تبلیغات

تبلیغات

ژنتیک در کانادا

genetic1

رشته ژنتیک (Genetics) به مطالعه ژن ها، وراثت و تنوع ژنتیکی در ارگانیسم ها می پردازد. اگرچه وراثت از گذشته های دور تا به امروز مورد بررسی قرار گرفته است، اما در قرن نوزدهم و برای نخستین بار، دانشمندی به نام گرگور مندل (Gregor Mendel) به شکل علمی درباره ژنتیک به مطالعه پرداخت. او که کشیشی اتریشی-آلمانی بود، به عنوان پدر دانش ژنتیک نیز شناخته می شود.

می توان ادامه تحصیل رشته ژنتیک در کانادا را، تحصیل در یکی از گرایش های رشته زیست شناسی دانست.

جالب است بدانید که ژن ها نقش مهمی را در تعیین خصوصیات فیزیکی ایفا می کنند. در حقیقت، تعیین ظاهر افراد به همراه بسیاری از خصوصیات دیگر، برعهده ژن ها است. ژن ها دارای اطلاعاتی هستند که تمامی خصوصیات افراد را شامل می شود.

ژنتیک در کانادا

برخورداری از قدی بلند یا کوتاه، موهای صاف و یا مجعد و یا حتی نحوه خندیدن و ابراز احساسات را، ژن ها مشخص می کنند. بسیاری از این خصوصیات از یک نسل به نسلی دیگر در یک خانواده، به وسیله ژن ها منتقل می شوند. بنابراین، اپلای رشته ژنتیک در کانادا فرصت درک بیشتر و مطالعه این حوزه جذاب از دنیای علم را برای دانشجویان فراهم می کند.

ادامه تحصیل در رشته ژنتیک در کانادا به شکلی است که موضوعاتی مرتبط با رشته های دیگر مانند پزشکی، کشاورزی و بیوتکنولوژی نیز مورد بررسی قرار می گیرند. بنابراین، در این مطلب قصد داریم تا به طور کامل به اپلای ژنتیک و معرفی دانشگاه ها و موسسات آموزشی در کانادا که اقدام به ارائه دوره های مختلف در رشته ژنتیک می کنند بپردازیم. همچنین، موضوعات مرتبط دیگر مانند برخی از شرایط تحصیلی، شهریه و مدت زمان تحصیل در این دوره ها نیز، مورد اشاره قرار خواهد گرفت.

اهمیت رشته ژنتیک در کانادا

علم ژنتیک، همواره به این موضوع توجه داشته است که چگونه اطلاعات وراثتی موجود در DNA، ظاهر و عملکرد یک ارگانیسم را کنترل می کند. به شکلی که ادامه تحصیل رشته ژنتیک در کانادا فرصت کسب درکی قوی، از نحوه عملکرد ژن ها را به دانشجویان خواهد داد. چرا که در صورت ضعف در کارکرد ژن ها، مشکلاتی در ظاهر و عملکرد افراد به وجود خواهد آمد. گروهی از بیماری های نادر و خاص، تنها به این علت بروز می کنند که یک ژن به صورت عادی کار نمی کند. همچنین، گروه زیادی از بیماری ها نیز به علت عدم کارکرد عادی تعدادی از ژن ها در بدن است.

با تحصیل رشته ژنتیک در کانادا می توان علل بروز بیماری های ارثی در یک خانواده را، مورد بررسی قرار داد. این اطلاعات می تواند در تشخیص میزان ریسک ابتلا به این بیماری ها، مانند فشار خون بالا و یا چاقی کمک فراوانی نماید. بنابراین، آگاهی از این موارد می تواند در درمان و پیشگری از بروز بیماری های وراثتی در یک خانواده نقش مهمی ایفا نماید.

اهمیت رشته ژنتیک در کانادا به اندازه ای است که تقاضا برای جذب فارغ التحصیلان این رشته تحصیلی در مناطق مختلف این کشور مانند استان آلبرتا، بسیار زیاد گزارش شده است.

با توجه به اهمیت فراوان موضوع بهداشت و درمان در کشور کانادا، متخصصان حوزه ژنتیک، زیست شناسی و سایر رشته های مرتبط، از موقعیت های شغلی مناسبی در این کشور برخوردار هستند. به علاوه، حوزه ژنتیک و پژوهش های کاربردی در این زمینه، می تواند برای بهبود و توسعه بخش کشاورزی در کانادا مورد توجه قرار گیرد. چرا که کشاورزی نیز در کشور کانادا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

همچنین بخوانید  کجای گوشی شما درد می‌کند؟

دانشگاه های دارای رشته ژنتیک در کانادا

کانادا یکی از مقصدهای اصلی برای ادامه تحصیل دانشجویان بین المللی است. برخورداری از کیفیت بالای آموزشی، تعداد زیاد موسسات آموزشی معتبر و ارائه امکانات آموزشی مدرن، از جمله دلایلی هستند که دانشجویان را به ادامه تحصیل در کانادا تشویق می کند. به همین منظور، در ادامه به برخی از دانشگاه های کانادا که دوره ‌های مرتبط با رشته ژنتیک در کانادا را ارائه می دهند، اشاره شده است:

  • دانشگاه آلبرتا
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه دالهاوزی
  • دانشگاه گوئلف
  • دانشگاه مموریال نیوفاندلاند
  • دانشگاه واترلو
  • دانشگاه کلگری
  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه مانیتوبا

دانشگاه Alberta که در سال 1908 در شهر ادمونتون کانادا تأسیس شده است، در حدود 27 درصد از دانشجویان آن را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. همچنین در سال 2021 میلادی، این دانشگاه در فهرست 200 دانشگاه برتر بر طبق نظام های رتبه بندی times higher education و QS قرار گرفته است. به علاوه، دانشگاه آلبرتا با ارائه دوره های تحصیلات تکمیلی در رشته ژنتیک پزشکی، برنامه های آموزشی در حوزه های مرتبط با سرطان، توسعه ژنتیک، اکتشاف ژن و تشخیص مولکولی با استفاده از چندین مدل متفاوت زمینه را برای علاقه مندان به ادامه تحصیل رشته ژنتیک در کانادا فراهم کرده است.  

دانشگاه مک گیل به عنوان دومین دانشگاه برتر کانادا در فهرست رتبه بندی QS در سال 2021 معرفی شده است. دانشگاه McGill با ارائه دوره های مختلف در مقاطع تحصیلات تکمیلی برای تحصیل رشته ژنتیک در کانادا، فرصت های آموزشی مناسبی را برای دانشجویان علاقه مند به این رشته دانشگاهی فراهم کرده است. دانشکده ژنتیک انسانی در دانشگاه مک گیل از سال 1994 فعالیت خود را شروع کرده است. به شکلی که دوره های کارشناسی ارشد و دکتری به شکل پایان نامه محور، در این دانشکده ارائه می شوند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا که در فهرست 50 دانشگاه برتر جهان در سال 2021 میلادی و بر طبق نظام رتبه بندی QS قرار دارد، در حدود یک سوم از دانشجویان خود را از بین دانشجویان بین المللی انتخاب کرده است. دانشگاه بریتیش کلمبیا نیز اقدام به ارائه دوره های کارشناسی ارشد و دکتری در رشته ژنتیک پزشکی در کانادا کرده است. در ادامه، درباره شرایط و مشخصات دوره های ارائه شده برای تحصیل رشته ژنتیک در کانادا، اطلاعات بیشتری ارائه می شود.

ژنتیک در کانادا

شرایط تحصیل در رشته ژنتیک در کانادا

شرایط ورود به دوره های موسسات آموزشی در کانادا برای مقاطع مختلف تحصیلی ممکن است متفاوت باشد. بنابراین در این قسمت، به برخی از شرایط در نظر گرفته شده برای ادامه تحصیل رشته ژنتیک در کانادا، در برخی از دانشگاه های این کشور اشاره شده است.

دانشگاه آلبرتا

حداقل شرایط ذکر شده از طرف دانشکده ژنتیک پزشکی در دانشگاه آلبرتا، ارائه مدرک کارشناسی با حداقل معدل برابر با GPA مساوی با 3.2، در دو سال آخر تحصیلی عنوان شده است. ارائه حداقل نمره برابر با 100 از امتحان تافل آی بی تی با حداقل نمره 20 در هر مهارت، و یا ارائه حداقل نمره برابر با 70 از امتحان CAEL با حداقل نمره 70 در هر مهارت نیز، از دیگر شرایط شرکت در دوره های تحصیلات تکمیلی رشته ژنتیک در دانشگاه آلبرتا است.

دانشگاه مک گیل

همچنین بخوانید  چرا زمان آن رسیده که از ساعت‌های هوشمند استفاده کنیم!

دانشکده ژنتیک انسانی دانشگاه مک گیل اقدام به ارائه دوره های مرتبط با رشته ژنتیک در کانادا کرده است. جهت شرکت در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری رشته ژنتیک در دانشگاه مک گیل، ارائه حداقل نمره معادل با 3.2 بر طبق معیار GPA مورد نیاز است. به علاوه، ارائه حداقل نمره 100 از امتحان تافل آی بی تی، و یا ارائه حداقل نمره 7 از امتحان آیلتس آکادمیک از دیگر شرایط شرکت در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه مک گیل است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

برخورداری از یک مدرک کارشناسی، جهت شرکت در دوره کارشناسی ارشد رشته ژنتیک پزشکی در این دانشگاه مورد نیاز است. همچنین ارائه حداقل معدل 16 از دوره کارشناسی، از دیگر شرایط شرکت در این دوره برای دانشجویان ایرانی است.

به علاوه، ارائه حداقل نمره 90 از امتحان تافل آی بی تی با حداقل نمره 21 در مهارت های نوشتاری و گفتاری و حداقل نمره 22 در سایر مهارت ها، و یا ارائه حداقل نمره 6.5 از امتحان آیلتس آکادمیک با حداقل نمره 6 در هر مهارت، برای شرکت در این دوره مورد نیاز است.

شهریه و مدت زمان دوره های آموزشی رشته ژنتیک در کانادا

شهریه شرکت در دوره های مرتبط با رشته ژنتیک ممکن است با توجه به موسسه آموزشی متفاوت باشد. به علاوه، مدت زمان آموزشی نیز برای مقاطع مختلف تحصیلی با توجه به دانشگاه محل تحصیل متفاوت است. در ادامه، شهریه و مدت زمان تحصیل در برخی از دوره های چند دانشگاه معتبر، به منظور ادامه تحصیل رشته ژنتیک در کانادا آورده شده است.

دانشگاه آلبرتا

دوره های کارشناسی ارشد و دکتری برای رشته ژنتیک در دانشگاه آلبرتا ارائه شده است. حداکثر زمان در نظر گرفته شده برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته ژنتیک در دانشگاه آلبرتا به مدت 4 سال تحصیلی عنوان شده است. در حالی که حداکثر زمان در نظر گرفته شده برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری ژنتیک در کانادا دانشگاه Alberta، برابر با 6 سال ذکر شده است.

همچنین، برای شرکت در دوره های پایان نامه محور در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آلبرتا، شهریه ای به اندازه 8700 دلار برای یک سال تحصیلی درخواست می شود. به شکلی که مجموع شهریه مورد نیاز برای کل دوره تحصیل به اندازه 34800 دلار عنوان شده است. شهریه شرکت در دوره های دکتری دانشگاه آلبرتا نیز به اندازه 8700 دلار در سال است. به شکلی که چنانچه طول دوره تحصیلی را 6 سال درنظر بگیریم، مجموع شهریه مورد نیاز برای شرکت در دوره دکتری رشته ژنتیک در کانادا به اندازه 52200 دلار خواهد بود.  

دانشگاه مک گیل

دوره کارشناسی ارشد رشته ژنتیک در دانشگاه مک گیل، دوره ای به مدت زمان 2 الی 3 سال در نظر گرفته شده است. برای شرکت در دوره های تمام وقت و پایان نامه محور دانشگاه مک گیل، و در مقطع کارشناسی ارشد، حداقل مجموع هزینه مورد نیاز برای یک سال تحصیلی به اندازه 9,679.92 دلار، برای سال تحصیلی 2021 ذکر شده است. به شکلی که شهریه در نظر گرفته شده برای شرکت در این دوره به اندازه 8,980.65 دلار در سال است.

همچنین، مدت زمان مورد نیاز برای تحصیل رشته ژنتیک در دانشگاه مک گیل و برای مقطع دکتری، بین 4 الی 6 سال عنوان شده است. حداقل مجموع هزینه مورد نیاز برای شرکت در دوره های دکتری و به صورت تمام وقت در این دانشگاه، به اندازه 8,760.27 دلار برای یک سال تحصیلی در نظر گرفته شده است. به طوری که، شهریه در نظر گرفته شده برای شرکت در این دوره نیز به اندازه 8,061.00 دلار ذکر شده است.

همچنین بخوانید  نکاتی برای انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت در تهران و تبریز

دانشگاه بریتیش کلمبیا

جهت شرکت در دوره کارشناسی ارشد ژنتیک پزشکی در دانشگاه British Columbia، شهریه دوره به اندازه 8,952.27 دلار در سال اول تحصیلی و برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است. همچنین، دوره کارشناسی ارشد ژنتیک پزشکی در دانشگاه بریتیش کلمبیا، دوره ای 2 الی 3 ساله محسوب می شود.

بورسیه تحصیلی رشته ژنتیک در کانادا

دانشگاه آلبرتا به عنوان یکی از بهترین دانشگاه ها در کشور کانادا از لحاظ ارائه بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی به دانشجویان بین المللی شناخته شده است. به شکلی که تعداد زیاد بورسیه های تحصیلی موجب شده است تا این دانشگاه تا اندازه زیادی، دغدغه مالی دانشجویان خارجی را کاهش دهد.

بورسیه های دستیاری آموزشی و پژوهشی، کمک های مالی، ارائه فرصت های مختلف برای دریافت جوایز تحصیلی و وجود منابع ارائه دهنده کمک هزینه های آموزشی در دانشگاه آلبرتا، تنها بخشی از انواع بورسیه های تحصیلی برای تحصیل رشته ژنتیک در دانشگاه آلبرتا و برای مقاطع تحصیلات تکمیلی است.

در جدول زیر، برخی از بورسیه های تحصیلی برای ادامه تحصیل رشته ژنتیک در کانادا، که از طرف چند دانشگاه معتبر در این کشور ارائه می شود، آورده شده است:

نوع بورسیه

مقدار بورسیه

دانشگاه

کمک هزینه شرکت در کنفرانس های علمی برای دانشجویان دکتری

حداکثر به اندازه هزار دلار در دوره تحصیلی

دانشگاه آلبرتا

دانشجویان ممتاز مقطع دکتری

45  هزار دلار در سال برای 2 سال تحصیلی

دانشگاه آلبرتا

بورسیه کارشناسی ارشد و دکتری

15 هزار دلار

دانشگاه مک گیل

کمک هزینه پرداخت شهریه برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد

13900  دلار برای یک سال تحصیلی (قابل پرداخت برای 1.5 سال)

دانشگاه مک گیل

کمک هزینه پرداخت شهریه برای دانشجویان مقطع دکتری

12300  دلار برای یک سال تحصیلی (قابل پرداخت برای 4 الی 5 سال)

دانشگاه مک گیل

کمک هزینه پرداخت شهریه برای دانشجویان بین المللی در مقاطع تحصیلات تکمیلی

حداکثر تا 3200 دلار برای یک سال تحصیلی

دانشگاه بریتیش کلمبیا

بورسیه دانشجویان مقطع کارشناسی

500  دلار الی 2 هزار دلار

دانشگاه دالهاوزی

کد مشاغل رشته ژنتیک در کانادا

کد شغلی برای رشته ژنتیک در کانادا بر اساس طبقه ‌بندی ملی مشاغل کانادا (NOC)، 2121 در نظر گرفته شده است. البته موقعیت شغلی مرتبط با متخصص ژنتیک در فهرست مشاغلی قرار گرفته است که این مشاغل، تحت کد شغلی با عنوان زیست شناسان و دانشمندان مرتبط تعریف شده اند.

درباره قیمت دلار کانادا در ونکوور بخوانید.

مسیر شغلی رشته ژنتیک در کانادا

جهت اشتغال به کار به عنوان یک متخصص در رشته ژنتیک در کانادا، ارائه یک مدرک کارشناسی در رشته ژنتیک و یا یکی از رشته های مرتبط مورد نیاز است. چنانچه بخواهید به عنوان یک پژوهشگر در این رشته مشغول به کار شوید، ممکن است نیاز باشد تا یک مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری نیز در این رشته ارائه دهید.

ژنتیک در کانادا

سخن نهایی

تراست مفتخر است که مشتریان خود را با رضایت کامل به سوی مقصد خود راهی کند. شما می‌توانید صفر تا صد کار مهاجرت خود را به وکلا و مشاوران متعهد و پیگیر بسپارید و دیگر هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشید. برای تماس با وکلا و گرفتن مشاورۀ تخصصی، می‌توانید همین الان جلسۀ خصوصی رزرو نمایید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *