تبلیغات

تبلیغات

تشخیص ترکیدگی لوله با روشی تضمینی و بدون تخریب

viratasisat1

یکی از مشکلات رایج اما ناگهانی که بسیاری از افراد در خانه های خود با آن مواجه می شوند، ترکیدگی لوله های آب است و به همین علت تشخیص ترکیدگی لوله به شکل درست از اهمیت زیادی برخوردار است. این اتفاق علت های مختلفی دارد و دردسرهای بسیاری را نیز برای اعضای خانواده ایجاد می کند و هم در ساختمان های تازه ساخت اتفاق می افتد و هم در خانه های قدیمی با لوله کشی های پوسیده و کهنه.

تشخیص ترکیدگی لوله

بررسی علت های موثر بر شکستن و ترکیدن لوله ها، ضررهای حاصل از آن، روش های تشخیص ترکیدگی لوله مثل تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه چیست. اگر شما هم در خانه و محل سکونت خود با این مشکل مواجه شده اید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

عوامل تاثیرگذار در ترکیدگی لوله ها

دلایل و عوامل بسیاری وجود دارند که باعث به وجود آمدن این مشکل می شوند. از جمله این موارد می توانیم در ابتدا به آب و هوای محل زندگی اشاره کنیم.شهرهای شمالی کشور به دلیل بارش های فراوان و رطوبت همیشگی و شهرهای غربی که خانه ها در بخش های کوهپایه ای ساخته شده اند، با این قبیل مشکلات بیشتر مواجه می شوند.دلیل آن هم علاوه بر نم و رطوبت، سرد شدن و گرم شدن مکرر آب داخل لوله ها و انقباض ها و انبساط های مداوم فلز به کار رفته در ساخت لوله ها است.

از دیگر دلایل بسیار شایع، استفاده زیاد از محلول های لوله بازکن در منازل است. این محلول های شیمیایی به مرور باعث از بین رفتن و پوسیدگی لوله کشی ساختمان شده و اگر تشخیص ترکیدگی لوله به موقع انجام نشود، ضررهای زیادی را به ساکنین ساختمان تحمیل می کند.

فشار زیاد آب و متقاعبا افزایش فشار بر لوله نیز از عامل دیگری است که می توان به آن اشاره کرد. در مواردی نیز مشاهده می شود که در تشخیص ترکیدگی لوله ها، دلیل ترکیدگی نصب اشتباه لوله ها تشخیص داده می شود.

ضررهای ترکیدن لوله

ترکیدن لوله به خودی خود دردسرهای بسیاری دارد و غفلت در تشخیص ترکیدگی لوله پیش از گسترده تر شدن دامنه آسیب، این دردسر ها را دو چندان می کند. بارز ترین این ضررها، ضررهای مالی وارده است که عموما مبالغ چشمگیری دارند.

  • نم زدگی دیوار ها و سقف و کف خانه
  • ریزش و تخریب گچ و رنگ دیوار و سقف
  • خراب شدن کف پوش های چوبی
  • آسیب به وسایل خانه در صورت وسعت نشت آب
  • رطوبت و نم در هوای خانه
  • ایجاد بوی نامطبوع حاصل از رطوبت
  • و در مواردی عدم امکان سکونت در خانه و نقل مکان اجباری تا زمان برطرف کردن آسیب، مهمترین ضررهای وارد شده هستند.
همچنین بخوانید  ترموگراف ویراترکر، راز موفقیت تاجران امروزی

علاوه بر هزینه های تعمیرات لوله ها مبالغ زیادی نیز برای موارد فرعی مثل گچ و رنگ کردن مجدد سقف و دیوار و جایگزین کردن وسایل از بین رفته به ویژه وسایل چوبی باید در نظر گرفت.

پس چنانچه با مواردی مانند کاسته شدن از فشار آب، تغییر کردن رنگ دیوارها و مشاهده رطوبت و نم در خانه خود رو به رو شدید، در اسرع وقت اقدام به تشخیص ترکیدگی لوله ها نمایید.

تشخیص ترکیدگی لوله

روش های تشخیص ترکیدگی لوله ها

پیش از پیشرفت تکنولوژی و ابزارها به شکل امروزی، تشخیص ترکیدگی لوله به صورت سنتی تر و با گوش دادن به صدای آب یا مشاهده آثار رطوبت اقدام به تشخیص و رفع مشکل می کردند و در نگاه اول این روش کم هزینه تر از تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه های امروزی به نظر می رسد اما وسعت تخریب در روش قدیمی بسیار بیشتر است. هم چنین زمان و انرژی بسیار بیشتری را نیز باید برای انجام این عمل صرف کرد.

رسیدن به نتیجه بهتر در کمترین زمان، همواره و در هر زمینه ای با کمک نیروی متخصص به راحتی امکان پذیر است. به ویژه در موارد این چنینی که نشت کردن آب ممکن است در جایی دورتر از محل اصلی ترکیدگی اتفاق بیوفتد و در نتیجه برای پیدا کردن مکان واقعی آن، خرابی های بسیاری به وجود می آید.

مزایای تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه

امروزه ابزاری به نام دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله وجود دارد که فرد آموزش دیده و متخصص با کمک این دستگاه ها شما را در تشخیص و تعمیر این آسیب یاری می دهد.

دو نوع از این دستگاه ها، دستگاه مادون قرمز و دستگاه حرارتی هستند. دستگاه حرارتی به فیلترهای حساس به حرارت مجهز است و در تشخیص ترکیدگی لوله های آب و پکیج ها و … به کار می رود. درت این دستگاه در تشخیص بسیار بالاست و از پشت دیوار نیز می تواند محل نشتی آب را به درستی تشخیص دهد.دستگاه مادون قرمز عموما برای تشخیص نشتی در عمق های زیاد زمین مورد استفاده قرار می گیرد و روش کار آن از طریق فرستادن امواج و دریافت بازخورد است.حساسیت و دقت این دستگاه نیز بسیار زیاد است.

مزیت های این روش به شرح زیر است:

جلوگیری از پیشروی محدوده نشتی و آسیب، عدم نیاز به تخریب زیاد برای پیدا کردن محل شکستگی لوله، تشخیص در زمانی بسیار کمتر جهت اقدام سریع برای تعمیرات و در نتیجه عدم ریزش و تخریب بخش زیادی از بنای ساختمان و در نهایت کاهش هزینه های ناشی از خسارت است.

همچنین بخوانید  تهیه بروزترین و جتامع ترین منابع آزمون سلپیپ برای قبولی

خدمات و مزایای ویرا تاسیسات

شرکت ویرا تاسیسات به طور تخصصی در زمینه خدمات تشخیص ترکیدگی لوله تهران فعالت دارد. سایر خدماتی که این مجموعه به شما ارائه می دهد شامل تعمیر لوله کشی ساختمان، نصب کردن و تعمیرات شیرآلات ساختمان مانند شیرآلات سرویس های بهداشتی و آشپزخانه، تعمیر موتورخانه ها، رفع مشکل نم و رطوبت در ساختمان و سایر خدمات تاسیساتی است.

ویرا تاسیسات محدوده های زیادی در شمال، جنوب، شرق و غرب تهران را برای ارائه خدمات به شما تحت پوشش قرار می دهد که در ادامه به آن می پردازیم.

مناطق تحت پوشش ویراتاسیسات

تشخیص ترکیدگی لوله در شمال تهران:

تجریش، نیاوران، اقدسیه، پل رومی، ظفر، درکه، صاحبقرانیه، زعفرانیه، ولنجک، فرشته، گاندی، دزاشیب، شهرک غرب، اوین، دروس، مینی سیتی، زرگنده، آراج، جماران، دارآباد، محمودیه، آجودانیه، سعادت آباد، چیذر، قلهک، سوهانک، لویزان، داوودیه، کامرانیه، فرحزاد، الهیه، ازگل، فرمانیه، باغ فردوس، جردن، قیطریه

جنوب تهران:

مشیریه، خراسان، شاپور، شوش، جوادیه، یاخچی آباد، آب منگل، خزانه فلاح، کاروان (رضویه) ، منیریه، خانی آباد نو، جی، یافت آباد، آذری، امیربهادر، شهرک مسعودیه، مولوی، دروازه غار، کشتارگاه، امیریه، خزانه بخارایی، اتابک، افسریه، بازار تهران، سیروس

شرق تهران:

های تهران نو، حشمتیه، وحیدیه، پیروزی، شمس آباد، نظام آباد، نارمک، گرگان، منصورآباد، تهرانپارس، نیروهوایی، کالاد، شهرک امید، مجیدیه، حکیمیه و…

غرب تهران:

پونک، جنت آباد، گیشا، تهرانسر، آریاشهر، طرشت، شهران، چیتگر، فردوس، شهر زیبا، آزادی، ستارخان، شهرک آپادانا، حصارک، کن، شهرک اکباتان

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *