تبلیغات

تبلیغات

معرفی 7 اپلیکیشن که از حریم خصوصی تلفن شما محافظت می‌کنند

اپلیکیشن های امنیت گوشی موبایل

اگر تجربه استفاده از گوشی‌های هوشمند را دارید، به طور حتم سعی کرده‌اید که با گزینه‌هایی که خود این تلفن‌ها در اختیارتان قرار می‌دهد، از گوشی و اطلاعات آن حفاظت کنید، برای مثال ممکن است از پین (PIN) گوشی برای قفل کردن تلفن هوشمند خود استفاده کرده یا ایمیل‌ها و پیام‌های مشکوک را بدون باز کردن حذف کنید. اما اگر به دنبال راه‌های بیشتری برای افزایش امنیت گوشی خود در برابر سرقت اطلاعات توسط هکرها هستید، استفاده از اپلیکیشن‌های امنیتی، گزینه خوبی خواهد بود. البته برخی از این اپلیکیشن‌ها برای ایجاد امنیت کامل نیاز به پرداخت هزینه دارند، اما نتیجه‌ای که انتظارش را دارید، برایتان اتفاق می‌افتد. در ادامه به معرفی برخی از این اپلیکیشن‌ها می‌پردازیم.

گوشی‌های ایمن تهیه کنید

اگر به تازگی قصد خرید گوشی‌های هوشمند را دارید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ انواعی از آنها بروید که روی امنیت گوشی نیز به میزان مناسبی کار کرده‌اند. برای مثال، گوشی شیائومی از دیگر انواع رقبای خود ایمن‌تر است. نمونه‌اش هم زمانی است که برای میلیون‌ها گوشی اندروید، اتفاق StageFright رخ داد، اما سیستم عامل شیائومی از این موضوع در امان ماند. البته مثال‌هایی از این دست برای گوشی های شیائومی کم نیستند و در همه  موارد حمله امنیتی، شیائومی توانسته امنیت لازم را در کمتر از یک هفته به صاحبان گوشی‌های خود اعطا کند. از طرف دیگر قیمت این گوشی‌ها تا حد زیادی مقرون به صرفه است و شما می‌توانید با بودجه مناسبی، یک گوشی مناسب با امکانات عالی تهیه کنید.  برای مشاهده انواع گوشی های شیائومی به همراه قیمت، مشخصات و نظرات کلیک کنید.

اپلیکیشن‌های محافظت از ایمیل

مطالعات نشان می‌دهد، 87 درصد دستگاه‌های اندرویدی ایمنی مطلوب را برای اطلاعات موجود در آن ایجاد نمی‌کنند، شاید باورش سخت باشد، اما برای مثال به راحتی امکان جاسوسی از ایمیل‌ها وجود دارد!

یکی از راه‌هایی که برای مقابله با چنین وضعیتی پیشنهاد می‌شود، استفاده از اپلیکیشن‌های مشخص برای مخفی کردن ایمیل‌ها از این جاسوسی‌هاست. Private-Mail، protonMail و StartMail اپلیکیشن‌هایی هستند که از تکنیک رمزنگاری کلید عمومی (public-key cryptography) استفاده می‌کنند. همچنین اپلیکیشن Prevail، با استفاده از پروتکل PGP (Pretty Good Privacy)، رمزهای دوگانه، یعنی رمز برای استفاده عمومی و خصوصی ایجاد می‌کند و در نتیجه می‌توانید پیام‌های ایمن ارسال کنید، آنها را مخفی کرده یا در هنگام ارسال و دریافت با افراد مشخص، ایمیل‌ها را از وضعیت مخفی خارج کنید.

اپلیکیشن Avast Mobile Security

معرفی اپلیکیشن آواست برای گوشی
معرفی اپلیکیشن آواست برای گوشی

«آواست» اپلیکیشنی عالی برای حفاظت از گوشی‌های اندرویدی در برابر ویروس‌ها و انواع دیگر تهدیدها است. این اپلیکیشن یکی از قابل اعتمادترین آنتی‌ویروس‌ها برای اندروید است، به طوری که زمانی که نرم‌افزارهای جاسوسی و تبلیغاتی وارد سیستم شما شوند، علائم هشداردهنده ایجاد می‌کند. قدرت شناسایی آواست برای انواع بدافزارها، 99.9% درصد است و 100% بدافزارها در طی چهار هفته شناسایی می‌شوند. بنابراین اگر اولویت شما ایجاد ایمنی مناسب برای مرورگرها و جلوگیری از ورود بدافزارهاست، پیشنهاد می‌کنیم این اپ را دانلود کرده و از مزایای آن استفاده کنید.

همچنین بخوانید  معرفی بهترین برنامه های رسانه اجتماعی برای انتخاب تور مسافرتی

اپلیکیشن Malwarebytes

ایمنی دستگاه‌های اندرویدی از باج‌افزارها، بدافزارها و دیگر تهدیدها را می‌توان با استفاده از حمایت پیشرفته‌ اپلیکیشن‌ Malwarebytes نیز به وجود آورد.

این اپلیکیشن‌، تهدیدهای خطرناک را شناسایی و قبل از آسیب زدن به دستگاه، حذف می‌کند. همچنین دارای قدرت ایجاد سپر محافظتی است تا در هنگام استفاده از مرورگر کروم، تمامی آدرس‌های اینترنتی از جهت وجود بدافزارها اسکن و ارزیابی شوند. پس از آن در صورت شناسایی موارد مشکوک، با علامت هشدار شما را آگاه می‌کند تا بتوانید تجربه ایمنی از استفاده از اینترنت داشته باشید.

Malwarebytes همه فایل‌های را از جهت وجود بدافزار اسکن می‌کند و برنامه‌هایی که امکان آسیب زدن به دستگاه را دارند، اسکن و شناسایی کرده و با دستور شما آنها را حذف خواهد کرد.

استفاده از این ابزار به مدت سی روز رایگان است و پس از آن ماهانه باید 3.33 دلار پرداخت کنید.

اپلیکیشن Vipre

یکی از مشهورترین اپلیکیشن‌های امنیتی، Vipre Android Security است. این برنامه امکان شناسایی بیش از 20 هزار بدافزار و ویروس‌های اندرویدی در دستگاه شما را دارد و از دیگر ویژگی‌های آن، قدرت به روز رسانی اسکن کننده‌های بدافزارها است. Vipre همه اپ‌های نصب شده را به صورت خودکار اسکن می‌کند و با قابلیت وب پروتکشن (web protection) وجود بدافزارها را در مرورگرها را شناسایی می‌کند.

یکی دیگر از امکانات این اپلیکیشن، Anti-Theft است که برای پاک کردن اتصالات دستگاه شما در دیگر دستگاه‌ها (برای مثال استفاده از اینترنت عمومی و یا روشن کردن بلوتوث) به کار می‌رود.

از دیگر قابلیت‌های جالب این اپلیکیشن، فعال کردن smart Unlock permits در هنگام استفاده از اینترنت ایمن (مانند اتصال به شبکه وای فای خانه) است تا بتوانید انواع برنامه‌ها را بدون قفل باز کرده و استفاده کنید.

این اپلیکیشن برای نسخه پنج اندرویدی و بالاتر از آن طراحی شده و استفاده از آن نیاز به پرداخت سالانه 15.99 دلار دارد.

اپلیکیشن Nox

برنامه nox برای امنیت گوشی موبایل
برنامه nox برای امنیت گوشی موبایل

این اپلیکیشن‌ گوشی شما را از وجود بدافزارها و دیگر انواع تهدیدها، حفاظت می‌کند. به عبارت دیگر Nox همانند سلاحی در مقابل نگرانی‌های امنیتی عمل می‌کند. ویژگی‌های جالب آن شامل موارد زیر می‌شود:

  • تلفن شما را از وجود ویروس‌ها و بدافزارها پاک می‌کند.
  • از اپلیکیشن‌ها در مقابل نقض ایمنی حفاظت کرده و آنها را قفل می‌کند.
  • اسپم‌ها و تلفن‌های مشکوک را قفل می‌کند.
  • فایل‌های دورریختنی و اپ‌هایی را که باتری زیادی مصرف می‌کند، مشخص می‌کند.

اپلیکیشن safe security

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های مشابه که به طور کامل همه آنچه را که شما از امنیت نیاز دارید، در دسترس می‌گذارد، safe Security است. این برنامه موبایلی امکان پاک کردن ویروس‌ها و اطلاعات ناخواسته را از روی گوشی فراهم می‌کند تا به همان نسبت سرعت تلفن در هنگام استفاده بالاتر رود. سایر ویژگی‌های این برنامه را در ادامه فهرست کرده‌ایم:

  • امکان گرفتن سلفی فوری در زمان‌هایی را دارد که فرد دیگری از گوشی شما استفاده می‌کند.
  • اعلان‌های بدون استفاده را مخفی می‌کند تا میزان بهره‌وری گوشی بالاتر رود.
  • اپلیکیشن‌های نصب شده را به صورت دستی اسکن می‌کند تا وضعیت ایمنی آنها مشخص شود.
همچنین بخوانید  چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟

در حال حاضر، بیش از 200 میلیون نفر در جهان از از این اپ که امکانات آن رایگان است، استفاده می‌کنند.

اپلیکیشن Firefox focus

اگر از مرورگر فایرفاکس روی گوشی خود استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم این اپلیکیشن رایگان و کاملا کاربردی را نیز روی گوشی نصب کنید تا مانع از ورود ردیاب‌هابه مرورگر گوشی شود. همچنین این برنامه امکان حذف خودکار تاریخچه جستجوها، پسوردها و کوکی‌ها را دارد و با حذف تبلیغات ناخواسته در صفحات اینترنتی نیز، سرعت آپلود مطالب را در مرورگر بالاتر می‌برد.

از اطلاعات بک آپ بگیرید

روش‌های بک آپ گرفتن از اطلاعات گوشی موبایل بسیار متعدد است، که در این مطلب به طور مفصل آورده شده است. گاهی وقت‌ها وجود یک ویروس و بدافزار باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود و روی فایل‌های اطلاعات موجود در گوشی همراه تاثیر می‌گذارد. در این شرایط ممکن است بعضی موارد آلوده توسط آنتی ویروس‌ها شناسایی و پاک شوند. برای جلوگیری از این مشکل سعی کنید همیشه از اطلاعات روی گوشی بک آپ تهیه کرده باشید. این بک آپ می‌تواند متصل به حافظه ابری باشد یا به راحتی خرید یک هارد اکسترنال با ظرفیت مورد نیازتان. (در حال حاضر انواع 1 ترابایت ، 2 ترابایت و 4 ترابایت نمونه‌هایی مثل هارد اکسترنال وسترن دیجیتال با قیمت مناسب روی بورس هستند).

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *