تبلیغات

تبلیغات

معرفی کلی از دانشگاه اطلس کشور ترکیه

atlas-turkey

در بین تمامی کشورهای جهان، ترکیه جزو کشورهایی است که بسیار مهاجرپذیر می‌باشد. این کشور با امکانات فوق العاده‌ای که ایجاد کرده، باعث شده تا یک کشور فوق العاده برای مهاجران چه از لحاظ شغلی و چه از لحاظ تحصیلی به شمار برود.

دانشگاه اطلس یکی از برترین دانشگاه‌های خصوصی در ترکیه به شمار می‌رود که در سال 2018 فعالیت تحصیلی خودش را شروع کرد. این دانشگاه در مرکز ترکیه، یعنی شهر استانبول واقع شده که یکی از بهترین هدف‌های تحصیلی برای مهاجران به شمار می‌رود.

در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با دانشگاه اطلس ترکیه آشنا کنیم.

معرفی کلی از دانشگاه اطلس

همانطور که در مقدمه هم گفتیم، این دانشگاه جزو دانشگاه‌های خصوصی این کشور به شمار می‌رود که از سطح کیفیت علمی بالایی در این کشور برخوردار است و برای همین می‌تواند گزینه مناسبی برای مهاجران به شمار برود.

آموزش‌های این دانشگاه به دو زبان ترکی و انگلیسی است که می‌تواند شرایط تحصیلی فوق العاده را برای افراد مختلف به ارمغان بیاورد. این دانشگاه دارای رشته‌های تحصیلی متعدد و گوناگونی است و که می‌تواند کار و بازار کار آینده شما را تضمین کند.

 

دانشگاه اطلس کشور ترکیه

آدرس دانشگاه اطلس کجاست؟

در مقدمه هم گفتیم که دانشگاه اطلس در مرکز کشور ترکیه یعنی شهر استانبول واقع شده که اگر یک سرچی هم در اینترنت بزنید، می‌توانید لوکیشن دقیق این دانشگاه را به دست بیاورید.

قسمت شمالی استانبول جزو محله‌های ثروتمند و لوکس به شمار می‌رود که این دانشگاه هم دقیقا همین منطقه ساخته شده که آن منطقه را با اسم وادی می‌شناسند.

از لحاظ رفت و آمدی هم هیچ مشکلی وجود ندارد، چرا که شهر وادی یکسری امکانات حمل و نقلی فوق العاده‌ای را در این شهر و برای افراد مختلف آماده کرده است که دانشجویان هم جزوی از آن هستند.

رتبه دانشگاه اطلس در مقایسه با دانشگاه‌های دیگر

هر ساله همه دانشگاه‌های مطرح جهان توسط یک سازمانی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و یک رنکینگی را بر اساس همین ارزیابی‌ها، تهیه می‌کنند. بررسی این موارد می‌تواند به انتخاب دانشگاه مهاجران کمک کند.

متاسفانه دانشگاه اطلس هنوز نتوانسته تا خودش را وارد رنکینگ جهانی کند که البته این موضوع به خاطر بی کیفیت بودن این دانشگاه نیست! بلکه به خاطر این است که عمر زیادی از تاسیس این دانشگاه نمی‌گذرد؛ ولی در داخل ترکیه توانسته به رتبه خوبی دست پیدا کند.

درست است که زمان زیادی از تاسیس این دانشگاه نمی‌گذرد؛ ولی در همین سالهای کم، دانشگاه اطلس توانسته تا به موفقیت‌های علمی و پژوهشی زیادی برسد و همین پیشرفت‌ها باعث شده تا یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های مهاجران برای تحصیل به شمار برود.

همچنین بخوانید  خرید دیگ بخار دیگ روغن داغ و دیگ ابگرم با تخفیف

از دلایل این موفقیت می‌توان به در اختیار داشتن کادری اشاره کرد که از سطح علمی بالایی برخوردار هستند و همچنین امکانات رفاهی و تحصیلی فوق العاده‌ای که در این دانشگاه به برای دانشجویان به ارمغان آورده شده.

درست است که دانشگاه اطلس همچنان نتوانسته به رتبه قابل قبولی در جهان برسد؛ ولی با پیشرفت‌های فوق العاده‌ای که از سال 2018 تا به الان داشته، می‌تواند نشان دهد که این دانشگاه در چند سال آینده می‌تواند به رتبه‌های برتر در رنکینگ جهانی برسد.

شرایط پذیرش در دانشگاه اطلس

نه تنها دانشگاه اطلس، بلکه در همه دانشگاه‌های ترکیه برای پذیرش، باید ابتدا وارد سایت این دانشگاه‌ها شده و فرم مربوط به پذیرش دانشجویان مهاجر را پر کنید که دانشگاه اطلس هم این قائله مستثنی نیست.

البته مدرک‌هایی که باید ارائه دهید بستگی به رشته و مقطع تحصیلی شما دارد که می‌تواند برای هر کسی متفاوت باشد. در ادامه یکسری از این مدارک مورد نیاز را برای شما معرفی می‌کنیم:

  • پاسپورت
  • مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • مدرک زبان ترکی یا انگلیسی
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • چند قطعه عکس پاسپورتی
  • برگه بانک

شما باید در زمان پر کردن فرم، یک ایمیل معتبر را هم وارد کنید که کارشناسان این دانشگاه پس از بررسی مدارک و موارد موردنیاز، تصمیم می‌گیرند که شما را برای تحصیل در دانشگاه اطلس اپلای کنند یا خیر!

بعد از اینکه شما توسط کارشناسان این دانشگاه، اپلای شدید، می‌توانید بقیه مراحل ثبت نام را از طریق سفارت ترکیه در ایران پیگیری کنید.

شهریه دانشگاه اطلس ترکیه چقدر است؟

اگر تا اینجای مقاله را به خوبی خوانده باشید، متوجه می‌شوید که دانشگاه اطلس یک دانشگاه خصوصی به شمار می‌رود که هزینه‌های مربوط به شهریه در این دانشگاه نسبت به دانشگاه‌های دولتی ترکیه گرانتر است.

درواقع در دانشگاه‌های دولتی ترکیه، هیچ مبلغی به عنوان شهریه گرفته نمی‌شود که این مبالغ در دانشگاه‌های خصوصی به مانند دانشگاه اطلس، بر اساس میزان امکانات و سطح دانشگاه تعیین می‌شود.

درست است که دانشگاه اطلس همچنان نتوانسته به رنکینگ مناسبی در جهان برسد؛ ولی با بررسی‌هایی که انجام شده، مشخص شده که سطح علمی این دانشگاه با دانشگاه‌های معتبر اروپایی یکسان است.

یعنی اینکه شما می‌توانید با هزینه کمتر، در یک دانشگاهی با کیفیت دانشگاه‌های اروپایی ثبت نام و تحصیل کنید. البته این شهریه‌ها هم بر اساس رشته و زبان تحصیلی شما متفاوت است.

 

دانشگاه اطلس کشور ترکیه

امکانات دانشگاه اطلس

همانطور که در بالا هم چندین بار تکرار کردیم، این دانشگاه به خاطر امکانات و ویژگی‌های فوق العاده‌ای که در اختیار دانشجویانش قرار می‌دهد و همچنین با در اختیار داشتن کادری با سطح علمی بالا، تبدیل به یکی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه شده که آینده درخشانی برای این دانشگاه در سطح جهان انتظار می‌رود.

همچنین بخوانید  سفر در معاملات بازار فارکس - چه چیزهایی برای موفقیت نیاز دارید؟

امکانات دانشگاه اطلس در مقایسه با بقیه دانشگاه‌های ترکیه بسیار بهتر است که دارای دو بیمارستان پزشکی و دندانپزشکی است که مخصوص دانشجویان همین رشته می‌باشد که بیش از 20 سال سابقه دارند. هر دو این بیمارستان‌ها جزو بهترین بیمارستان‌های ارائه خدمات به دانشجویان در استانبول و همچنین کشور ترکیه به شمار می‌روند.

البته کل امکانات دانشگاه اطلس فقط به دو بیمارستان آن ختم نمی‌شود؛ از دیگر امکانات این بیمارستان می‌توان به کتابخانه آن اشاره کرد که مساحتی بالغ بر 2500 متر دارد. امکانات این دانشگاه باز هم به همینجا ختم نمی‌شود. در ادامه یکسری از مهم‌ترین امکانات این دانشگاه را برای شما معرفی می‌کنیم:

  • وجود کارگاه‌های تخصصی برای تمامی رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه
  • 38 آزمایشگاه با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا
  • تراس رو به جنگل
  • سینمای تابستانی مخصوص دانشجویان دانشگاه اطلس
  • کافه و غذاخوری
  • باشگاه و سالن‌های ورزشی برای تفریح و رشته‌های ورزشی
  • مراکز تفریحی

منبع : دانشگاه اطلس توران آکادمی

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *