تبلیغات

تبلیغات

کدام مکان های گردشگری ایران برای توریست های خارجی جذابیت بیشتری دارند؟

gardeshgari1

ایران کشوری چهار فصل است؛ در میان تمام کشور هایی که مقصد توریست های خارجی کشور های دیگر هستند، کشور ایران از اهمیت بالایی برخوردار است. طبیعت بکر و بی نظیر شمال ایران، آبشار های غرب، رشته کوه های استوار سبلان و زاگرس و تمام جاذبه های گردشگری دیگر این کشور باعث شده است تا از ایران به عنوان یک کشور توریستی یاد شود؛ در این مقاله قصد داریم به بررسی چند مکان گردشگری معروف ایرانی را نام ببریم و درباره ی هر کدام از آن ها کمی توضیح دهیم. این مکان ها آن قدر جذابیت دارند که ایرانیان داخل کشور قبل از سفر به هر شهر خارجی دیگر، باید از این جاذبه های داخلی دیدن کنند و بعد به گردش دور دنیا بپردازند! با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید. شما همچنین می توانید تور کیش لحظه آخر را از این لینک مشاهده کنید و برای سفر به جزیره ی زیبای کیش برنامه ریزی داشته باشید!

کاخ گلستان تهران

  • کاخ گلستان تهران :

کاخ گلستان که در استان تهران قرار دارد، مجموعه‌ ای از بنا های تاریخی مختلف در استان تهران است؛ این بنا ها هر کدام در زمان ها و در دوره های مختلفی ساخته شده اند. کاخ گلستان به دلیل معماری خاص و ارزش آثار هنری و تاریخی ‌اش یکی از با اهمیت ترین کاخ های ایران نام دارد. کاشی کاری های بیرون ساختمان گلستان، باعث حیرت هر بازدید کننده ای می شود و علاوه بر آن، درون این کاخ نیز می تواند گردشگران را حیرت زده کند؛ آینه کاری های بسیار ظریف و زیبا و همچنین تزئینات چشم نواز آن، همگی از دلایل جذابیت این کاخ برای گردشگران است. کاخ گلستان شامل چندین کاخ و تالار سلطنتی است؛ از جمله ی آنان می توان به شمس العماره، ایوان تخت مرمر،کاخ اختصاصی، خلوت کریمخانی، عمارت بادگیر، تالار الماس، و کاخ ابیض اشاره کرد.

  • پل خواجو اصفهان :

پل خواجو یکی از پل های تاریخی و زیبای شهر اصفهان است؛ ارزش تاریخی و معماری پل خواجو به قدری است که از این پل به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی شهر اصفهان یاد می شود. این پل که از نظر معماری یک شاهکار به حساب می آید، در عصر صفویه ساخته شده است. پل خواجوی اصفهان، ۱۳۳ متر طول و ۱۲ متر عرض دارد. جالب است بدانید در ساخت این پل از آجر، ‌سنگ و ساروج استفاده شده است.

  • مسجد نصیرالملک شیراز :

می توان به جرات گفت که یکی از زیبا ترین مساجد شهر شیراز، مسجد نصیرالملک این شهر است؛ قدمت این مسجد به زمان قاجاریه بر می گردد. معماری مسجد نصیرالملک به قدری زیبا است که در برخی از درس های دانشگاهی، به بررسی آن پرداخته می شود. برای مثال طاق نمایی بزرگ بر روی درب اصلی این مسجد وجود دارد و کاشی های هفت رنگ زیبا، سقف این طاق نما مزین کرده اند؛ این مسجد دو در بزرگ چوبی دارد. بازدید از مسجد نصیرالملک شیراز را به همه ی گردشگران توصیه میکنیم.

همچنین بخوانید  تفاوت فتوشاپ و ایلوستریتور (+کاربردها) در موشن کده

مسجد نصیرالملک شیراز

 

  • بیستون کرمانشاه :

بیستون کرمانشاه، یک مجموعه ی گردشگری بسیار زیبا است؛ در این مجموعه ی تاریخی، آثار باستانی و زیبایی از جمله مجسمه ی هرکول، پل بیستون، کاروانسرای شاه ‌عباسی، نقش‌برجسته مهرداد دوم و… وجود دارند؛ به همین خاطر از بیستون کرمانشاه به عنوان یکی از مناطق مهم باستان شناسی ایران یاد میشود.

جالب است بدانید که یافت شدن غار های متعدد در کوه بیستون که در این منطقه قرار دارد، از وجود انسان در دوران پارینه سنگی در هزاران سال پیش حکایت دارد. سنگ‌ نوشته و نقش ‌برجسته ی حجاری ‌شده ی داریوش نیز یکی از آثار زیبایی است که در بیستون کرمانشاه قرار دارد؛ این اثر در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است.

  • باغ ارم شیراز :

یکی از جاذبه های گردشگری شهر شیراز، باغ ارم شیراز است؛ باغ ارم که در این شهر قرار دارد، نمونه‌ ای از یک باغ کوشک است؛ باغ کوشک به باغ هایی گفته می شود که علاوه بر وجود درختان در آن، خانه و یا کاخی هم درون آن قرار دارد.

باغ ارم شیراز، به دلیل داشتن درختان مرکبات و همچنین خیابان های طولانی اش که همگی با درختان سرو بلندی تزئین شده است، در میان گردشگران شهرت دارد. قصر این باغ نیز در دوران قاجاریه ساخته شده است و وجود درختان سروناز بلند و قدیمی در آن، باعث افزایش زیبایی این باغ و کوشک شده اند. این باغ که تقریبا ۱۱۰,۳۸۰ متر مربع مساحت دارد، در آبان ماه سال ۱۳۵۳ به ثبت ملی رسیده است.

باغ ارم شیراز

  • میدان نقش جهان اصفهان :

از میدان نقش جهان اصفهان، به عنوان میدان امام هم یاد می شود.

این میدان که یکی از زیباترین جاذبه های توریستی شهر اصفهان است، مکان های زیبا و قدیمی بسیار زیادی را درون خود جای داده است؛ از جمله ی این مکان ها می توان به مسجد شیخ لطف الله، مسجد امام و همچنین کاخ عالی قاپو اشاره کرد. لازم به ذکر است که این میدان قدیمی و کهن، شاهد حکومت های زیادی بوده است و در زمان های مختلف، فراز و نشیب های زیادی داشته است؛ این میدان که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است، از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • کاریز کیش :

کاریز کیش، یک شهر زیر زمینی در این جزیره است و قدمتی تقریبا 2500 ساله دارد؛ این شهر زیرزمینی، تلفیقی از هنر و البته طبعیت زیبای جزیره ی کیش است. جالب است بدانید چیزی که باعث تفاوت این شهر زیرزمینی با شهر های زیرزمینی دیگر ایران می شود، سقف مرجانی کاریز است. وجود فسیل های بسیار قدیمی و زیبا از صدف و آبزیان دریایی بر روی سقف این شهر زیر زمینی، یکی از دیدنی های جالب این مجموعه است. ازمایش های انجام شده نشان می دهند که قدمت این فسیل ها، بین ۵۳ تا ۵۷۰ میلیون سال است!

همچنین بخوانید  بهترین خودرو را با کمترین ضرر مالی در بازار پررسیک خریداری کنید

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *