تبلیغات

دانلود نرم افزار draw.io – ترسیم کننده انواع فلوچارت ها و دیاگرام های مختلف

draw.io

وب‌سایت تک تیپ در این مقاله به بررسی و معرفی نرم‌افزار draw.io برای ترسیم انواع فلوچارت‌ها و دیاگرام‌های مختلف می‌پردازد. پس برای آشنایی بیشتر با این برنامه با ما همراه باشید.

فلوچارت‌ها و دیاگرام‌ها از اهمیت بسیار بالایی برای ما برخوردار هستند. چه در حوزه شبکه و چه در برنامه‌نویسی ما در ابتدا باید نقشه‌ای از تفکراتمان را ایجاد کنیم. کشیدن یک دیاگرام می‌تواند در هر زمینه‌ای به ما کمک‌های فوق‌العاده‌ای بکند.

شاید از نظرتان جالب باشد اما حتی برای فعالیت‌های روزانه نیز می‌توان از انواع دیاگرام‌ها و فلوچارت‌ها استفاده کرد. بهره مندی از این اشکال هندسی و مرتبط ساختن آن‌ها به یکدیگر، یک نقشه ذهنی از تفکراتمان را ارائه می‌دهد.

به‌هرحال در این پست تصمیم داریم که این نرم‌افزار بی نظیر را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

نرم افزار draw.io بهترین گزینه ترسیم فلوچارت و دیاگرام

یکی از بهترین نرم افزارهای طراحی دیاگرام و یا نقشه‌های ذهنی draw.io می‌باشد. دلایل متعددی وجود دارد که این برنامه را از سایر نرم افزارهای موجود در این زمینه متمایز می‌کند. یکی از اصلی‌ترین آن‌ها اوپن سورس بودن draw.io است. به گونه‌ای که تمامی توسعه دهندگان به کدهای داخلی آن دسترسی داشته و متناسب با نیازهای خود قادر به ایجاد تغییرات در این کدها هستند.

نرم افزار draw.io

گرچه باید اشاره‌کنیم که این نرم‌افزار ابزار فوق‌العاده زیادی را در اختیارتان قرار می‌دهد و به ندرت دیده می‌شود که توسعه دهندگان خود اقدام به ویرایش سورس برنامه نمایند.

ابزار در دسترس به نوعی تنظیم شده‌اند که، هر نوع فلوچارت و یا دیاگرامی قابل طراحی باشد. به عبارتی نه تنها در حوزه برنامه‌نویسی و شبکه بلکه در زمینه‌های متنوعی قادر به ایجاد فلوچارت‌هایی گوناگون خواهید بود.

ویژگی فوق العاده و بی نظیر همگام سازی ابری

نرم افزارهای زیادی، در این زمینه، در سطح وب مشاهده می‌شوند که هرکدامشان امکانات متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد حجم فوق‌العاده بالای آن‌ها می‌باشد. از طرفی اگر شما پس از ساخت یک چارت به نرم افزار سازنده دسترسی نداشته باشید در هیچ رایانه و یا اسمارت فون دیگری قادر به فراخوانی آن فلوچارت نیستید. این دقیقاً همان چیزی است که draw.io بیشترین توجه را به آن داشته است.

در برنامه draw.io به لطف سرورهای ابری و اکانت اختصاصی‌تان، حتی بدون دسترسی داشتن به رایانه شخصی خود می‌توانید که هر نوع فلوچارت و یا نقشه ذهنی را در هر لحظه‌ای فراخوانی کنید. البته باید عنوان کنیم که، علاوه بر فراخوانی امکان ایجاد تغییرات در چارت‌ها نیز وجود دارد.

همچنین بخوانید  چگونه صفحه کلید کد مورس را در Gboard در آیفون و اندروید فعال کنیم

فراخوانی Shape های متنوع بدون هیچ گونه محدودیتی

اگر نگاهی به نرم افزارهای مشابه در این زمینه داشته باشید؛ متوجه محدودیت‌های موجود درزمینه Shape ها خواهید شد. این محدودیت‌ها به گونه‌ای گویای اجبار به ساخت فلوچارت‌هایی خاص می‌باشد. اما در draw.io تمامی این محدودیت‌ها از بین رفته است. نه تنها به شیپ های اصلی دسترسی دارید بلکه 54 گروه مختلف در دسته Shape ها ارائه‌شده است که هرکدامشان به کاربرانی خاص، برای رفع نیازهای شان کمک می‌کنند.

نرم افزار draw.io

علاوه بر این شیپ های موجود در حالت استاتیک قرار ندارند. این ویژگی اجازه می‌دهد که حتی اگر نتوانستید Shape های مورد نیاز خود را در هیچ کدام از دسته‌ها بیابید، شیپ ها را به آسانی هر چه تمام‌تر تغییر دهید.

رفع هر گونه محدودیت با رفع پلاگین ها در draw.io

همان گونه که در توضیحات فوق نیز اشاره کردیم نرم افزارهای مختلف و متنوعی در زمینه‌های گوناگون به‌رسم فلوچارت‌ها و نقشه‌های ذهنی کمک می‌کنند. بااین‌وجود تنها در نرم افزار draw.io می‌توانید از پلاگین ها استفاده کنید.

این پلاگین ها در صورت وجود هرگونه محدودیت آن‌ها را از بین برده و ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. برای استفاده از این پلاگین ها نیازی به نصب هیچ گونه افزونه حجیمی نبوده و حتی در نسخه آنلاین نرم افزار نیز می‌توانید آن ها را فراخوانی کنید.

دریافت خروجی در فرمت دلخواه

دیگر ویژگی draw.io که شاید مورداستفاده بسیاری از کاربران قرار بگیرد، دریافت فایل خروجی در فرمت دلخواهشان می‌باشد. شما به وسیله این نرم افزار می‌توانید فلوچارت‌های تان را در فرمت‌هایی نظیر jpeg، pdf، xml و … دریافت کنید. دریافت نقشه‌ها در این فرمت‌ها شرایطی را فراهم می‌سازد که بدون هیچ‌گونه مشکلی آن‌ها را در سیستم عامل‌های گوناگون فراخوانی کرده و یا اینکه آن‌ها را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

سخن نهایی

نرم افزار draw.io یکی از بهترین و قدرتمندترین برنامه‌ها در زمینه طراحی فلوچارت، دیاگرام و نقشه‌های ذهن می‌باشد. گرچه این نرم افزار دارای امکانات و ویژگی‌های بی پایانی است اما ما تلاش کردیم که در این مقاله به کاربردی‌ترین این ویژگی‌ها اشاره‌کنیم. به‌هرحال شما می‌توانید که تجربه خود را در استفاده از این نرم افزار و ویژگی‌هایش، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *