تبلیغات

تبلیغات

6 قانون که باید برای افزایش عمر باتری گوشی و لپ تاپ خود بدانید

Six-truths-about-your-phone’s-battery-life

عمر باتری به دغدغه اصلی صاحبان تلفن و دستگاه های الکترونیکی تبدیل شده است. همانطور که در طی ساعت های بیشتری با تلفن های خود کار می کنیم ، اهمیت ماندگاری باتری در یک روز با یک بار شارژ به یکی از مهمترین ویژگی هایی که یک خریدار متوسط بعد از اندازه صفحه بدنبال آن است ، تبدیل شده است. با توجه به مطالعات ، عمر باتری حتی از یک دوربین عالی نیز مهمتر است. همین نگرانی در مورد طول عمر باتری در کل طول عمر دستگاه شما اعمال می شود.

روش های درست برای نگهداری از باتری گوشی

تأکید روزافزون بر عمر باتری یکی از دلایلی است که شارژرهای سریع اینقدر همه جا مورد استفاده قرار می گیرند . اگر قبل از پایان روز باتری تهدید به اتمام شدن کند ، دوباره پر کردن شارژ سریع باتری بهترین چیزی است که انتظار داریم . 10 دقیقه شارژ می تواند تفاوت لازم را برای ورود به حالت صرفه جویی در مصرف باتری یا از تمام شدن شارژ باتری قبل از رسیدن به خانه .

در بسته جعبه گوشی شما یک شارژر سریع قرار دادر ، حداقل برای دستگاه های سطح بالا. سامسونگ این کار را می کند. هوآوی ، گوگل ، سونی ، وان پلاس و اکنون حتی اپل نیز انجام می دهد .

حال که شارژ سریع به راحتی در تلفن ها در دسترس است ، ما این سؤال را داریم: یک شارژر و یک گوشی با ظرفیت بالا باتری چه می کند و آیا این احتمال وجود دارد که شارژ سریع بتواند توان ذخیره سازی تلفن شما را با گذشت زمان تخریب کند ؟

همچنین ، می خواهیم بدانیم که وقتی تلفن هایمان را شارژ می کنیم ممکن است باعث ایجاد ساییدگی و خرابی غیرضروری در باتری تلفن شما شود ، و باید چه کاری انجام دهیم . برای کشف پاسخ این سؤالات ، با تحقیقات مختلف مورد تأثیر شارژ سریع بر روی باتری تلفن شما اطلاعات کشف کردیم ، که در ادامه به آن خواهیم پرداخت .

باتری تلفن شما به زودی تغییر نمی کند

تمام تلفن های همراه و اکثر وسایل الکترونیکی و برقی ، از باتری های قابل شارژ لیتیوم یون ( lithium-ion ) استفاده می کنند. باتری هایی که دوام بیشتری دارند ، یک شعار است ، زیرا فناوری باتری طی چند دهه تغییر نکرده است . در عوض ، بسیاری از پیشرفت های اخیر در باتری از ویژگی های صرفه جویی در مصرف انرژی در دستگاه ها و ساختن نرم افزاری است که مدیریت شارژ و تخلیه کارآمدتر حاصل شده است .

متأسفانه برای تلفن های همراه ، تمرکز بیشتر بر روی عمر باتری بیشتر روی خودروها ، ماهواره ها و سیستم های برقی منزل شما است ، مناطقی که باتری های صنعتی باید بیش از دو یا سه سال کار کنند که از دستگاه های تلفن همراه خود انتظار داریم کار کنند .

مشخصه دیگری که در مقابل باتری گوشی های ما مهم است ، اندازه باتری آنها است . در مقایسه با باتری ماشین الکتریکی ، منبع تغذیه گوشی دقیقه است . به عنوان مثال ، باتری قابل شارژ ماشین ” تسلا 3 ” دارای ظرفیت باتری بیش از 4000 برابر بیشتر از آیفون 11 پرو مکس است .

ریاضیات کمی پیچیده می شود زیرا باتری های تلفن ، میلی آمپر در ساعت اندازه گیری می شوند ، در حالی که باتری های وسایل نقلیه الکتریکی ، وات در ساعت اندازه گیری می شوند ، می توان معادل ها را ترسیم کرد . به عنوان مثال ، گوشی گوگل پیکسل 4 دارای یک باتری 2800 میلی آمپر در ساعت (یا 10.6 Wh) است ، و طبق گفته های آیفون 11 پرو مکس باتری 3969 میلی آمپر در ساعت (15.04 Wh) ارائه می کنند . در همین حال ، ماشین های الکتریکی شورلت از باتری 18400 وات در ساعت و یا یک ماشین میان رده تسلا مدل 3 میانی باتری 62000 وات در ساعت استفاده می کنند .

این مهم است زیرا هرچه باتری بزرگتر باشد ، ترفندهای صرفه جویی در باتری بیشتر برای افزایش عمر آن وجود دارد . به عنوان مثال ، هنگامی که باتری را شارژ می کنید ، ولتاژ بالا می رود ، و آن را تحت فشار قرار می دهید ، به خصوص در 20٪ آخر شارژ . برای جلوگیری از این فشار ، سازندگان خودروهای برقی ممکن است باتری های جدید را فقط تا 80٪ شارژ کنند . به دلیل ظرفیت بیشتر باتری های ماشین الکتریکی هنوز هم می تواند مسافت قابل قبولی را طی کنند ، در حالی که از فشار ولتاژهای بالاتر جلوگیری می کند. این می تواند طول عمر باتری خودرو را دو برابر کند .

گوشی هایی با ظرفیت باتری های بزرگتر می توانند تمام روز اجازه استفاده از شارژ را به شما بدهند ، اما معمولاً فقط با 100٪ شارژ کامل . و در حالی که باعث می شود باتری برای مدت زمان بیشتری در شارژ بماند ، باتری را نیز تحت فشار بیشتری از ولتاژ بیشتری برای شارژ کردن دستگاه قرار میدهد .

شارژ سریع به باتری شما آسیب نمی رساند

یک شارژر معمولی دارای خروجی 5 تا 10 وات است. یک شارژر سریعتر می تواند تا هشت برابر آن را بهبود ببخشد . به عنوان مثال ، آیفون 11 پرو و ​​پرو مکس با شارژر سریع 18 واتی همراه هستند ، گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس شارژرهای 25 واتی در جعبه های خود دارند . سامسونگ شارژر فوق العاده سریع 45 واتی را با قیمت 50 دلار به شما می فروشد .

با وجود این که باتری یا الکترونیکی شارژر نقص فنی نداشته باشید ، با این وجود استفاده از یک شارژر سریع باعث باتری گوشی شما نمی شود.

اما چرا باتری های شارژ سریع در دو مرحله کار می کنند. مرحله اول انفجار ولتاژ را در باتری خالی یا تقریباً خالی اعمال می کند. بار اول میتوانند 50 تا 70 درصد در 10 ، 15 یا 30 دقیقه دستگاه را شارژ کنند . دلیل آن این است که در مرحله اول شارژ ، ولتاژ زیاد می توانند بدون اینکه تأثیرات منفی زیادی بر سلامتی بلند مدت باتری بگذارد ، به سرعت باتری را شارژ کنند .

به عنوان مثال ، سامسونگ قول می دهد با شارژر 45 واتی خود ، گوشی ها را در مدت زمان نیم ساعت از صفر به 70% شارژ برساند . اپل می گوید شارژر سریع که به همراه آیفون 11 پرو خود عرضه می شود می تواند در 30 دقیقه به 50٪ شارژ برسد .

شارژ سریع به باتری شما آسیب نمی رساند

با وجود شارژر 45 واتی سامسونگ ، گوشی نوت 10 پلاس ، در مدت زمان نیم ساعت از خالی به 70٪ شارژ می شود.

می دانید که چقدر طول می کشد تا 20 یا 30٪ باتری شارژ شود ، همانطور که برای شارژ 70 یا 80٪ اول آن وجود دارد. قسمت آخر مرحله دوم شارژ است ، در جایی که سازندگان تلفن باید سرعت شارژ را کند و با دقت مدیریت کنند وگرنه روند شارژ در واقع می تواند به باتری آسیب برساند .

همچنین بخوانید  چگونه یک آهنگ را پیدا کنیم؟ 4 سایت برای پیدا کردن آنلاین آهنگ

آرتور شی ، مهندس در سایت iFixit ، پیشنهاد می کند باتری را به عنوان یک اسفنج تصور کنید. هنگامی که برای اولین بار آب را روی یک اسفنج خشک ریختید ، سریع مایعات را جذب می کند. برای باتری ، این مرحله شارژ سریع است .

همانطور که همچنان آب را روی همان اسفنج مرطوب می ریزید با همان سرعت ، مایع روی سطح آن به صورت دانه بالا می آید ، زیرا برای خیساندن درون اسفنج پر شده ، می رود . برای باتری ، این شارژ نشدن ها بدون جابجایی می تواند منجر به مواردی شود که به طور بالقوه می تواند به باتری آسیب برساند.

اگر همه چیز در داخل خوب اداره شود ، آسیب نادر است. سیستم مدیریت باتری دو فاز شارژ را از نزدیک کنترل می کند و در مرحله دوم سرعت شارژ را پایین می آورد تا زمان باتری برای جذب شارژ و جلوگیری از مشکلات باشد ، به همین دلیل می تواند دقایقی طول بکشد تا چند درصد آخر باتری کامل شود .

مورد باتری منفجر شده باتری گلکسی نوت 7 سامسونگ ناشی از نقص در طراحی باتری است نه از تکنیک های مدیریت باتری نرم افزار تلفن .

شما نباید باتری گوشی خود را بیش از حد شارژ کنید

شارژ بیش از حد در میان دارندگان گوشی یک اشتباه است . مشکل این بود که فکر میکردند بیش از حد شارژ کردن باتری گوشی ها به طور مداوم می تواند شارژ باتری را فراتر از ظرفیت خود قرار دهد . این امر می تواند باعث کاهش عمر کلی باتری یا ایجاد گرمای داخلی بیش از حد و ایجاد آتش سوزی در باتری شود .

طبق گفته کارشناسان ، با این وجود سیستم مدیریت باتری برای خاموش کردن بار الکتریکی پس از رسیدن باتری به 100٪ ، قبل از اینکه بتواند بیش از حد شود ، عمل می کند .

به یاد داشته باشید ، با این حال می توانید همانطور که در بالا ذکر شد ، باتری را زیر فشار خود قرار دهید. (به همین دلیل سازندگان وسایل نقلیه الکترونیکی شارژ باتری های جدید را حدود 80٪ کاهش می دهند.)

اپل رویکرد هوشمندانه ای در مورد این مشکل در آپدیت iOS 13 آیفون که باتری آیفون شما را 100٪ شارژ می کند ، بدون اینکه آسیب های طولانی مدت به باتری برسد .

شما نباید باتری گوشی خود را بیش از حد شارژ کنید

iOS 13 می تواند به کاهش فشار ولتاژ شارژ تلفن شما کمک کند .

اگر مرتباً آیفون خود را در طول روز به شارژ وصل می کنید یا در حالی که می خوابید ، می توانید تنظیمات باتری iOS 13 را با نام Optimized Battery Chargeing روشن کنید که برنامه شارژ شما را تحت نظر دارد و شارژ باتری آیفون خود را 80٪ نگه می دارد ، و کمتر نمی کند . این کار برای افرادی که الگوی شارژ معمولی دارند می توانند شارژ باتری را تا 100 درصد کامل کنند .

نباید بگذارید باتری شما به صفر برسد

در یک زمان ، شما ممکن است بخواهید تلفن خود را در تمام مدت یک بار تخلیه کنید تا به باتری کمک کند تا دوباره شارژ شود. اما این مسئله در باتری های مدرن تلفن چندان مشکلی ندارد .

در حقیقت ، شارژ باتری در تمام مدت پایین می تواند باعث واکنش های شیمیایی شود که با گذشت زمان می تواند عمر باتری را کوتاه کند. برای جلوگیری از تخلیه کامل ، سیستم مدیریت باتری شامل ویژگی های ایمنی است که هنگام رسیدن به یک درصدی از باتری مثلا (7 درصد ) به خاطر آسیب نرسیدن به باتری ، تلفن را خاموش می کند . شما فقط فکر می کنید که مصرف باتری را صفر کردید.

همچنین بخوانید  چگونه مدل مادربرد رایانه خود را در ویندوز مشاهده کنیم؟

اگر می خواهید باتری گوشی در سلامتی بیشتر باشد ، هنگامی که درصد باتری آن در حدود 30٪ کم می شد ، تلفن خود را به شارژ وصل کنید .

درجه حرارت بالا می تواند به باتری شما آسیب برساند

گرما دشمن واقعی باتری شماست . درجه حرارت بالا برای کاهش طول عمر باتری با گذشت زمان رابطه مستقیم دارد .

برای جلوگیری از گرمای بیش از حد ، می توانید تلفن خود را از آفتاب شدید ، یا داشبورد ماشین خود دور نگه دارید ، که می تواند باتری با گذشت زمان کارایی کمتری داشته باشد . در موارد نادر ، یک باتری بیش از حد گرم می تواند منفجر شود .

ایزیدور بوچمان ، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت باتری با تکنولوژی Cadex Electronics گفت: درجه حرارت تا 86 درجه فارنهایت (30 درجه سانتیگراد) می تواند اثر باتری را کاهش دهد .

آیا این بدان معنی است که شما می خواهید تلفن خود را در سینه یخی ذخیره کنید؟ نه ، اما تا آنجا که می توانید ، آن را از دمای زیاد دور نگه دارید. اگر به مدت طولانی در معرض آفتاب هستید ، سعی کنید حوله یا تی شرت را روی آن بچسبانید ، یا آن را در کیسه به همراه بطری آب خنک خود قرار دهید. ایده این است که دمای داخلی گوشی از بالا نرود.

شارژرها و کابل های ناسازگار به باتری شما آسیب نمی رسانند

در صورت استفاده از شارژرها و کابل های تقلبی یا آسیب دیده ،به باتری شما آسیب نمی رساند. با این وجود ، ممکن است شما در اسرع وقت گوشی شما شارژ نشود .

شارژرها و کابل های ناسازگار به باتری شما آسیب نمی رسانند

وان پلاس از استاندارد شارژ اختصاصی خود برای گوشی های خود از جمله OnePlus 7T Pro استفاده می کند.

برخی از تلفن ها ، مانند تلفن های هواوی و وان پلاس ، از یک طراحی شارژ اختصاصی استفاده می کنند ، بخشی از مدار مسئول شارژ سریع در داخل شارژر است . برای استفاده کامل از شارژ سریع اختصاصی دستگاه ، باید از شارژر سازگار آن استفاده کنید .

سایر سازندگان تلفن مانند سامسونگ و اپل برای شارژ سریع به قوانین استاندارد صنعتی نزدیک هستند و به شما اجازه می دهند با انواع کابل ها و شارژرهای سازگار سریع شارژ خود را سریع انجام دهید.

امن ترین شرط استفاده از شارژرها و کابل های موجود در جعبه است ، زیرا هنگام استفاده از شارژرها و کابل ها با تلفن شما ، دستگاه می تواند به کمترین سرعت ممکن شارژ کند.

راه های دیگر محافظت از باتری گوشی خود

برای افزایش عمر باتری گوشی ، می توانید مقاله نکات افزایش شارژ باتری را برای صرفه جویی در مصرف انرژی باتری خود استفاده کنید ، مانند کم کردن میزان روشنایی صفحه نمایش ، خاموش کردن وای فای و بلوتوث هنگام استفاده نکردن از آنها ، محدود کردن استفاده از داده های پس زمینه از طریق تنظیمات .

اما واقعیت این است که ، هر چقدر هم که احتیاط زیادی داشته باشیم ، باتریهای تلفن ما تنها تا دو الی سه سال دوام خواهند داشت .

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *