تبلیغات

تبلیغات

راهنمای خرید لپ تاپ مناسب برای طراحان سایت

systemamel

طراحی سایت، از حرفه‌هایی است که این روز‌ها طرفداران بسیاری پیدا کرده و بسیاری از ما به فکر یادگیری این حرفه افتاده‌ایم یا کارمان به صورت حرفه‌ای طراحی سایت است، حال اگر به صورت دور کار باشیم و یا در محل کار سیستمی نداشته باشید، به یک لپ تاپ خوب و مناسب برای طراحی سایت نیاز دارید. انتخاب لپ تاپ برای حرفه طراحی سایت، نیازمند رعایت چند نکته است، که به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

نحوه انتخاب لپ تاپ مناسب برای طراحان سایت و وب

7 نکته‌ای که باید هنگام خرید لپ تاپ یا لپ تاپ برنامه نویسی  و مخصوص طراحی وب، در مورد آن‌ها فکر کرده و به آن‌‌ها توجه کنید:

۱ . انتخاب سیستم عامل مناسب کار شما

اولین کاری که در انتخاب یک لپ تاپ مناسب برا طراحی سایت باید انجام دهید، قبل از اینکه به هر مدلی نگاه کنید، این است که تصمیم بگیرید کدام سیستم عامل را می‌خواهید در لپ تاپ جدید خود استفاده کنید. چهار سیستم عامل پرکاربرد برای طراحی وب و توسعه وب عبارتند از Chrome OS، Windows، Mac OS X و Linux.  هر یک از آن‌ها، بر روی طیف گسترده‌ای از رایانه‌های قابل حمل با مشخصات متفاوت موجود است و هر کدام مزایا و معایب متمایز خود را دارند، که در ادامه برای راحتی بیشتر شما، به معرفی آن می‌پردازیم.

 

خرید لپ تاپ

  • سیستم عامل کروم | Chrome OS

سیستم عامل کروم، در واقع ساده‌ترین سیستم عامل موجود امروزی است. سیستم عامل ایجاد شده توسط گوگل، بسیار شبیه به مرورگر وب محبوب کروم است، به جز تبدیل به یک سیستم عامل. برخلاف سه سیستم عامل دیگر ذکر شده در بالا، ChromeOS مرورگر فایل ندارد و برنامه‌ها را اجرا نمی‌کند. در عوض، تمام کارهای توسعه طراحی وب باید از طریق برنامه‌های وب اجرا شده توسط مرورگر انجام شود. برای طراحان و توسعه دهندگانی که دوست دارند، مستقیماً در HTML و CSS خام کدنویسی کنند و دوست ندارند از ویرایشگرهای کد یا محیط‌های توسعه تعاملی استفاده کنند، سیستم عامل Chrome یک انتخاب خوب، ولی هرچند محدود است.

  • لینوکس | Linux

لینوکس، بدون شک از سخت ترین سیستم عامل‌های موجود امروزی است. بسیاری از دستورات باید مستقیماً در خط فرمان وارد شوند، که می‌تواند نسبتاً سخت و غیر شهودی باشد. نصب برنامه‌ها و ایجاد تغییرات در سیستم عامل نیز، می‌تواند دشوار باشد.

با این حال، سیستم عامل لینوکس، بدون شک قدرتمندترین و قابل تنظیم‌ترین سیستم عامل موجود در این روزها می‌باشد. می‌توان آن را سفارشی کرد تا دقیقاً با نیازهای خاص شما مطابقت داشته باشد و به شما این امکان را می‌دهد، که محیط توسعه کامل خود را ایجاد کنید. شاید “کاربر پسند” ترین مشتق لینوکس اوبونتو باشد که یک سیستم عامل رایگان برای دستگاه های دسکتاپ و موبایل است.

  • مک | Mac OS X
همچنین بخوانید  یاد گیری این فنون باعث کسب ثروتم شد

Mac OS X اپل، یک سیستم عامل قدرتمند است. OS X که از نظر زیبایی شناسی دلپذیر، استفاده آسان و فوق العاده قدرتمند است، به سرعت به سیستم عامل انتخابی برای طراحان وب و توسعه دهندگان وب تبدیل می‌شود. با توجه به زیربنای یونیکس، OS X برای توسعه وب عالی است، با ترمینال داخلی که دسترسی آسان به ابزارهایی مانند git، نرم افزار مجازی‌سازی و غیره را فراهم می‌کند. متأسفانه ،Mac OS X فقط در واحدهای اپل موجود است که اغلب آن‌هایی که توسط شرکت‌های دیگر تولید می‌شوند، گران‌تر هستند.

  • ویندوز | Windows

مایکروسافت ویندوز، محبوب‌ترین سیستم عامل در جهان است. طبق آمارهای اخیر، تقریباً 90 درصد رایانه‌ها در سراسر جهان این سیستم عامل را اجرا می‌کنند. هنوز بحث‌های زیادی در مورد اینکه آیا ویندوز 8 یا ویندوز 7 بهترین است وجود دارد. علاوه بر این آخرین نسخه ویندوز، انتقادات زیادی را دریافت کرده است. با این حال هنوز یک سیستم عامل عالی، قابل اعتماد و محکم است. ویندوز 8.1 همچنین امیدوار است به بسیاری از انتقاداتی که کاربران در مورد ویندوز 8 وارد کرده‌اند، رسیدگی کند.

 

خرید لپ تاپ

جامعه طراحی و توسعه وب ویندوز بسیار عالی است، با برنامه‌ها و ابزارهای زیادی برای ویندوز موجود است که در سایر سیستم عامل‌ها در دسترس نیستند. ویندوز همچنین بر روی انواع لپ‌تاپ‌ها با قیمت‌های مختلف موجود است، که آن را به انعطاف‌پذیرترین سیستم عامل در میان چهار سیستم عامل ذکر شده در بالا تبدیل می‌کند.

۲ . چقدر بودجه برای خرید دارید؟

قبل از شروع جستجوی لپ تاپ خود، مهم است که بودجه‌ای برای کار با آن تعیین کنید. طراحان وب و توسعه دهندگان وب، نسبتاً خوش شانس هستند. بر خلاف برنامه نویسان گرافیک یا دانشمندان کامپیوتر، طراحی وب به سخت افزار کامپیوتر مالیات زیادی وارد نمی‌کند. یک CPU سریع و مقدار مناسب رم تمام چیزی است که برای اکثر کارهای توسعه وب مورد نیاز است. کارت‌های گرافیک، گران قیمت و پردازنده‌های با عملکرد فوق‌العاده چندان مورد نیاز نیستند. اگر می‌خواهید لپ‌تاپ خود را برای چند سال نگه دارید، ممکن است ارزش خرید یک مدل گران‌تر را داشته باشد. با این حال، اگر بودجه کمی دارید، نگران نباشید. تعدادی واحد عالی در همه این دسته قیمت‌ها موجود است.

۳ . انتخاب مشخصات مناسب برای لپ تاپ

قبل از شروع جستجوی لپ تاپ، فهرستی از کارهایی که از آن استفاده می‌کنید و برای شما مهم است، تهیه کنید. این لیست به شما در مقایسه مدل‌های مختلف با مشخصات مختلف کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. اگر به طور منظم در Adobe Photoshop یا GIMP کار می‌کنید، مهم است که یک لپ تاپ با CPU سریع انتخاب کنید که بتواند به سرعت جلوه‌ها را ارائه دهد و محاسبات را انجام دهد. با این حال، اگر بیشتر وقت خود را صرف Sublime Text، Firebug و سایر ابزارهای توسعه می‌کنید، یک APU ULT Intel i3/i5 کندتر یا AMD A8/A10 باید بتواند نیازهای شما را برآورده کند.

همچنین بخوانید  معرفی مشخصات ویژه لپ‌تاپ‌های لنوو سری Lenovo ThinkBook 15 – G در کالاوما

اگر زیاد جابجا می‌شوید، انتخاب لپ‌تاپ سبک و عمر باتری بسیار مهم است. لپ‌تاپ‌هایی که از معماری ULT Haswell اینتل استفاده می‌کنند معمولاً برای افرادی که دائما در حال حرکت‌اند، مناسب هستند. آن‌ها با یک بار شارژ تا 10 ساعت دوام می‌آورند، سبک هستند و می‌توانند در صورت نیاز با استفاده از حالت “turbo boost”  که قادر است تا 100٪ قدرت اضافی CPU را در صورت نیاز ارائه دهد، نیرو را تحویل دهند.

اگر بیشتر وقت خود را با استفاده از لپ تاپ پشت میز می‌گذرانید، بهتر است از یک لپ تاپ جایگزین رومیزی استفاده کنید. این رایانه‌های قابل حمل معمولاً دارای صفحه نمایش بزرگ 15.4 اینچی/17 اینچی هستند و معمولاً سخت‌افزار قدرتمندی در داخل آن‌ها نصب می‌شود. به طور کلی، آن‌ها بسیار سنگین هستند، اما معمولا عمر باتری ضعیفی دارند.

همچنین مهم است که یک لپ تاپ با تاچ پد و صفحه کلید با کیفیت خوب تهیه کنید. در حال حاضر، اپل استاندارد طلایی در مورد صفحه‌کلید و تاچ‌پد است، اما شرکت‌های دیگر، به‌ ویژه لپ تاپ لنوو ، سامسونگ و سونی، به سرعت در حال پیشرفت هستند.

۴ . عواملی که باید به آن‌ها توجه کرد

  • بودجه

فضای ارزان قیمت لپ تاپ منحصراً به سیستم عامل کروم و لینوکس تعلق دارد. سامسونگ، لپ تاپ اچ پی و ایسر بازیگران اصلی این بازار هستند، که انواع مدل‌های لپ تاپ را با قیمت‌های مقرون به صرفه تولید می‌کنند. البته قبل از خرید، حتماً آن‌ها را امتحان کنید، زیرا صفحه کلید و کیفیت صفحه، می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

 

خرید لپ تاپ

  • لپ تاپ‌های میان رده

بازار لپ‌تاپ‌های میان رده عمدتاً تحت سلطه لنوو، دل، لپ تاپ ایسر ، سامسونگ و اچ پی است. آن‌ها واحدهای عالی را ارائه می‌دهند که برای هر کار طراحی وب مناسب هستند. به علاوه، آن‌ها با قیمت‌های مقرون به صرفه‌تری دارند.

  • سطح بالا

سونی، سامسونگ، اپل و لنوو بر فضای لپ‌تاپ رده بالا با انواع واحدهای موجود در دسترس هستند، که هر کدام مزایا و معایب متمایز خود را دارند. از میان این تولیدکنندگان، سامسونگ، سونی و لنوو مسلماً بهترین‌ها هستند، با طیف نمادین Thinkpad لنوو به‌ویژه از نظر قیمت بسیار عالی است. رایانه‌های قابل حمل اپل، معمولاً قیمت بالایی دارند و در مقایسه با سایر سازندگان از ارزش نسبتاً پایینی برخوردار هستند.

  • کارایی

دسته عملکرد متعلق به اپل، Alienware، سونی و چند مورد دیگر است. همه این شرکت‌ها ماشین‌های باورنکردنی تولید می‌کنند، که بهترین عملکرد و ویژگی‌های کلاسی را دارند، اما اغلب هزینه زیادی دارند. لپ‌تاپ‌های اپل، در این محدوده جزو بهترین‌ها در بازار هستند. به عنوان مثال، مک بوک پرو با صفحه نمایش رتینا، یک لپ‌تاپ رویایی توسعه دهندگان وب، با بدنه آلومینیومی سبک و محکم و صفحه نمایش IPS با وضوح بالا با باز تولید رنگ عالی است.

همچنین بخوانید  قبل 30 سالگی در حوزه دماسنج میلیونر شدم

کلام آخر..

در این مطلب، به شما آموختیم که چگونه لپ تاپ مناسب برای طراحی وب را انتخاب و خریداری کنید. پس قبل از هر چیز، کاری که می‌خواهید با لپ‌تاپ خود انجام دهید را از آن آگاه باشید، تا بر اساس آنچه که نیاز دارید لپ تاپ را انتخاب و خریداری کنید.

 

سایت : www.kalaoma.com

آدرس دفتر مرکزی : تهران، چهار‌راه ولی‌عصر، مجتمع تجاری ابریشم، طبقه 8 واحد 806

شماره تماس : 62999819 -021

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *