجاد پیوندهایی است در صفحات وبسایت که به صفحات دیگری در همان سایت داده می‌شود. کاربران و ربات‌های گوگل با استفاده از لینک‌های داخلی به ‌راحتی می‌توانند صفحات را پیدا و مطالب را بررسی کنند. باید بدانید که ارزش لینک‌های داخلی به‌اندازه‌ی لینک‌های خارجی است که از سایت‌های دیگر دریافت می‌کنید.

 

  • external link یا همان بک لینک، پیوندهایی هستند که سایت‌های مرتبط دیگر به وب‌سایت شما لینک می‌دهند. اگر می‌خواهید اعتبار سایت شما بالا برود، به ‌سرعت ایندکس شوید و گوگل پیوسته سایتتان را بررسی کند لینکسازی خارجی را از دست ندهید.
  • تبلیغات اینترنتی 

امروزه تبلیغات جایگاه ویژه‌ای میان صاحبان کسب‌وکار آنلاین پیدا کرده و تولیدکنندگان انگیزه‌ی بیشتری برای فعالیت‌های خود دارند. انواع روش‌های تبلیغاتی مختلفی وجود دارد که عبارت‌اند از: تبلیغات ایمیلی، تبلیغات بنری، تبلیغات موبایلی، تبلیغات پیامکی و تبلیغات در فضاهای مجازی. سعی کنید از سایت‌های اینترنتی مناسب که مرتبط با موضوع تبلیغاتی شما است استفاده کنید.

  • از تولید محتوای ویدیویی غافل نشوید

انتشار ویدیو در سایت به نسبت تولید محتوای متنی، جایگاه و محبوبیت بیشتری برای مخاطبان دارد. برای افزایش بازدید سایت خود میتوانید ویدیوهایی که تولید کردهاید در سرویسهای اشتراک ویدیویی ایران همچون آپارات، تماشا و نمایش که بازدیدهای بالایی دارند منتشر کنید.

  • تولید و انتشار فایل‌های صوتی

ازآنجایی ‌که تولید محتوا از اهمیت بالایی برخوردار است شما می‌توانید علاوهبر تولید محتوای متنی، محتوای صوتی یا پادکست نیز تولید کنید. پادکست یا همان پادپخش فایل‌های صوتی هستند که در وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند و جذب مخاطبان زیادی را به دنبال دارند.

  • فعالیت در شبکههای اجتماعی را فراموش نکنید

امروزه حضور افراد در شبکه‌های اجتماعی (Social networks) بسیار پررنگ شده  است. طبق آمار به ‌دست آمده روزانه هر فرد بهطور میانگین ۲ ساعت از زمانش را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کند. شبکه‌هایی با کاربران فعال همچون اینستاگرام، این روزها پربازده‌ترین‌های شبکه‌های اجتماعی شمرده می‌شود. بنابراین واضح است با تبلیغات صحیح در سوشالنتورک‌ها می‌توانید بازدیدکنندگانی به سمت وبسایت و فروشگاه آنلاین خود سرازیر و ترافیک بیشتری جذب کنید.

همچنین بخوانید  اینماد و شرایط دریافت آن

بازدید سایت

 

  • خرید رپورتاژ آگهی

به بیان ساده رپورتاژ آگهی راهی برای تبلیغ کسب وکار و جذب بازدیدکننده به سایت می‌باشد. بیایید با خرید رپورتاژ آگهی، جان تازه‌ای به کسب وکار خود ببخشید. به‌صرفه‌ترین روش برای جذب مشتری و افزایش ترافیک سایت رپورتاژ آگهی است. چراکه می‌توانید  با صرف کمترین هزینه به نسبت سایر روش‌های تبلیغاتی به‌راحتی در نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرید و میزان فروش محصولات و خدماتتان را بالا ببرید.

  • آپدیت محتوای قدیمی 

آیا تابه‌حال از خود پرسیده‌اید که محتوا و مطالب قبلی سایتتان نیاز به آپدیت دارد یا خیر؟ همه‌ی ما می‌دانیم که قرار گرفتن در صفحه اول گوگل کار راحتی نیست و تلاش و رقابت زیادی را می‌طلبد. یکی از کارهایی که در جهت افزایش رتبه‌ی سایت خود باید انجام دهید آپدیت محتوای وب‌سایت است. اگر می‌خواهید رتبه‌ی خوبی در نتایج گوگل کسب کنید فقط به تولید محتوای جدید فکر نکنید زیرا بهروزرسانی محتواهای قبلی به اندازه‌ی تولید محتوای جدید برای بهبود سئو و عملکرد سایت شما اهمیت دارد.

جمع‌بندی 

درست است که افزایش بازدید سایت کار سخت و پیچیده‌ای است ولی با مطالب و روش‌هایی که ذکر شد می‌توانید گام‌های مثبتی در این زمینه بردارید. مطمئن باشید با این روش‌ها می‌توانید ترافیک وب‌سایتتان را به‌طور قابل ‌توجهی افزایش بدهید. درصورتی ‌که این مطلب توانسته به شما کمک کند می‌توانید آن را با دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌هایی مانند تلگرام به اشتراک بگذارید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *