تبلیغات

تبلیغات

کدام مدل آیفون را بخریم ؟ مقایسه مدل های آیفون

comparing-iPhones

اگر در فکر خرید گوشی آیفون هستید، مدل های زیادی برای انتخاب وجود دارد . اپل گوشی های هوشمندی با انواع اندازه ها و قابلیت ها پیشنهاد میدهد؛ پس شما ممکن است برای انتخاب یکی از آنها با مشکل روبرو شوید .

با تک تیپ همراه باشید تا به شما در انتخاب آیفون جدیدتان کمک کنیم .

بهترین آیفون برای اکثر مردم :

آیفون 11

آیفون 11

اپل این شعار را برای آیفون 11 انتخاب کرده است که این گوشی از هر چیزی به اندازه کافی دارد ، که گوشی را به خوبی معرفی میکند . این گوشی جانشین آیفون XR است ، اگرچه که ممکن است نتوانید در همان اول کار تفاوت ظاهری بین آنها را متوجه شوید . صفحه نمایش 6.1 اینچی LCD ، اساسا با نسخه قبلی یکسان بوده و دارای وضوحی معادل 1792*828 می باشد .

تراشه بیونیک A13 اپل قدرت گوشی را تامین میکند که بخاطر مدیریت انرژی ، عمر بیشتر باتری را به ارمغان می آورد . اپل میگوید شما قادر خواهید بود تا 17 ساعت ویدیوی آفلاین روی دستگاه خود را فقط با یک بار شارژ تماشا کنید . وقتی هم که زمان به شارژ دوباره گوشی می رسد ، دستگاه از شارژ بی سیم و همچنین شارژ سریع 18 وات پشتیبانی میکند .

در حالی که آیفون 11 یک دوربین کمتر از آیفون 11 پرو دارد ولی در عکاسی کم نمی آورد . گوشی دارای دو دوربین 12 مگاپیکسلی ، که یکی از آنها اوترا واید است ، می باشد . علاوه بر آن دارای حالت شب جدید نیز هست که عکس های در نور کم را بهبود میدهد . در هنگام فیلم برداری نیز می توانید فیلم هایی با وضوح  4Kدر 60 فریم بر ثانیه بگیرید . آیفون 11 همچنین ویژگی Slofies را معرفی میکند که نوآوری جدید آیفون برای ویدیو های صحنه آهسته سلفی است .

نسخه آلومینیومی آیفون 11  طیف گسترده ای از رنگ ها را از جمله بنفش ، زرد ، سبز و قرمز شامل میشود . شما میتوانید از بین نسخه های 64 گیگی ، 128 گیگی یا 256 گیگی یکی را انتخاب کنید . گواهی IP68 نیز ، این معنی را میدهد که گوشی تان تا 30 دقیقه در ارتفاع 2 متری از آب در امان خواهد بود .

این دستگاه همه انتظار شما را از یک آیفون مدرن برآورده می کند که شامل Face ID برای بازگشایی گوشی تان با تشخیص چهره، پشتیبانی از اپل پی و پردازش های پیشرفته دوربین است . در دید کلی این گوشی بهترین آیفون است و خرید آخرین مدل باعث میشود که تا سال ها آپدیت iOS دریافت کنید .

بهترین آیفون برای عکاسان :

آیفون 11 پرو

آیفون 11 پرو

همانطور که از نامش پیداست ، آیفون 11 پرو پشنهاد پریمیوم اپل است . بر اساس طرح آیفون 11 ساخته شده و دارای سیستم دوربین سه گانه ، کمی عمر باتری بیشتر و بدنه ای از جنس فولاد زد زنگ است . دلیل برجسته ای که شما را وادار به خرید آیفون 11 پرو می کند ، قطعا دوربین هایش است . این نسخه دارای همه ویژگی های آیفون 11 از جمله حالت شب و دوربین واید و اولترا واید است .

بیشتر بدانید:

چگونه در آیفون 11 پرو عکس های بهتری بگیریم ؟

علاوه بر این ها، نسخه پرو شامل یک دوربین تله فوتو است که مناسب برای عکاسی از خیلی نزدیک میباشد . این دوربین هم در  4K با 60 FPS فیلم ظبط می کند ، البته ابزار های ویرایش جدیدی که اپل در این گوشی گنجانده ، شما را قادر خواهند ساخت عکس های خودتان را در گوشی خود ویرایش و راست و ریست کنید . ویژگی مفید QuickTake هم باعت میشود بتوانید در یک لحظه از گرفتن عکس به ظبط ویدیو سوییچ کنید .

همچنین بخوانید  خرید هدفون بی سیم ، 6 نکته که قبل از خرید هدفون بلوتوثی باید بدانید

دستگاه علاوه بر دوربین در سایر جهات نیز بهبود یافته است . دارای صفحه نمایش 5.8 اینچ OLED با وضوح 2436*1125 است که با خاموش کردن پیکسل ها میتواند رنگ سیاه را طبیعی تر جلوه دهد . بعلاوه صفحه HDR آیفون 11 پرو روشنایی بیشتری از آیفون 11 دارد .

شما میتوانید از بین نسخه های 64 گیگی ، 256 گیگی یا نسخه عظیم 512 گیگی ، یکی را انتخاب کنید . این گوشی در رنگ های طلایی ، خاکستری فضایی ، نقره ای و سبز نیمه شب ارائه شده است . برای محافظت از آب و گرد و غبار ، در حالی که این نسخه نیز دارای گواهی IP68 می باشد ، دو برابر عمق آیفون 11 محاظفت شده است ، یعنی تا ارتفاع 4 متری می توانید گوشی خود را زیر آب ببرید و تا 30 دقیقه از شگفتی های خلیج فارس فیلم و عکس بگیرید .

چون قیمت آیفون 11 پرو جهش زیادی نسبت به آیفون 11 دارد ، ما آن را فقط برای افرادی که با گوشی هوشمند خود عکاسی می کنند پیشنهاد میکنیم . صفحه نمایش ارتقاء یافته و سخت افزار قوی تر این گوشی عالی است ، ولی اگر عکاس حرفه ای نیستید پولتان را با چیزی که از آن استفاده ای نخواهید کرد هدر ندهید .

بهترین آیفون برای فبلت بازان :

آیفون 11 پرو مکس

آیفون یازده پرو مکس

ایده خرید آیفون 11 را دارید ولی اندازه اش برای شما کوچک است ؟ پس آیفون 11 پرو مکس برای شما ساخته شده . اگر اندازه صفحه نمایشش را کنار بگذاریم ، آیفون 11 پرو مکس از بیشتر جهات شیبه آیفون 11 پرو است که در بالا به آن اشاره شد .

در مقایسه با آیقون 11 پرو که دارای 5.67 اینچ طول و 2.81 اینچ عرض است ، آیفون 11 پرو مکس دارای 6.22 اینچ طول و 3.06 اینچ عرض است . همچنین دستگاه در مقایسه با آیفون 11 پرو 188 گرمی ( 6.63 اونس ) دارای وزنی معدل 226 گرم ( 7.97 اونس ) می باشد .

پیشنهادی :

بهترین گوشی های مناسب بازی 2019

این بدنه بزرگتر ، میزبان صفحه نمایش غول پیکر 6.5 اینچی می باشد که وضوحی معادل 2688*1242 را داراست . البته هر دو آیفون 11 پرو و پرو مکس دارای تراکم 458 پیکسل بر اینچ هستند .

داشتن دستگاهی بزرگتر باعث می شود جا برای باتری بزرگتر هم باز شود . اپل عمر باتری این گوشی را به رخ همه شرکت ها کشیده و افتاخار می کند که آیفون 11 پرو مکس بهترین عمر باتری در میان تمام آیفون ها را داراست ، که در مقایسه با آیفون ایکس اس مکس دارای 5 ساعت عمر بیشتر است . شما با این گوشی می توانید تا 20 ساعت ویدیو آفلاین تماشا کنید و دستگاهتان را با شارژ سریع 18 واتی شارژ کنید .

همچنین بخوانید  چه ویژگی هایی را می توان از آیفون 14 پرو انتظار داشت؟

موارد بالا تنها تفاوت های بین مدل های پرو و پرو مکس هستند ، البته بجر قیمت بالاتری که آیفون 11 پرو مکس دارد . اگر شما از داشتن گوشی بزرگ خوشتان می آید و همچنین توان خرج کردن مقدار زیادی پول برای خرید گوشی را دارید این دستگاه برای شما ساخته شده است . فقط حتما مطمئن شوید که در کیفتان جا میشود و به راحتی می توانید آن را در دست بگیرید و مهمتر از همه مطمئن شوید در جیبتان جا شود و راحت باشد .

بهترین آیفون برای بودجه های کم:

آیفون اس ای ( 2020 )

آیفون اس ای 2020

در آوریل 2020 ، اپل گوشی ارزان قیمت جدیدی را معرفی کرد ، جانشین آیفون اس ای 2016 ، که سیستمی جذاب و مقرون به صرفه را به شما پیشنهاد میدهد .

آیفون اس ای نو نوار شده ، بسیار شبیه به آیفون 8 است . این گوشی از شاسی های قدیمی استفاده میکند که بر خلاف گوشی های امروزی ، صفحه نمایش تمام صفحه را نمی پوشاند . دستگاه همچنین از تاچ آیدی به جای فیس آیدی برای بازگشایی گوشی استفاده می کند .

آیفون اس ای جدید دارای یک صفحه نمایش 4.7 اینچی با تراشه بیونیک A13 اپل است ، همان تراشه ای که در آیفون 11 پرو استفاده شده است . دوربین این گوشی به اندازه مدل های چند هزار دلاری قدرتمند نیست ، زیرا این گوشی فقط یک دوربین در پشت گوشی دارد . به هر حال این گوشی هنوز قابل احترام است و برایتان ویدیو هایی با وضوح 4K و 1080p در 60 فریم بر ثانیه ضبط میکند .

شما میتوانید از میان رنگ های سفید ، سیاه و قرمز ( پروداکت رد ) و فضا های ذخیره سازی 64 گیگی ، 128 گیگی یا 256 گیگی یکی را انتخاب کنید . این دستگاه برای 30 دقیقه و فقط تا ارتفاع یک متری ضد آب بوده و اپل میگوید میتواند تا 13 ساعت قبل از اتمام باتری اش ویدیو پخش کند .

اگر می خواهید بهترین گوشی اپل را با پایین ترین قیمت ممکن انتخاب کنید ، آیفون اس ای 2020 برای شما ساخته شده است . قیمت کمتر باعث می شود چند ویژگی پریمیوم را از دست بدهید ولی شما بازهم بهترین نسخه از آی او اس 13 را دریافت خواهید کرد که شامل اپل پی نیز هست . و چون این گوشی جدیدی است مطمئن خواهید شد تا سال ها آپدیت جدید دریافت خواهید کرد .

بهترین آیفون مقرون بصرفه :

آیفون ایکس آر

آیفون ایکس آر

اپل هنوز هم آیفون ایکس آر را که از سال 2018 به عنوان مدل ارزان تر آیفون ایکس اس ارائه کرد ، می فروشد . این دستگاه در موقعیت عجیبی قرار دارد ، چون احتمال عدم ادامه تولید آن وجود دارد .

همچنین بخوانید  بررسی تخصصی نرم افزار مایکت (Myket) همراه با لینک دانلود نسخه جدید آن

این گوشی بیشتر از آیفون اس ای 2020 قیمت دارد ، که باعث می شود بهترین گزینه برای خرید آیفون ارزان قیمت نباشد . به هر حال ، این گوشی در مقایسه با آیفون 11 خیلی هم ارزان نیست . اگر شما توان صرف پول بیشتری دارید ، معمولا خرید جدیدترین دستگاه ایده بهتری است ، زیرا بیشترین مدت پشتیبانی و دریافت آپدیت را خواهید داشت .

به هر حال ، اگر آیفون ایکس آر نیاز های شما را پوشش می دهد ، انتخاب قابل اطمینانیست . در حالی که چیپ پردازنده ایکس آر در مقایسه با چیپ آیفون اس ای جدید از نسل قدیمی تری است ولی عمر باتری بیشتری دارد ( طبق اطلاعات منتشر شده توسط اپل ، باتری این گوشی تا 16 ساعت هنگام تماشای ویدیو دوام می آورد  ) . همچنین آیفون ایکس آر دارای دوربین TrueDepth است که به شما اجازه بهبود سلفی هایتان و استفاده از فیس آیدی را می دهد .

اگر قصد خرید آخرین دستگاه ها را دارید ولی متوجه شدید که با نیاز های شما همخوانی ندارند ، خرید ایکس آر باعث می شود کمی پول پس انداز کنید ، درحالی که یک گوشی مدرن نیز خریده اید . اگر توانایی خرید آیفون 11 را دارید ، این گوشی بهترین دستگاه برای عموم مردم است ، آیفون اس ای هم برلی افرادی با بودجه محدود ساخته شده ، ولی اگر دنبال چیزی بین دو مورد بالا هستید ، آیفون ایکس آر لیاقت یک نگاه شما را دارد .

بهترین آیفون برای شما :

پنچ آیفونی که برایتان شرح دادیم از بهترین گوشی هایی هستند که اپل برای پشنهاد به شما دارد . البته که ، این شرکت مدل های دیگری هم به فروش می رساند که ممکن است کاملا مطابق نیاز های فرد شما باشد . اکثر افراد ماجراجویی خرید آیفون خود را با یکی از گوشی هایی که در لیست بالا آمد ، تمام خواهند کرد ، ولی شما ممکن است چیزی بین دیگر محصولات اپل پیدا کنید که مناسب شما ساخته شده است .

دیگر مدل ها شامل آیفون ایکس ، آیفون ایکس اس ، یا حتی نسخه اول آیفون اس اس باشد . فقط به یاد داشته باشید دستگاه های قدیمی تر ، زودتر شروع به توقف دریافت آپدیت آی او اس خواهند کرد .

البته هیچ کس حرفی در این مسئله ندارد که دستگاه های اپل محصولات گران قیمتی هستند ، مخصوصا در مقایسه با گوشی های اندرویدی . ولی گوشی های اندرویدی نیز ویژگی هایی دارند که دارندگان آیفون از آن ها بی بهره هستند . (ویژگی های گوشی های اندروید که آیفون ندارند)

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *