تبلیغات

تبلیغات

ویندوز 10 به کاربران هشدار می دهد برنامه CCleaner را نصب نکنند

Windows-10-is-warning-users-not-to-install-CCleaner

CCleaner ، یک برنامه محبوب بهینه سازی رایانه شخصی ، توسط Microsoft Defender (ویندوز دیفندر سابق، اما در به روزرسانی ماه مه 2020 تغییر نام یافته است) به عنوان “نرم افزاری بالقوه ناخواسته” پرچم گذاری شده است ، که آنتی ویروس داخلی مایکروسافت برای ویندوز 10 است.

نرم افزار بالقوه ناخواسته که معمولاً به آن برنامه های بالقوه ناخواسته (یا PUA) گفته می شود، به برنامه هایی اطلاق می شود که یک آنتی ویروس به هیچ وجه برنامه های مخرب را پیدا نمی کند ، اما ممکن است رفتارهای ناخواسته از یک برنامه را نشان دهد.

معمولاً این بدان معناست که قرار دادن برنامه های اضافی یا نصب مخفیانه مانند افزودنی مرورگر ، که ممکن است به سیستم شما آسیب نرساند ، اما می تواند تداخلی در عملکرد سیستم را ایجاد کند.

همانطور که Bleeping Computer متوجه شد ، ویندوز دیفندر اکنون CCleaner را به عنوان برنامه های ناخواسته (PUA) تشخیص داده و این غول نرم افزاری را بیان می کند که: نصب برخی از نسخه های آزمایشی رایگان و 14 روزه CCleaner با برنامه های همراه ارائه شده است، اجتناب کنید.

“در حالی که برنامه های همراه خود قانونی هستند ، بسته نرم افزاری ، به ویژه محصولات ارائه دهندگان دیگر ، می تواند منجر به فعالیت نرم افزاری غیر منتظره شود که می تواند بر عملکرد سیستم تأثیر منفی بگذارد.”

برنامه های اضافی

این برنامه های همراه شامل مرورگر گوگل کروم ، Google Toolbar و آنتی ویروس Avast Free به علاوه AVG آنتی ویروس رایگان (توجه داشته باشید که اکنون Piriform متعلق به Avast است ، و این شرکت AVG نیز دارد).

پیشنهادی:

آموزش کار با برنامه CCleaner در ویندوز

مایکروسافت همچنین تأکید می کند که این برنامه های همراه کاملاً مناسب هستند و به هیچ وجه مخرب نیستند ، اما این راهی است که آنها برای نصب ارائه می دهند که مشکل ساز است.

این شرکت اظهار داشت که در حالی که دلایل نصب CCleaner راهی برای جلوگیری از کاهش سرعت سیستم و پر شدن فضای سیستم شما فراهم نمی کند ، همانطور که انتظار دارید ، قضاوت این است که “برخی از کاربران می توانند به راحتی سهواً این برنامه های همراه را نصب کنند”.

به هر حال طبق بیانیه ای که اخیراً توسط CCleaner منتشر شد ، این شرکت معتقد است که این مسئله برطرف شده است.

مدیر CCleaner گفت:

“ما در حال همکاری با مایکروسافت هستیم تا درک کنیم چرا CCleaner اخیراً به عنوان PUA شناسایی شد. ما می دانیم که به نظر می رسد موضوع حل شده است ، و ما معتقدیم که ما به این موضوع پرداخته ایم تا دیگر محصول ما پرچم گذاری نشود. “

بنابراین ، ممکن است این مورد پیش بیاید که اگر در حین اجرای مایکروسافت دیفندر به نصب CCleaner بروید ، دیگر به این امر هشدار داده نمی شود ، فرض کنید که برنامه امنیتی همانطور که CCleaner ادعا می کند به روز شده است.

همچنین بخوانید  گوگل مپ ویژگی نمایش دوربین سرعت سنج مانند ویز را به خود اضافه کرده است

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *