تبلیغات

تبلیغات

نحوه فعال کردن 16 bit Application Support در ویندوز 10

Enable-16-bit-Application-Support-in-Windows-10

ویندوز 10 شامل طیف وسیعی از گزینه ها برای اجرای برنامه های قدیمی تر است که برای سیستم عامل طراحی نشده اند. برنامه های قدیمی که مثلا برای ویندوز ویستا موجود است در ویندوز 10 پشتیبانی نمی شود. به ویژه ، برنامه های 16 بیتی در ویندوز 10 بیتی 64 بیتی پشتیبانی نمی شوند زیرا سیستم عامل فاقد زیر سیستم 16 بیتی است. این حتی می تواند بر برنامه های 32 بیتی که از یک نصب کننده 16 بیتی استفاده می کنند ، تأثیر بگذارد.

راه حل چنین مشکی، اجرای سیستم عامل بر روی نسخه قدیمی ویندوز است که ممکن است نیاز به راه اندازی یک ماشین مجازی داشته باشد. اگر هنوز از نسخه 32 بیتی ویندوز 10 استفاده می کنید ، می توانید با فعال کردن زیر سیستم 16 بیتی ، از هر دو نسخه بهترین استفاده را ببرید.

پیشنهادی:

حل ارور 1711 در ویندوز

از آنجا که آینده مایکروسافت به سمت محاسبات 64 بیتی حرکت می کند ، این شرکت پشتیبانی خود را برای بسیاری از مؤلفه های قدیمی موجود در ویندوز به حداقل می رساند. بهترین راه برای افزودن پشتیبانی 16 بیتی (16-bit support) در ویندوز 10 استفاده از خط فرمان (CMD) است.

فعال کردن 16-bit Application Support در ویندوز 10

پشتیبانی 16 بیتی نیاز به فعال کردن ویژگی NTVDM دارد. برای انجام این کار ، کلید های [ویندوز + R] را فشار داده و عبارت زیر را تایپ کنید:

optionalfeatures.exe

و سپس کلید Enter را بزنید. فولدر [Legacy Components] را باز کنید، سپس تیک گزینه [NTVDM] را انتخاب کنید و دکمه [OK] را بزنید.

فعال کردن 16-bit Application Support در ویندوز 10

قدم بعدی نصب ویژگی از طریق CMD یا Command Prompt است. کلیدهای ویندوز + X را فشار داده و سپس روی گزینه [Command Prompt Admin] کلیک کنید، و دستور زیر را تایپ کنید:

FONDUE.exe /enable-feature:NTVDM

فعال کردن حالت 16 بیتی ویندوز 10

ویژگی افزودنی برای “NTVDM” راه اندازی می شود. برای تکمیل نصب ، روی گزینه [Install this feature] کلیک کنید. سپس در صورت لزوم کامپیوتر خود را مجدداً راه اندازی (ریستارت) کنید.

فعال کردن 16-bit Application Support در ویندوز 10

اکنون پشتیبانی برنامه 16 بیتی در ویندوز 10 فعال شده است. می توانید برنامه خود را به صورت عادی نصب کنید.

فعال کردن 16-bit Application Support در ویندوز 10

ما در مورد انواع برنامه های 16 بیتی که هنوز اجرا می کنید ، کنجکاو هستیم. در صورتی که با مشکل مواجه شدید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

همچنین بخوانید  آموزش ارسال کردن ایمیل به صورت گروهی در آیفون و آیپد

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *