تبلیغات

تبلیغات

چگونه سلامت باتری آیفون را برسی کنیم؟نحوه مشاهده سلامت باتری آیفون

Check-Your-iPhone’s-Battery-Health

iOS شامل چندین ابزار مفید برای نمایش میزان مصرف باتری آیفون شما و همچنین برنامه هایی که بیشترین باتری شما را مصرف می کنند را نشان می دهد. با این حال ، هیچ یک از این ابزارها در واقع چیزی راجع به سلامتی باتری آیفون نمی گویند ، که بسیار مهم است.

سلامت باتری در مقابل عمر باتری

سلامت باتری آیفون متفاوت از عمر باتری است. عمر باتری تعیین می کند که چه مدت زمان باتری شما با یک بار شارژ دوام می آورد، اما سلامت باتری شما تعیین می کند که باتری شما چقدر سالم است و اگر قوانین افزایش عمر باتری را انجام ندهید به مرور زمان سلامت باتری آیفون کاهش می یابد.

بعد از گذشت یک سال ، عمر باتری آیفون شما کم کم کاهش خواهد یافت و با گذشت سالها همچنان روند تخریب باتری ادامه خواهد یافت.

اگر مجبور شده هستید تلفن قدیمی خود را به طور مداوم شارژ کنید زیرا باتری تنها چند ساعت بیشتر شارژ نگه نمی دارد، می دانید که این موضوع چقدر آزار دهنده است. مشکل این است که اکثر تلفن های هوشمند باتری قابل غیر دسترسی دارند که نمی شود با یک باتری جدید و تازه قابل تعویض هستند.

خوشبختانه ، دو معیار عالی وجود دارد که می توانید برای مشاهده تصویر بزرگ از سلامتی باتری خود ، بررسی کنید. اولین ظرفیت حداکثر شارژ دستگاه (کل شارژ باتری شما می تواند باشد). دوم تعداد کل چرخه های شارژ باتری است.

استفاده از تکنولوژی همیشه با گذشت زمان از ظرفیت کل فاصله می گیرد ، اما یک باتری سالم تنها چند درصد از ظرفیت اصلی خود در گذشت زمان نگه می دارد. علاوه بر این ، باتری های لیتیوم یون (آنهایی که تقریبا در هر گوشی هوشمند وجود دارد) با هر چرخه شارژ مقدار کمی را کاهش می دهند. اپل می گوید آنها باتری های آیفون خود را به گونه ای طراحی می کنند که باتری پس از 500 بار شارژ تقریباً 80٪ از ظرفیت خود را حفظ کند.

داده های مربوط به سلامت باتری آیفون در تنظیمات iOS در دسترس نیست ، بنابراین شما باید برای به دست آوردن این اطلاعات اقدامات دیگری را انجام دهید و روش های مختلفی برای انجام آن وجود دارد.

سلامت باتری آیفون iOS 11.3 و بالاتر، از تنظیمات

برای کاربران قدیمی تر آیفون که قادر به روزرسانی دستگاه های خود حداقل به iOS 11.3 نیستند ، به آموزش زیر بروید ، اما اگر در حال حاضر iOS 11.3 را اجرا می کنید و دارای آیفون 6 یا جدیدتر هستید ، می توانید به راحتی سلامت باتری آیفون را در تنظیمات خود مشاهده کنید.

سلامت باتری آیفون iOS 11.3 و بالاتر، از تنظیمات

تنظیمات آیفون را باز کنید و سپس از بخش [Battery] به قسمت [Battery Health] بروید. از آنجا ، درصدی در کنار عبارت حداکثر ظرفیت “Maximum Capacity” مشاهده خواهید کرد که به شما درصد سلامت باتری آیفون را نشان می دهد، هر چه درصد بالاتر باشد ، باتری شما سلامت بیشتری دارد.

سلامت باتری آیفون iOS 11.3 و بالاتر، از تنظیمات

در زیر آن ، نحوه عملکرد آیفون خود را بر اساس سلامت باتری در متن کوچک زیر “Peak Performance Capability” مشاهده خواهید کرد. در مورد باتری های با کیفیت خوب ، احتمالاً خواهید دید که “Your battery is currently supporting normal peak performance” در غیر این صورت ، اگر اصلاً باتری شما خراب باشد، پیام متفاوتی مشاهده خواهید کرد.

پیشنهادی:

نحوه کالیبره کردن باتری آیفون و آیپد

با برنامه Battery Life Doctor مشخصات بیشتری کسب کنید

برنامه های کاملاً معدودی وجود دارد که وضعیت باتری شما را از طریق تلفن شما بررسی می کند ، اما ما یکی از این برنامه ها را پیدا کردیم که بسیار راحت ، رایگان و در اپ استور اپل موجود باشد.

با برنامه Battery Life Doctor مشخصات بیشتری کسب کنید

اگر می توانید برخی از تبلیغات آزار دهنده را تحمل کنید ، برنامه Battery Life Doctor می تواند یک نمایش ساده از وضعیت سلامتی باتری آیفون را به شما بدهد. چندین بخش مختلف در برنامه وجود دارد ، اما موردی که می خواهید روی آن تمرکز کنید “Battery Life” است. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت سلامتی باتری خود ، روی “Details” ضربه بزنید.

با برنامه Battery Life Doctor مشخصات بیشتری کسب کنید

در این صفحه نمایش اولین چیزی که به آن توجه خواهید کرد گرافیک بزرگی است که سلامتی کلی باتری خود را به شما می گوید ، یا با گفتن “Perfect” و “Good” و “Bad” و غیره. همچنین شما عبارت “Wear Level” را مشاهده خواهید کرد که سطح و درصد باتری شما را نمایش می دهد، این میزان تخریب باتری شماست. بنابراین اگر 13٪ را نمایش دهد، کل ظرفیت شارژ که باتری آیفون قادر به نگه داشتن آن است 87٪ از حداکثر اصلی آن است (یک باتری با کیفیت جدید 100٪ خواهد بود).

بررسی سلامت باتری آیفون با نرم افزار

در ادامه ، چند نکته را به شما نشان می دهد ، از جمله اینکه چقدر شارژ در باتری باقی مانده است (که آیفون به هر حال در اختیار شما قرار می دهد) ، ظرفیت شارژ “charge capacity” (همانطور که در بالا گفته شد) ، ولتاژ باتری و اینکه آیا تلفن در حال شارژ است یا خیر.

همچنین بخوانید  چگونه نام کاربری و عکس گوگل استیدیا را عوض کنیم ؟

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *