تبلیغات

تبلیغات

از کدوم شرکت دامنه بخرم؟؟

image_b473438b91eb4ecdf71ad92a988d55fe18ad0a93

امروزه، راه‌اندازی سایت و فروش محصولات و یا ارائه خدمات از این طریق بسیار گسترده است. ساخت یک سایت به این معناست که شما یک فروشگاه 24 ساعته با تعداد بسیار زیادی از مخاطبان را در اختیار خواهید داشت. از همین رو، اکثر افراد به دنبال راه‌اندازی یک وب‌سایت برای کسب‌وکار خود هستند. اما اولین سوالی که مطرح می‌شود این است که برای راه‌اندازی سایت چه باید بکنیم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با گام‌های اصلی راه‌اندازی سایت آشنا شوید.  

خرید دامنه، اولین قدم برای راه‌اندازی سایت

اولین قدم برای ساخت سایت این است که دامنه تهیه کنید. دامنه یا به زبان ساده‌تر همان آدرس اینترنتی سایت، شامل دو قسمت است: قسمت اول شامل آدرس سایت و قسمت دوم شامل پسوند دامنه می‌شود. دامنه‌ها پسوندهای مختلفی دارند. برای مثال .ir، .com، .co و غیره از جمله پسوندهای دامنه‌ها هستند.

برای اینکه بتوانید دامنه انتخابی خود را به ثبت برسانید، باید دامنه آزاد باشد. آزاد بودن دامنه به این معنا است که دامنه انتخابی شما قبلا به ثبت نرسیده باشد. اگر قبل از شما شخص دیگری دامنه مدنظر شما را ثبت کرده باشد، شما نمی‌توانید آن دامنه را دوباره به ثبت برسانید. برای اطمینان از آزاد بودن دامنه می‌توانید در قسمت جست‌وجو سایت‌هایی مانند سایت سون هاست، دامنه مورد نظر خود را وارد کنید. در صورتی که دامنه مدنظر شما قبلا ثبت نشده باشد، می‌توانید آن را برای خود به ثبت برسانید و در غیر این صورت باید دامنه را تغییر دهید.

از چه شرکتی دامنه بخریم؟

یکی از اصلی‌ترین راه‌های ورود کاربران به سایت شما، آدرس دامنه است. به عبارتی این آدرس دامنه شماست که همواره در ذهن مخاطب باقی می‌ماند. بنابراین، ثبت دامنه در یک شرکت معتبر بسیار اهمیت دارد. در ادامه، به معرفی چند شرکت برتر در حوزه فروش هاست و دامنه خواهیم پرداخت.

 شرکت سون هاست

شرکت سون هاست، بهترین شرکت هاست جهان و یکی از بهترین سایت‌هایی است که می‌توانید برای خرید دامنه و هاست به آن مراجعه کنید. این شرکت فعالیت خود را از سال 1386 آغاز کرده و از همان ابتدا رضایت مشتریان را در اولویت کاری خود قرار داده است. امروزه سون هاست به عنوان بزرگ‌ترین شرکت خدمات‌رسانی میزبانی وب در سراسر ایران شناخته می‌شود.

برخی از محصولات و خدمات ارائه شده در این شرکت عبارت‌اند از: هاست لینوکس، هاست ویندوز، هاست وردپرس، هاست دانلود، سرور مجازی، سرور اختصاصی، نمایندگی هاست، گواهینامه SSL، ثبت دامنه ملی و پسوندهای مختلف بین‌المللی. شرکت سون هاست در سطح بین‌الملل نیز به ارائه خدمات و فعالیت می‌پردازد و همین امر نشان‌دهنده تخصص و تجربه فراوان این شرکت در ارائه این خدمات است. تمام این موارد باعث شده تا شرکت سون هاست یکی از مورد اعتمادترین و بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ و خرید دامنه در سطح کشور باشد.  

همچنین بخوانید  پیش از خرید گوشی دست دوم چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

 شرکت ایران سرور

یکی دیگر از سایت‌هایی که به ارائه خدمات برای خرید دامنه و هاست می‌پردازد، شرکت ایران سرور است. این شرکت با 18 سال سابقه در این زمینه، خدمات ارزنده‌ای به شما ارائه می‌دهد. دارا بودن پشتیبانی مناسب و دارا بودن بیش از 4 هزار سرور از ویژگی‌های بارز شرکت ایران سرور است.

 شرکت نت افزار

این شرکت یکی دیگر از مراکز معتبر در حوزه خرید دامنه و سایت است. این شرکت با 13 سال سابقه در ارائه خدمات و ثبت دامین، یکی از شرکت‌های معتبر در این زمینه است. پشتیبانی خوب و داشتن سرورهای قدرتمند و ارائه سریع خدمات باعث شده تا این شرکت نیز به یکی از شرکت‌های مورد اعتماد در بین مخاطبان تبدیل شود.  

خرید هاست

قدم بعدی برای راه‌اندازی سایت، بعد از خرید دامنه، خرید هاست است. انتخاب بهترین هاست برای سایت از اهمیت بالایی برخوردار است؛ بنابراین باید هاست خود را از یک شرکت معتبر خریداری کنید. توجه کنید که نوع سایت شما، موضوع آن و سیستمی که قرار است بر روی آن پیاده‌سازی شود، بر هاستی که قصد خرید آن را دارید تاثیر خواهد گذاشت. پس قبل از خرید هاست، باید به این نکته توجه کنید که چه نوع هاستی برای شما مناسب است.

از کجا هاست بخریم؟

دغدغه اصلی اغلب افرادی که قصد راه‌اندازی وب‌سایت دارند، خرید هاست باکیفیت و مناسب است. هاستی که خریداری می‌کنید باید دارای سرعت، امنیت، پایداری و پشتیبانی مناسبی باشد. بنابراین، بسیار مهم است که از چه شرکتی هاست خود را خریداری می‌کنید.

اگر سوال شما هم این است که از کجا هاست بخریم، باید بگوییم شرکت‌هایی که در بالا معرفی شدند همگی جزو شرکت‌های معتبری هستند که می‌توانید هاست خود را از آن‌ها خریداری کنید. برای مثال شرکت سون هاست با ارائه بهترین خدمات، سرعت، امنیت و ضمانت محصولات یکی از برترین شرکت‌های فعال در این زمینه است.

انواع هاست

هاست‌ها انواع مختلفی دارند و نوع سایت مورد نظر شما در نوع هاست تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال، هاست وردپرس برای سایت‌های وردپرسی طراحی شده است. خرید بهترین هاست برای وردپرس، امکاناتی در اختیار شما قرار می‌دهد که معمولا این امکانات در هاست اشتراکی معمولی در دسترس نیست.

هاست دانلود مثال دیگری از انواع هاست است که کاربرد آن تنها برای دانلود فایل‌هایی است که در سایت در اختیار مخاطبانتان قرار می‌دهید. با خرید بهترین هاست دانلود از شرکت‌های معرفی شده، می‌توانید حجم بالایی از فایل‌های دانلودی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.

سرور مجازی

سرور مجازی بخشی از سرور اختصاصی است و به همین دلیل هزینه خرید سرور مجازی نسبت به سرور اختصاصی کمتر است. سرور مجازی کاربردهای بسیار زیادی دارد. برای مثال می‌توان به استفاده از سرور مجازی برای کنترل و یا بهبود عملکرد سیستم‌ها، رمزنگاری اطلاعات، انجام کارهایی که به اینترنت پرسرعت نیاز دارند و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.  

همچنین بخوانید  چند تکنیک راهبردی که در میلیاردر شدن من مؤثر بود

بعد از آشنایی با سرور مجازی این سوال پیش می‌آید که بهترین منبع خرید سرور مجازی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شرکت‌های سون هاست، ایران سرور و نت افزار به ارائه خدمات در این زمینه می‌پردازند. با بررسی هرکدام از این شرکت‌ها می‌توانید دامنه، هاست و سرور مجازی مورد نیاز خود را تهیه کرده و سایت خود را به بهترین شیوه راه‌اندازی کنید.

منبع: https://www.ilna.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7-206/1144784-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D9%87%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87-%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C-%D9%85%D9%86

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *