تبلیغات

تبلیغات

بررسی گوشی Realme 9 Pro Plus

Review-of-Realme-9-Pro-Plus

سری 9 ریلمی بالاخره عرضه شد و ما امسال بر خلاف سنوات گذشته شاهد دو مدل از سری گوشی های Realme به نام های Realme 9 Pro و Realme 9 Pro Plusدر رده پرو خواهیم بود. موضوع بررسی این مقاله Realme 9 Pro Plus خواهد بود که به گفته شرکت جایگزین سری قبلی خود یعنی Realme 8 Pro است. در ادامه با ما همراه باشید

بررسی کلی

مزایا

  • طراحی جدید
  • رنگ بندی جذاب
  • عالی برای عکاسی در نور کم
  • عمر باتری بالا

معایب

  • صفحه نمایش تنها 90 هرتز است

Realme با اولین گوشی Pro Plus خود ثابت کرد که یک قهرمان در گوشی های هوشمند میان رده محسوب می شود. دوربین، قدرت پردازش و سرعت شارژ، همگی بر دیگر رقبای هم سطح خود برتری دارند.

اگر گوشی های Realme را بشناسید، به طور قطع می دانید که این برند از نظر اقتصادی بسیار برتر از گوشی های میان رده تولید شده توسط شرکت های دیگر است. این برند در سال 2018 تاسیس شد و توانست در مدت زمان کوتاه، صنعت موبایل را با طیف وسیعی از تلفن های منحصربفرد با مشخصات بالا و اغلب با قیمت های رقابتی تکان دهد و به طور کلی رضایت اکثر کاربران را به دست آورد.

دوربین های گوشی، سرعت شارژ و قدرت پردازش برای گوشی هایی در این رنج بیش از حد انتظار ظاهر شده اند و حتی عناصر ضعیف تر آن مانند صفحه نمایش و یا باتری نیز هنوز با بسیاری از گوشی های رقیب برابری می کند. قابلیت های دوربین در شرایط نوری کم بسیار عالی عمل می کنند، به این صورت که این ویژگی ها را تنها در گوشی های درجه یک دیده بودیم. Realme با حسگر 50 مگا پیکسلی سونی عکس هایی را در شرایط نوری کم می گیرد که گویی آن تصویر با بهترین گوشی رده بالا مانند آیفون گرفته شده است.

قیمت گوشی Realme 9 Pro Plus

ریلمی 9 پرو پلاس

گوشی Realme 9 Pro Plus دارای قیمتی حدود 350 پوند، معادل 470 دلار است که در بین گوشی های میان رده قرار می گیرد. این گوشی در تاریخ 13 اسفند (4 مارس) در بریتانیا و اوایل سال آینده در سراسر جهان عرضه می شود.

طراحی

ریلمی خوشبختانه چاپ رنگ های زرق و برق دار خود را در سری جدید گوشی های خود کنار گذاشته است، و در عوض ظاهری بسیار شیک و جسورانه تری را برای Realme 9 Pro Plus انتخاب کرده است. ریلمی 9 در سه رنگ “Midnight Black”، “Aurora Green” و “Sunrise Blue” عرضه می شود که رنگ آبی آن دارای روکش فتوکرومیک با تغییر رنگ است. این ویژگی به این معنی است که وقتی گوشی را در زیر نور خورشید و یا نور ماوراء بنفش قرار می دهید رنگ آبی آن به قرمز تغییر پیدا می کند.

همچنین بخوانید  چه ویژگی هایی را می توان از آیفون 14 پرو انتظار داشت؟

Realme 9 Pro Plus دارای بدنه ای از جنس پلی کربنات است که بین دو ورقه شیشه ای احاطه شده است. ضخامت این گوشی 7.99 میلیمتر است و به دلیل وزن 184 گرمی آن به عنوان دستگاهی باریک و سبک شناخته می شود. علاوه بر موارد اشاره شده Realme دارای یک پورت USB-C و جک 3.5 میلیمتری هدفون، با دکمه پاور در لبه سمت راست و دکمه تنظیم صدا در سمت چپ طراحی شده است که کار با آن را برای کاربران ساده تر می کند.

صفحه نمایش

ریلمی

Realme 9 Pro Plus دارای صفحه نمایش 6.43 اینچی با فناوری AMOLED، رزولوشن 1080 * 2400 و نرخ تازه سازی 90 هرتز عرضه می شود که اکثر کاربران می توانند از آن برای تماشای ویدیو و یا اجرای بازی های موبایلی استفاده کنند.

گرچه ممکن است  90 هرتز بالاترین نرخ تازه سازی در میان گوشی های میان رده نباشد، اما با این وجود صفحه نمایش همچنان رنگارنگ و روشن است و در زیر تابش نور خورشید نیز همچنان کارایی لازم را دارا می باشد.

نمایشگر دارای حسگر اثر انگشت است که به طور کلی عملکرد خوبی را دارد. همچنین یک حسگر ضربان قلب نیز در زیر صفحه نمایش وجود دارد، که کاربران می توانند از آن به عنوان خوانش ضربان قلب استفاده نمایند.

دوربین

Realme 9 Pro Plus دارای تنظیمات دوربین سه گانه است. یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با سنسور IMX 766 سونی، یک دوربین 8 مگا پیکسلی فوق عریض و یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو که تمامی نیاز های کاربران را بر طرف می کند.

کیفیت تصاویر بسیاری از کاربران را شگفت زده کرده است. زیرا عکس ها روشن و جسورانه به نظر می رسند و کیفیت تصاویر نیز به طور کامل حفظ شده اند. این ویژگی ممکن است به لطف سنسور سونی IMX766 در دوربین اصلی باشد که نور بیشتری در هنگام عکاسی میگیرد، از این رو در تصاویر گرفته شده در شب نیز جزئیات به طور کامل نمایش داده می شود.

دوربین سلفی Realme 9 Pro Plus از یک سنسور 16 مگاپیکسلی استفاده شده است، که بر خلاف دوربین اصلی زمانی خوب به نظر می رسند که در نور روز گرفته شوند.

مشخصات و عملکرد

مشخصات گوشی ریلمی

وقتی صحبت از گوشی های هوشمند میان رده می شود، همه افکار به سمتی می رود که چه عملکردی می توان از یک گوشی 400 الی 450 دلاری داشته باشیم. جواب سوال در واقع همان چیزی است که Realme 9 Pro plus ارائه می دهد.

Realme 9 Pro Plus دارای چیپست MediaTek Dimensity 920، پردازنده گرافیکی Mali-G68، هشت گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه شده است که به نظر می رسد برای کارهای عمومی و اجرای بازی کافی به نظر برسد.

همچنین بخوانید  7 ویژگی دستگاه های اندروید که آیفون ندارد : و چگونه استفاده کنیم ؟

در آزمایش های انجام شده به طور کلی عملکرد گوشی Realme 9 Pro Plus فوق العاده بوده است و توانسته از تمامی مراحل، امتیازات قابل قبولی را بگیرد. برای مثال وقتی گوشی را در تست بنچمارک Geekbench 5 قرار دادیم، امتیاز چند هسته ای 2258 را به دست آورد که بالاتر از رقبای خود مانند Vivo V23 و Samsung Galaxy A52 قرار گرفت. و یا در تست 3DMark Wild امتیاز کلی 2297 با میانگین نرخ 13.8 فریم در ثانیه را به دست آورد که در مقایسه با TCL 20 Pro (6.7 فریم بر ثانیه) و Galaxy A52 (6.6 فریم بر ثانیه) قابل توجیه است.

با در نظر گرفتن این موضوع حالت Call of Duty: Mobiles Team deathmatch را انتخاب کردیم. تنظیمات به طور خودکار به کیفیت گرافیکی “متوسط” و نرخ فریم “بالا” تغییر می کند، که به من اجازه می دهد به راحتی با نرخ فریم بالا بازی را اجرا کنیم.

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *